***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Huomenta mammoille,

eikus keskipäivää :) Iloinen ylläri , se alkuviikosta sairaana ollut - ja käynnin perunut - perhetyöntekijä hilpasikin tänne nyt aamuksi.
Äippä sai käydä kaupassa - ostin kukkia, kun Euromarketissa oli kimppu 2,90 10 kpl... ja hiukset sain värjättyä...
Meillä nukutaan suunnilleen 1930-0100, 100 ml syöttö, sitten het' 0500 - taas 100ml, jonka jälkeen kiljuttiin ja huudettiin 06:een , taas nukuttiin 0730 - kelpuutettiin tisulimaito, nukuttiin sitten 09 ja taas kelpuutettiin tisulimaito.
Kovin on meillä tuota tisulimaitoa markkinoitava ja keploteltava, mutta hyvä kun ees hämärän kähmässä kelpaa...

Sosiallisena immeisenä täytyy myöntää että on iltasoittelut yms kälätys vähentynyt, jotensakin ei jaksa enää noin klo 19 jälkeen mitään aivotoimintaa vaativaa. Hmmmh - jaksaako sitten sitä ennen ??? :)

Eilen käytiin mammavauvavisiitillä ystävän kans Zeppeliinissä - kauppakeskuksessa. Totean, että sielläkin on hyvä akustiikka :) Ihan kiva reissu, minäkin Lindexillä kävin, jotten ihan jää varustelukisassa jälkeen ... tosin joku oli ne 74set kamat vienyt ...

Pepisa, Mammoliino ym zombiemamat - :) :) siis väsyt - sympatiaa ja empatiaa tältä suunnalta. Minä puolestani oon jo tuohon viime yön tapaiseen suht' tyytyväinen, nääs kun siperia on opettanut.

Vinks - kohtahan voi käydä aurinkolasit päässä kaupassa - kun alkaa kevätaurinko paistella - ei haittaa punasilmät, eikä mustat silmänaluset :LOL: :LOL:
Muuta hyviä puolia unenpuutteesta - siitä voisi nyt sitten syyttää kaikkea mahdollista mokailua . Vaan eipä edes yritteliäällä sarkastisella huumorilla oikein keksi muuta , on se/tämä senverran heviä.

Sen miekin huomasin että Viu on paljon iloisempi kotona kun missään hulinassa. Tuttua ja turvallista. Noooh, ehkä tuo kauppakeskus on liian täynnänsä virikkeitä ja hälinää...

 
Kiitos Tytteli.nappaanpa tuollaisen kauppa reissulta Aatukallekin.

Ja Yodottajalle kukista. :flower: meidän isäntä ei ainaskaan lähde mulle kukkia ostamaan. :'( hyvä kun saa kauppa reissulta itse itselleni ostaa kun tulee jo kommenttia mitä noilla tekee? Ihana lukea noita sinun kirjoituksia kun niistä paistaa nykyään tyytyväisyys läpi nyky tilanteeseen. Jos vertaa aikaisempaan väsy aikaan. =)

Pepisa: meillähän oli kans toissa yönä herätykset 3h välein. Viime yö oli sitten taas ihan normaali, siis kuten ennenkin eli 5-6h eka pätkää. Mietin että kuuluuko tämä jotenkin tähän ikä vaiheeseen kun tuntuu että yhdellä jos toisella kukutaan tätä nykyä. ja toinen on nuo ikuiset rinta ja muu raivarit mitä on alkanut ilmaantua.
 
turvaistuimista: sen osto on kans sellanen operaatio hankala että oikein jo v..tuttaa valmiiks! Kun olis Valtsun vanha tallessa niin laittais sen ja silläsiisti! Mut kun ei oo..luin just jostain lehdestä jonkun jutun siitä että noi kombi istuimet 9-36kg tms jotka saa niin selkä,että kasvot menosuuntaan asennettua ei oo niin turvallisia kun ne mitkä on tarkoitettu vaan sillai yhdellälailla asennetuks ja yhdelle kokoluokalle. Noissa kombeissa on jouduttu sitten sen monipuolisuuden vuoksi tinkimään turvallisuudesta. tää ei oo siis mun mielipide vaan luettu juttu. mä olen alustavasti ajatellu sitä HTS:n vaan kasvot menosuuntaan 9-18kg.maksaa 249 eur. sen takia kasvot menosuuntaan kun kokemuksesta tiedän että taatusti lapsi viihtyy sillaipäin paremmin, kolarihan saattaa tulla mistäpäin tahansa niin en nää sitä selkä menosuuntaan istuinta ainoa vaihtoehtona..mutta jos ostaa nyt seuraavaksi istuimeksi sellasen mikä on vaan -18kg asti niin sit taitaa vielä tarvita jonkun ennen koroketta..meillä oli valtsulla kans toi Britaxin twowayelite ja oli kyl kätsy mut sehän on sellanen kombi istuin. tiedä näistä nyt sitten! |O
 
