***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
:eek: siis tää on oltava jotain allergiaperäistä vai onko? Miä nappasin buranan ja ataraxin reilu tunti takaperin. Nyt ei nenä enää valu ollenkaan :eek: Vai auttaako nuo tavalliseen nuhaankin?
kyllä kai se atarax auttaa tavalliseen nuhaankin, meillä Ella on saanu Aeriusta just nuhaan aikoinaan ja nyt se on sillä allergialääkkeenä. :saint:
 
huomenta..antton nukkuu vielä..meni tosiaan nukkumaan JO vaille 23 ja söi aamulla 05 ja vielä koisii..meilläkin on tosi levontonta tuo uni..koko ajan vispaa vaikka mihin suuntaan ja peiton potkii heti pois..inhottava ku ei ite sit osaa kunnolla nukkua kn toinen ährää vieressä,ja meillä on pinnis mun laidan vieressä kii..

pullo asian kanssa jollain tökki?kannattaisko kokeilla soittaa imetystukilistalle?saattas saada sieltä hyviä neuvoja..

tilda hyvä et koissu on saanu lääkkeet..meillä tuo narttu syö elämänsä loppuun asti nyt 3tbl päivässä pissankarkailu lääkkeitä,muuten tulee yöllä vahingossa sisälle,ja nyt on lisäks antibiootti meilläkin kun on ens ke se leikkaus eli nyt joutuu antaa 6tbl/pvä lääkkeitä :kieh: ja kun ei mitään halpoja ole..

mun pitäs viiä auto katsastukseen puol 12..unohdetiin koko katsastus,leima on menny jo umpeen,hups :D no ei oo eka kerta,ukko on ajellu puol vuotta joskus katsastamattomalla autolla kun ei ollu muistanu katsastaa :LOL:

missäs mileko luuraa?
 
dirlittan kiitos pyörän mitta tiedoista..meijän noissa matkarattaissa on tosi pienet pyörät,ei tule kuuloonkaan et jossakin lumessa vois mennä.
ja piituli nuo teijän rattaat on aika ihanan väriset =)

mutta no,ei tuo ratas asia täman päivän juttu ole,kuhan kesään mennessä jostakin löydän sopivat.

venla koisaa aamupäivä unia..kyllä taas sai lekuttaa kotvan aikaa enneku nukahti,ihme jeijetystä vaan piti..kai se on hänen unilauluaan :D

nyt uunia lämmittämään..minnuu jo viime yönä kylmi :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
dirlittan kiitos pyörän mitta tiedoista..meijän noissa matkarattaissa on tosi pienet pyörät,ei tule kuuloonkaan et jossakin lumessa vois mennä.
ja piituli nuo teijän rattaat on aika ihanan väriset =)

mutta no,ei tuo ratas asia täman päivän juttu ole,kuhan kesään mennessä jostakin löydän sopivat.

venla koisaa aamupäivä unia..kyllä taas sai lekuttaa kotvan aikaa enneku nukahti,ihme jeijetystä vaan piti..kai se on hänen unilauluaan :D

nyt uunia lämmittämään..minnuu jo viime yönä kylmi :eek:
onhan Gracolla muitakin rattaita ja niissä on isohkot pyörät ja oon kyllä tykänny, noi meijän maksoi muistaakseni 129? mut siitä on kohta 2v aikaa. Niihin kuuluu myös jalkapeitto (topattu). Niitähän saisi käytettyinä myös, ainakin huutonetissä ollu myynnissä.
 
lhs ei meidänkään poika tuttia kelpuuta. Nyrkkiä, sormia (omia ja äitin), rättiä ja pehmonallea kyllä lutkuttaa (unissaan omaa kieltä :heart: ). Tuttia kun yrittää laittaa ,niin se menee vain leikkimiseksi. Ihan sama minkäkokoista tai -näköistä tutintapaista tunkee, niin ei se suussa pysy. Kielellä pyöritellään ja työnnetään pois. Ei käynnisty imurefleksi. Kaiken muun kyllä imuroi suuhunsa. :LOL:
 
Lhs: meillä ei Aatu syö tuttia. Nyt kyllä olen jo sitä mieltä että hyvä niin. Yöt on menneet tosi hyvin tähän asti kun vertaan meidän neitiä, jolle sai tuttia olla työntämässä vähän väliä suuhun. Täältäkin kun lukee noita tutti juttuja niin ei kyllä kateeksi käy vaikka ei syökään. Nyrkkejä syö meilläkin, mutta niin kai tuo kuulostaa olevan niilläkin joiden vauvat syö tuttia.

