***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

mammoliino saapiko tyty muuta ku maitoa? meillä neuvolassa sano terkkari että joillakin vauvoilla kiinteiden alotus tai lisäys rauhottaa yöunia,kun minäkin valittelin terkkarille tytyn liehumista yöllä.joten meillä tuli nyt lisäystä ruokailuun että syödään toinen kasvisateria päivällisaikaan..(ihan terkkarin suosituksesta) ja viime yönä ei minusta riehunu niinkään paljon mitä ed.yönä.ja voipihan se olla että kaikki uus ja ihmeellinen liehuttaa..ja ite tiedän kans et tuo tuttrumba on kyllä vihon viimeistä mitä voi olla..venlakin sitä nimittäin joinakin öinä on harrastellut..
ostin sille nyt isompia tutteja tänään ja hyvin on nyt rouskuttanu sitä :D

dogtor meillä tyty oli 4kk neuvolassa 7350g ja 62.5cm
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mammoliino saapiko tyty muuta ku maitoa? meillä neuvolassa sano terkkari että joillakin vauvoilla kiinteiden alotus tai lisäys rauhottaa yöunia,kun minäkin valittelin terkkarille tytyn liehumista yöllä.joten meillä tuli nyt lisäystä ruokailuun että syödään toinen kasvisateria päivällisaikaan..(ihan terkkarin suosituksesta) ja viime yönä ei minusta riehunu niinkään paljon mitä ed.yönä.ja voipihan se olla että kaikki uus ja ihmeellinen liehuttaa..ja ite tiedän kans et tuo tuttrumba on kyllä vihon viimeistä mitä voi olla..venlakin sitä nimittäin joinakin öinä on harrastellut..
ostin sille nyt isompia tutteja tänään ja hyvin on nyt rouskuttanu sitä :D

dogtor meillä tyty oli 4kk neuvolassa 7350g ja 62.5cm
Joo, kyllä taidetaan meilläkin pottu ottaa kuvioihin mukaan. Nlatätihän antoi luvan jo 2 viikkoa sitten, mutta itse olen halunnut viedä lähemmäs tuota 4kk ikää. Velliähän meillä on juotu viikko, ja viikko oli nyt väliä, että olisko tuo rauhattomuus johtunu siitä, mutta sama meininki jatkui... Eilen ja tänään sai taas vähän velliä. Että otetaanpa lauantaina peruna lusikan nokkaan :D

Kiitos!
 
Äitivaan: Meillä saattaa peruutua koko vauvauinti. Mieheltä leikataan kyynärpää. Ei ehdittäis käydä kuin kerran ennen sitä :( Anttilassa muuten ois ollu niitä poikien kokouikkareita -siis noiden pienten poikien :)
 
Susa neuvolasta sain lapun tuosta perhetyöstä/perhetyöntekijöistä.Eikä oo mun mielestä pelkästään yksinhuoltajille,tapaus kohtasta aina et kannattaa kyl kysyä.
Mutta täälä ikäväkseni huomasin sen et on näköjään väliä et kuka sielä vastaa puhelimeen että kuinka ne kokee tarpeelliseks ton työntekijän antaa...Kaveri ei saanu sieltä mitään apua koska hällä mies kotona joka ei tee YHTÄÄN MITÄÄN ja kaks alle 3v.lasta.Ja hän on aivan puhki.Mutta koska mies kotona niin kyllä sen pitäs tehdä ja auttaa... Ja mulle sama tyyppi tokas että no mihinkäs sä nyt sit apua tarvit :eek: :eek: olin että tota no jos nyt vaikka kauppaan joskus pääsis ilman tota apinakaksikkoo...jep jep..
 
jaahas..kai mä meen huutiksen kautta unille kun tääläkin on niin hiljasta.

Mammoliinolle vielä Pessillä on tollanen lehmä unirätti jolla oon aina tutin tumpannu suuhun..ei muuten pysy ollenkaan,ees päivällä..varmaan johtuu tosta sen kielestä.Mut siis oon laittanu ihan kunnolla "suun ympärille" korvasta korvaan tyylillä... :D kuulostaapa kivalta.Mut siis joka tapauksessa näin tutti ei tipu vaikka Pessi pyörittäs päätään.
 
