Loman kertymisistä. Äitiysloma->hoitovapaa->äitiysloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sari:
kaikilla kun ei ole kuukausi palkkaa,mullakin liksa pyörii tuntipalkalla. eli mä en saa ainakaan yhtään mitään. ja jos sen loman pitää heti hoitovapaan jälkeen ei ole kerennyt tienaan mitään. ja ne lomarahat kyllä maksetaan ihan senmukaan mitä on sillon tienannut. myös tes vaikuttaa asioihin. meillä maran tes.

Hei katsopas vielä täältä linkistä mikä laitettiin jo aiemmin: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=vuosiloma
Kun nyt nopeasti selasin niin ymmärtäisin kyllä että maksetaan jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
itselläkin on siis lomia kahdelta äitiyslomakaudelta. nehän voi sit pitää kun palaan töihin hoitovapaalta. ainoa on että niistä ei rahaa taida saada kun ei sitä ole tienannutkaan. vais?

Meinaatkos lomarahaa vai?
Meillä on ainakin niin, että hoitovapaan perään voi pitää kertyneet lomat pois ja palkkahan alkaa juosta normaalisti eka vuosilomapäivästä lähtien. Ja lisäksi maksetaan eka palkan yhteydessä kaikki vanhojen lomien lomarahatkin pois.
Tarkistappa omasta palkkiksestasi omalta kohdaltasi. En ymmärrä tuota "3i ole sitä tienannutkaan" -asiaa.

Minulla loppuu vanhempainvapaa toukokuun puolessa välissä. Olen ilmoittanut työnantajalle olevani hoitovapaalla elokuun loppuun asti. Voiko työnantaja määrätä minut olemaan kesälomalla esim. kesäkuussa?

Mä oon ollut äitiyslomalla nyt keväästä 2009 asti kun kaksi lasta tuli ihan putkeen. Olen ymmärtänyt että vaikka en ole töissä käynytkään niin kesälomani ovat kertyneet normaalisti, olen siis yhden kesäloman jo viime vuonna pitänyt ja sain siitä normaalisti rahat. Nyt odottelen, että josko saisin kesälomarahat tältäkin vuodelta pian, vaikka itse kesälomaa en aiokkaan pitää..

Yhteistyössä