Lopen kyllästynyt anoppiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska miniä

Vieras
9kk vanha poikani lähti vapuksi yökylään anopille ja anoppi rankutti koko ajan että poika pitäis jättää kahdeks yöks... Anto suurin piirtein ymmärtää et oon huono äiti kun en anna poikani tutustua vieraisiin paikkoihin... Appiukko vihjas jopa et he lähtevät pojan kanssa reissuun kun kerroin milloin haen pojan tänään, eli että eivät ole välttämättä paikalla. Minusta tuo on jo aika paksua!
Mulla ainakin meni vappu ihan käsille kun rupes vituttamaan niin rankasti... Aika pitkä ja vaikea historia anopin kanssa muutenkin et sekin vaikuttaa mielialaan... Itse ajattelen et olis onnellinen et saa edes sen yhen yön pojan kanssa, tiedän monia jotka ei ton ikästä anna ollenkaan yökylään! Kauhee ikävä jo nyt poikaa...
Mitä ajan takaa tällä kirjotuksella? Ehkä jonkinlaista vertaistukea kaipailisin...

aika pieni lapsi on kahdeksi yökyläyöksi.. asiantuntijoiden suositus neuvolan mukaan max. ikävuosia vastaava määrä yötä erossa..esim. 1 vuotias, max yö vierailla yökylässä, 7 vuotias max 7 yötä.

Törkeetä edes leikillään(?) vihjailla että lähtevät jonnekin lapsen kanssa, jos tulet tänään hakemaan :O Minä olisin sanonut suoraan että lapsi ei sitten jää yhdeksikään yöksi, jos edes vihjaillaan tuollaista tai yritetään syyllistää siitä että et anna hoitoon. Kannattaa puhua suoraan, ei kai ne muuten ymmärrä? Ja tosiaan suositusten mukaan yökyläily ikävuosien mukaan eli 1-vuotias yhden yön jne. Alle vuoden ikäisen ei siis tarvitsisi olla vielä yökylässä ollenkaan, etenkään jos te vanhemmatkaan ette koe siihen tarvetta.

Tuntuisi tosi ahdistavalta, jos isovanhemmat yrittäisi tuolla tavalla omia sitä omaa lasta.

olkaa onnellisia, että te saatte lapsenne jonnekin yökylään. meillä 6v ja 5v eikä yökyläile missään kun lähin sukulainen 500km päässä. Olisin ikionnellinen kun saisin viettää miehen kanssa edes kerran vuodessa kahdestaan aikaa! En vaan voi käsittää tuota ruikutusta kun isovanhemmat on kiinnistuneita lapsenlapsistaan!

Ei äitiä voi ohittaa noin pienen tai isommankaan lapsen kohdalla. Tulee äidillä ja lapsella turvaton olo jos isovanhemmat eivät kunnioita äidin ja lapsen suhdetta ja noutoaikaa! Varmasti vain leikkiä laskivat mutta ei tunnu kivalta..

Kiitos vastauksista. Olo on jo vähän parempi mut silti jännittää et onko lapsi paikalla kun mennään hakemaan tai millanen itkuvirsi siellä on vastassa et kyllä ois vielä toinenkin yö pidetty...! Olen toki onnellinen kun minulla on mahdollisuus saada lapsi yökylään silloin tällöin mutta tuollainen painostaminen on tosi ahdistavaa. Yökyläilyt pitäis kuitenkin mennä vanhempien ehdoilla...

Joo en tod.antaisi edes yhdeksi yöksi hoitoon tuon ikäistä!
meidän 5 veekään ei ole ollut vielä yökylässä.Ei ole ensinnäkään yhtään niin luotettavaa hoitajaa....

[QUOTE="Miä";23685541]Joo en tod.antaisi edes yhdeksi yöksi hoitoon tuon ikäistä!
meidän 5 veekään ei ole ollut vielä yökylässä.Ei ole ensinnäkään yhtään niin luotettavaa hoitajaa....[/QUOTE]

Mutta kun me kaikki ei olla sinä!!!

aika hurjaa edes leikillään laskea tuollaista "ei ehkä olla paikalla" sitä paitsi lapsihan oli jo yökylässä sen yhden yön mikä ihan riittävä vielä tuossa iässä. itse en ymmärrä tätä kun isovanhemmat haluaa sitä ja tätä ja tota ja just niin paljon tai näin paljon niin siis kysymyshän on lapsesta ei heidän viihdykkeestä, vaikka toki hienoa että haluaa osallistua lapsen elämään mutta eihän sitä voi väkisin tehdä.