Topsy kiitos kirpparivinkistä! minä ilmestyn kyllä ehdottomasti ostoksille! kattelinkin tuossa päivällä siljalle huutiksesta vaatteita, mutta odotan nyt tonne mammamyyjäisiin asti että jospa sieltä löytyski kaikkee kivaa ;)
 


huomenta! |O viiden tunnin katkonaisista yöunista huolimatta hyvää sellaista; minä pääsen tänään lindexille shoppaileen jipiii!!!!!!! :D :D :D :D :D
ja toinen jipii: koiruli sai eilen antobiootit pissitulehdukseen ja nukkui kuin tukki koko yön!!hyvä mieli toisen puolesta! äiti vaan valvoo silmät ristissä laumaansa....

poikakin jo heräs, normisti nukkuu tonne ysiin,mikälie nyt...joikailee tuossa sängyssään :heart:

dogtor; meilläkin isokokoinen poika; 3kk 64cm ja 7330g! mukavan topakka käsitellä kun pääkin jo pysyy tukematta :heart:

hiljastapa täällä on ollu,meillä ainaski sivut vähätökki eilen,lie siinä syy...
:wave:
 
Huomenta! Meilläkin sivut tökki illalla hirveesti :kieh: Ja mulla palo päreet siihen odotteluun.

Täällä on sitte kunnolla joku tauti päälle iskenyt :/ Miä oon ihan tukossa, pää särkee ja jäseniä. Silmät on valon arat. Että jos tää ei helpota niin eipä tässä koneellakaan voi kökkiä. Meillä eskarilainen pitää vapaapäivän koska miä en yksinkertaisesti jaksa alkaa pukemaan porukkaa ja lähteä viemään. Kuumetta ei kyllä ole vaan 35.4 :eek: Siis normaalia paljon alempana ja olo on ihan kuumeinen :/

Meen koluamaan lääkkeitä ja miettimään mitähän sieltä nappais nassuun vai nappaanko mitään buranan lisäksi :wave:
 
Unia näkyi: Yksäiti , tiedän sun tulevan miehen ulkonäön ja sill on muuten upee maatila, josta näkyy järvi :) :heart: :heart:
Nukuttiin aikas hyvin siis ....

Annatteko kukaan jo Nan 2;sta sehän kait on 4kk alkaen ?

Tuutilullalle paranemisia, miekin auringonhattu uutetta nappailin eilen ja toissapäivänä.. :hug:
 
Huomenta!

Mä just eilen mietin kaupassa tota samaa kun yodottaja et koskas sitä nan2:een siirrytään..purkissahan kyl lukee se 4kk. pitääköhän siihen siirtyä sillai pikkuhiljaa sekaan vai suoraan vaan? kiva kun just eilen oltiin neuvolassa ja nyt tänään mulla on jo sata kysymystä :LOL:

Toivottavasti ei tuutilullalle kunnon tautia pukkaa! mä oon kans ollu räkätaudissa viikon, mut ei tää oo mihkään onneks edenny!
 
niinukka: mun mielestä nää matkarattaat on kivan tukevat, me kun liikutaan vaan täällä kaupungissa, niin hienosti näillä ainakin täällä pärjätään.
Hankalinta oli kun nämä sieltä nettikaupasta tilasin, niin osittain piti itse koota..mutta hyvin osasin ja rattaat pelittää.
Eikä muuten tullut postimaksua ja rattaat tuli kotiovelle kuljetettuna, tilauksesta meni 2 päivää:)

Sitten takaisin tuttipullo asiaan..nyt on kokeiltu, ainu, nuk, avent..ja ei vaan ota onnistuakseen.
Ensin poika alkaakin imeä, ja kun n. 20ml on mennyt poika ikäänkuin tajuaa että on tullut huijatuksi, ja alkaa sen maailman sirkus..Ja pullosta siis tarjoillaan ihan omaa maitoa.
En tiedä mitä teen, neuvoja kaivataan. Nyt ei mikään hätä kun maitoa tulee ja olen tässä kotosalla ja imetän aina kun herra niin haluaa, mutta kyllä ne ns. omat hetket jää aika vähille kun ei voi edes ajatella että ovesta poistuisi ilman vauvaa.
Ja mitäs jos mulla maito alkaakin loppua, ja on pakko alkaa korvikkeet?Tämähän nääntyy jos ei osaa pullosta syödä..
 
