¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Karvoista: eipä niitä ole enää tarvinnut ajella pariin kuukauteen. Mutta ei ne ole onneksi entiseen malliin kasvaneetkaan :whistle: Katoin joku kerta epilaattorin käyttöohjetta, siinä kielletään laitteen käyttö raskausaikana, tietääkö joku miksi?

samperin puusilmä: tosi hyviä uutisia! Onneksi vielä löytyy noin ihania kätilöitä.

omaa napaa: kävin aamulla neuvolassa
Painon muutos - (sama kuin viimeksi)
Turvotus +
RR 118/82
U-prot. -
U-gluk. -
Sf-mitta 38 cm
Tarjonta RT
Syke +148
Liikkeet +
Verenpaine oli onneksi pudonnut melkein samaan kuin raskauden alussa. Olo on hyvä, synnytyksestä ei merkkiäkään.

Vega 38+3
 
Satunen sen verran täytyy korjata että täysimetetylle kesävauvallekaan ei vettä tarvitse kesäisin antaa - en tiedä sitten miten korvikeruokitulla.. Hassua jos terkkarisi sanoi noin.

Karvat lähtee irti ihan hyvin, mulla tuntuu olevan kuitenkin loppujen lopulta suht pieni massu joka ei pahemmin ole ollut tiellä, muuten onnistui alakerran sheivailukin mutta tupsua en päässyt näkemään joten vedin sitten sokkona kaikki pois..

Huomenna olis taas ultra, en olisi muuten jaksanut mennäkään mutta ajattelin etteivät sitten naputa kun toivon sitä polikliinistä synnytystä..

Mun eilinen ahertaminen ei vaikuttanut yhtään mihinkään joten olen ajatellut että loppuraskauden sitten vaan laiskottelen sohvalla ja odotan että vauva päättää syntyä. Mikäs mulla nyt onkaan, rv38+2 vissiin.. :) ..esikoinen rupes syntymään tosiaan 38+6 joten mielenkiinnolla odotan, miten tämän kanssa käy.
 
Onnea Satuselle vauvasta! Ja onnea myös Triplelle ja Nannalle vauvanhakureissuihin :)

Mä olen TAAAAAS oksennellut (nyt en muista yhtään olenko jo kirjoittanut, viimeisetkin aivosolut valuneet yrjön mukana pönttöön...), to-iltana alkoi, ja eilen vielä oksensin, tänään onneksi on pysynyt ruoka sisällä. On tää kyllä aikamoista kärsimystä tää raskaana olo ainakin mun osalta, ei voi muuta sanoa... Onneksi enää kuukausi jäljellä! Voimatkin alkaa olla vähissä, ei jaksaisi kauheasti kotia hoitaa tai esikoisen kanssa touhuta. Ja selkää särkee öisin niin ettei nukutuksi saa. Vali vali vali...

Joo, pitää päästää mies koneelle, tämä oli vain tällainen pikainen valitusviesti. Jaksamista muillekin tukalan olon kanssa kärvisteleville!

Kirsikka rv 35+4
 
Kiitos mielen piristyksistä. Olen tälläinen herkästi kaikesta ressiä ottava, niin tuloksen sitten tietää. :D Nyt päätin että lopetan tämän vauvan liikkeistä ressaamisen jos se vaan tuntuu päivän aikana liikkuvan niin hyvä. Pääasia että liikkuu kuitenkin. Ja ehkä se sitten kertoo siitä että synnytys ois lähellä kun liikkeet vähän vähenee/heikkenee. Toivossa on hyvä elää. :whistle:

Viime yönä miehen kans innostuttiin puhumaan pitkään. ruvettiin varmaan joskus kahden jälkeen vasta nukkumaan kun puheltiin kaikenlaista. parhaimmat naurut saatiin kun mietittiin että mitä melkein tasan neljä vuotta sitten tapahtui, kun "tapasimme". Mies haastoi minut netissä biljardipeliin ja siitä se ajatus sitten lähti. :D todettiin yhteen ääneen että eipä oisi sillon tullut ajateltua että tässä pisteessä ollaan neljän vuoden päästä. :LOL: Hyvin toimi valmennuksessa (parisuhde aiheena) sanottu vinkki että kannattaa sillon tällön muistella suhteen alkuaikoja, piristää kummasti. :)

