Lomakeskus HUHMARIssa käyneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli

Aktiivinen jäsen
17.05.2004
1 248
0
36
Onko kukaan käynyt lomakeskus Huhmarissa? Millaiset ulko- ja sisäleikkipaikat siellä oli lapsille? Me olimme kesällä 2003 ja silloin ulkoleikkialueella oli vanhoja leikkitelineitä eikä niin kovin hyvässä tai turvallisessa kunnossa. Sisällä leikkihuone oli pieni ja kovin ahdas kun useita lapsia oli leikkimässä. Ovatko nämä muuttuneet? Entä mökkien ja yleinen taso? Viimeeksi viihdyimme hyvin mutta kolmen alle kouluikäisen kanssa en nyt halua lähteä paikkaan, jossa leikkialueet eivät ole kunnossa.

Hiihtoladut olivat ok, leikkialueet talvella katsottunakin huonossa kunnossa, mutta eihän se talvella haitannut. Sisäleikkipaikka oli meille riittävä (lapsi 3 v). Ruoka ei niin kummoista. Ensimmäinen kämppä johon sijoitettiin oli karmea. Pakko oli olla yötä kun niin myöhään tultiin ja lapset oli saatava nukkumaan. Seurauksena kuukauden antibioottikuuri minulle kun olen homeallerginen. Eli kämppä haisi selvästi homeelle, vessa haisi hirveästi, hella ei toiminut lainkaan, samoin joku lamppu oli pimeä ja villakoiria runsaasti. Siivoojille kämpän kunto näytti olleen tiedossa, meidät sijoitettiin sitten toiseen. Joka oli ok, kun siivosin ensin. Ohjattu toiminta oli sitä, että vapaa-ajan ohjaaja tökkäsi miehelleni kartan käteen, että opastapa porukka läheiselle maatilalle eläimiä katsomaan. Ja näin tapahtui.

Oltiin viime vuonna Huhmarissa. Leikkikenttä oli uusittu ja aika iso, tosin olimme sateisen viikon siellä, joten hmm. leikkikenttä ei ollut paras mahdollinen ajanviettopaikka. Koko viikon oli lapsille ohjattua toimintaa, johon lapset ensimmäisenä päivänä ilmoitettiin. Paikalla oli MLL-hoitajat ja tykkäsin. Talvi aikana hoito tapahtuu siellä rantakahvilassa. En tiedä onko palvelu joka lomaviikolla tarjolla, mutta meidän tenava viikoilla oli.
Siis tämän MLL-hoidon lisäksi oli ohjattua toimintaa lapsille. Aikuisille oli luentoja, jumppaa ja tietysti saattoi rahaa vastaan hankkia hierontaa, kasvohoitoa ym. Lasten leikkihuone ei tahtonut vetää aina kovin hyvin, koska pieniä lapsia tuolloin oli paikalla todella paljon. Allasosasto oli pieni mutta kiva. Saunottua ja uitua tuli varmasti joka päivä. Palvelu oli mielestäni hyvää ja henkilökunnasta ei mitään valittamista. Meidän 4-henkiselle perheelle perheelle saatiin 2 h + keittokomero, jossa kaikki kyllä toimi. Ei se supersiisti ollut mutta riittävä mielestäni. Kalliimissa huoneistoissa oli varmasti parempi taso. Kuivauskaappia olisin kaivannut vaatteille, koska keli oli kostea ja ulkoilimme paljon, toisissa huoneistoissa se kuulemma olikin. Se maatila oli myös tenavien kanssa kiva kohde.

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Voisin lähteä sinne toistekin, on vaan niin pitkän ajomatkan takana, ettei sinne ainakaan viikkoa lyhyemmäksi ajaksi viitsi edes lähteä.

Tähän edelliseen en kyllä usko. Juttu on täysin eri paikasta, kuin me olimme. Vierailumme oli silloin parhaaseen hiihtoloma-aikaan. Lisäksi meitä huijattiin aloittamaan lomamme paria päivää aikaisemmin, koska tilaa ei muka ollut. Perillä selvisi, että huoneistoja oli tyhjänä. Ja tämä maatila olí juuri se, johon mieheni opasti koko sillä hetkellä lomailemassa olleen porukan; kun vapaa-ajan ohjaaja tökkäsi hänelle kartan käteen ja sanoi, opasta porukka tänne, ja lähti itse pois.