yodottaja mie meinasin käydä antamaan venlalle sitä nan 2.sta kun pari noita isoa purkkia on juotu pois.miun äiti oli ostanut yhen lavallisen sitä 2.sta sillo ku venla synty,ei ollu kahtonu et niitä on ykköstä ja kakkosta 4kk alkaen. :eek:

tytyllä oli tänä aamuna peukalon pään kokonen kakkakikare pyllysilmässä..hitto jos tuo kakkiminen rupee olemaan tollasta papanoiden tekoa niin kaipa pitää jotakin pehmikettä käydä.luumua laitoin aamupuuron joukkoon tänään..mutta eipä nuo eilisetkään luumut ole vielä tehtävääsä tehnyt. :eek:

meiltä tuli sitten viimeyönä kamalalla jyrinällä etupihanpuolelle ja takapihan puolelle lumet katolta alas..kyllä säikähin,just olin saanut unenpäästä kiinni..hitto miun kahvin juonti kostautu..ka kekkulehdin vielä yheltä valveilla :eek: ärsytti suunnattomasti kun ei nukuttanu..ja sit kun nukahin niin heräsin tohon jyrähdykseen jonka nuo lumien tulot aiheutti :(

venla jyystää tuossa sitterissä purulelua,oikein narske käy..
 
dirlittan vielä noista rattaista..minkä kokonen niiden pyörien halkasia on?ja onko se kuomuosan kangas sellasta ns.vaunukangasta..ei mitään ihmeen koppuraa?
olen nyt miettinyt että jos tilais nuo..mutta jostakin mainoksesta huomasin että matkarattaita sais kahden kokosilla renkailla..pienemmät pyörät kaupunkikäyttöön,ja isommat sitten maalle..ja kun haluaisin pikkusen isompi pyöräset..
 
Eilen tuli pojulle 3kk täyteen ja neuvolakin oli. Pituus 63cm ja paino 6405g. Täysimetyksellä mennään ja jatketaan vielä, kun kerta hyvin kasvaa ja maito riittää. :) Muutenkin kaikki oli kunnossa. Rotan toinen osa annettiin ja sittenhän oli se piikki. :eek: Tuli äitille ihan tippa linssiin, kun pikkuista sattui. :'( Eihän se itku kauaa kestänyt, mutta varmasti oli mulle paljon pahempi kokemus kun Leolle. :ashamed:

Kakkakyselyä on näemmä ollut. Meillä on pääasiassa kellertävää ryyneillä ryhdistettyä löysähköä imelänhajuista tavaraa. Tyhjennys tapahtuu pari-kolme kertaa päivässä. Jos mä olen syönyt jotain mausteisempaa ruokaa, niin väri on vähän vihertävämpää.

Marzyciel kyseli hikasta, Leolla on hikka todella usein, jopa muutaman kerran päivässä. Tulee yleensä kun kovasti naureskelee ja joskus ilman mitään syytä. Syönnin jälkeen aina tulee kunnon röyhtäykset, joten ei pitäisi siitäkään johtua. Kovasti se kyllä jo mun masussakin hikotteli, että kaipa se on sitten ihan normaalia? Enpä muistanut tästäkään neuvolassa kysyä. :ashamed:
 
http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Graco_Voyager_outdoor.gif
niinukka meillä on tällaiset matkikset aiia Ellalla 2v ja mahtuukin niihin vielä,ja nämä kulkee maalla ja kaupungissa, kokeiltu on kun miehen veli asuu ihan maalla ja siellä mökkitiellä körötelty. Näissä on isot pyörät ja jousitetut. Hintakaan ei ollut huima. Näihin saa myös Gracon turvakaukalon kiinni. Siis jos on sellainen. Ja siis Lastentarvikkeesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
dirlittan vielä noista rattaista..minkä kokonen niiden pyörien halkasia on?ja onko se kuomuosan kangas sellasta ns.vaunukangasta..ei mitään ihmeen koppuraa?
olen nyt miettinyt että jos tilais nuo..mutta jostakin mainoksesta huomasin että matkarattaita sais kahden kokosilla renkailla..pienemmät pyörät kaupunkikäyttöön,ja isommat sitten maalle..ja kun haluaisin pikkusen isompi pyöräset..
Moi