Nyt on mieskin alkanut olla vähän malttamaton. sekin tahtoo jo vauvan ulos. eilen varmaan ensimmäistä kertaa jutteli vauvalle, että alahan jo tulla. :) Sanoo että oisi paljon mukavampi ja helpompi olla kun saisi todella sen nyytin syliin jo. Kun sen on vaikea olla mukana tässä odotuksessa kun vauva on mun sisällä. vaikka tunnustelee kun vauva liikkuu jne niin silti on vaikea ymmärtää että vauva on oikeasti tulossa. Olen ihan varma että kun nyt on jo näin malttamaton olo niin taatusti menee yliaikaiseksi sitten. oikein kostoksi kun tahtoo pienen on syliin... :whistle:

Huomenna oisi tarkoitus lähteä ostamaan kaupasta isyyspaketin tuotteita ja sitten lopulta koota se, kunhan tilaamani kirja vielä tulee. :) saa isikin jotain kivaa sitten. :)

Nannalle peukkuja vauvanhaku reissuun. ihanaa, taas yksi jakautuu. :heart:

Satulla on kyllä ihailtavan ihanasti alkanut vauva-arki. Kumpa itsekkin toipuisi noin nopeasti ja muutenkin. hih. :) varmaan ihanaa kun se vauva viimein on siellä kotona, eikä tartte vaan tavaroita ihastella. :) Onko vieraita käynyt jo paljon kylässä?

Karvoista en ole jaksanut välittää. :D en mä normaalistikkaan "hamekauden" ulkopuolella paljon noita säärikarvoja ajele, sitten kun alkavat häiritsemään, muttei todellakaan joka päivä. (normaalistikkin karvan kasvu on aika kiivas tahtista, että joka päivä saisi ajella jos sileää ihoa kaipaa) ja alapään oon unohtanut lähes kokonaan. Mies parka. :LOL: vaan eipä tuokaan nyt niin kauhiasti oo siitä valittanut. Bikinirajat ajelen säännöllisesti käsikopelolla, mutta muuten annan rehottaa. Kyllä sitä ehtii sitten siistiä pesää pitämään kun maha ei oo tiellä. Ihanat aiheet. :LOL:

maraton viesti päättyy tähän. :D
rv37+0
 
:wave: täällä ollaan!

poika syntyi lauantaina 14.09 päivällä pitkittyneen synnytyksen tuloksena. :) rakkaudella
mittaa 3295g ja 47,5cm :heart: eli ei mikään pieni vaikka näin arvioitiinkin. :D syntyi rv36+6. vauva on aivan ihana, kiltti kuin mikä. :heart: nukkuu 3-4h ja herää syömään ja nukkuu..ellei haisuvaippoja lasketa. :D ite vielä rätti poikki väsy, joten kirjotan synnytyskertomuksen myöhenmin ja laitan kuvaa mikäli jaksan siirtää kamerasta.. :ashamed: nopeesti pääsin kotiutumaan vaikka luulin että ei mahdollista vaikean raskauden yms. takia, hyvä näin. pitiköhän mun vielä jotain muuta :ashamed: nuppi kun ei oikein toimi, tuntuu nuo hormoonit laittavan tunteet pintaan urakalla.. no, tulen varmaan turisemaan tällä viikolla lisää teille vaikka nyytti onkin eikä mahaa. :D
menenpäs pumppaamaan maitoa yötä..

triple ja jätkä 2pv :heart:
 
Tove-81
Paljon onnea kaikille jakautuneille! Voi että :heart: ihanaa!

