*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Neuvolassa oli muuten kaikki hyvin, paitsi, et virtsasta löytyi glukoosia. Jouduin siis varaamaan ajan sokerirasitustestiin. Olishan se mulla ollut edessä jo tuon ylipainon takia (painoindeksi ennen raskautta jo 35), mut nyt siis "narahdin" sokereista.
Tällakertaa ei kuulemma ollut kuivumisen merkkejä virtsassa, eli oon onnistunut nesteyttämään itseni =)
Pallopään syke löytyi heti keskeltä mahaa, kun laittoi doplerin päälle. Mies kuuli tutunkuuloisen jumputuksen odotusaulaan asti :LOL: Syke oli kuulemma n.160.


pinkkimieli ja pallopää 17+6
 
paapelo juu ajattelin että saattaisivat olla kasvukipuja. Olivat kyllä aika raastavan tuntuisia :whistle: Nyt onneksi pysyneet poissa.
Vauvan potkuja kyllä tuntunut mukavasti pitkin iltaa ja saatiin nyt aika jatkotutkimuksiinkin, joten mieli valoisampi =)

Hyvää viikonloppua kaikille!

nöpötin ja pikkuinen 20+1
 
Juu nuo kivut voivat olla joskus TODELLA inhottavia ja ihan itselläkin välillä siis viiltää, sellaista vihlovaa jomotusta muutamien sekuntien ajan ja sitten se loppuu ja taas alkaa jonkun ajan päästä...uh, mutta kyllä ne kestää, kun ei oikein muutakaan voi :D

Onnea jatkotutkimuksiin =)

Ja pinkkimielelle onnea jumsutuksista ja ikävyys noita sokruja...noh, parempi että ne meillä täällä katsotaan, ettei käy yllätyksiä, eikös vaan =)

Nyt lukemaan Ylpeys ja ennakkoluulo loppuun. Oman tunnelman siihen kirjaa tuo, kun on oman mummoni vanha kirja ja painovuosi 1953. Ja niin hyvänä pysynyt, että eteenpäin kyllä tuo ihana klassikko tulee menemään.

Öitä ja viikonloppuja :wave:
 
Noista sokereista..Mähän narahdin siinä ekassa sokerirasituksessa johon jouduin korkean riskin takia. Tiistaina kävin äitiyspolilla hakemassa verensokerimittarin ja ruokaterapeutin juttusilla. Ens viikolla katotaan lääkärin kanssa noita mun tuloksia. Tavoitearvo on näissä kotimittauksissa paastosokeri alle 5,5mmol/l ja aterian jälkeinen alle 7,8mmol/l. Mulla on menny näiden suositusten alle oikein hyvin, joten toivottavasti säästyisin nyt sitten siltä insuliinihoidolta, lapsi kasvais normaalikokoiseksi ja saisin synnyttää täällä enkä joutuis kättärille...Mun pitää nyt kahtena päivänä näitä mittauksia tehdä joka aterian jälkeen ja ennen aamiaista. Aika mielenkiintoista seurata miten ravinto vaikuttaa noihin sokruihin.
Toivottavasti pinkkimieli sun sokrut on paremmassa jamassa!
 
Maha kuva huomisten poksujen kunniaksi. En pääse sitä huomenna laittamaan, kun ollaan möksällä silloin :D

Eli rv21+6

Ja ympärys oli JO 91cm, eli muutosta olisi tullut nyt tähän mennessä n.13cm...taitaa kasvaa maha suuremmaksi kuin esikosta, jolloin pääsin 109cm rv41+0 :LOL:
Ja painokaan ei ole vielä noussut kuin ehkä piirun verran, eli pelkkää mahaa tämä koko nainen täynnä :D

paapelo+poju+Speeder 21+6
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen käynyt lueskelemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt. :ashamed:

Onnea tuleville prinsessoille ja prinsseille!

Osanottoni Pure Love! :hug:

Nöpötin: Toivottavasti saatte hyviä uutisia lisätutkimuksista!

Söpöjä masukuvia teillä! :heart: Itsellä näyttää ihan Michelin-ukon rengasvatsalta...Ei ole nätti kumpu ei... :kieh:

ON: Rakenneultra vasta Rhodoksen matkan jälkeen pe 12.6. Ihan on poikaolo...Saas nähdä, pitääkö paikkansa. Iipi on aika rauhallinen kaveri. Keskiviikkona viimeks oli kova sisustus meneillään, mutta nyt on ollut sen jälkeen melko hiljaista...Toivottavasti kaikki on hyvin.

