Lopettakaa väärin äänestäminen, niin ei tarvitse osoittaa mieltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyhaho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyhaho

Vieras
Niin kauan kuin ihmiset ei tajua politiikasta mitään niin noi miekkarit on yhtä tyhjän kanssa.

Mulla on pari kaveria jotka suureen ääneen äänestää kokoomusta, ja selittää et ei halua tukea mitään työttömien sosiaalitukia jne. eikä siks vois ikinä äänestää vaikka demareita ja vassareita.

No mitäs nyt kävi? Lapsilisistä jne. otetaan pois ja samat tyypit on ihan raivona. Kaikki ihmiset, jotka ei ole sikarikkaita, käyttää tätä järjestelmää. Lapsilisät on sosiaalitukia! Jos sun talous tukeutuu YHTÄÄN jostain muualta kuin omasta työstä tulevaan rahaan, niin ÄLÄ ÄÄNESTÄ kokoomusta. Kokoomus haluaa että me ollaan "yksilöitä" oman onnemme seppiä, maksetaan kaikki terveydenhuollosta koulutukseen omasta pussista, niinkuin jenkeissä.

Miten vaikeeta se on avata ne puolueen ohjelmat, ja lukea mitä asioita puolueet ajaa? Mun tekis mieli hypätä sillalta kun kuulen näiden kokoomusfanittajien nyt itkevän omien lapsilisiensä perään. MITEN TYHMÄ VOI OLLA?

Jos sulla on tulossa iso iso perintö, etkä halua maksaa siitä älyttömiä veroja - ÄÄNESTÄ silloin sitä kokoomusta. Tai jos on muuten isot tulot. Muuten sahaat omaa jalkaasi, ja pahasti.

Ja ton NYT RIITTÄÄ -facebooktapahtuman ihmisistä iso osa huutelee kokoomusfanitustaan ja sit itkee joidenkin lapsilisien perään? Mua hävettäisi olla noin tyhmä.

Sama, kun yksi vielä opiskeleva ystäväni, äänestää isoon ääneen kokoomusta (varmaan koska isi & äiti äänesti, eikä tajua mitään itse) ja jaksaa valittaa opintotukien pienuudesta jne.

Kokoomus on yrittänyt saada koko opintotuen pois, kun taas esimerkiksi vassarit saada sen sidottua indeksiin.

Kaikki puolueet on perseestä, mut jos haluaa omaa parastansa ajatella, niin miksi äänestää puolueita, jotka tekee päätöksiä jotka sotii omaa arkea vastaan?

EN TAJUA.

Sattuu kyllä tuollainen tyhmyys. Mutta sitä saa mitä tilaa ja rikkaat kokoomuslaiset kiittää tyhmiä köyhiä ja nauravat paskaista naurua. Heille ei tuollainen pikku leikkaus lapsilisistä tunnu yhtään missään.

Ja sitten taas persujen äänestäjät saavat myös syyttää itseään siitä, että ovat äänestäneet puoluetta, jolla ei ollut kuitenkaan rohkeutta mennä hallitukseen. Eli todellisia ratkaisuja ei ole sielläkään.

Yhteistyössä