Lonkkien löystymisestä kärsiviä kohtalotovereita?

  • Viestiketjun aloittaja E
  • Ensimmäinen viesti
E
Mulla toka raskaus ihan alkuvaiheessa vasta (rv 8+0 tänään) ja nyt sattuu lonkkaan jo ihan käsittämättömän kovasti. Johtuu tänään siitä, että lähdin innoissani aamulla juoksulenkille, kun pakkanen oli lauhtunu ja tuntu niin ihanalta ajatukselta. No ei tunnu enää. :(

Edellisessä raskaudessa lonkkakivut oli lopussa ihan hurjia, mutta onneks oon sellasessa työssä, että pystyin kyllä tekeen omaan tahtiini ja vaikka kotoo käsin ihan ä-vapaan alkuun asti, mutta oli sellasiakin päiviä, etten sukkia tahtonu saada jalkaan ollenkaan, kun lonkka tuntu melkein siltä, että räjähtää, jos nostan jalkaa hitusenkin.

Raskauksien välissä lonkka vihotteli myös välillä, mutta oikeella juoksutekniikalla sain ne kivut kuriin ja pystyin juoksemaankin. Nyt ei vaan tunnu se juoksutekniikkakaan enää auttavan. Voiko tää lonkkakipu nyt jo alkuraskaudessa johtua siitä, kun raskaushormonit alkaa pehmentää niitä rustoja? Vai mistä ihmeestä tää johtuu? Mitä liikuntaa te muut lonkkien löystymisestä kärsivät harrastatte? Mun on pakko pistää laji nyt vaihtoon, ei tätä kärsi kukaan. :(

Olisi mielenkiintosta kuulla miten muilla lonkkien löystymisestä kärsivillä on menny myöhemmät raskaudet. Onko teillä ollu yhtä kovia kipuja kaikissa raskauksissa? Entä onko muillakin mennyt niin, että tokassa raskaudessa kivut alkanu huomattavasti aikasemmin kun ekassa raskaudessa? Onko ketään onnekasta, joka olis päässy jossain raskaudessa kivuitta vaikka aikasemmin oliskin kärsinyt lonkkien löystymisestä?
 
heips

itelläni alko lonkkakivut ihan vasta n.16viikola. Ekassa raskaudessa en ees muista onko moisia kipuja ollu kun siitä on 8vuotta aikaa mutta nyt on, eikä tarvi kummosta kävelylenkkiä tehdä kun alkaa lonkkia pakottaan ja varsinki oikeaa....
 
Täällä! Ekassa raskaudessa tuli vasta loppusuoralla, tokassa kutakuinkin puolivälin aikaan ja nyt kolmannessa tuntuu jo ja viikkoja jotain 8+. Kauhulla odotan mitä tuleman pitää... Lonkat vaihtoon, ikävä kyllä kukaan ei taida huolia tällaisia. :headwall:
 
ei tarvi paljoa kävellä ku alkaa lonkat kipeytyyn, sais kyllä tääläki lonkat laittaa vaihtoon =) ja viikkojaki vielä niin vähä ku ei oo ku rapiat 16... no mut ei auta, onneksi on työ semmosta et pitää olla jalkojenpäälä kokoajan :headwall:
 

Yhteistyössä