Esikon 3-vuotisneuvolassa käytiin ja kaikki meni hyvin. Pituutta oli 107.5cm ja painoa 19,2kg. Roteva mimmi!:heart:

Huomenna aamulla vielä töihin. Taas itkettää, on ne lapset niin suloisia esiintyessään. :heart: Sitten alkaakin loma, joka jatkuu elokuun 16.päivään asti! :D

Jaahas, ruokaa lämmittämään. Hyviä viimeisiä toukokuun päiviä teille kaikille!

Kisumisu+Iipi 20+0 POKS :heart:
 
Aku
Hiphei! :wave:
Rakenneultra takana ja ihan hyviä uutisiahan sieltä tuli.Eli kaikki on niin kuin pitääkin.Pikkuinen oli kasvanut hyvin ja vastas täysin viikkoja =) Itsepäinen kaveri päätti olla paljastamatta sukupuoltaan.Istuskeli niin tiiviisti jalat ristissä että ei mitään toivoa nähdä :kieh: Mullakin on istukka etuseinämässä eli sen takia potkut tuntuu vaan välillä ja enemmän tonne kylkiin. Mutta siis pääasia että kaikki oli kunnossa :)

Esikolla puhkes tänään vesirokko.Toistaseks näyttäs aika lievältä eikä ainakaan vielä oo kuumettakaan.Katsellaan miten etenee.

Nyt nauttiman vapaasta vklopusta.Ihanaa ilmaakin luvattu B) Hyviä vointeja kaikille!
 
Onnea hyvistä kuulumisista =)

Täällä on vähän mieli maassa.
Saatiin juuri tietää, mikä enoa vaivaa.
Joutui siis 3pv sitten sairaalaan, kun muisti katosi, kramppasi ja oli 40asteen kuumeessa.
Tähän päivään saakka sitten tutkivat mikä on vialla ja diagnoosina verenkierron sepsis :ashamed:
Saatiin tietää, että jokainen ilman antibiotti hoitoa vietetty tunti vähentää selviytymis mahdollisuutta lähes 8%.
Ei sitten ole tietoa, mikä enon prosenttiluku on tällähetkellä, mutta ei kovin lupaavalle kuulosta.
Ja masentavaa oli sekin, että mitä kauemmin tässä kunnossa on ollut tietämättään ilman vakavimpia oireita, sen hunompi on elinprosentti vuoden päästä.
Jos siis vertaa että heti kummia tuntemuksia havainnut hakeutuu hoitoon, niin 7/10 on elossa vielä vuoden päästä. Yleinen menehtymisprosentti vaikka hoito aloitetaan on 30%, joten hyvin vakavasta tilasta on kyse :'(
Toki siellä on nämä suuret selviytymis prosentit, mutta ne eivät kovin hienosti päde enoon. On varsinainen hämäläinen, eikä siis mene lääkärille, ellei ambulanssilla viedä.

Nyt painun sohvalle ja yritän miettiä positiivisesti...luen kirjaa ja syön jätskiä, paljon!!
 
Terveisiä Kreikan lämmöstä :)

Viime yönä tultiin siis viikon reissulta Kreikan Plataniaksesta. Oli ihan mahtava reissu ja sujui todella hyvin 1v8kk pojan kanssa:) Lämpöä oli joka päivä varjossa n. 28c, mutta onneksi ei ainakaan vielä tusta lämmöstä jalat turvonneet pahasti vaan jaksoi kävellä hyvin.
Ruoka oli ihanaa, nam :p Käytiin meressä uimassa ja uima-altaalla:)

Mutta nyt ei muuta kuin luen juttujanne myöhemmin:)

Inka & rinsessa 22+4 :heart: :heart:
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille!

Mulla oli alkuviikosta sokerirasitustesti, ja niin kuin pahoin pelkäsinkin, kiinni jäin! Muut arvot ok, mutta se paastoarvo 5.3 (sais kuulemma olla 5.2). Suoraan sanottuna v*tuttaa aika lailla!! Toivottavasti pysyy nyt kunnossa pienellä ruokavalion korjauksella.. Ja toi raskausdiabetes seuraa sitten papereissa loppu elämän ja sokereita mittaillaan kerran vuodessa raskauden jälkeenkin.. No hyvähän se on.. En vaan jaksais stressata mistään ylimääräisestä..

