Lomamatka taaperon kanssa

Hei!

Olemme lähdössä heinäkuussa turkin alanyaan ja hoksasimme että siellähän on ihan kamalan kuuma juuri tuohon aikaan (melkein 40astetta auringossa). Tyttömme on tuolloin melkein 2-vuotias. Kysymykseni kuuluukin että onko kukaan ollut noin pienen lapsen kanssa alanyan tai muun maan kuumuudessa ja miten on mennyt? Pystytäänkö oleilemaan yhtään altaalla kuumuuden takia ettei pienen iho pala?

Anoppi piti puhuttelun meille että minkä takia viemme pienen sinne poltettavaksi ja tän takia oon nyt miettinyt että onkohan viisasta lähteä vaikka kuinka hyvin suojais pienen:(
 
Ei pala kun muistat uv-vaatteet ja hatun. Itse olen asunut Turkissa. Muistat vaan nesteitä juottaa. Hae vaikka pillimehua/pillikaakaota kaupasta. Pillikaakao on tosi hyvää, suosittelen. Saa sokeriakin samalla jos ei muuten syö. Migros, tansas ja pehlivanoglu hyviä ja laadukkaita kauppoja. Toki pikkukaupatkin. Älä vaan peru anopin takiamatkaa!! Varjossa olette kuitenkin päiväunet keskipäivällä. Rannalla aurinkovarjon alla jne.. Hyvin se menee ja mukavaa tulee!
 
:attn:Ainii ja hae apteekista lasten 50 suojakerrointa. Meillä oli aco kidsiä ja lapsi hyvä kun sai edes väriä vaikka oltiin altaalla kokoajan. Ikää oli silloin 6kk :)

Piti lisätä että osta kunnon aurinkolasit. Meillä lasten lasit spec saversiltä ja pienen taiston jälkeen saatiin lapsi pitää niitä päässä :)

Avasin koneenkin niin tuo teksti ei olisi niin sekavaa kuin puhelimella kirjoitettu. Mutta hauskaa matkaa. Alanyasta löytyy myös leikkipuistoja, joten rohkeasti vaan niihin ja vesipuistoihinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan oltu 3kk ja 1v3kk lapsen kanssa (sama lapsi siis, kaksi eri kesää :) Tänä vuonna taas) helteessä ja tosi hyvin on pärjätty. Musta tuntuu, että lapsi on kestanyt hellettä paremmin kuin vanhempansa, varmaankin siksi kun ei tarvitse rehkiä vaan voi maata tyytyväisenä sylissä/rattaissa varjossa. Apteekista voimakasta aurinkorasvaa, UV-suojapuku ja hattu rannalle. Aurinkolasit. Matkiksiin aurinkosuoja. Keskipäivän kuumimmat tunnit hotellilla päiväunilla.
 

Yhteistyössä