*LOKAVAUVAT 2007, VOL5*

Iltaa!

Päivä on taas hurahtanut ihan itsestään, Annin kanssa kävin jumpassa (tosin onneksi serkku oli annin kaverina jumppaamassa, sai äiti reunalla vaan nojailla seinään), kirppiksellä ja pizzatkin kotiin haettiin.

Eilinen oli aivan ihana!! Olin kuulkaas kotona kello 05.00, ja tosiaan ensimmäisen siiderin korkkasin kello 17.00, joten kevyt 12 tuntia tuli juopoteltua :LOL: :LOL: Mulla on kyllä yleensäkin ollut hyvä turnauskestävyys, joka ei näytä kahden lapsen jälkeen yhtään huonontuneen. Tai no toki me baarista ulostauduttiin 03.30, mut pizzallehan sitä piti sit likkojen kanssa vielä mennä :) Saunassa oli ihanaa, syötiin, juotiin ja kälätettiin ja poltettiin ketjussa tupakkaa, ja se kylpytynnyri oli aivan mahtava! Aika hienot näkymätkin olivat, merenrannalla (Johteenpooki Hietasaaressa, Oululaiset voi tietää ) suoraan näkymät Oulun keskustan valoihin. Ai että me viihdyttiin siellä ja pitkään! Pari mojovaa sukellustakin koettiin, alkoi likat olla vähän nousuhumalassa siinä vaiheessa :LOL: Parasta oli se, että kaikki läheisimmät ystävät olivat paikalla jotta sai heidän kanssaan aikaa viettää. Alkaa olla harvassa noi kerrat, kun kaikki ovat niin kiireisiä nykyään.

Nyt väsyttää aika roimasti, molemmat likat onneksi jo nukkuu, katellaan hetki töllöä ja sit tutimaan.

Huomasin muuten että olen unohtanut tällä viikolla tehdä painonpudotuslistan! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Hammaslääkäripelkoiset muuten ovat oikeutettuja joko hoitoon rauhottavan lääkityksen kanssa tai nukutushoitoon sairaalan hammasyksikössä.
Mulle on lähdössä lähete Kysiin hammaspolille nukutuksessa tehtävään hammashoitoon.
Kele kun ei ikinä ehtis oottaa aikaa sinne. Mulla saattaa kerralla lohjeta puol hammasta ja se kipu onkin sitten mojova :kieh: Siitä nää hampaat on kummalliset etteivät etukäteen vaivaa mitenkään ennen kun on jo kiire :headwall: Kyllä miä hengissä hampilääkäri reissun selviän jos omalle lekurille ajan vaan saan. Hyö ne muistaa minuu muistutaa hengitellä ja eivätkä pahemmin ihmettele jos itkuun pillahan... Kerran paniikki nimittäin vei voiton, puudutus kun oli laitettu itkin hysteerisesti ja tärisin tuolissa :ashamed: Ja miten miä rauhoittavia ottaisin kun lapsetkin pitää hoitaa kumminkin...
 
Meillä on muutes ja tänään vitisty urakalla niin äiti kuin tytärkin. Kiia on mielettömästi tapellut unta vastaan ja sitten un nukahtamaan sai niin nukkui vain 10-15min :headwall: Nyt iltasella otti parin tunnin tirsat ja heräs tossa klo 20. Pitäis mennä pimulle kylpyvesi laittamaan valmiiksi ja viedä neiti pesulle kun kerran hereillä on. Miä en kyllä enää jaksais millään tähän aikaan mut ei tuota typykkää herättääkään kesken unien raaskinut
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä on muutes ja tänään vitisty urakalla niin äiti kuin tytärkin. Kiia on mielettömästi tapellut unta vastaan ja sitten un nukahtamaan sai niin nukkui vain 10-15min :headwall: Nyt iltasella otti parin tunnin tirsat ja heräs tossa klo 20. Pitäis mennä pimulle kylpyvesi laittamaan valmiiksi ja viedä neiti pesulle kun kerran hereillä on. Miä en kyllä enää jaksais millään tähän aikaan mut ei tuota typykkää herättääkään kesken unien raaskinut
meillä oli eilen kitinäpäivä,tänään oltiin suht iisisti..mitä nyt kamalaa taisteluu unta vastaan..tossa illallakin huuti pää märkänä,hiero silmiään ja eiku kaamee huuto vaan päällä..syliin sitten nukahti.
yöunille nukahti,ihan ettei mitään.
mie en ole tytyn antanu illalla enää puolta tuntia kauemmin nukkuu.eikä se oikeestaan nukukkaan kun sen 20-30min.
 
