Lopetanko myyoman takia vauvan yritykset,ottakaa kantaa?


Moikka!

Mitä mieltä olette,kannattaako mun lopettaa vauvan yritykset myooman takia,mulla ei ole lapsia vielä ollenkaan ja myoomaa ei voida poistaa ilman kohdun poistoa,antakaa neuvoja mitä teen,te jotka olette olleet samassa tilanteessa myoomien takia?
 
mikä on riski että myooma alkaa kasvaa raskauden aikana ja mikä riski se on raskaudelle?
aikanaan ystävälläni oli myoma ja sanottiin että voi kasvaa raskauden aikana. Onneksi saatiin poistettua ilman kohdunpoistoa ja on nyt kolmen äiti
 
JÄTKÄ:Myoomani menee kohdun limakalvolla kohdun toisesta reunasta toiseen ja jos sitä eletaan poistamaan niin kohtu repeää,näin kaksi lääkäriä mulle nyt sanoi,pitäisi siis poistaa koko kohtu samalla.

Yritänkö vauvaa myoomasta huolimatta vaikka se minulta kiellettiin,antakaa neuvoja,te joilla on ollut myoomia kohdussa tai on myoomia kohdussa?
 
Mitä mieltä lääkärit ovat? Kuinka iso myooma on nyt? Se voi tietysti vaikeuttaa mös alkion kiinnittymistä.

Minulla oli kolmannen ja myöhäisen keskenmenon jälkeen lohduton olo. Tuli sellainen olo, että meikäläisen röörit ovat täysin tukossa. Eli kävin km takia sitten sairaalassa ultrassa, jossa lääkäri kertoi kohdunsuulla olevan myooman, kohdussa polyypin ja munasarjoissa kystan. Polyyppi poistettiin nukutuksessa - myoomaa ei kai ollutkaan ja kysta katosi itsestään. Heti ekasta yrityskk tuon jälkeen meidän kuopus sai alkunsa.
 
Kuulostaa kyllä tosi pahalta tilanteesi. Voi olla, ettei alkio kiinnity alkuunkaan ja voi myös olla, ettei sikiöllä ole tilaa kasvaa. Olen tosi pahoillani :(

Itse taitaisin mennä vielä uudestaan vaikkapa yksityislääkärin puheille - joka siis erikoistunut näihin asioihin - ja ottaisin kysymyslistan mukaan.

Kun olet saanut tuon tiedon olet varmasti ollut järkyttynyt, etkä ole osannut kysyä kaikkia mieltäsi askarruttavia kysymyksiä.
 
POIKIA3:Myoomani on todella iso ja se repäisee kohdun halki,jos sitä aletaan poistamaan,kun se kasvaa kohdun limakalvolla,että kohtu on poistettava samalla.Kävin eilen lapsettomuushoitoihin erikoistuneen gynen luona ja hänkin sanoi,että ei suosittele vauvan hankintaa,kun myooma on niin hankala,siinä menisi minun ja vauvan henki raskauden aikana,kun myooma kasvaa kokoa.

Mitä mieltä te olette joilla on myoomia,jatkanko vauvan yritystä?Lapsia mulla ei ole ollenkaan.
 
Jos erikoislääkärikin on suositellut ettei kannata lasta yrittää, kyllä minä miettisin tarkkaan. Siinä voi omakin terveys vaarantua lapsesta puhumattakaan. Kuulostaa kyllä surulliselta, olen pahoillani puolestasi. :(
 
Nosto.
Mitä mieltä olette te toiset joilla on myoomia kohdussa,että yritänkö vauvaa vai enkö myooman takia,kun kaksi lääkäriä sanoi,että ei,kun mulla ei ole lasta ollenkaan ja haluan kovasti oman lapsen saada,auttakaa mua,antakaa neuvoja te joilla on myoomia?
 
