Lomautus ja opiskelu, saako liitolta tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut farkunnappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut farkunnappi

Vieras
Olen vakituinen työntekijä (3 vuotta ollut, sitä ennen vuosia määräaikaisena), ja opiskelen (2 vuotta opiskellut) amk:ssa tässä samalla. Olen saanut sumplittua työnantajan kanssa asiat niin että käytän lomapäiväni ja pekkaset koulupäivillä. Suht ripeästi olen noita pisteitä napsinut, kuitenkin niin että otan joka jaksolle sen pari kurssia vähemmän kuin opiskelukaverit, muuten ei työssäkäynti onnistuisi. Työviikko on yleensä 30-40 tuntia.

Nyt selvisi että on suuri mahdollisuus että talvella lomautetaan porukkaa, ja aloin miettimään noita tukia. Kuulun liittoon, mutta on vissiin mahdollista että eivät annakaan tukia koska opiskelen??
Pitäisi pystyä ottamaan vastaan kokopäiväinen työpaikka, eikä se tietenkään onnistu jos opiskelen päivisin :(

Tietysti tätä pitää kysyä liitolta jos asia tulee ajankohtaiseksi, mutta ajattelin täältä kysellä onko jollain kokemusta tästä??
Itse en pärjäisi taloudellisesti jos pitäisi kelalta hankkia opintotukia. En saisi opintotukia tänä vuonna senttiäkään koska olen tienannut liikaa... Ja koska on omistusasunto, niin ei oikein asumistukiakaan taida saada mistään.
Vaihtoehtona kai sitten on lopettaa opiskelu ja märehtiä kotona koko talven?? Hitto mitä hommaa, tosi fiksuja nuo päättäjät jos asia on näin!

Jos sinut lomautetaan ja olet oikeutettu ansioidonnaiseen työttömyyskorvaukseen sen tulet saamaan. TE-toimistosta pitää ottaa selvää (anoa) mahdollisuutta suorittaa opinnot loppuun työttömänä ollessasi "liiton rahoilla". Olen itse ollut kurssilla TE-toimiston siunauksella. Käy MOL:in sivuilla, jos siletä selviäisi jotain ensi hätään.

Kiitos vastauksesta :)

Eli tavallaan se voi riippua ihan siitä millä tuulella virkailija on, nice. Hitto, mun tuurilla varmasti pistävät kapuloita rattaisiin...

Älytöntä jo se että pitää olla työnhakijana jos on lomautettuna sen pari kolme kuukautta. Ei sinä aikana kuitenkaan varmaan töitä kannata vastaan ottaa. Kun kuitenkin oikeasti työttömiä on ihan järkyttävä määrä.

Yhteistyössä