Eli kävin mittaamassa:)
Etupyörien halkaisija on n. 17,5cm ja takapyörien 20cm.
Mä olen ainakin kulkenut noilla pikkuhangessakin ja ihan ok kulkee.
Kuomuosan kangas on sellaista "liukasta", mitäköhän matskua lie?
Ei musta mitenkään koppuraa. Kestää kuitenkin vettä, ei siis päästä läpi.
Ainoa miinus musta noissa on, että kun tota kuomua säätää, se aina "naksahtaa", eli ei ole äänetön. Toisaalta en tiedä haittaako se, meillä ei poika niihin naksauksiin koskaan herää.


http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=736
 
lhs
Huomenta! Mä, en kyllä kovasta yrityksestä huolimatta pysy teidän vauhdissa ollenkaan, tehän suollatte juttua, enemmän kun odotusaikana parhaimmillaan :LOL:

Onko meidän tyttö ainoa, joka ei kelpuuta tuttia ollenkaan? Minusta tuntuu edelleen ihan oudolle, kun ei toi neiti huoli minkäänlaista tuttia, mutta sitten sormia/nyrkkiä lutkuttaa niin, että hihatkin on märkänä! Ja voitte uskoa, että olen yrittänyt sitä tarjota, kun nuo imuhalut on niin mahdottomat. Tuntuu ihan hassulle, ettei tyttö vaan yksikertaisesti hyväksy tuttia, pojat kun meillä on olleen niin hanakoita tutin perään..

Yöt on tyttö alkanut onneksi nukkumaan hienosti, vetelee unia sellaset 12 tuntia parilla syönnillä. Meillä nukutaan vieressä, jotenka tuo syöntikin menee vähän niinkuin huomaamatta, tissiä suuhun, kun alkaa ähinä kuulua :D

Meillä enemmän valvottaa nyt nuo isommat..2v:llä on sellanen uhma, että oksat pois, herne menee nenään pienimmästäkin asiasta, ja se huuto ei sitten ihan hevillä lakkaa :headwall: Esikoinenkin on jostain syystä ollut tosi levoton, ja hiipii meidän jalkopäähän nukkumaan, hyvä etten viime yönäkin potkaissut vahingossa lattialle, kun oli taas niin hiljaa siihen hiipinyt :/

No, ne on nuo miehet tollasia, että ne aiheuttaa pään vaivaa :whistle:

Pitäis alkaa pukemaan tätä laumaa, jos meinataan ehtiä ulos, kerrankin olis tulossa seuraakin sinne..Mukavaa päivää kaikille :)
 
Huomenta!

YOdottaja, miesvetäjä latinossa?? Hmm... rupeskohan meidän Minttuakin kiinnostamaan latino... :whistle: :LOL:

Nan2 ja semper2 purkkeja meillä on juotu alusta asti aina välillä...Aina jompi kumpi ostaa vahingossa niitä, purkit niin samanlaisia. Ei niissä paljoa eroa ollut, hinta vaan muistaakseni kalliimpi ja olikos rautaa enemmän? Mutta pitänee siirtyä siihen kun Minttu täyttää 4 kk, tosin eipä noita ennenkään ole ollut, joten pärjäisi varmaan halvemmallakin versiolla...

Tuutilullalle paranemisia! Meilläkin Annilla nousi eilen 39 asteeseen kuume. Ihan ok, joo, mut likka haluaa vaan maata?? Ja se jos mikä on epänormaalia! Nukkui jopa päikyt sohvalla, omatoimisesti... yleensä kuumeessakin touhuaa ihan normaalisti, vaikka ollut 40 astettakin. No, pitää seurailla mihin johtaa. Mitään muuta ei ole ollut.

Musta tuntuu että täällä oli ollut särkylääkekeskustelua silloin kun oltiin laivalla. Oon tosi pahoillani, en jaksa selata taaksepäin, enkä ehdi, joten viitittekö yhä taas kertoa mulle mitä särkylääkettä käytätte taaperolle? Meillä on ollut käytössä toi Pamol F Paracetamol, mut joku sanoi et ei ole niin hyvä kun ei ole tulehduskipulääke.

No niin, jos aloittas tän sisäpäivän vaikka siivoilemalla. Meen kyl tänään taas jumppaan, et pääsee johonkin täältä sisältä... kaupat ja kirppikset mies aina vähän nyreästi ottaa vastaan, mut jumppaan kyllä ilomielin päästää ;)
 

Yhteistyössä