mullakin hammaslääkäri tiistaina :eek: ! paikka vähän lohennu,tais hajota loppuraskauden aikana, mutta sillon en uskaltanu lähtee.......

noita herquleksia kun kuolasin niin törmäsin termiin joggerit; mikäs ajatus niissä on? valaiskaa tyhmempää... ;)

kyllä tympii kun taas on nukkumaanmenoaika......ihan vituttaa valmiiks ku tietää ettei saa nukuttuu kun kahden tunnin pätkissä ja aamuyöstä se kaks tuntiakin on jo luksusta |O .....

 
Siis mikä kateuden kihinä tuosta Topsyn illasta :kieh: :kieh: :kieh: Kuulosti niiiin ihanalle!!! Ehkä minäki ens kerralla vähän rauhallisemmin otan niin jaksaa koko illan.... Viimekshän olin kotona klo 23.55 :ashamed: Mistä/minkä kautta muuten Topsy vuokrasitte ton saunatilan, siis kenen omistuksessa se JP on nykyään? Ja olikos tyyris?

Joo, todellakin vartalosuklaat ja jalkahieronnat :LOL: Maannu tossa pari tuntia sohvalla ihan järkyttävässä päänsäryssä. Verenpaine taas kohonnut ja ilmeisesti lääkitys on aloitettava uudelleen... Alkuraskaudessahan se lopetettiin ja tähän asti oon pärjänny ilman. Minä luulin että kun tupakointi on taakse jäänyttä ja kahviakaan en enää juo, niin lääkkeitä ei tarvis alottaa uudelleen. No menin ja lihoin kaikki raskausaikana laihtumani kilot= 8 kg, ja se teki näköjään tehtävänsä :'( Että tabut taas kehiin...

On sitä ihminen tyhmä!!!! Puhun siis itsestäni. Mutta mää oon semmonen herkkuholisti että jos joku muu syö herkkuja niin minä en voi vaan katella sivusta. Tuun ihan mielettömän pahalle päälle ja mun kantti ei yksinkertaisesti kestä. Mies kyllä tietää ettei meille voi tuoda mitään herkkuja mutta kun ei mene perille :kieh: Sanoinkin tänään sille että oon jopa harkinnu asumuseroa että voisin ilman häiriötä laihduttaa, ja tarkotin oikeesti sitä |O

Onnistuskohan hypnoosi :snotty:
 
Joo - munkin mielestä joggerit on just niitä "lenkkeilyvaunuja"

Me ollaan vietetty ihan suhteellisen rauhallinen viikonloppu kotona telkkaria katellen ja hyvää ruokaa syöden ja kavereita nähden :) Kävin eilen äkkiseltään lukaisemassa viestejä, mutta sitten päätin sulkea koko koneen...

Hilma on myös ollut levoton muutaman viime yön. Viime viikolla oppi itse pistämään tutin suuhun ja pois ja sitä harjoittelee nyt yötä myöten..ottaa tutin suusta itse pois ja sitten alkaa ähinä kun yrittää saada sitä takaisin suuhun pimeässä =) Kääntymisharjoitukset ovat myös menossa, joten... mutta nukkuu kyllä edelleen pitkiä pätkiä kerrallaan, tuo kaiken uuden harjoittele alkaa noin neljän maissa. Ja unillekin käy kuitenkin jo ysin maissa - eli itse ehtisi hyvin nukkua, kun vaan malttaisi mennä nukkumaan. Tavaksi on tullut se, että kukutaan miehen kanssa kahteentoista asti pystyssä.. ja viikonloppuisin vielä pidempään. Vähän on sitten aamulla silmät ristissä. Mutta ihan oma vika.