Vauvan potkut näkyy ja tuntuu jo mahan päälle ja varsinkin iltasin aivan mahoton mylläys menossa =)

Olitte jutelleet valkovuodosta ja mahdollisesta lapsivedestä.. Mä oon niin vainoharhanen ja nyt kun vuoto on muuttunut tosi paljon niin mietin että missä asian vois tarkistaa!? Äitipolilla vai soitanko neuvolaan? Ja millä tavalla sitä tutkitaan?

Kiitokset jo etukäteen!!

Silona ja mini 22+3
 
Mietin tuossa sitä rakenne ultraa.. Kun oli viikko sitten..
Olihan siellä kaikki hyvin, mutta se pleksus kysta jäi vaivaamaan.
Onko kellään kokemusta siitä?
Löydös oli kylläkin yksittäinen, eivätkä edes kontrolliin käskeneet, mutta ihmetyttää ja mietityttää kuitenkin...
Vauva kuitenkin oli hienosti kehittynyt, ja mitat oli pikkasen edellä viikkoihin nähden. Ja jos oikein ymmärsin, niin mitoissa olisi ollut jotain häiriöitä, jos olisi vakavasta asiasta kyse?

 
Silona no onneksi ei tuon korkeammalla nuo sokerit huidelleet. Toivottavasti selviää vain ruokavalion muutoksella =)
Itselläni sokerirasittuskoe on vasta kesäkuun puolenvälin jälkeen, kun ei aiempaa aikaa saanut (virtsassa sokeria neuvolassa). Kyllä tuli itku silmään kun torstaina lueskelin juttuja mitä vauvalle voi tulla tuon raskausdiapeteksen seurauksena, ihan se itketti kun pelottaa.

No mut nyt tää mamma painuu mökkeilemään, eli netti pimentoon :D

pinkkimieli ja pallopää 18+1
 
pinkkimieli: ota ihan rauhallisesti vaan sen raskausdiabetes-asian kanssa. Mä olen myös itkenyt tätä kun olen mennyt lapsen terveyttä vaarantamaan omilla huonoilla ruokatottumuksillani :( Nyt kuitenkin olen päättänyt tsempata ja kun muutin ruokatottumuksia niin verensokerit tipahti normaalille tasolle. Terkkarikin mua on tässä asiassa lohduttanut, mutta kyllä se silti korpeaa kun tiedän että elämällä terveellisesti olisin tämmöseltä säästynyt. No, nyt ei auta kun jatkaa eteenpäin näillä korteilla. Ens viikolla olen oman tilanteen suhteen viisaampi kun on tapaaminen lääkärin kanssa joka tutkii vauvan.
 
Hei,
ihana ilma ollut koko päivän,käytiin miehen kanssa uimarannalla mutta uimaan ei mitenkään tarkenisi mennä vielä :whistle:

Mites muuten teillä nuo istukan paikat? Mulla etuseinässä ,joten ilmeisesti saattaa vaimentaa vauvan liikkeitä..? Tänään ollut rauhallisempaa taas noiden liikkeiden osalta.

Tsemppiä teille jotka sokereiden kanssa väännätte! :hug:

nöpötin ja pikkuinen 20+3
 
:hug: :hug: kaikille,jotka ovat sen tarpeessa! :heart:

Ja aurinkoisen lämmintä viikonloppa toivottelen kaikille! B) :flower: =)

Meillä eilinen rakenneultra nyt onnellisesti takana ja kaikki näkyisi olevan pienellä ok. =) :heart: Pientä epäilyä oli,että pikku pippeli siellä olisi vilahtanut,mutta satavarmaahan se ei ole.. ;) Mutta olis se kyllä mukavaa saada vielä yksi "palli-jaakko" tänne meidän naisten valtaaman perheen joukkoon.... :D
Meillä kun on 5 tyttöä ja 2 poikaa... ;)

Istukka mulla oli takaseinässä ja sopivan kaukana kohdunsuulta,että ei ole esteenä sitten synnytyksen koittaessa.. =)

Mutta ei muutakun jakselkaahan hyvin masujen kanssa ja nautitaas nyt tästä auringosta,kun meille sitä kerrankin kunnolla on tarjolla! B) :heart: :hug: :wave:
 
Kovasti tsemppiä niille jotka ovat saaneet huonompia uutisia ultrasta.
Itsellä liitoskivut alkaa pikkuhiljaa valitettavasti vaivamaan, varsinkin kyykistely ja pöntöllä istuminen on tuskallista! Onneksi aika tuntuu menevän kun siivillä ja kesällä ei tarvitse niin montaa yövuoroa töissäkään valvoa. =) Mua on alkanu nyt jo jännittää kovasti tää seuraava synnytys, pikku paniikkki nostaa päätään jos mietin asiaa turhan tarkasti. Kovasti jännittää kerkiänkö ponnistamaan sairaalaan, kun esikoinen synty vaan 3h ja siitäkin oltiin hilkulla perillä.
 