Jihuu...yö meni loistavasti kun pojat nukku samassa huoneessa :heart: ite en siis meinaan heränny niihin pieniin ininöihin ja narinoihin vaan nukuin nuo välit hyvin.Pessi söi 23.30 ja joskus 04.20..sit nukku OMASSA SÄNGYSSÄ melkein 07 asti,jippii!!! Olipa hassu nukkua ihan yksin omassa huoneessa...no ehkä v-loppuna saan unikaverin viekkuun ;)

Nyt ruoka uuniin,pojat vielä nukkuu.
Ainiin kävin TAAS sielä hemmetin elatustuki toimistossa ja nyt on elatusmaksut ulosotossa ja pitäs olla homman hoidossa.Jospa ei enään tarvis juoksennella sielä näitten poikien asioista..ainakaan ihan kauheen usein.

Nyt ruoan laittoon..aattelin laittaa uuniin kasviksia muhiin :p
 
Minä täällä mietin, et tuhlaanko osan veronpalautuksista kaukokeskuslukitukseen. :D On vielä säästössä palautukset ja alkaa mennä hermot, kun pitää avaimella laittaa lukkoon auton ovet. Yks päivä soitin miehelle töihin, et kyselee paljonko maksaa, et minä maksan. :whistle: No se maksaa 290e, ja mietin et raskinko. :snotty:
Olis se kyllä hyvä..

Pilvihaalarista: Missä olette niitä bonganneet? Onko Oulun tai Zeppeliinin Lindexillä niitä? Haluaisin 80cm kokoisen.
 
tilda pie hauskaa tahkolla,meki ois huomenna tultu,mutta on mummon 80v synttärit..
huh,kävin kaupassa anttonin ja selman kanssa,ihan ok meni mut tuo typy ei suostunu lähtee s-markettiin vaan piti mennä k-kauppaan,ja ei meinannu jaksaa kävellä takas kotiin..piti ostaa sille karkkilaatikko,hannu ja kerttu keksejä,grandia ja 2 lelua :whistle: onneks kaupassa oli sellaset kaksos kauppakärrit,toinen oli just selman kokoisille(siis istuin)ja toinen oli vauva kaukalo..kauppiaskin kävi kysymässä onko hyvät kärrit ja kannattiko niiden hankkia sellaset..on kyl tosi kätevät,muuten mulla olis menny hermot sen sata kertaa..ja unohdin puolet ostoksista :LOL:

voi että mä rakastan perjantaita..tietää et seuraavan yön saa nukkua vaik mikä ois ja ku isukki on koko viikonlopun kotona :heart:

antton nukkui 22.30-07.00 ja 08.00-11.00 :flower:
 
näkymätön ninni
kannattaa ottaa se keskuslukitus systeemi..tosi näppärä..minäkin laitan auton ovet aina sisällä vasta lukkoon,meen vaan ikkunan luo ja painan nappia nii vilkut vaan vilahtaa autossa ja ovet on lukittu :D
entisessä autossa oli sellaset vielä et ne lukitsi myös sisältä ne ovet ja ei saanu auki ku avaimella,kätevä jos ajattelee autovarkaita :LOL: voipi lukita ne auton sisälle :LOL: ja kun auto ei lähde käyntiin ennenku lukot on avannu :D
 