Täällä vielä työssä ollaan, tällä viikolla alkaa vihdoin äippäloma. Jospa sitten pääsisi "oikeasti odottamaan" .

Tove + Papu 34+6 (huomenna sentään 35)
 
FPI
Suuren suuret onnittelut Tripple pienestä pojasta!! =)

nannalle tsemppiä, jokohan on nyytti kainalossa?! ;)

Satusen vauva-arki tuntuu sujuvan tosi hyvin! :flower:

Tänne ei uutta...välillä toki supistaa, mutta ei mitenkään kipeesti...no ei auta, kun odotella...koirat vaatii ulos, joten onhan, se mentävä...

Aurinkoista tiistaita! :wave:

FPI+pepe rv 39+1 :heart:
 
Triplelle onnittelut pikku prinssistä :D :flower:

Täällä yhä edelleen yhdessä koossa. Tänään neuvolakäynti,viime viikolla neuvolatäti sano että ei kyllä enää ens viikolla varmaa nähä että oot päässy synnyttämään. Niinpä vissii joo... :eek:

Meillä kans ukko oottaa ku kuuta nousevaa tän vaavin syntymää :) Sano just tossa yks päivä että on ruvennu näkee hirveesti unia synnytyksestä ja vaavista. Katoitteko muuten eilen sen nelosen sairaala sarjan? Siinä alussahan oli synnytys,mä rupesin taas epäröimään et onkohan musta siihen :ashamed: Ukko vaa totes et ei toi nyt niin pahalta näytä tuo synnyttäminen,miehet :whistle:

Ulkona aivan mahtava ilma taas,sinne siis koirun kanssa ulkoilee :wave:


Miimu ja Bibi rv 37+6
 
Paljon onnea Triple pojasta! :flower:

Voi kun sitä itsekin pääsisi jo jakautumaan. Joka päivä mahalle juttelen, että tulisi nyt jo.
Eilen kotiuduin sairaalasta. Perjantaina ottivat sisään seurantaan alkavan raskausmyrkytyksen takia. Torstai aamuna taas uudestaan sinne. Toivottavasti ei tarvii kuitenkaan tällä kertaa jäädä. Aika käy niin pitkäksi siellä maatessa. Jos nyt jotain positiivista, niin ruoka kyllä oli hyvää :)

Säärikarvat olen ajellut säännöllisesti, vaikka ei enää oikein taivukaan. Rehottavaan alapäähänkin meni ihan totaalisesti hermo viime viikolla ja sokkona vetelin sitten kaikki pois :D Jaoin homman kahdelle päivälle, kun oli sen verran työmaata, ettei jaksanut kerralla taivutella. Ei se lopputulos niin priima ollut, mutta saa nyt kelvata B)

rv 38+6
 
samperinpuusilimä MULLAKI O JONKI SORTIN PIDÄTYS ONGELMIA?! |O :ashamed:
ku pissattaa ni saattaa muutama lorahdella siteeseen jos en oo silläsekunnilla pöntöllä. Oon huomannu että tämä ilmeni synnytyksen jälkeen.. Eikö se oo sillo väärin tehty juttu ja siitä vois tehä valituksen? |O

PERSIKKA, JOS TÄÄ VAIVA JÄÄ LOPUN IKÄÄ! KIVA KULKEA ALL THE TIME TENALADY HAAROVÄLISSÄ :/.. minne se valitus tehdään ja miten??? :headwall: :kieh:

emilyn en tiedä miksi se niin sanoi mutta kuuntelen alan ihmistä :D ja onneksi ei oo kesävauvaa.. sillo vastako se pukeminen oiski hankalaa, ku vois pukea oikeastiki liikaa!! :whistle:
 
satunen: kuuluu tavallaan asiaan tuo pidätyskyvyttömyys. Se on harrastettava sitä lantionpohjan lihasten jumppaa vaan ahkerasti.. ( mikä on ylitsepääsemättömän rasittavaa, ainakin minusta )

