Lonkankoukistajan/nivusen kipu rv 5+6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viiriäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viiriäinen

Vieras
Olen rv 5+6 ja tänään alkoi oikealla puolella kipu jonka huomasin jalkaa nostaessani. Kipu tuntuu aika isolla alueella lantioluun alla, nivusen ja häpyluun tienoilla... voisikohan sanoa että lonkankoukistajassa. Kipu säteilee vähän myös alaselkään oikealle puolelle. Onko tämä ihan normaalia näin alkuavaiheessa vai tulisiko olla huolissaan? Eka neuvolakäynti on vasta puolentoista viikon päästä :/

Hankala on sanoa mutta noilla viikoilla kai ei yleensä vielä kohdunulkoinenkaan aiheuta kipua joten voisi olla myös liitoskipuja kun kohtualkaa kasvamaan ja paikat alkaa siellä lonkan ja häpyluunalueella venymään. Itselläni oli ekassa raskaudessa välillä tosi viiltäviäkin kipuja juurikin häpyluunalueella mutta ne olivat vain niitä liitoskipuja. Mutta pelottavia kyllä ja inhottavia.

Kiitos vastauksestasi! Ehkäpä tämä kipu tosiaan olisi merkki jostain rakennemuutoksista ja pikkuhiljaa alkaisi hellittää. Varmaankin ainakin hyvä merkki on se että kipu ei tunnu muulloin kuin jalkaa nostaessa tai vatsalihaksia käytettäessä.

Minäkin olen ihan raskauden alussa (taitaa olla 4+6), ja on ihmeellistä pientä kipua ja jumitusta lonkankoukistajissa ja reisien sivuissa, säteilee hieman alaselkäänkin. Kivut eivät ole mitenkään kovia, lähinnä sellaista juilintaa. Eivät tunnu liikkuessa, vaan enemminkin sellaista että menen ihan hetkessä jumiin kun olen pidempään paikoillani. En sitten tiedä onko tällä raskauden kanssa tekemistä vai onko sattumaa, mutta en ainakaan vielä ole huolissani :)

Mulla oli kans vastaavaa kipua reilun viikon rv 5-6 kävin siitä jopa lääkärissä jossa ultrattiin varmistettiin että alkio on oikeassa paikassa. Nyt menossa kohta rv 8 ja toispuoleinen kipuilu on vähentynyt huomattavasti. Syytä kipuiluun lääkäri ei osannut sanoa, epäili että kohdunkannatin on venytystilassa

Yhteistyössä