Pari päivää on nyt myös ollut sellaista, että mun pitää olla kokoajan Hilman näkyvissä. Parahtaa surkeaan itkuun jos häviän näköpiiristä eikä edes isin syli auta. Ollaan nyt sitten tehty niin, että Hilman itkiessä isi pitää neitiä, mutta tulen heti niiden viereen ja silittelen Hilmaa. On ainakin toistaiseksi auttanut.

Nyt lueskelen nuo kirjoitukset parin päivän ajalta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Siis mikä kateuden kihinä tuosta Topsyn illasta :kieh: :kieh: :kieh: Kuulosti niiiin ihanalle!!! Ehkä minäki ens kerralla vähän rauhallisemmin otan niin jaksaa koko illan.... Viimekshän olin kotona klo 23.55 :ashamed: Mistä/minkä kautta muuten Topsy vuokrasitte ton saunatilan, siis kenen omistuksessa se JP on nykyään? Ja olikos tyyris?
Omistaja on se pursiseura ja sukulaisen kautta se saatiin ihan ilmatteeksi. Mut kyselin niiltä vuokraa, tais olla se saunatila ja kylpytynnyri 100 e ilta (kylpytynnyriä pitää lämmittää tunteja) ja sit jos ottaa sen juhlatilankin, mihin mahtuu 50 ihmistä, vuokra 250 e. Muistaakseni...
 
Topsylla ollu ihanan kuulonen ilta =) kyllä mäkin viimeks olin kotona sillon lähempänä 05 mut seuraavan viikon olikin olo sen mukanen :x saas nähdä kuinka käy nyt...jos jätän viinipullon kokonaan pois niin voi olla et selviää pienemmillä oloilla,se vaan on niiin hyvää :p

No mutta,mullakin matkaratas kuume..Peetul on kellarissa sellaset Emaljungan perus rattaat mutta ei ne oikein vielä Pessille passaa kun ei saa ihan makuu asentoon selkänojaa.Tarttee siis ehdottomasti saada toisenlaiset...
No mutta noissa meiän ABC:n yhdistelmissä on toi makuutila niin lyhyt että se on sit sama onko matkarattaat vai noi...ainoo vaan et noi on niin järeet muuten.Ja ratas osalla me on menty noissa jo pitkään,hyvin tarkenee kun on talja,makuupussi ja sit joskus vielä villapeitto päällä.

Jassoo..lähempäs selaileen noita matkarattaita jne.. :whistle:
 
Me oltiin tänään eemelin pikkuserkun nimppareilla! Alkaa eemelillä nostaa toi vierastus päätään. Perjantaina sai kunnon hepulin ja tänäänkin oli pientä merkkiä ilmassa :/ Ei kyllä olisi tarvinnut, mutta minkäs teet... Kaikki sukulaiset olivat ihan innoissaan pikkusesta. Ens kerralla nähdään samaisen pikkuserkun 7 vee synttäreillä, joten eemeli varmaan jo vähän enemmän liikkuukin... Voi pikkuserkku jo ehkä leikkiä eemelin kanssa (kun nyt ei oikein kuulema voi, kun ei se osaa tehdä mitään) :D

