***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
meilläkin tosiaan kakka oli vihreää kun nannia juotiin sit vaihoin tutteliin ja kakka muuttu keltaseks ja välillä vaan vihertävää..jos kakka limasta ja vihertävää ni se voi olla allergian merkki ja myös tuo poskien ihottuma tyypillistä allergisille,mutta voi myös olla TÄYSIN NORMAALIA! :D
älkää naiset hättäilkö :)
meillä nyt maitoallergia selvittely käynnissä,ton kakan ja vähäisen maidon juonnin takia. meillä tuo syöminen kun muuttui ihan huutamiseksi :eek:
Meil on muutes Jesperillä posket ihan karheat pienen näpyn peitossa ja ainakin kolme kertaa on verestä vasta-aineet katottu + kerran ihotestit.. Eikä missään ole mitään näkynyt. Danielille on maitoaltistus tehty mutta oireet eivät olleet tarpeekis rajut jotta maito ois pois jätetty. Atooppista ihottumaahan noilla pojilla on...

Ellalla myös on atooppinen iho. Ja soija allergia oli myös. Naudanlihakin aiheutti samat oireet kuin maito kun siinä on sitä maitoproteiinia. Ja nyt näyttää tyttö saavan ainoastaan juuri näppyjä naamaan lähinnä leukaan jos on käyttänyt maito tuotteita.
 
Kakkaa : keltavihreää - nyt himpun ruskeempaan kun pottuporkkanat, mangot ja kuningatarhillot kehissä.

Ja taas ärsyttää, ja teidän kaa täytyy terapioida . Kun ei oo miestä niin nuo muut immeiset. Eilen pimahdin arvostelusta kun kävin parin äipän luona vierailulla - tai siis yks äippä, jonka luona oli toinen jne...
Okei, tässä ollaan vielä herkkiä ja tarkkana kaikesta mikä himpunkaan viittaa arvosteluun.. toisaalta on tilanteista - niinkus meillä vielä noiden kiinteiden ns 'syönti' jotka on harjoittelua (puolet poskella tms) ja ei muutenkaan huvittais julkipaikoilla esitellä. Tai siis ihan omasta mielestä söpöä, muttei varmaan tehosuperhyperäitien mielestä ole ;)
Anyway - arvostelua on mun korviin kaikki lauseet jotka alkaa :
- Ihmettelen miksi jotkut äidit ... dingelidongeli - kun ei MEILLÄ tai ei MEIDÄN xyz ole silleen ja tälleen. Arghhh
- Ei kai noin pienelle tai tuon ikäiselle anneta kiinteitä/sitä/tätä/tuota (noh, viu on 4 kk, ja ko äiti oli omalleenkin tarkemmin ajateltuna antanut 3,5 kk ) ...kele
- Miten se (siis vauvasta ) nyt noin tekee (siis imi tuttipulloa) , ei ihme että tulee ilmavaivoja ... prkeleelläkö minä sen suuotteen pulloon muutan

Ja vastapainoksi ko henkilöllä ei ole mitää positiivista sanottavaa .
Olis paree olla sitten hiljaa.

Lopuksi ko superhyper arvostelevan äidin superhyper 1,3 v poika puraisi Viulta kahta sormea... teki mieli kyllä sanoa yhtä sun toista ja tekee yhä...

No niin ...
Henkkamaukalla oli kivoja ruokalappuja - mie haeskelin semmoisia tarrakiinnityksellisiä nääs nimittäin. Ekana kävi mielesää käsityöajatuskin, että vanhoista bandanahuiveista vois tehdä samoja ompelemalla tarrat niihin, mutta eipä taida olla muuta kuin aikomista - siis mulla ...

Topsylla makeita kuteita - siis kimuleilla :)

Rotinat, lörtsyt ja pahki on ihan tuttuja juttuja. In'm international :)

Rietasta ei myöskään ole ettoset, tupluurit tai nokoset -
Oulussa - myös juodaan maitua, pidetään pipua ja kaikki tietänevät radio-ohjelmat: illalla : ALAKKO NÄÄ MUA ja aamulla : SAIKKO NÄÄ.

kimuli visertää , mentävä
-p


 
Rotinat = saunaleipiä Eli siis kun ennen vanhaan synnytettiin saunassa (ainakin maalla) niin vierailijat toivat tullessaan "saunaleipiä" perheelle, ettei tuoreen äidin tarvitse ruuan laittoon ruveta.

Pahki ajellaan täälläkin :D Viimeksi pari viikkoa sitten yks pappa peruutti pahki kun olin liikennevaloissa. Papalle tuli hiukan laskua...

Ja virutetaan luutua, juu.