Oltiin viime vuonna Huhmarissa. Leikkikenttä oli uusittu ja aika iso, tosin olimme sateisen viikon siellä, joten hmm. leikkikenttä ei ollut paras mahdollinen ajanviettopaikka. Koko viikon oli lapsille ohjattua toimintaa, johon lapset ensimmäisenä päivänä ilmoitettiin. Paikalla oli MLL-hoitajat ja tykkäsin. Talvi aikana hoito tapahtuu siellä rantakahvilassa. En tiedä onko palvelu joka lomaviikolla tarjolla, mutta meidän tenava viikoilla oli.
Siis tämän MLL-hoidon lisäksi oli ohjattua toimintaa lapsille. Aikuisille oli luentoja, jumppaa ja tietysti saattoi rahaa vastaan hankkia hierontaa, kasvohoitoa ym. Lasten leikkihuone ei tahtonut vetää aina kovin hyvin, koska pieniä lapsia tuolloin oli paikalla todella paljon. Allasosasto oli pieni mutta kiva. Saunottua ja uitua tuli varmasti joka päivä. Palvelu oli mielestäni hyvää ja henkilökunnasta ei mitään valittamista. Meidän 4-henkiselle perheelle perheelle saatiin 2 h + keittokomero, jossa kaikki kyllä toimi. Ei se supersiisti ollut mutta riittävä mielestäni. Kalliimissa huoneistoissa oli varmasti parempi taso. Kuivauskaappia olisin kaivannut vaatteille, koska keli oli kostea ja ulkoilimme paljon, toisissa huoneistoissa se kuulemma olikin. Se maatila oli myös tenavien kanssa kiva kohde.

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Voisin lähteä sinne toistekin, on vaan niin pitkän ajomatkan takana, ettei sinne ainakaan viikkoa lyhyemmäksi ajaksi viitsi edes lähteä.

Meillä on myös tämänkaltainen kokemus paikasta :) Ollaan asusteltu myös huviloissa siellä ja minusta ne on upeita. Mä oon aina ja joka kerta ollut tyytyväinen lomaani siellä. =)

No meille oli jo se luksusta, että lapset oli hoidossa muutaman tunnin päivästä ja saimme olla kahdestaan tai liikkua sen aikaa, vaikka se sitten olikin mahdollisesti sinne näköalapaikalle rankkasateessa. Emme lähteneet hakemaan hotellitasoista luksuslomaa, ne kohteet on erikseen. Meille on myös luksusta se, ettei tarvitse viikkoon laittaa itse ruokaa. Olen käynyt useassa urheiluopistossa saman tapaisilla lomilla ja tämä vastaa sellaisen paikan tasoa. Kyllä meillekin laitettiin kartat käteen ja lähetettiin sinne maatilalle, eikä me kaivanneet sinne ketään kädestä pitäjää, ihan itse mies sinne osasi ajaa ja takaisinkin. Talonväki opasti ja kierrätti siellä päässä. Kaikille ei loma maalla vain sovi.

Luepa tarkemmin mitä minä kirjoitin. Kun asiakas maksaa jostakin, sitä ihan oikeasti odottaa, että terveys ei siitä kärsi ja että vessa ei haise ja hella sekä lamput toimivat. Ja ettei ensimmäiseksi joudu siivoamaan. Minä en todellakaan, eikä varmaan muutkaan, maksa siitä, että joutuu ensimmäiseksi ajamaan villakoiria ulos.
Toiseksi olettaisin että ruoka olisi edes sitä, mitä kotona saa, jo lastenkin kannalta.
Kolmanneksi: "kädestä pitäjää". En lähde lomalle siksi, että sielläkin saa opastaa muita ihmisiä, kuten meille Huhmarissa kävi. Itse osaan kyllä kartan mukaan ajella, jopa maaseudulla, mutta eipä huvita lomapäiviä tuhlata siihen, että lähdet vetämään noin 30 ihmisen letkaa, muistaakseni 6-7 auton saattuetta, kun siitä saa töissä palkan. Maatilalla elukoita osaa jokainen katsella ilman opastustakin!!!!!

Lisäksi: lasten leikkipaikkojen ulkona täytyy täyttää nykyisin tietyt määräykset. Sen verran minä lapsiani arvostan ja heidän turvallisuudestaan huolehdin. Minä en muuten lähde lomalle siksi, että saan jättää lapseni vieraitten hoitoon!

Mutta kuka maksaa mistäkin!!!!

Yhteistyössä