lomamatka, kun huoneen luovutus klo 12 ja lento lähtee vatsa yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nina"

Vieras
Miten selvitytä kohteessa päivästä? huoh, miksi lentojen pitää mennä noin hullusti. Mitä ihmettä lasten kanssa tehdään ilman hotellia päivä? :( Vinkkejä? Apuja?

-no eikös monet käykin hotellissa vain nukkumassa ja muuten ovat kaupoissa, rannalla, turistikohteissa... katso paikallista karttaa ja seikkaile google mapsin avulla siellä ;)

Monelta hotellilta voi vuokrata päivähuoneen.
tai sitten valitsette jonkun kivan kohteen missä kuluu monta tuntia ja tulette illaksi nuokkumaan hotellilla, jossa laukkunne ovat.

[QUOTE="vieras";23967636]-no eikös monet käykin hotellissa vain nukkumassa ja muuten ovat kaupoissa, rannalla, turistikohteissa... katso paikallista karttaa ja seikkaile google mapsin avulla siellä ;)[/QUOTE]

Kyllä varamsti, mutta me ei, pienten lasten kanssa ajateltu niin tehdä.

Miksi elämästä pitää tehdä niin vaikeaa lomallakin ollessa? Jätätte laukut hotellille säilytykseen, teette päivän jotain hauskaa ja lähdette illalla ajoissa lentokentälle, jos ette muuta keksi. Stressi pois, herranjumala sentään.

Lapsille se ei ole mikään ongelma, jos teillä on rattaat. Sinulle enemmän. Rahalla saa ostaa lisävuorokausia hotellista ja nämä ovat sellaisia asioita mitä kannattaa miettiä ennen matkan varaamista. :D

Juu ei, en ensisijaisesti valitse yövuoroja, jos muitakin lentoja on olemassa. Toki tiettyyn suuntaan lentäessä yölennot ovat enemmän kuin fakta.

Miksi ylipäätään menette pienten lasten kanssa lomamatkalle ulkomaille? Pikkulapsille riittäisi varmasti vielö Puuhamaat ja Naantalin Muumimaailma, sillä he eivät osaa haluta ulkomaille.

Lapsille se ei ole mikään ongelma, jos teillä on rattaat. Sinulle enemmän. Rahalla saa ostaa lisävuorokausia hotellista ja nämä ovat sellaisia asioita mitä kannattaa miettiä ennen matkan varaamista. :D

Juu ei, en ensisijaisesti valitse yövuoroja, jos muitakin lentoja on olemassa. Toki tiettyyn suuntaan lentäessä yölennot ovat enemmän kuin fakta.

Juu, ei löydy kuin yölentoja tässä kohtaa. rattaita ei ole, kun lapsilla ikä 4 ja 5, mutta päiväunien tarpeessa olisivat. Viimeksi olikin helpompaa kun oli rattaat vielä ja niissä nukkuivat unet.

[QUOTE="vieras";23967698]Miksi ylipäätään menette pienten lasten kanssa lomamatkalle ulkomaille? Pikkulapsille riittäisi varmasti vielö Puuhamaat ja Naantalin Muumimaailma, sillä he eivät osaa haluta ulkomaille.[/QUOTE]

Ihan siksi että MÄ haluan ja ollaan joka vuosi oltu ja toiseksi kuka sanoo että lapset on niin pieniä, mukana yksi 10 vuotiaskin. Ja muumimaailma on turhinta, ei kiitos sinne enää.

Kannattaa tosiaan kysyä, jos huoneen saisi pitää iltaan asti (lisämaksusta tietysti). Me ollaan muutaman kerran tehty niin ja on kyllä ollut tosi kiva kun on saanut ihan kunnolla nauttia vielä viimeisestäkin lomapäivästä (ei ole kaupungilla/rannalla hengailu meille mikään ongelma tai stressi, mutta onhan se kiva päästä kunnolla suihkuun ja vaikka pienelle levolle tms vaikka ei pieniä lapsia olisikaan).
Jos ei onnistu, niin lapset unille rattaisssa tai aurinkotuolissa (varjossa tietysti) ja vaatteiden vaihto hotellin tiloissa. Suihkutilatkin on yleensä hotellin puolesta tarjottu myöhäislentäjille.

Kyllä voitte ottaa rattaat mukaan. Ei tuo ikää katso vaan jaksamista. Ne päikkärit voi sitten tarpeen vaatiessa nukkua rattaissakin. Olen minäkin käynyt huvipuistossa viisivuotiaan kanssa rattaat mukana.