Niin, yöt menneet tähän asti hyvin, mutta ei mennyt viime yönä. :headwall: poika heräsi kolmen tunnin välein syömään :eek:.

mutta nyt pitää mennä käymään suihkussa..
 
Särkylääkkeistä meillä on lapsilla käytössä tuo Pamol F ja mun mielestä hyvin toiminut.

Meillä Sara alkaa parantua korvatulehduksestaan. Ajattelin nyt sitten aloitella soseita. Vellit meillä on ollut käytössä jo jonkin aikaa.
Öisin on ollut taas tuttirumbaa ja koko tyttö poikittain ja ties missä asennossa sängyssään :/ Olen hyppelehtinyt koko yön laittamaan tutia tai asentoa korjaamaan. Pikkasen väsyttää...

Mikä ihme meidänkin elämässä oikeen on..?
Nyt kun tuntuu että kaikki on hyvin ja elämä kohillaan kaikin puolin, niin mun mies joutuu pikana neurolle tutkimuksiin. Sain sen eilen lääkäriin, tasapaino on huonontunut ja käsissä voima heikentynyt, sormien puristus lähes olematon.. Mä pelkään että kyse on jostain vakavemmasta...? Eikö tästä elämästä selviä ikinä ilman mitään vastoinkäymisiä?! Aina tulee jotain, ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi tullut!
:'(

Koitan pysyä jutuissa jonkin verran mukana, mutta taidan taustailla lähiaikoina enemmän..
 
lhs
pepisa, meillä tyttö syö myös ihan kaikkea muuta, paitsi tuttia, ja unissaan imuttelee onnessaan täälläkin omaa kieltään :p
Tissiä pitäisi kyllä tuttina, melko tiukasti saa nykäistä, että saa imusta irti kun rinnalle on nukahtanut, nänni venyy aika hulvattomiin mittoihin, kun yrittää imusta irroittaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Topsy. kiitos kirppis vinkistä =) tuo Lindexin body oli ihku ja toinen noista väreistä sopisi vaikka Aatullekin. Oliko suomesta vai mistä ostitkaan? Minä en osaa laitta yyveetä taas, ja mun paino oli laskenut 400g, jeeee!!!!Kerroin sen jo aikaisemmin, mutta jos et hoksannut sitä niin siksi uudestaan.
Katjanna, ostin Tukholman Lindexiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
hitto,meiän pikku mies on koisinu kohta 12tuntia :eek:
Auts... meidän minttu nukahti 20.30, heräs syömään 02, 04, 06 ja 07 ylös kakkaamaan... sit nukkui 08-09. Miten tuon syömisen sais päiville?? Ei jaksais olla kokoajan syöttämässä yöllä...
 
lhs Siskon poika aikanaan ei huolinut tuttia, ei vaikka kuin yrittivät. Kun meni vaunuilla ulos nukkumaan, piti olla lakin nauhaa pikkuisen suupielessä, muuten ei tullut uni :LOL: sitten niiden tytär, senkin edestä sitä tuttia imi, kolmevuotiaana saatiin vihdoin siitä vierotettua. Mulla kun oli koiralla pennut, kävi tuomassa äidin kanssa "pennuille tutin" =)

Minun poika Eemil kyllä imee tuttia, mutta nyt tullut se vaihe, että kiinnostaa myös minkä näköinen se tutti on! Eli repaisee aina omasta suusta sen pois ja sitten meinaa kiukuttaa.. kun vielä oppisi sen laittamaan takaisin, kovasti yrittää, mutta menee aina miten sattuu.

Milli :hug:
 
täällähän on hiljasta..venlan tyrkkäsin ulos nukkumaan,kun ei tehnyt muuta kun kiukutteli..syöminenkin yhtä heilumista ja liehumista..toista kyllä tais ihan tosissa nukutta kun hiero sellasella vimmalla silmiään..siinä se sit ekana työns nyrkin sosetta täynnä olevaan suuhunsa,ja saman tien hieras silmiään,,joten olipa kaunis näky..porkkana perunaa otassa ja silmissä asti. :eek:

