Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Siis uskomatonta! Palstamammojen lapsilla toki on lomaa ainakin 2 kk vuodessa.
Missäs ne lapset Apusen mukaan ovat päivähoitopäivän päätyttyä, kun vanhemmat kuulemma rellestää etelässä? Vai onko päivähoito nykyään 24/7 palvelua?
Annettaisko niille pätkätyövanhemmille subjektiivinen oikeus lomiin, ennen kuin suljetaan päiväkotien ovet kesällä?
Pätkätyövanhemmille loma mistä? Lapsista?
Mitä väliä millainen työsuhde on, pätkää vai jatkuvaa. Lapset kuuluu kotiin kun vanhemmat on kotona. Vanhemmuudesta ei anneta lomia. Jos pätkätyöläisellä ei ole lomia niin toki oikeus on viedä lapset hoitoon silloin kun on itse töissä. Mutta muutoin ei.
No tietenkin subjektiivinen oikeus lomiin töistä. Tunnetko ketään, joka rällää omilla lomilla, kun lapset on päiväkodissa?
Kyllä. Valitettavasti.
Mun mielestä taas pätkätyöläisten kyseenalaiset työsuhteet ei kuulu tähän keskusteluun mitenkään. Niille on oma paikkansa. Minusta lapset ovat oikeutettuja lomiin aina silloin kun vanhemmillakin sellainen on. JOS vanhemmalla ei ole lomaa, siis kummallakaan niin tilanne on haastava toki.
Oletteko molemmat pätkätyöläisiä?
Mä oon kuule kahden pienen lapsen hoitovapaalla oleva kotiäiti, jolla on vakivirka odottamassa, mies taas pätkätyöläinen. Kun on seurannut parin tuntemani totaali yh:n lapsenhoito-ongelmia pätkätyöviidakossa, niin ei paljon naurata, kun joku työnantajan edustaja on noin pihalla nykyajan työmarkkinoista.