lomalle lasten kanssa vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti
mama
ääääh,hitto mitä tuskailua.... kesälomia ollaan mietitty,jonneki lämpimään viikoksi jos pääsis ja nyt tuli eteen dilemma,kun lapsia on 4 (12,9,7 ja 5 vuotiaat) ja helevetin kalliiks tulis viikko (n.4000e) ulkomailla,siis pelkät matkat+hotelli. isot oli viime kesänä mukana,pienet jäi suomeen silloin. toisaalta tekis mieli lähtee kaksin miehen kanssa.. toisaaltataas .. kamala hinta viikosta!

en tiedä.miten te tekisitte? lasten kanssa jää kyllä vielä 3 viikkoa lomaa sitte,ois ihana sillee romanttisesti olla kaksin ja sit taas toisaalta olis ihana viedä lapset etelää....

mää
Mikä parhaalta tuntuu. Jos mielummin haluaa sitä kahdenkeskeistä lomaa, talouskin sillä kannalla ja lapsille löytyy hyvä hoitaja niin en näe siinäkiin mitään vikaa. Itse mieluiten ottaisin koko pesueen mukaan mutta jos tuntuu hankalalta tai liian aklliilta niin en sen takia stressaisi. VOisi olla että sitten tulisi jätettyä koko matka väliin ja vietettyä kiva loma kotisuomessa. Tai vaikka pistettyä säästöön nuo kahdenkeskeistä matkaa varten varatut rahat ja lähdettyä sitten seuraavana vuonna koko porukalla.

Saraldo
Mun mielestä niin, että joko meette miehen kanssa kaksin tai sitten kaikki lapset mukaan. Musta ei olis reilua jättää osaa lapsista pois. Meilläkin tuollainen kustannus tekisi todella tiukkaa, joten me mentäis varmaan tuossa kohtaa pidennetyksi viikonlopuksi jonnekin kahdestaan ja oltais sitten loppuloma kotosalla koko perhe.

Mä viettäisin kahdestaan jonkun pikku loman, viikonlopun tms ja sitten pidempi loma koko perheen voimin. Kesällä löytyy läheltäkin upeita ranta kohteita, esim. Pärnussa on upea hiekkaranta ja yleensä myös lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mielestä niin, että joko meette miehen kanssa kaksin tai sitten kaikki lapset mukaan. Musta ei olis reilua jättää osaa lapsista pois. Meilläkin tuollainen kustannus tekisi todella tiukkaa, joten me mentäis varmaan tuossa kohtaa pidennetyksi viikonlopuksi jonnekin kahdestaan ja oltais sitten loppuloma kotosalla koko perhe.
Mutta toisaalta jos viime kesänä oli osa lapsista matkalla, olis reilua, että nyt pääsis ne, jotka ei viime kesänä päässy.

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mutta toisaalta jos viime kesänä oli osa lapsista matkalla, olis reilua, että nyt pääsis ne, jotka ei viime kesänä päässy.
Niin... no mä en olis viime kesänäkään hajottanut porukkaa tuolla lailla :/ . Mutta nyt olis ehkä tosiaan reilua päästää reissuun ne, jotka eivät olleet viimeksi.

vaikea tilanne
Meillä kanssa sellainen tilanne edessä,että olen ekaa kertaa lähdössä lomamatkalle,ja otan vain 2 vanhinta lasta mukaan,ja 3 pienintä jää kotiin. Syynä se että kohteena Itävalta ja suunnitelmissa vaellella Alpeilla ja pyöräillä,ja 5 muksun kanssa se on hiukan hankalaa:( Harmittaa kuitenkin jättää nuo pienimmät kotiin.

Meillä menisi niin että kaikki lähtevät. Ei ole edes paikkaa, minne lapset jättää viikoksi, tai kuka tulisi meille viikoksi. Ratkaisu on se, että lomailemme sitten kun lapset ovat isompia, niin ehkä kaikki jaksavat reissun paremmin =) Ja tosiaan, emme koskaan ole olleet mitään matkailuihmisiä, joten sen puoleenkin..

ap
kiitos kaikille vastauksista. pähkäily jatkuu.... joo viime kesänä meillä oli isommat mukana siksi kun mentiin (äitini luokse) suurkaupunkiin,ei ollut rantaloma,vaan oltiin yhessä maaliman isommista,hektisimmistä ja saastuneimmista (saa arvaille ;) ) kaupungeista,enkä kokenut turvalliseksi ottaa silloin 4v ja 6veetä mukaan. Mutta siinä mun puolustus viime kesältä :D tän loman osalta mietintä jatkuu....

vieras
Olimme vuosi sitten reissussa koko perheen kanssa (kolme 10+ lasta) kaksi viikkoa. Nyt on suunnitelmissa viikon matka ilman lapsia. Minun mielestäni on hyvä olla erilaisia matkoja.

Jos minulla olisi lapsille hoitaja, menisin miehen kanssa kahdestaan. Matkustaminen itsessään on aika rankkaa ja viikon lomalla ei montaa lomapäivää jää perilläolemiseen kaikessa rauhassa. Ensimmäinen päivä menee asettuessa ja viimeinen osittain pakatessa.

Yhteistyössä