*muoks* korjaa kirotusvireet :)
 
moi

Onnea Triple :flower: pojan johdosta..ihanaa kun vauvoja alkaa syntyä, mä lasken täällä lähes jo tunteja siihen kun vauva sylissä :) ..lapsetkin laskee et äiti enää kaksi yötä eikä sua sit enää supista :) ..paitsi ne kauheat jälkisupparit :eek: ...

muuten omassa olossa ei muutosta, illalla maha vaan niin pinkeä et toi haavatyrä kohta on ihan sairaan kipee, illat menee särkylääkkeen voimin...

kirsikka voimia sulle tohon kurjaan pahoinvointiin...

zizilisko jaksuja sullekin ,noi raskaumyrkytysoireet voi olla kurjia..koita ottaa iloa irti lepäilystä sairaalassa, just nauti siitä täysihoidosta vaikka..muistan kyllä kun itse makasin 2 vkoa kun esikoista odotin ,mulla kans oli raskausmyrkytys ja aika kävi kyllä tosi pitkäksi välillä, mut vauvan ja sun hyvinvoinnin kannalta parasta tuo lepo..

mut mä jatkan lepäilyä täällä kans, voi kun tulis to eikä mikään ylätyslähtö tässä sitä ennen...

Nannan kuulumisia odotellessa :)

pw 38+3
 
ps: vauva arki

Joo ihan ok edelleen.. NAPA IRTOSI TÄNÄÄN!! :wave: se oli irronnu ja melkein uinut vaipan uumeniin
tuonne alapään tienoille muttei aivan..
Poika on päivä päivältä enempi hereillä!! Eilen käytiin illalla miehen kanssa työntelemässä peikkoa
tuossa lähikaupalla vaunuilla. Niin tyytyväinen ukina kuului vaunuista ainaku vaunut rullas eteenpäin että. muttako pysähty sekuntia pidemmäksi aikaa ni alko sellane vaativa "äh, äh" :p
Terkan kans mietittii muuten että onkoha se ultra heittäny häränpyllyä siellä terveyskeskuksessa sillo alkuraskaudesta? Kun syyskuun lopulla oli eka laskettu aika, sitte se siirty 4 lokakuuta ja 8 lokakuuta ja sitte 12 lokakuuta.. Kun hän sanoi että ei nekää pidä 100%paikkaansa.
Ihmetteli ettäku noinki kehittyny jne, että melkein ku täysaikanen vauva.. Ja laskettua aikaa ei voinu mitata oikein ku epäsäännöllinen kierto..
Pikku-ukko on nytkin ollu hereillä n.30 min, mikä on saavutus! Eilen oli melko uninen..
Tänään mennäänkin katsomaan minun siskoa, poika mukaan! Onneksi siskoni on pahasti pölyallerginen + muut allergiat joten hän asuu sellasessa allergia kämpässä, missä ei pitäs olla pölyä kerääviä materiaaleja laisinkaan.. Eipähä tuu pojallekaa mitään :whistle:
vaippoja menee muuten päivässä melko paljon. Ainaku meillä ollaan tissillä niin kakkapää rutisee niin että pitää miettiä kenen takamuksesta se oikein kuului, vauvan,minun vai miehen.
Eilen yöllä ku en saanut unta, höpötin miehelle naimisiin menosta. Sehän meni ihan lukkoon..
Alko panikoimaan "ei meillä oo varoja semmoseen" minä sanoinki että "en tarkoittanutkaan, nyt,heti huomenna tässä ja nyt!" :D Haluan minäki olla se "päivän prinsessa, ees toisen kerran elämässä" Eka kertahan on ku kastetaan :D tai annetaan nimi. Mutta eipä siitä juuri muistikuvia taida olla! :LOL:
Poika istuu keinutettavassa kaukalossa ja imee tuttia. Ja tuijottaa seinällä olevaa boordi maalausta silmät soikeina.. On niin lutusen näköne ku vähän väsykin..