Ja lapset laitetaan kartanolle kun alkaa meno olemaan sisällä turhan hurjaa. Tuohon vois semmosen jutun kertoa kun eteläsuomeen rakentamassa ollut pohjoissuomalainen pariskunta odotti lautakuormaansa raksalla ja puhelimessa oli sovittu että siihen kartanolle voi sen kipata... parin tunnin päästä soittaa vihainen kuorma-autokuski, että "ei täältä mitään kartanoa löydy!" :D

Kakkagalluppi: Siljan ollessa pelkällä tissimaidolla kakka oli oranssia, joskus hivenen vihertävää, ja koostumus oli todella löysää ja usein limaista. Seassa oli "raejuustoa", eli sellaisia vaaleita rakeita. Nyt korvikkeella kakka on huomattavasti kiinteämpää ja aivan tummanvihreää.

Olikohan vielä jotain muuta kommentoitavaa... en muista, eli siis omaan/siljan napaan. Meillä on nykyään yöt ihan yhtä helevettiä, anteeksi vaan kun kiroilen, mutta alkaa oma nuppi tosiaan jo hajota. Tyttö kyllä nukkuu hyvät 3 tunnin pätkät, mutta noiden pätkien aikana tuttia pitää laittaa ainakin 7 kertaa suuhun hirveän kitinän kanssa. MINÄ EN ENÄÄ JAKSA |O Oma nukkuminen on siis unettomuuden lisäksi n. 5-25 minuutin pätkissä. Onko kenelläkään heittää pelastusrengasta?!?!?! Eli millä tuttirumbasta päästään eroon??? huh...

Ja semmoinen piti kysyä, että oletteko laittaneet vielä 3 kuiselle levottomalle nukkujalle kapalon? Harkitsen sitä tosissaan... En vaan tiijä että mistäköhän lakanasta sen kyhäis...

väsynyt ja päänsärkyinen R
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie olin eilen miestä kohtaan hiukan ikävä. Miulla on flunssa ja sen väsyttämänä olin koko päivän yrittänyt viihdyttää poikaa. Hää on viime päivinä ollut todella levoton ja kitisevä. Eilen illalla sit yritin olohuoneessa rauhotella huutavaa vauvaa, kun mies sanoi että voisinko mennä toiseen huoneeseen, kun hän ei kuule televisiota. Minähän menin, mutta jätin pojan miehen viereen sohvalle (edelleen huutavana) :kieh: Menin keittiöön tekemään itselleni teetä ja mies kun huuteli, että ottaisinko pojan niin huutelin vaan takas, että 'ihan kohta' ja 'juon vaan ensin tän teen'.
:LOL: ihan oikein :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie olin eilen miestä kohtaan hiukan ikävä. Miulla on flunssa ja sen väsyttämänä olin koko päivän yrittänyt viihdyttää poikaa. Hää on viime päivinä ollut todella levoton ja kitisevä. Eilen illalla sit yritin olohuoneessa rauhotella huutavaa vauvaa, kun mies sanoi että voisinko mennä toiseen huoneeseen, kun hän ei kuule televisiota. Minähän menin, mutta jätin pojan miehen viereen sohvalle (edelleen huutavana) :kieh: Menin keittiöön tekemään itselleni teetä ja mies kun huuteli, että ottaisinko pojan niin huutelin vaan takas, että 'ihan kohta' ja 'juon vaan ensin tän teen'.
:LOL: ihan oikein :flower:
Tuota minunki piti kommentoida, etä 10 PISTETTÄ JA TÄYSLIHAPIHVI sulle Hipkukka!!!! Aivan oikein! Minä en tosin olis tuohon noin tyynesti osannut reagoida, täältä olis tullu ukolle suoraa huutoa ja ovea osoittava sormi! Älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa tuosta, teit just niinku pitääkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Nytpä miä sitten tyhmänä neljän lapsen äitinä kysyn että mitäs muita oireita se maitoallergia nimittäin tekee? :ashamed: Meillä nimittäin ja kakka on pääsääntöisesti vihreää :/ Miä oon vaan ajatellut että se on ilmasta johtuvaa, Kiia nimittäin piereskelee aikasta napakkoja paukkuja :)
mulle on sanottu että vihreä kakka olisi ilmavaiva kakkaa, meilläkin nanni käytössä ja vihreää kakkaa, Essillä posket aina punoittaa syönnin jälkeen , mutta muuta oiretta ei ole. Tytöt nukkuu hyvin ja syö hyvin. Joten neuvolan lääkärin mielestä ei ole allergiaa Essillä.