Meillä toi "uniongelma" vaan pahenee. Nyt aletaan lyhentämään noita yöuniakin... Tänään heräsi jo puoli kuusi, eikä millään meinannut jatkaa uniaan. Nukahti viimein tunnin temppuilun jälkeen ja heräsi jo kasilta (kuten aina). Aamupäivällä en "päästänyt" nukkumaan, kun ajattelin/toivoin hänen nukkuvan sitten vähän paremmin päikkärit. Kakanmarjat. Nukkus vähän päälle 1½ tuntia... pienen leikkihetken jälkeen suostus nukkumaan vielä tunnin. Ajomatkalla nukahti 2 km ennen perille tuloa. Yöunille menikin ihan "normaalisti" kylässä ysiltä syönnin jälkeen. Nukkus koko kotimatkan ja sain nostettua sänkyynkin nukkuvana. Toivottavasti nukkuu huomenna nyt sitten vähän pidempään tai edes nukahtaa aamusyönnin jälkeen vähäksi aikaa vielä. Eihän noin pieni voi jaksaa millään noin vähällä nukkumisella (LUE: äiti ei jaksa, kun ei saa nukkua/levätä kunnolla).

Sori toi valitusvirsi... :ashamed:

Mutta nyt alkoi toi wallander :D
 
Imettämisestä meillä anoppi kysyy että imetäthän vielä (luo pieniä paineita :kieh: ...) Minä olen sitä mieltä, että imettää tai ei, se asia ei kuulu muille samoin kun syy siihen miksi imettää tai ei imetä. Mun anoppi imetti nuorimmaistaan 3,5v (no huh,huh..) ja voin sanoa että en edes yritä päästä samaan :LOL: Meillä on lapsia imetetty vaihtelevalla menestyksellä (siis kolmea vanhempaa) ja kaikista on kasvanut täyspäisiä (tai niin täyspäisiä kun geenit antaa myöten :D ) vaikka olis korvikkeella kasvaneet.
 
Joggerit kai oikeesti tarkoittaa juoksurattaita mutta nykyään kaikista kolmipyöräisistä puhutaan joggerit. Eikä niistä monikaan ole "oikeat" juoksurattaat. Oikeissa on isot pyörät tämmöset
http://www.minimaraton.fi/epages/AJP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/09042006-133869/Products/6871/SubProducts/68718
En nyt parempaa kuvaa löytäny mut tonne päin ja ne on tosi kalliita. Me ollaan kyl ajateltu ehkäpä ostaa. Meillä on emmaljungan yhdistelmät ja mies on alusta asti niiden kanssa käyny tekemässä pitkiä juoksulenkkejä ja hyvin rullaa pyörät, on ilmakumit. Vauva vaan kyytiin ja menoks.
Matkarattaina meillä on carena easyt. ihan ok on mut tosi vähän niitä käytetään. Lähinnä ostettiin ne vaan ulkomaanmatkoja varten kun reissataan paljon.

Tytöllä oli muutama päivä sit 5kk. neuvola ja mitat oli 5700g. ja 64cm. Pituutta oli tullu kuukaudessa 3,5cm :D
 
Hei vaan kaikille! :) Vai tààllà haaveillaan matkarattaista ja minà nàin jàlkijunassa haaveilen uudesta leikkimatosta :p Annikaa kun pitàisi jotenkin saada rohkaistua olemaan enemmàn vatsallaan ja muutenkin treenailla kààntyilemistà yms. Ostettiin 3 kk sitten yksi matto, mutta on sen verran tylsà ettei se meidàn murua oikein nappaa.. Onko kellààn muuten hyvià vinkkejà mikà matto olisi mukava vauvalle ?

Muina kuulumisina sitten sen verran ettà tànààn maisteltiin ekan kerran kesàkurpitsaa, joka yllàttàen olikin POP :D Oikein ilon kiljahduksia pààsi murulta kun sai vihreàà mònnòà suuhunsa ja toista lusikallista odoteltiin suu auki :D Iltapàivàllà annoin sitten taas keksin maidon joukossa kun ei maito tuntunut nàlkàà tyydyttàvàn :)

Onko kellààn tààllà vauvaa,jokaa inhoaa ja vihaa vaatteiden pukemista ? Ihan traumat tulee àidillekin kun joka kerta ulos làhtiessà vauva huutaa pàà punaisena ja meinaa vàlistà henkikin loppua.. Mistà ihmeestà moinen johtuu ? :eek:

No hyvàt yòt kaikille lokamammoille- ja vauvoille! ;)
 

Yhteistyössä