miun pitää vissiin käydä levolakkia tolle neitille ostamassa,varmaan tuo kiukuttelun takana on se kun tota kakkaa ei ole kunnolla tullut.piituliko kerto et heillä tyttö puklailee enempi jos ei maha ole toiminut??? meillä nimittäin tyty nyt on puklaillu oikeastaan paljon enempi, kun tässä yhessä vaiheessa ei puklaillu juur mittää..voiskohan tuo kakkaamattomuus vaikuttaa?
tossa aamusellakin tuli luumut pellolle :eek:

onko tuo levolakki sellasta et siihen ei pitäs tulla "riippuvaisuutta" ja ketkä ootte käyttäny vauvoilla sitä niin miten nopeesti kakka on irronnu?
entä annatteko joka pvä?vai, vain sillo kun masu on kovalla?
kun joissain vatsan pehmikkeissähän on et niitä pitäs antaa sitten koko ajan et kakka olis sopivan pehmeetä,et tulee ulos.. :D
paska homma :D
 
Millille :hug: toivotaan, että tilanne selkiytyy pian ja parhain päin.


Myö kotiuduttiin juuri 3kk neuvolasta. Saatiin rokote, joten en mihinkään perhekerhoon tai kaupungille viitsinyt jäädä, kun en tiedä miten rokutukseen reakoi. Hyvin poika rokotukseen suhtautui. Pistoa ei huomannut. Ilmeisesti se rokote hiukan tuntuu (kirvelee?) piston jälkeen ja siinä vaiheessa poikaa puistatti ja selvästi mietti, että huudanko vai enkö. Tuolla tuo nyt nukkuu rauhallisena ...saa nähä miten iltaa kohden olo muuttuu...
Painoa oli 6905g ja pituutta 64cm. Hiukan on pituuskasvu hidastunut ja käyrään tuli tasanne, mutta syntymäpitkillä vauvoilla kuulemma aivan normaalia. Hakee nyt kuulemma sitä omaa pituuttaan. Täti oli myös sitä mieltä, painon kehitystä katsellessaan, että mitään lisäruokaa ei tarvita ja kehoitti jatkamaan täysimetyksellä ainakin 4kk asti.

Ummetuksesta oli aiemmin puhetta. Meillä poika on saanut nyt joka ilta kaksi lusikallista luumusosetta. Meillä ei toiminut Levolac yms, ja poika saattoi ähkätä ja ähkätä kakkaa kauan ja lopulta huutaa ihan selvää kipuitkua :( tuo luumu määrä on nyt auttanut siihen, ettei kipuilua ole enää. Kakkaa ei tule vieläkään edes joka toinen päivä, mutta yli viikon panttauksia ei onneksi myöskään ole ollut. Meilllä kun pojan varsinainen ravinto on rintamaito, niin huomasi hyvin milloin luumu alkoi tulla ulos. Siihen meni kaksi viikkoa :eek: mistä voi hyvin arvata, ettei suoli toimi kovin nopeaan ja se varmaankin aiheutti meillä panttausta ja kipua. Tuo suolen hidas toiminta on ihan normaalia, se varmistaa että mahdollisimman paljon ravintoaineita imeytyisi ravinnosta.
 
Keiju07
Eilinen ilta meni sitten ihan plörinäksi, en todellakaan päässyt tänne palaamaan...

Eilen piti kommentoida tuosta toisten lasten arvostelusta. No ensinnäkin, lapsettomilta tulevat kommentit kannattaa varmasti jättää ihan omaan arvoonsa, ei heillä vain ole sellaista kokemuspohjaa. Itsekin on aivan varmasti tullut ennen lasta lauottua jotain tahatonta, mutta en kyllä varmasti ole koskaan sanonut, että "eikö sun lapsi vielä...". Ja tavallaan samahan se on meillä esikkojen äideillä; nyt osaa jo suhtautua ihan toisella tavalla, mutta saattaa silti miettiä vanhemmista lapsista, että miten toi nyt tolleen... Yritän aina pitää mielessä, että lapset on niin erilaisia ja jokainen tavallaan. Mutta sitten se, että samanikäisten tai vanhempien lasten äidit arvostelevat muiden lapsia, ihan uskomatonta! Tiedänpä eräänkin äidin, jolla esikko oli tosi tosi helppo vauva ja lapsi ja hän kommentoi aina muille tyyliin, että sä et vain ole tarpeeksi tiukka kasvattaja yms. Kunnes sai toisen lapsen, joka oli aikamoinen temppuilija ja joutui oikeasti pyörtämään puheensa ja jopa pyysi anteeksi kommenttejaan. Ei vain ollut tullut mieleen, että lapset ovat jokainen omia persooniaan ja siksi myös erilaisia.

