Lopettaisitko palstailun jos IP:si tulisi kaikkien nähtäväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Voi hyvänen aika, ei se ip nyt niiin kaiken paljastava pieni numerosarja ole, että sitä pitäisi valtiosalaisuutena varjella. :D

Ei olekkaan :laugh:
Mut onko tollainen sitten tulossa kun noin sanoit :whistle:

Ei ole tulossa todellakaan. :D

Ihanaa :hug: :D

Kirjoittaisin vielä enemmän ja rohkeammin.

Voi hyvänen aika, ei se ip nyt niiin kaiken paljastava pieni numerosarja ole, että sitä pitäisi valtiosalaisuutena varjella. :D

No mun ip:stä ainakin saisi mun osoitteen selville (tai no nykyään saisi vain katuosoitteen ja rapun, ei enää asunnon numeroa, ennen sai senkin), ja sitä kautta nimen...

Jos tollainen tulisi, siirtyisin käyttämään anonyymiserveriä/proxya...

niin mitä se muille palstailijoille kertoisi. ei kait mitään muuta kuin sen jos joku useampaa nikkiä samalta koneelta pitää, mutta senkin seuraaminen vaatisi varmaan muutaman tiimarivihon ja ehkä taulukkolaskentaohjelmaakin tai muuta mukavaa siitä lisäksi.

ja sitä paitsi yksityishenkilöllä kun se ip voi vaihtua kun sulkee konee ja käynnistää uudelleen. en edes teidä mikä lie oma ip tätä nykyä mutta työkoneeni tiedän kun se on pysyvä osoite ja siltikin vain pelkkä numerosarja sekin eli ei kertoisi kenellekään mitään vaikka joskus sieltäkin palstailisin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja sitä paitsi yksityishenkilöllä kun se ip voi vaihtua kun sulkee konee ja käynnistää uudelleen. en edes teidä mikä lie oma ip tätä nykyä mutta työkoneeni tiedän kun se on pysyvä osoite ja siltikin vain pelkkä numerosarja sekin eli ei kertoisi kenellekään mitään vaikka joskus sieltäkin palstailisin.

Voi kuule, se kertoo aika paljonkin se numerosarja. Netistä löytyy palveluita, joilla saa aika tarkkaan sijainnin selville, sun työkoneen ip:stäkin melkoisen varmasti saa sun työpaikan nimen vähintään selville.

Ja kotikäyttäjilläkin voi olla staattinen ip, sellainen siis joka ei vaihdu koskaan. Ja siitä saa tosiaan selville vähintään asuinkaupungin (tosi helposti) ja vähän tonkimalla osoitteen, nimen, puhelinnumeron jne.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Voi kuule, se kertoo aika paljonkin se numerosarja. Netistä löytyy palveluita, joilla saa aika tarkkaan sijainnin selville, sun työkoneen ip:stäkin melkoisen varmasti saa sun työpaikan nimen vähintään selville.

Ja kotikäyttäjilläkin voi olla staattinen ip, sellainen siis joka ei vaihdu koskaan. Ja siitä saa tosiaan selville vähintään asuinkaupungin (tosi helposti) ja vähän tonkimalla osoitteen, nimen, puhelinnumeron jne.

No eipä nää netin IP-jäljittimet ole ikinä osanneet sijoittaa mua edes oikeaan kaupunkiin :laugh: Saatika että niillä saisi mitään selville. Niillä saa selville palveluntarjoajan, ei muuta. Mutta ne mahdollistaa hyökkäyksen sun koneelle jos et oo varuillas ja hyvin suojautunu.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Ai saa vai? Mulla on tässä about 3 kk ollut ihan sama ip. Ja kuulemma olen Espoossa. No voinhan mä Espoossa ollakin, virtuaalisesti. Mutta irl en ole Espoossa. Se kiinteä ip muuten maksaa erikseen, joten luultavasti tavallinen kotikäyttäjä ei ala maksmaan kiinteästä ip:stä, kun ei kerran moista mihinkään tarvitse.

Yhteistyössä