Lopetin imetyksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja livia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

livia

Vieras
Vihdoinkin uskalsin lopettaa. "Vauvani" on jo yli 2 v. En ole viittinyt lopettaa kun imetys on ollut helppo tapa rauhoitaa riehuva lapsi ja nukuttaa se iltaisin ja päivisinkin viereen. Ja olen saanut sallittuja lepotaukoja pisin päivää kun olen heittäytynyt sohvalle imettämään. Ainoastaan siksi lopetin että oli tosi noloa kun lapsi yleisellä paikalla veti tisut esille ja huusi "äiti, tisuli, kiltti pliis!".
Mutta lopetus meni aivan hyvin kuitenkin. Isommat lapset olivat pari päivää mummon mökillä ja me saimme rauhassa keskittyä pieneen. Huutoa tuli jonkun verran parin päivän ajan, mutta ei koko ajan niin kuin pelkäsin. Pulloa emme yrittäneet antaa koska lapsi osaa juoda mukista. Nukutin hänet eka iltana sylissä keinustuoliin ja muut illat onkin mennyt ihan hyvin.
Mutta se ruokahalu on kasvanut niin valtavasti, en osannut kuvitellakaan kuinka paljon sieltä tisuista sitä maitoa vielä tulikaan. Lapsi syö todella isoja määriä, ja monta kertaa päivässä. Enemmän kuin isommat lapset meidän perheessä.
Lypsin maitoa pois viimeksi eilen aamuna, enää ei ole tukalaa oloakaan.
Nyt pikkuinenkin jo osaa nauraa asialle, häntä naurattaa kun hän vahingossa sanoo "äiti tisulii". Ekana yönä oli paha kun hän huusi että "äiti kiltti pliis, yks kerta tisulii". Mut kyl se sitte meni ja viikko on jo oltu kuivilla. Jotenkin haikea olo että en saa enää koskaan imettää...
ja nyt pelkään että lihon palloksi koska olen saanut syödä vähän sitä sun tätä nyt taas pari vuotta. Ja oikeesti nyt olen 8 vuotta ollut joko raskaana tai imettänyt ihan peräperää.
Kiitos jos jaksoit lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja manda:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku:
... ellei halua lapsensa allergiariskin kasvavan.

samaa mieltä. Vaikka tiedän minä erään, joka nukutti 3-vuotiaan imettämällä. Ilman tissiä olis tullut huutoa ja lastahan ei saa huudattaa.

Te olette nyt ymmärtäneet väärin. Allergiariski saattaa kasvaa jos lasta täysimetetään YLI puolivuotiaaksi. Kahden vuoden mittaisella imetyksellä muun ravinnon ohessa ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Paitsi että se parantaa lapsen vastustuskykyä ja luultavasti siten jopa suojaa niiltä allergioilta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Usnea:
Niin ja piti vielä sanoa että hieno suoritus tuo pitkä imetys. Lapsellesi on varmasti siitä hyötyä tulevaisuudessa. =)

:laugh:

No varmasti ja mitähän hyötyä siitäkin on lapselle ollut muuta kuin et hampaat kohta riekaleina ja tottunut aina saamaan ravintoa kiukun yms. yllättäessä.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on sairasta imettää taaperoa.

Niin mustakin..... meillä lopetti laps itse 6kk tissin ja olin ihan tyytyväinen. Kun lapsi oli 9-10kk olisin jo itsekin lopettanut, jotenkin siinä 1v iässä menee mulla sellainen luonnollisuuden raja.

Tiedänpä eräänkin joka imettää vielä 5v lastaan, sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Usnea:
Niin ja piti vielä sanoa että hieno suoritus tuo pitkä imetys. Lapsellesi on varmasti siitä hyötyä tulevaisuudessa. =)

niinku mitä hyötyä?mua imetettiin suhteellisen pitkään ja olen mielisairas epäonnistunut kaikessa.. täyskahjo. olipa paljon hyötyä

Yhteistyössä