AABAN:Anteeksi,mutta haluaisin mieluiten mielipiteitä naisilta joilla on myoomia mitä teen,jatkanko vauvan yritystä,kun mulla ei ole lasta ollenkaan,mitä mieltä olette,kun kohdussani oli jonkin verran mutta ei paljoa tilaa vauvalle,niin kannattaako mun yrittää vauvaa myooman takia,antakaa neuvoja te joilla on myoomia kohdussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
AABAN:Anteeksi,mutta haluaisin mieluiten mielipiteitä naisilta joilla on myoomia mitä teen,jatkanko vauvan yritystä,kun mulla ei ole lasta ollenkaan,mitä mieltä olette,kun kohdussani oli jonkin verran mutta ei paljoa tilaa vauvalle,niin kannattaako mun yrittää vauvaa myooman takia,antakaa neuvoja te joilla on myoomia kohdussa?
Vastaan silti, että kuuntele ennemmin niitä lääkäreitä, jotka tietävät juuri sinun tapauksestasi tarkemmin kuin kukaan muu. Kaikki myomaat eivät ole samanlaisia eivätkä samassa kohdassa eivätkä samalla tavalla käyttäytyviä. Sinun on toimittava sen mukaan mitä juuri sinun myoomasi edellyttävät. MItään yleispätevää ohjetta noihin ei ole. Omaa ja lapsen henkeä ei kannata riskeerata yrittämällä, jos lääkärit ovat sitä mieltä.
 
enyrittäs jos oma henki vaarantuu. jos kohdussa ei ees tilaa vauvalle... usko nyt niitä lääkäreitä, kaikki tapaukset on erilaisia... miks pitää vaarantaa oma henki ja terveys....
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Aion yrittää vauvaa myoomasta huolimatta ja rukoilen,että se minulle suodaan,sillä hieman oli kohdussani tilaa myooman takia.
Miksi sitten kyselet jos aiot yrittää joka tapauksessa? Kannattaako oma ja lapsen henki vaarantaa tieten tahtoen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Aion yrittää vauvaa myoomasta huolimatta ja rukoilen,että se minulle suodaan,sillä hieman oli kohdussani tilaa myooman takia.
oman ja tulevan lapses hengen uhalla.... hanki apua itelles... mitä iloa tulla raskaaks ja kuolla...... eikö elämä ole tärkeempää??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Aion yrittää vauvaa myoomasta huolimatta ja rukoilen,että se minulle suodaan,sillä hieman oli kohdussani tilaa myooman takia.
Miksi sitten kyselet jos aiot yrittää joka tapauksessa? Kannattaako oma ja lapsen henki vaarantaa tieten tahtoen?
Satuja, kaikki satuja vaan, joten annetaan gitten olla, entinen MM -tiedät itse sen ainakin gitte.
 
clivia
Ystävälläni on myoma kohdussa,lääkärit ovat siitä huolimatta käskeneet yrittää raskaaksitulemista.Takana nyt kymmenen vuotta yritystä,myoma kasvaa koko ajan ja nyt sanottiin viimein että on syytä luopua,raskaus ei lähde alkuun .(Myomaa ei myöskään häneltä voi poistaa poistamatta samalla koko kohtua).Kerran lähti ja meni kesken.Itselläni myoma ja siitä huolimatta onnistuneita raskauksia.(Joskin lääketiedettä on tarvittu avuksi)Se on niin tapauskohtaista ja jos lääkäri sanoo että ei suosittele kun riskit on niin isot niin miksi ottaa riski ja leikkiä hengellään kun todennäköisyys on se ettet edes raskaudu kun myoma on noin kasvanut että kohdun repeämisriski on suuri.
 
harrmaana
Äidilläni oli vaikeuksia raskautua 1. lapsen jälkeen ja lääkäri totesi: Rouva tällä kohdulla ette tee enää yhtään lasta ja meinasi varata ajan kohdunpoistoon. Toinen lääkäri ja toiset mielipiteet, meitä on nyt neljä. Kohtu poistettiin äidiltäni vasta muutama vuosi sitten. Mutta kuten yllä riskit on sinun ja ehkä tilanne kohdallasi niin paha ettei edes raskautuminenkaan ole mahdollista. Mutta kohdutta et lapsia tee.
 

Yhteistyössä