Täällä lapissa on jo IHANA RUSKA!! oi että rakastan syksyä..eilenki ku käytiin kaupalla vaunuilla sanoin miehelle että "haistele tätä ihanaa syksyn tuoksua" Se haisteli "ni mikä täällä muka haisee, ei mikään" - miehet, ei aina ymmärrä luonnon kauneutta. Ainakaan meidän taloudessa, kauneus ei oo muutako auto ja muut ukkojen pelit ja vehkeet joista minä en ymmärrä hevon tussuakaan.. :x

pitäs vissiin aamupalaa naukkailla :D tissejä vähän pistelee ku alkaa täyttymään maidosta, vaikka poika vasta söi.. Pitää vissiin perjantaina käydä ostamassa se rintapumppu..

Niin joo miehen äiti on muuttunu ihmeelliseksi.. Ennen se ei antanu sen uuta hienoa autoaan kenenkään ajaa, ja oli tosi töykeä. Ootaku vauva synty, joka päivä soittanu "miten on menny" ja sitte ostellu vähän vaatetta tms, ja nyt oli antanu miehelle viikoksi autonsa lainaan, kun siinä o sellane juttu että täydellä tankilla pystyy ajamaan jotaki 2000 km.
Diesel peogeot joku pieni en tiiä mallia.. Iteki haluaisin tollasen auton. Airbägin saa pois päältä etupenkiltä jolloin saat laittaa turvakaukalon siihen. On se tää nykuaika, itellä varmaa o joskus tulevaisuuessa farmari mallin lada! :LOL:

ei mutta nyt äkkiä syömään.. ja kattomaan jane austen book club, kun ton elokuvan sai citymarketin mammutti markkinoilla kaupan päälle jos osti 2 x hs-hilse shamppoota..
en sitte tiijä onko hyvä elokuva..
Pärjäilkää, ja posahdelkaa oikein kunnolla!!

Ja onnea jo poikineille ja kääröä hakemaan lähteville.. :flower:
 
Heips!

Onnea vauvautuneille (ainakin Triplelle ja Satulle, antakaa anteeksi jos en muista kaikkia), kateellisena täällä kattelen teidän kuulumisia ;)
Satun synnytyskertomus oli ihanan rehellinen, kiitos siitä, vaikka monesti olen ajatellut että mitä vähemmän tiedän sitä parempi, mutta oli niin kivasti kerrottu, että uskalsin lukea.

Itsellä on kuitenkin vielä kuukausi laskettuun aikaan vielä, huoh.:/

Eilen on sitten aloitettu äitiysloma, ja fiilis on semmonen että nyt alkaa vähän jo ahistamaan tämä olotila. Tuntuu että masu on kokoajan tiellä, ja painaa joka paikkaan, ja välillä ei pysty toisella kyljellä nukkumaan, tai pystyy, mutta tuntuu että toinen jää jotenkin pinteeseen.
Väsy on ollut valtava, ja koitankin nukkua joka välissä. Huomaa, että on huono nukkua, kun heräilee kokoajan ja siitä syystä varmaan väsyttääkin. Masukin tuntuu olevan vähän väliä sekasin ja sit taas ihan ummessa.

Huomenna on oikee vauvapäivä ;) Meillä on ensin synnärin tutustuminen ja sitten illalla perhevalmennuksen vika osio, imetyksestä ja lapsen hoidosta. Muuten kyllä tuntuu että on aika tylsää. En ymmärrä mitä tekemistä keksin vielä kuukaudeksi.

Paljonkos muuten olette varanneet vauvalle vaippoja kotiin, ja minkä kokoisia?
Olikos täällä joku muu munuaisvaivainen tms. siis jolla prot pissassa koholla?

Nanni ja tyyppi 35+2 :heart:
 
satunen (vielä:) ) :
ihanalta kuulostaa tuo vauva-arki :heart:
Tuosta piti vielä sanoman, että siihen airbagin poiskytkemiseen ei ole luottaminen. Saattaa laueta, vaikkakin on kytketty pois ja sit tulee pahaa jälkeä :( Se pitäs käydä liikkeessä otattamassa pois kokonaan, jos haluaa turvallisen, mutta jos teillä mahtuu kaukalo taakse niin sitä suosittelen:) Takana on muutenkin turvallisempi paikka kuin edessä olla.
 