MIKERO (65kg) 77,6 kg -- 75,5kg (-2,1kg) -- 73,8kg
LILLASTINA (65kg) 75 kg -- 72 kg (-3,0kg) -- 70kg -- 71kg (+1,0kg)
ÄITYLI75 (80kg) 95 kg -- 93,1kg (-1,9kg)
DOGTOR (55kg) 67,7kg -- 66,5kg (-1,2kg) -- 65,5kg (-1,0kg)
TOPSY (67kg) 76 kg -- 75,4kg (-0,6kg) -- 74kg -- 74,4kg (+0,4kg)
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) 68,3 kg -- 68kg (-0,3kg)
NIINUKKA (75kg) 93kg -- 92,2kg (-0,4kg)
MILEKO35 (75kg) 95kg -- 94,7kg (-0,3kg)
KATJANNA (58kg) 67 kg -- 67kg (+-0,0kg) -- 67kg --66,6kg (-0,4kg)
PIIPPU (67 kg) 78 kg -- 78kg (+-0,0kg)
VILMA-ONNI (60kg) 71kg -- 71kg (-0,0kg) -- 70,5kg (-0,5kg)
TIIPII (68kg) 72 kg -- 72kg -- 70,5kg (-1,5kg)
DAPA (75kg) 87 kg
EMILJA80 (70kg) 80 kg
TILDA77 (75) 83kg -- 81,5kg -- 80kg (-1,5kg)
PEPISA (72) 82,6kg -- 83,2kg (+0,6kg)

 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
entisessä autossa oli sellaset vielä et ne lukitsi myös sisältä ne ovet ja ei saanu auki ku avaimella,kätevä jos ajattelee autovarkaita :LOL: voipi lukita ne auton sisälle :LOL: ja kun auto ei lähde käyntiin ennenku lukot on avannu :D
Meillä on nykysessä autossa noin, ettei ovia saa sisältä auki, jos ne on suljettu kaukosäätimellä (toimii lapsilukkona samalla). Mut arvatkaa vaan onko mies kuinkakin monta kertaa lukinnut mut autoon sisälle :kieh: varsinkin raskausaikana, kun olin muutenkin vähän hitaalla. Mies hyppää autosta ulos ja lukittee ovet heti, kun ne läimähtää kiinni. Sitte ihmettelee eteisessä, että mihin mie oikein jäin.... ja mie istun autossa ja odotan ett mies tajuis avata ovien lukituksen.
 
Dogtor
Minä otan tännää!!!
Aamusta asti on vitutuskäyrä ollu nousujohteinen... |O
Ekaks kun mies lähti töihin 5 jälkeen, niin kolautti oven sillee kiinni, et sanni heräs...
Sit kun lähin viemään Ronjaa kerhoon, niin oli satanu lunta ja suojakeli...
...eilen jo ukolle sanoin, et aja toi rotisko ylös, ku se ei aamulla nouse. Mies sano, et kyl se nousee. Ja aivan varmaan joo...
Penskat oli puettu, tavarat kasassa ja laitoin hiki hatussa niitä autoon vöihin ja kiirekkin rupes olemaan. Toistakymmentä kertaa yritin sitä paksakasaa tonne mäen päälle saada etuperin ja takaperin, mut ei noussu. Ja ihan niinku minä ukolle sanoin. Siitä sit tulikivenkatkunen soitto ukolle. Käskin sen hakee Ronjan ja viedä kerhoon. Kokeilin sit vielä peruuttaa sitä autoo. Äkäpäissäni kaasutin vähän liikaa ja auto olikii sit ojassa ja pysy. Toinen tulikivenkatkunen soitto ukolle. Täyttä huutoa pari minuuttia naama punasena ja kitarisat metrin päässä vilkkuen. Pennut pois autosta, ite pelkääjän paikan kautta ulostautuen. Vetäsin liukkaalla tiellä vielä perseetkii...
Mies sitte haki ja vei Ronjan, mut minä en päässy kauppaan enkä apteekkiin.
Naapurin mies kävi traktorilla koslan sit vetäsemässä ojasta. Aattelin, et pitäskö maksaa setälle vaik luonnossa et tästä lähin osuis se ruosteläjä tonne mäen päälle sanomatta... :kieh:



Nii ja minä hommaan sellasen keskuslukituksen makuuhuoneen oveen... :kieh:
 
ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.


Luin tuota meidän lokakuun ketjua ja tämä osui taasen kohdalle... :heart:
 
Me isäsi kanssa seisottiin
käsi kädessä tässä
ja juteltiin ihan hiljaksiin:
"No nyt se on elämässä."