Ellahan aikoinaan siis lopetti sen maidon juomisen kun vatsa tuli kipeäksi ja kitisi kaiken aikaa yöt ja päivät. Posket tulivt aina karheiksi ja puinaisiksi juonnin/syönnin jälkeen. Ja muita iho oireita alkoi ilmaantumaan (näppyjä siellä ja täällä ) ja pylly+pimpero punoittivat kovasti.
meillä tosiaan myös tyttö viikonloppuna lähes lopetti maidon juonnin..huus vaan ja maha oli hirmu kova ja pullotti vaik mitään ei juuri syönnykkää..
teillä siis ellalla maitoallergiaa ollu/on?
 
YOodottaja :hug: tuohon vertailuun tulee törmäämään usein. Ja varmasti kaikkein parhaimmat naurut oon saanut niiden kustannuksella jotka sanovat: Ei meillä lapset tee niin tai näin tms. Voi kun se äidin kulta sitten joskus tekeekin just niin :D Pikkusen sillä äidillä ääni kellossa muuttuu.

Esim. kerran manasin tutulleni kun ei noiden kanssa viiti kauppaan mennä kun ovat kuin mettän eläviä siellä. Toinen sitä kauhisteli (tekopyhästi) ja sanoi kyllä nuo hänen omansa ovat hirmu nätisti. Noooh, viimeksi kun nähtiin ja juteltiin niin hän kirosi kovaan ääneen kuinka muksut tekevät kaupassa övaikka ja mitä. Menevät syömään salaattia hyllystä tms. Äiti sitten manasi kun joutuu turhaan ostamaan ne tuotteet. En voinut vastustaa kiusausta ja sanoa: Ei meijen omat kyllä MITÄÄN kaupan hyllystä syö :whistle:

Tää samainen äiti aikoinaan kysyi multa että koskahan aletaan tutkimaan onko Jesperillä ylivilkkautta. Lapsi kun oli aivan erilainen verrattuna heidän hirmu rauhalliseen ja hiljaiseen poikaan. Tammikuussa käytiin heillä kylässä ja miä kattelin itse asiassa silmät selällään heidän poikien hyppimistä sohvien selkänojien yli jne. Teki mieli heittää sama kysymys takaisin mutten viittinyt.. Mulla oli vaan omaa kivaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikero:
TAYSSISSA synnyttäneet: ootteko saanu jo laskun? täällä ei oo näkyny. kauhulla odotan sitä, kolme äippäpolikäyntiä +5 sairaalapäivää+uusiksi3 polikäyntiä..tarviikohan siitä sektiostakin maksaa?
Eipä ole laskua näkynyt, ei. Olenkin ihmetellyt missä viipyy, aiemmilla kerroilla on tullut aika pian sektion jälkeen.
 
Oulumasut järjestää kirppiksen 24.2. Oulunsuunpirtillä. Jos ois tarvetta päästä tavarasta eroon, muutama pöytä ois vielä vapaana. Hinta n.5-6 euroa. Voi laittaa vaikka mulle YV:tä jos kiinnostaa. Ja toki saa tulla myös vaan shoppaileen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Lopuksi ko superhyper arvostelevan äidin superhyper 1,3 v poika puraisi Viulta kahta sormea... teki mieli kyllä sanoa yhtä sun toista ja tekee yhä...
miä oisin varmast ottanut jumalattomat hepulit |O Ja purrut Kiian puolesta takaisin :ashamed: tai ehkä sentään en ois purrut vaikka mieli ois tehnyt. Oisit kysynyt siltä äidiltä eikö ole lapselle ruokaa antanut kun pitää toista purra? Tai kehoittanut ostamaan pojalleen purulelun :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Nytpä miä sitten tyhmänä neljän lapsen äitinä kysyn että mitäs muita oireita se maitoallergia nimittäin tekee? :ashamed: Meillä nimittäin ja kakka on pääsääntöisesti vihreää :/ Miä oon vaan ajatellut että se on ilmasta johtuvaa, Kiia nimittäin piereskelee aikasta napakkoja paukkuja :)
mulle on sanottu että vihreä kakka olisi ilmavaiva kakkaa, meilläkin nanni käytössä ja vihreää kakkaa, Essillä posket aina punoittaa syönnin jälkeen , mutta muuta oiretta ei ole. Tytöt nukkuu hyvin ja syö hyvin. Joten neuvolan lääkärin mielestä ei ole allergiaa Essillä.

