Lopetin tupakoinnin rv 12-senkö takia olen huono äiti aina ja ikuisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nitu

Vieras
En pystynyt lopettamaan tupakointia ennen rv 12. Vasta kun sain apteekista ja lääkäriltä tukea, se onnistui. Sitä ennen yritin monta kertaa, mutta retkahdin. Sairastin samaan aikaan masennusta, mikä varmasti vaikutti asiaan. Neuvolaan en saanut kuin 2 aikaa tuona aikana, koska oli täyttä (kesäaika). Harmittaa, mutta minkäs sille voi, lapseni altistui tupakalle. Kuitenkin olen näitä palstojen ketjuja lukenut, niin olen siis loppuelämäni ehdottoman huono äiti tämän takia? Äitinä täysi paska koko loppuelämäni riippumatta siitä millainen äiti olen ollut lapsen syntymän jälkeen? Selvä. Moni täällä kirjoittaa, että raskaana olevat tupakoivat ovat pahimpia ihmisiä maailmassa jne..

höpönlöpö! Sä lopetit, se on pääasia. Jotkut polttaa koko raskauden ajan ja saavat siltikin terveitä lapsia. Älä jää tollaista miettimään vaan nauti raskaudestasi :)

höpö höpö. mein naapurissa äiti tupakoi vielä viimeisillään. tosi hienoa jo omankin terveytesi takia että nyt olet päässyt eroon. äläkä enään retkahda,kun vauva syntynyt.lapsi tarvii äidin.

Mun lapsi on jo 2,5-vuotias. Mutta kyllä se aina sattuu lukea noita kommentteja. Mä itkin koko raskauden tupakointia, syyllisyyteni kannoin ja hysteerisesti lastani kyttäsin vaurioiden varalta. Silti kolauttaa vielä näinkin pitkän ajan päästä nuo "huono paha äiti"-tekstit.

Enpä ole uudestaan tupakkaan tarttunut :) .

Alkuperäinen kirjoittaja annemarie:
et sä huono äiti ole, mutta ilmeisen tyhmä ihmisenä, kun marttyyrikruunua nyt tavoittelet tällä asialla.

marttyyrikruunua? Kyllä mä tyhmä voin olla, enpä ole koulujakaan paljoa käynyt. Mutta kysyin lähinnä, ajatteleeko ihmiset oikeasti noin - että jos olet virheen tehnyt, leimaako se sua koko loppuelämäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Enpä ole uudestaan tupakkaan tarttunut :) .

Alkuperäinen kirjoittaja annemarie:
et sä huono äiti ole, mutta ilmeisen tyhmä ihmisenä, kun marttyyrikruunua nyt tavoittelet tällä asialla.

marttyyrikruunua? Kyllä mä tyhmä voin olla, enpä ole koulujakaan paljoa käynyt. Mutta kysyin lähinnä, ajatteleeko ihmiset oikeasti noin - että jos olet virheen tehnyt, leimaako se sua koko loppuelämäsi.

ei leimaa. kukaan ei ole TÄYDELLINEN. USKO POIS!

Yhteistyössä