Lomautus alkaa huomenna... rahaa tulee joskus toukokuussa!!! Lainaako sossu?

Miehellä alkaa lomautus ja työttömyyskassassa kuulemma 2kk jonot päivärahakäsittelyssä :eek: Joten pyhällähekgellä on vaikee maksaa lainaa ja laskuja. Mies oli kuullut että tälläisessa tilanteessa sossu vois maksaa ns. kottia ja työttömyyskassa maksaisi ne sitten sinne takaisin. Onko kellään tälläisestä kokemusta?
 
vieras
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(
 
Juu mä tiedän et ne ottaa huomioon ne rahat vaikka niitä ei vielä olisikaan. Mut meinasinkin että suostuvatko lainaamaan rahaa siksi aikaa kun sitä rahaa sieltä kassasta tulee. Kyllähän nyt niidenkin pitäis se tajuta et jos niitä ei ole vielä maksettu, niin ei niitä rahoja voi vielä ollakaan!!
 
näin se on
meillä miehellä mennyt 6 viikkoa jo eikä liiton rahoista tietoakaan, lähettivät yhteislistala töistä jotta tulisi nopeammin. metalliliitossa 7 viikkoa keskimäärin jonot. mies on aina viikon töissä viikkon lomautettuna. viikon palkka tulee parin viikon välein. mun palkka ei riitä kikkiin laskuihin. Nytkin pitäis ruokakaupan tili maksaa mutta ei jää mun tilistä mitään. Täytyy varmaan ilmottaa sinne että ei juuri nyt pystytä maksaan sitä. Ette ole ainoita. kai sossusta voi saada mutta me ei olla kyllä vielä sine menty. kai sinnekkin jonot on. työpaikalta voisi kysyä jos maksaisivat kesälomarahat pois. Mun mies on ollut tuolla firmassa 25 vuotta ja ajateltiin kyllä jos ei muu auta niin pitää lomansa vaikka jo toukokuussa että saa lomarahat.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(

höpö höpö. otappa yhteys sosiaalitoimen johtajaan.
Sosiaaliasiamiehelle lähti sähköpostia asiasta, mutta sossun virkailija sano suoraan että heidän on se laskettava tuloksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(

höpö höpö. otappa yhteys sosiaalitoimen johtajaan.
Sosiaaliasiamiehelle lähti sähköpostia asiasta, mutta sossun virkailija sano suoraan että heidän on se laskettava tuloksi.
Eivätkö suostuneet edes lainaamaan sulle rahaa?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(

höpö höpö. otappa yhteys sosiaalitoimen johtajaan.
Sosiaaliasiamiehelle lähti sähköpostia asiasta, mutta sossun virkailija sano suoraan että heidän on se laskettava tuloksi.
Eivätkö suostuneet edes lainaamaan sulle rahaa?
Ei. Aika epätoivonen tilanne, mutta jos ei sosasiamies voi tähän tehdä mitään niin se ei auta kuin kestää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(

höpö höpö. otappa yhteys sosiaalitoimen johtajaan.
Sosiaaliasiamiehelle lähti sähköpostia asiasta, mutta sossun virkailija sano suoraan että heidän on se laskettava tuloksi.
Kyllähän ne laskee sen tuloksi, mutta se voidaan kuitenkin maksaa ja periä sitten takaisin kun raha tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
no onko se sit 2000 euron tuloilla pienempi vai isompi ku 3000euron??? osaako joku sanoa??
Se menee jotenkin näin. (summat ja prosentit ei oikeita) 2000asti sais vaikka 68% siitä ylimenevältä osalta 2500asti 62% siitä ylimenevältä osalta 3000asti 52% Eli prosentti laskee sitä mukaan mitä enemmän tienaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vouho:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei sossu suostu tuota tekemään vaan ottaa huomioon laskelmass tulevat liiton rahat vaikka oikeesti niitä eu käytössä ookaan. Eli pyhällä hengellä elän siihen asti:(

höpö höpö. otappa yhteys sosiaalitoimen johtajaan.
Sosiaaliasiamiehelle lähti sähköpostia asiasta, mutta sossun virkailija sano suoraan että heidän on se laskettava tuloksi.
Kyllähän ne laskee sen tuloksi, mutta se voidaan kuitenkin maksaa ja periä sitten takaisin kun raha tulee.
Niinhän ne voisivat mutta eivät suostuneet tähän.
 
varmaa tietoa minulla ei ole, koska sosku tekee päätöksiä aikalailla sen mukaan millä tuulella virkailija on.
mutta osittain omankin kokemuksen pohjalta voin kertoa etten usko teidän saavan lainaa. pankit kun on sitä varten kuulemma keksitty ja sukulaiset/ystävät jne.
voitteko yrittää sopia pankin kanssa lyhennysvapaita kuukausia?
 
Juuri luki jossain että olisi hyvä olla vähintään 2kk palkan kokoinen ns. puskurirahasto jokaisella noita lomautuksia ja irtisanomisia varten. Kiva kun on silti noita suojatyöpaikkoja kuten valtion ja kunnan paikat, koska heitä nuo lomautukset ja irtisanomiset ei juurikaan koske. Joo no joku sanoo tietenkin nyt että se on ammatinvalintakysymys, no niinhän se onkin.
 

Yhteistyössä