[QUOTE="vieras";23967698]Miksi ylipäätään menette pienten lasten kanssa lomamatkalle ulkomaille? Pikkulapsille riittäisi varmasti vielö Puuhamaat ja Naantalin Muumimaailma, sillä he eivät osaa haluta ulkomaille.[/QUOTE]

Riittää aikuisillekin varmasti ihan vain kotimaan matkailu. EIhän se mikään pakko pulla ole! Mutta jos tykkää matkustamisesta niin miksi ei. Ja kuka hölmö väittää ettei pienikin lapsi voi nauttia matkailusta? Meillä 3kk vauva nautti kyllä selvästi Kreikan matkasta. Oli lämpöä ja rentoa lomaa. :)

Kyllä meillä lapset kovasti odottavat pääsevänsä ulkomaille. Varsinkin Espanjan matkaa odottavat aina kovasti. 3vkin kyselee milloin mennään.... :)

Rahalla saatte luultavasti jatkoa huoneelle missä jo olette asuneet. Kysykää jo etukäteen "myöhäistettyä" lähtöä. Ei siis välttämättä tartte edes ns. päivähuonetta ottaa. Itse olen ainakin pari kertaa ollut hotellissa niin että luovutus on siirretty klo 18. Maksoi jotain, mutta myöhäisen lennon takia tein noin (työmatkoilla ei jaksa juosta turistikohteissa...)

[QUOTE="muuli";23967769]Rahalla saatte luultavasti jatkoa huoneelle missä jo olette asuneet. Kysykää jo etukäteen "myöhäistettyä" lähtöä. Ei siis välttämättä tartte edes ns. päivähuonetta ottaa. Itse olen ainakin pari kertaa ollut hotellissa niin että luovutus on siirretty klo 18. Maksoi jotain, mutta myöhäisen lennon takia tein noin (työmatkoilla ei jaksa juosta turistikohteissa...)[/QUOTE]

Me ei saatu myöhäistettyä lähtöä omalle huoneelle. Jouduttiin tosiaan vuokraamaan uusi päiväksi. Kallis se ei kyllä ollut. Mutta haju :x

Kannattaa tosiaan kysyä, jos huoneen saisi pitää iltaan asti (lisämaksusta tietysti). Me ollaan muutaman kerran tehty niin ja on kyllä ollut tosi kiva kun on saanut ihan kunnolla nauttia vielä viimeisestäkin lomapäivästä (ei ole kaupungilla/rannalla hengailu meille mikään ongelma tai stressi, mutta onhan se kiva päästä kunnolla suihkuun ja vaikka pienelle levolle tms vaikka ei pieniä lapsia olisikaan).
Jos ei onnistu, niin lapset unille rattaisssa tai aurinkotuolissa (varjossa tietysti) ja vaatteiden vaihto hotellin tiloissa. Suihkutilatkin on yleensä hotellin puolesta tarjottu myöhäislentäjille.

Hyvä idea, pitääkö se hotellilta kysyä vai matkanjärjestäjältä? Mä kerran yritin tota mutta silloin ei onnistunut, joten hyvä tietää että on kuitenkin mahdollista saada huoneen pidettyä myöhempään.

Riittää aikuisillekin varmasti ihan vain kotimaan matkailu. EIhän se mikään pakko pulla ole! Mutta jos tykkää matkustamisesta niin miksi ei. Ja kuka hölmö väittää ettei pienikin lapsi voi nauttia matkailusta? Meillä 3kk vauva nautti kyllä selvästi Kreikan matkasta. Oli lämpöä ja rentoa lomaa. :)

Kyllä meillä lapset kovasti odottavat pääsevänsä ulkomaille. Varsinkin Espanjan matkaa odottavat aina kovasti. 3vkin kyselee milloin mennään.... :)

3 kk nautti selvästi Kreikan matkasta???

[QUOTE="Eee";23967775]Nukutteko siis joka päivä päikkärit hotellihuoneessa, kun kerran teillä ei ole rattaita ollenkaan mukana, mutta päikkärit kuitenkin ohjelmistossa? *hämmästys*[/QUOTE]

Joo, kyllä :). Ollaan tehty aina niin, eikä ole häirinnyt, eli toinen aikuisista saa sitten päivälevon siinä samalla ja toinen tehdä isomman lapsen kanssa jotain kahdenkeskistä sen aikaa.

[QUOTE="a p";23967821]Hyvä idea, pitääkö se hotellilta kysyä vai matkanjärjestäjältä? Mä kerran yritin tota mutta silloin ei onnistunut, joten hyvä tietää että on kuitenkin mahdollista saada huoneen pidettyä myöhempään.[/QUOTE]

Kysyt hotellista, ne pystyvät kertomaan sen hetkiset huonevaraukset että onko mahdollista pitää omaa huonetta pitempään. Joskus tämä tieto on vasta edellisenä päivänä kotiinlähtöä. Miksi muuten otitte tällaisen iltalennon?Me emme mene sellaisiin kohteisiin jossa on ilta/yölennot takaisin kotiin.

Mä olen aina valinnut matkat niin että paluulähtö lähtee aamulla välttyäkseni moisilta ongelmilta. Jos aikataulu muuttuu, sille ei sitten mitään voi mutta tähän mennessä ei ole muuttunut.

Yhteistyössä