Asiasta toiseen. Onko muille käynyt silleen, kun olette saaneet lapsia, että kaikki lapsiin kohdistuva välinpitämättömyys ja väkivalta jne. tuntuu ihan kammottavan pahalta? Onhan se ennenkin tuntunut, mutta nyt tulee ihan kyynel silmään, kun ajattelee, että joku voi tällaistakin pientä laiminlyödä. Enkä tällä nyt tarkoita mitään satunnaista ravistelua, joka ilmiönä on sinänsä ymmärrettävissä, vaikkakin kauheaa. Ymmärrettävyydellä tarkoitan sitä, että pystyn näkemään hyvin ne syyt, mitkä ravisteluun voi johtaa.

Meillä muuten alkanut aivan tavaton pälpätys, jopa öisin. Ei sitä voi kovin kiukkuinen olla, kun toinen alkaa yössä pimeässä pälpättämään. :heart: Pitäähän sitä nyt itseään viihdyttää, jos vanhemmat eivät viitsi :) . Juttelu alkoi meillä jo aikaa sitten, mutta katosi pariksi viikoksi lähes kokonaan, kun neiti alkoi selkeesti näkemään ja liikkumaan enemmän. Nyt sitten tytöstä tuli yhden yön aikana melkoinen räpätäti ja tätä jatkunut nyt muutaman päivän.

Lopetan ettei tule taas romaania.

Tsemppiä Mammoliinolle ja muille valvojille, täällä heräillään ahkerasti myös, mutta välit kyllä saan nukuttua.

Ja halaukset myös Millille :hug: ! Toivotaan, että on väärä hälytys.
 
Millille. :hug:

Topsy
. minä olen antanut Annille nestemäistä bronaxenia ja suppoina panadolia.

Tein tänään itse peruna-porkkana sosetta, poika yökkäili ja puistattateli aivan kamalasti. Se valmis sose maistui paljon paremmin ja olisi sitä syönyt vaikka koko purkin kerralla.

Niinukka: meillä Annilla löyseni maha aikoinaan ruusunmarja soseella. En tiedä noista levolaceista ja muista yhtään mitään, joten en voi niiltä osin kommentoida.

 
Millille ensin ihan hirveesti jaksuja ja :hug: . Tiedän että toi on pelottavaa ja kauheeta ootella..
Topsy, Peetulla oli kans sillon joku aika sit tuollanen kuume et makas vaan sohvalla koko päivän :eek: mikä ei TODELLAKAAN oo tuon ylivilkkaan rasavillin tyylistä,normaalisti kuumessa meno on kyl ihan samanlainen kun muutenkin.Ja sit toi kuume ei laskenu millään...muutenhan ei niin väliä sillä mutta kun Peetulla kouristelu taipumusta niin kouristeli sit oikein kunnolla muutaman kerran ja vähän pienemmin pari kertaa sen yhden vuorokauden aikana.Ja se meni sit vaan ohi,seuraavana päivänä ei mtn muuta kun väsyny.
Särkylääkkeinä meillä on nestemäinen panadoli kummallekkin ja Pronaxenia Peetulle noitten kouristusten takia määrätty..Kauheesti en lääkkeiden ystävä oo..

:LOL: ei vitsi..mua pyydettiin hiusmallikatselmukseen ja sit kun tuo mun veljen ex muisti et mulla kaks poikaa niin heti tuli että lapset mukaan,tarvis äiti-lapsi malleja kuviin...Kai mä sit meen..saa nähdä. Peetu on ainakin sellanen linssi lude ettei mitään järkee... :D

Ja PRKL noita elatustuki jne asioita..huomena pitäs sit mennä käymään sielä kun sain vihdoin puolen tunnin jonottamisen jälkeen jonkun kiinni...että laittavat hakuun ne rahat mulle.Voi V**** et mua ei yhtään kiinnosta enään juosta noitten asioitten takia tuola.... :kieh:

Ja tänään mä päätin et siirrän Pessin Peetun huoneeseen..mitähän siitä tulee..Viime yö oli kyl ihme ähinää ja kähinää 02.jotain-melkein 04..Luulempa että nuo hampaat vaivaa Pessiä..tuttia ja tuttipulloo vaan pureskelee
 

Yhteistyössä