Ellahan aikoinaan siis lopetti sen maidon juomisen kun vatsa tuli kipeäksi ja kitisi kaiken aikaa yöt ja päivät. Posket tulivt aina karheiksi ja puinaisiksi juonnin/syönnin jälkeen. Ja muita iho oireita alkoi ilmaantumaan (näppyjä siellä ja täällä ) ja pylly+pimpero punoittivat kovasti.
meillä tosiaan myös tyttö viikonloppuna lähes lopetti maidon juonnin..huus vaan ja maha oli hirmu kova ja pullotti vaik mitään ei juuri syönnykkää..
teillä siis ellalla maitoallergiaa ollu/on?
Joo Ella on nyt 2v ja edelleen saa oireita maidosta. Diagnoosi tuli kun tyttö oli n. 4-5 kk. Ja siihin liittyi paljon muitakin allergioita kuin nuo edellä mainitsemani. Ellahan ei juonut maitoa ei sitten kirveelläkään. Ja kaikki korvikkeet kokeilin läpi.
 
Keiju07
Huh, sainpas hännän kiinni. Reilun vuorokauden olin pimennossa ja jopas alkoi jo ahdistaa :D .

Äh, no nyt se neiti sitten herää... joku päristelee mopolla pihalla. Kyllä mä nyt sanon... :eek:

Palaan!!!
 
Kyllä mulla on fiksu lapsi :heart: Varmas kuunteli kun pähkäilin kakan väriä ja rusautti äidin iloksi kakat. Jostain ihmeestä oli sekään saanut keltaista ryyniä puserrettua :LOL: Viikko tolkulla väännetään vihertävää ja sitte kun äiti on vauhkona voidaan hitunen keltasta lisätä :D

:LOL: On tää ja aihe. Oonks miä todellakin jo tällä tasolla että jutut on kakkaa ja korviketta vaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Oulumasut järjestää kirppiksen 24.2. Oulunsuunpirtillä. Jos ois tarvetta päästä tavarasta eroon, muutama pöytä ois vielä vapaana. Hinta n.5-6 euroa. Voi laittaa vaikka mulle YV:tä jos kiinnostaa. Ja toki saa tulla myös vaan shoppaileen :)
mihinkä kellon aikaan kys. tapahtuma on? minä tulen shoppaamaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Oulumasut järjestää kirppiksen 24.2. Oulunsuunpirtillä. Jos ois tarvetta päästä tavarasta eroon, muutama pöytä ois vielä vapaana. Hinta n.5-6 euroa. Voi laittaa vaikka mulle YV:tä jos kiinnostaa. Ja toki saa tulla myös vaan shoppaileen :)
mihinkä kellon aikaan kys. tapahtuma on? minä tulen shoppaamaan :D
Kello 10-13. Tervetuloa vaan, olen siellä myymässä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie olin eilen miestä kohtaan hiukan ikävä. - -- -
:LOL: ihan oikein :flower:
Tuota minunki piti kommentoida, etä 10 PISTETTÄ JA TÄYSLIHAPIHVI sulle Hipkukka!!!! Aivan oikein! Minä en tosin olis tuohon noin tyynesti osannut reagoida, täältä olis tullu ukolle suoraa huutoa ja ovea osoittava sormi! Älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa tuosta, teit just niinku pitääkin!
Mie olin vähä väsy eilen. Olishan sitä voinu sanoa miehelle, että minua väsyttää ja poika on huutanut koko päivän, että jos hää vähän aika kattois poikaa. Oon suuttuessa vähän tuon tyylinen mitään en sano ja mies saa arvata mitä mie hänen toivon tekevän :snotty: Remonttia kun tehtiin niin mies oppi ettei kannata arvostella miun tapaa tehdä jotain. Mie jos suutuin siitä niin läksin mitään sanomatta muualle ja jätin miehen tekemään homman loppuun.
Yksi mökötyksen muoto tämäkin.
 
YOdottaja, kyllähän se ottaa pattiin kuunnella kun ihmetellään miten TOISTEN lapset tekee erillä tavalla kuin minun mussukat... Lapsettomien jutut ja kommentit olen antanut olla enkä anna niiden vaikuttaa, vaikka kyllä otti päähän kun esikoista odottaessa esikoisen kummi ja mun paras ystävä sanoo "kai sinä sit imetät ainakin 3 kk". Juu-u, imetän mie, kai sinä sit pysyt hengissä 3 kk? Mistä hiivatista tonkin vois tietää, imettääkö vai ei? Tai pysyykö hengissä? Mut toisaalta, eipä niillä ole omaa kokemusta, varmaan olin samanlainen itse ennen lapsia... :ashamed:

Kakkajuttuja, meil Mintulla aina ollut vihreä kakka, ei mitään muuta. Ja nauraa suurimman osan ajasta, oltiinhan me itkujen takia maidottomalla, mut silloinkin oli kakka vihreää osittain. Ja nan korvikkeella mennään.
 

Yhteistyössä