Lopettaisitko palstailun jos IP:si tulisi kaikkien nähtäväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
No eipä nää netin IP-jäljittimet ole ikinä osanneet sijoittaa mua edes oikeaan kaupunkiin :laugh: Saatika että niillä saisi mitään selville. Niillä saa selville palveluntarjoajan, ei muuta. Mutta ne mahdollistaa hyökkäyksen sun koneelle jos et oo varuillas ja hyvin suojautunu.
Mä olen ollut näiden reitittimien perusteella välillä Kuopiossakin

=)

Tottakai, jos teillä on ADSL tms. niin silloin ip vaihtuu, ja voi tulla mikä kaupunki tahansa. MUTTA KAIKILLA EI NÄIN OLE. Esim. mulla oli vielä puoli vuotta sitten staattinen ip. Ja nytkin on rappukohtainen ip. Ja kuuluupa vielä vuokraankin.

Eli jos et tiedä mikä ip on, et todennäköisesti tiedä onko sinulla se vaihtuva vai pysyvä -> et tiedä saako siitä sun osoitetta, työpaikkaa jne. selville.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Tottakai, jos teillä on ADSL tms. niin silloin ip vaihtuu, ja voi tulla mikä kaupunki tahansa. MUTTA KAIKILLA EI NÄIN OLE. Esim. mulla oli vielä puoli vuotta sitten staattinen ip. Ja nytkin on rappukohtainen ip. Ja kuuluupa vielä vuokraankin.

Eli jos et tiedä mikä ip on, et todennäköisesti tiedä onko sinulla se vaihtuva vai pysyvä -> et tiedä saako siitä sun osoitetta, työpaikkaa jne. selville.
Mulla menee about 10 sekuntia, kun saan ip:ni vaihdettua. Jos siis haluan vaihtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsä:

Koneen tunnistetieto (jonkinlainen 'osoite') verkossa.

Silloin näkyisi, jos kirjottaa mustana ja harmaana, niin molemmissa samat IP:t.

mut jos kirjottaa vain mustana, eihän sillä sikäli oo merkitystä, että normaalitapauksissa pelkän ip: n perusteella ei selviä ihmisestä hirveesti tietoja. Poliisi toki voi jäljittää sen perusteella, jos tarvis:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopettaisin, tästä syystä
http://whatismyipaddress.com/

Asun niin pienessä kylässä, että IP ei juuri vaihdu :( .

jos sulla on ns. normaali adsl liittymä niin IP vaihtuu jokakerta kun sammutat boxin tai nyppäät piuhan irti seinästä...

Toi lintti mikä tänne laitettiin on aika jännä... Mulla meni n.25km metsään mutta silti...

Tottakai, jos teillä on ADSL tms. niin silloin ip vaihtuu, ja voi tulla mikä kaupunki tahansa. MUTTA KAIKILLA EI NÄIN OLE. Esim. mulla oli vielä puoli vuotta sitten staattinen ip. Ja nytkin on rappukohtainen ip. Ja kuuluupa.
Mutta toi on sun oma valintasi kuitenkin. Jos haluaisit, voisit hankkia toisenlaisenkin nettiyhteyden. Meidän taloyhtiössä on kyllä joku verkko, mutta mulla on siitä huolimatta ihan omani.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/IP

IP (lyhenne sanoista Internet Protocol) on TCP/IP-mallin Internet-kerroksen protokolla, joka huolehtii IP-tietoliikennepakettien toimittamisesta perille pakettikytkentäisessä Internet-verkossa. Se on myös koko Internetin ydin ja ainoa asia, mikä kaikkia Internetiin liitettyjä koneita yhdistää.

P.s. Mieki oon ip:n mukaan jossain ihan muualla kuin kotonani :p

en lopettaisi, en mä täällä puhu mitää sellasta mitä kaverit ei ymmärtäis tai naapurit ym ei sais tietää.

http://whatismyipaddress.com/ tää linkki oli mielenkiintoinen, sijoitti minut oikeaan kaupunkiin mutta keskustaan, asun noin 7-9km:n päässä.... ei kauas heittänyt siis. mut ton perusteella ei kyllä kukaan mua pääsis tunnistamaan. omien jupinoiden perusteella sen sijaan enemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
en lopettaisi, en mä täällä puhu mitää sellasta mitä kaverit ei ymmärtäis tai naapurit ym ei sais tietää.

http://whatismyipaddress.com/ tää linkki oli mielenkiintoinen, sijoitti minut oikeaan kaupunkiin mutta keskustaan, asun noin 7-9km:n päässä.... ei kauas heittänyt siis. mut ton perusteella ei kyllä kukaan mua pääsis tunnistamaan. omien jupinoiden perusteella sen sijaan enemmänkin.

Juu mullaki meni tuo hiukan mettään. Ja samat sanat myös siitä, että helpommin olen tunnistettavissa tiimarinvihkoa päivittämällä kuin ip perusteella:D

Uskaltaakohan tota linkkiä kokeilla ettei tule joku pöpö koneeseen. Ja mulla on molluka joten mitenhän se vaikuttaa tohon ip:seen kun mä voin olla missä vaan kun nettiä käytän ....

Alkuperäinen kirjoittaja uskaltaako kokeilla?:

Uskaltaakohan tota linkkiä kokeilla ettei tule joku pöpö koneeseen. Ja mulla on molluka joten mitenhän se vaikuttaa tohon ip:seen kun mä voin olla missä vaan kun nettiä käytän ....

Mikään molluka oo kun mokkula *reps* :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En. Miksi lopettaisin? Ja ip:tähän voi vaihtaa.

Niin ja sekin ip näkyy sitten kaikille? Tää on siis teoreettinen kysely jos tänne tulisi tälläinen käytäntö.
Ja mä en ymmärrä ip:n vaihtamisesta yhtään mitään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tottakai, jos teillä on ADSL tms. niin silloin ip vaihtuu, ja voi tulla mikä kaupunki tahansa. MUTTA KAIKILLA EI NÄIN OLE. Esim. mulla oli vielä puoli vuotta sitten staattinen ip. Ja nytkin on rappukohtainen ip. Ja kuuluupa vuokraankin.
Mutta toi on sun oma valintasi kuitenkin. Jos haluaisit, voisit hankkia toisenlaisenkin nettiyhteyden. Meidän taloyhtiössä on kyllä joku verkko, mutta mulla on siitä huolimatta ihan omani.

On tottakai oma valinta. Mutta tyhmähän mä olisin, jos alkaisin maksamaan monta kymppiä kuussa ylimääräistä hitaammasta yhteydestä, kun tosiaan vuokraan kuuluu 100/100 megainen kiinteä nettiyhteys. Se ip ei tosiaan onneksi näy sellaisissa paikoissa missä se haittaisi.

Tahdoin tässä vain tuoda esille sen, että joitakin ihmisiä se todella voisi haitata, jos ip näkyisi. Ja että kaikilla se ip ei tosiaan vaihdu.

Yhteistyössä