Jos lapsi ei olisi paikalla kun menisin hakemaan soittaisin poliisit! On se nyt prkle jos lasta väkisin pidetään yökylässä. Mä en tuon ikäistä antais ollenkaan, meillä nyt 1,5v eikä vielä hetkeen ole menossa yökylään. Muutama tunti riittää

Ymmärrän tunteesi. Meillä appivanhemmat asuvat seinän takana ja toistaiseksi asuntojen välillä pystyy kulkemaan sisäkautta jos en ole laittanut yhtä huonekalua oven eteen. Anoppi käy välillä ilman lupaa hakemassa vauvan heidän asuntoonsa (jos sattuu paikalle kun olen vaikka vessassa tai täytän pyykkikonetta, ennen lähti kantamaan vauvaa pois vaikka olisin seisonut vieressä ja sanonut, että me menään ihan just nukkumaan tai olen just valmistautumassa syöttämään vauvan ja kieltänyt viemästä...) ja ei meinaa antaa takaisin, vaan joudun selittelemään, miksi haluan viedä lapseni kotiin tai miksi sitä ei saa just nyt viedä. Ja kiva imettää kun toinen tunkee sisään ja alkaa vaatia lasta rinnalta... Hoitoapu on toki hyödyllinen ja kiva juttu, mutta miksei anoppi voi muistaa että se lapsi on edelleen munja mieheni eikä hänen, ja sen mukaan pitäisi toimia...

[QUOTE="vieras";23685644]Ymmärrän tunteesi. Meillä appivanhemmat asuvat seinän takana ja toistaiseksi asuntojen välillä pystyy kulkemaan sisäkautta jos en ole laittanut yhtä huonekalua oven eteen. Anoppi käy välillä ilman lupaa hakemassa vauvan heidän asuntoonsa (jos sattuu paikalle kun olen vaikka vessassa tai täytän pyykkikonetta, ennen lähti kantamaan vauvaa pois vaikka olisin seisonut vieressä ja sanonut, että me menään ihan just nukkumaan tai olen just valmistautumassa syöttämään vauvan ja kieltänyt viemästä...) ja ei meinaa antaa takaisin, vaan joudun selittelemään, miksi haluan viedä lapseni kotiin tai miksi sitä ei saa just nyt viedä. Ja kiva imettää kun toinen tunkee sisään ja alkaa vaatia lasta rinnalta... Hoitoapu on toki hyödyllinen ja kiva juttu, mutta miksei anoppi voi muistaa että se lapsi on edelleen munja mieheni eikä hänen, ja sen mukaan pitäisi toimia...[/QUOTE]

mää olisin varmaan jo lukinnu oven jos ei mee sanottuna perille. Tosiaan oo asiaa tolleen tunkeutua ja ohittaa sua vauvan suhteen.
Mun äiti on silleen onneksi järkevä että on odottanut kunnes ollaan ite haluttu antaa yökylään ja se yksi yö riittää. Auta armias jos poikaa mummi/mummu ois kokajan ottamassa ja tunkemassa meidän kotiin.

[QUOTE="Miä";23685541]Joo en tod.antaisi edes yhdeksi yöksi hoitoon tuon ikäistä!
meidän 5 veekään ei ole ollut vielä yökylässä.Ei ole ensinnäkään yhtään niin luotettavaa hoitajaa....[/QUOTE]
Teidän 5 veestä tulee vellihousu sivari, joka lyö lesesäkillä viholaista, jos semmonen tunkeutuu maahamme.

No hyvä sulle. Mun tuttu sukulaispoikakaan ei ollu eikä ole vielkään missään koskaan ollu yötä, pelkää ihmisiä eikä halua jäädä mihinkään sekunniksikaan ilman äitiä. Ja tiedän, että se johtuu just siitä kun äiti on itsekäs, eikä päästä lasta koskaan mihinkään.

Mutta ap: Mä olisin sanonu ton uhkauksen jälkeen, ettei sit ollenkaan tule. Hermot olis menny täysin jos joku uhkaa viedä mun lapsen! :O

Yhteistyössä