Sinä olit ihan pikkuinen
ehkä viikon vanha vasta.
Minä sanoin: "Pilvi kukkasten
kai ympäröi tätä lasta,

ja perhoset, lintuset untuvapäät
tuntuu lentävän korin yllä."
Isä kysyi: "Näkyjäkös sinä näät?"
Ja minä: "No ihmeitä kyllä."

Sinä olit se ihme tietysti
vaikka poruun puhkesitkin.
Imit minusta maitoa nälkääsi.
Minä ilosta nauroin ja itkin.

"Sill' on ripsissä tähden säkenet",
isäs naurahti ja keksi:
"Sen varpaat on puolukan raakileet."
Ja hän puki sinut puhtoiseksi.

Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.
Löi kolmisin sydämemme.
"Tästä tulee kai hyvä ihminen",
me puhuttiin toisillemme.


Jatkoa edelliselle ihanuudelle... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Meillä on nykysessä autossa noin, ettei ovia saa sisältä auki, jos ne on suljettu kaukosäätimellä (toimii lapsilukkona samalla). Mut arvatkaa vaan onko mies kuinkakin monta kertaa lukinnut mut autoon sisälle :kieh: varsinkin raskausaikana, kun olin muutenkin vähän hitaalla. Mies hyppää autosta ulos ja lukittee ovet heti, kun ne läimähtää kiinni. Sitte ihmettelee eteisessä, että mihin mie oikein jäin.... ja mie istun autossa ja odotan ett mies tajuis avata ovien lukituksen.
Anteeksi, mutta :LOL: :LOL: . Väsyneenä sieluni silmin näen tilanteen... :LOL: Voin vaan kuvitella miten mies on saanut kuulla kunniansa tuon jälkeen. :D
 




Äiti kertoisitko
Olen kuusivuotias ihminen jo
niin että äiti kertoisitko
mistä meidät lapset on tehty?
Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,
hän on vain minulle hymyillyt,
ja talkkarikin on hämmästynyt,
He sanovat: Odotahan nyt?.
Naapurin pihalla kerrottiin,
että pienet lapset on tehty niin,
että vettä ja jauhoja sotkettiin,
ja taikina lapseksi muovailtiin.
Sen jälkeen uunissa paistettiin
ja sitten vain elämään käskettiin.
Äiti, tehdäänkö lapsia niin?
Äiti, voiko tälläistä pientä lasta
tehdä lehmän pienestä vasikasta
jos karvat vain ottaisi pois?
Ei antaisi lupaa ammumaan,
vaan käskisi sanoja sanomaan,
pyytäisi pottaan pissaamaan
ja kahdella jalalla kulkemaan.
Äiti, voiko pelto tai kasvimaa
ihmisen taimia kasvattaa
kuten porkkanaa, heinää tai muuta.
Miten taimet, vauvaakin pienemmät
pellon mullassa pärjäävät
kun siellä on madot ja jyrsijät
sekä sateet ja tuulet myrskyisät
Jos minut on tehty sairaalassa
tai tehtaassa lapsia valmistavassa
niin mistä rakennusaineet saivat?
Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen
miten jalkani saivat liikkeeseen
mistä huono olo, kun tuhmasti teen,
mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni
Pieni olet vielä ymmärtämään
mutta väärin teen, jos ääneti jään.
Joten rakennusaineesta kerron:
Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,
sitä ei rahalla ostaa saa
ei kasvata meret, ei metsät, ei maa
silti jokainen voi sitä omistaa.
Taivaan Isämme kultaisin
meille kaikille lahjoitti paketin
joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen;
Käytä ainetta reilusti, tuhlaillen.
Sitä säilytä lämmössä sydämen,
koska se on vihalle allerginen.
Se on rakennustarvikepakkaus
jonka päällä on teksti: Rakkaus
Tästä sinutkin lapseni tehtiin.
Siitä miljoonat lapset on valmistettu.
Siitä kaikki kaunis on rakennettu.
Siitä onni on koteihin asennettu.
Sen avulla paha on karkoitettu.
-Martti Puomisranta-
 
Topsy: Miten noita Me&I:n vaatteita voi ostaa?! Ilmoittauduin halukkaaksi järjestämään kutsut tai tilaamaan vaatteita, mutta ei sieltä kukaan vastaa. Ihme firma... Ajattelin jos osaisit neuvoa, kun muistaakseni olet kutsuja järjestänyt.
 

Yhteistyössä