lomat, kertyykö äitiyslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja carla-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

carla-81

Jäsen
03.06.2007
514
0
16
Niin, jäin äitiyslomalle 23.11.07, töihin paluu koittaa vissiinkin lokakuussa ( -08 ) jossain vaiheessa. Onko mulla tänä vuonna (-08) kesäloma? Kun mietin, että talvilomahan ei kerry äippälomalla, mut kai nyt kesäloma sentään? :) Jos pitäsi niinko kesälomansa sit vielä äitiysloman perään...

Kyllä lomat kertyy ihan normaalisti äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla. Hoitovapaalla sitten ei kerry. Talviloma on sitä ihan samaa lomaa kuin muutkin, mutta yleensä vaan lomista pidetään 4vko:a lomakautena (kesällä) ja 1vko jonain muuna aikana (talvella). Soitahan palkanlaskijalle, niin tiedät miten monta lomapäivää sulla on kertyneenä. Voit siis pitää lomasi äitiysloman perään ja muista hakea siltä ajalta myös kotihoidontuki. Kannattaa jo vähitellen sopia asiasta myös pomon kanssa, jotta tietää koska palaat töihin.

Kertyy talvi ja kesäloma ihan kuin olisit töissä, hoitovapaalla ei.
eli sulla on tänä vuonna kesäloma (kannattaa tarkistaa voitko pitää sen vaikka vanhempainvapaan perään, joka paikassa ei käy, vaan he maksavat sen sulle rahana, kun kesäloma pitäisi pitää välillä toukokuu-syyskuu ), kun meet töihin sulla on ensi vuonna ihan normaalisti talviloma ja kesällä kesäloma

Jep, kiitos teille. Mä luulin, että talviloma ei kertyis :o Mistähän oon saanut ton päähäni...heh. Mulla pitäs sitten olla vielä 5 viikkoa lomia pitämättä :) Ja meillä on kyl työnantaja joustanut ja antanut pitää lomat äitiysloman loppuun, ainakin muilla äideillä . Ja hyvä tietää, että ton loman aikana sitten voi hakea ton kodinhoitotuen :)
Käyn ens viikolla töissä sopimassa asiat :D Ihanaa, lisäaikaa tytön kanssa kotona tiedossa :heart: Mä en kaipaa pätkääkään töihin... :kieh:

Yhteistyössä