Hyvää päivää =)
Eilisen vietin hiljaiseloa, vaikka ei lähdettykkään mökille.

Eno lähti sairaalasta omin nokkineen ja lääkäri sukulaisemme käski pitää häntä silmällä aina kun vain pystyy, hänellä ei kuulemma katkenneen hoidon takia ole välttämättä kovin kauaa aikaa :'(
Miksi sen miehen pitää olla niin itsepäinen :ashamed:

Mutta hän on valintansa tehnyt ja sitä on pakko kunnioittaa, niin pahalle kuin se tuntuukin.

Täällä on kova helle päällänsä ja lähdetäänkin pojan kanssa tuohon muutaman sadan metrin päässä sijaitsevalle uimapaikalle siskon kanssa. Ensin vain kaupan kautta, kun pitää saada tehokkaampi aurinkorasva.

Vaavin on ollut tosi aktiivinen ja aiheuttanut hampaan kiristelyäkin eilen illalla. Venytteli taas tuolla kohdun alaosassa kerta toisen jälkeen, julmettu että se tekee kipeää :kieh:
Ja tänään on ollut myös kovin riehakas.

Poika tuli tänään parevekkeella silittelemään massuani kun kyykin kukkien kanssa. Ihana =)

Ja nyt mennään tosiaan jo 23 viikkoa...niin se aika vaan menee. Kohtahan on jo syksy ;)

Nyt painun tekemään meille syötävää, jotta ei ole ähkynä kun lähdetään pahimman porotuksen, klo12 jälkeen sinne rannalle :D

paapelo+poju+Speeder 22+1
 
Paapelolle halaus :hug: enosi tilanteeseen. Voimia!
Huomaathan, että puolilta päivin aurinko vasta alkaakin porottaa, ja kuumin hetki päivästä on yleensä iltapäivällä (n. klo 14-15 tavallisimmin)! No taisi jo myöhästyä tältä päivältä, mutta jatkoa ajatellen hyvä huomioida. Mekin käytiin ulkoilemassa ennen klo 11 oikein huolella, ja varmaan vasta illalla mennään oikein oleilemaan ulos. Varjossa tämä kuumin hetki vietetään, kun ollaan kalpeanaamoja täällä joka iikka :D .

Mukavaa päivää kaikille!
~T 19+5
 
Tiila:
Juu tiedänhän toki tuon, mutta paikka jossa käydään on tuon ajan jälkeen suurelta osin varjossa =) Siksi tuo kellonaika.

Ja luojan kiitos eno tuli järkiinsä.
Ei tuntenutkaan oloaan niin hyväksi ja palasi sairaalaan. Nyt vain toivotaan, ettei kovin suurta vahinkoa katkenneesta hoidosta ehtinyt tapahtua.
Varsinainen hämäläinen sanon minä :/

J poika pääsi polskimaan, oli varsinainen vesipeto :D
Hänellä oli niin hurjan hauskaa ettei meinannut lopulta kalisevista hampaista huolimatta suostua pois vedesta ja itkupotkuraivarien saattelemana sitten pyyhkeen sisään aurinkoon lämmittelemään =)
Huomenna sitten mennään leikkipuistoon. Siellä aukeaa taas kesätoiminta. Jee...eka kesä pojan kanssa kun siellä OIKEASTI on tekemistä, siis pojalla itsellään. Viime vuonna oli niin käärö vielä, ettei mitään voinut siellä tehdä, joten kovin vähän siellä myöskin käytiin. Nyt alkaa siis sitten tämän poppoon kenttäily ja muutenkin KESÄ!!! B)

Nyt syömään ja ystävää moikkaamaan.
Ja kaikille IHANAA ALKANUTTA KESÄÄÄ :D

paapelo+poju+speeder 22+1
 
Kotiuduin juuri Tukholman maraton matkalta. Olin tosin siellä nyt vain kannustamassa, kun itse treenaamisen maratoniin lopetin raskauden myötä. Tosi mukava reissu kuitenkin.

Perjantaina oli rakenneultra, joka meni hyvin. Mitään erityistä ei löytynyt ja poikaa veikkasi ultraaja. Saatiin mukaan nippu kuvia =)
 

Yhteistyössä