Nanni81: Jeps minähän se munuaisvaivanen olin :D Nyt ollu pari viikkoa proteiinit vaan yhellä plussalla.. Huomenna munuaislääkärin pitäs soittaa vrk-virtsa keräyksen ja verikokeiden tuloksia. Ja torstaina äippäpoli käynti edessä. Oliskohan jo viimenen..

Enpä ole vielä kerennyt onnitella vauvansa jo saaneita, joten Paljon Onnea! :heart:

Joku tais miettiä et auttaisko hauvavauvan näkeminen tähän oman vauvan kaipuseen. Ei ainaaan mulla auttanut :) Näin viikonloppuna veljeni villakoira pentua ja tuli vaan kamala koira kuume! Ollaan miehen kanssa molemmat pikkasen eläinallergikkoja. Mutta ei mulle tosta villakoirasta ainakaan tullut mitään oireita.

Jenksu 35+5
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!

Neuvolassa taas käyty....
Vauva kuulemma laskeutunut?? Ihmettelen sitä itsekin, koska esikoinen laskeutui vasta kun syntyi.. Näissäkin nähtävästi eroavaisuuksia. Ilmankos on ollut sellaista juilintaa ja pistelyä alapäässä. Kaikki oli ok, RR vähän koholla, mutta kun pissa puhdas eikä turvotusta juuri ollenkaan niin ei huolta raskausmyrkytyksestä.
Ilmaisin huoleni isokokoisesta vauvasta, kun se sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrällä (nyt 36). Jos en ole ensiviikkoon mennessä synnyttänyt niin katsotaan josko menisin vielä käymään painoarviossa.
Ja muutenkin tämä tuntuu jotenkin erilaiselta, isommalta kuin esikoinen. On jotenkin niin vahva... Olen varmaan sisältäpäin aivan mustelmilla.

mammatuu 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
huitshapeli nii joo en minäkää siihen luota. Sehä kertoo jo paljon että onko kovin turvallinen auto ku saa airbägin pois päältä? :LOL:
siis mitä tarkotat? mä tarkotin että autossa ei varmasti mitään vikaa ole, mutta nykyään noi airbagit saa pois päältä, muttei niihin kuitenkaan voi luottaa että pysyy pois päältä kun rysähtää ( siis tyhmää minusta!! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenksu:
Nanni81: Jeps minähän se munuaisvaivanen olin :D Nyt ollu pari viikkoa proteiinit vaan yhellä plussalla.. Huomenna munuaislääkärin pitäs soittaa vrk-virtsa keräyksen ja verikokeiden tuloksia. Ja torstaina äippäpoli käynti edessä. Oliskohan jo viimenen..
Mulla on myöskin ollut neuvolan mittauksissa yhdellä plussalla vaan, ja olin ilonen siitä, tosin sit mulla oli viime viikolla keräys ja sen tulos oli enemmän kuin ennen, eli muistaakseni 3g/l/vrk. Kävin samalla ultrassa ja painoarviossa, ja kerroinkin varmaan täällä että kivan kokosta mötikkää täällä kannetaan repussa. Nyt kuitenkin sain ensi sunnuntaille uuden keräyksen, ja sitten keskiviikkona on ultra ja samalla tulokset tuosta keräyksestä. Siitä eteenpäin on sitten keräys joka viikko, joten ei lopu tämä sitten näköjään mihinkään, ainakaan meikäläisellä. Toivottavasti sulla käy paremmin.
Tosin onhan se kiva nähdä tuo masukaveri silloin tällöin, mutta kyllä mä toivoisin että ois silti mielummin kaikki kunnossa, kuin tämmöstä stressiä.
Kovasti jo odottelen että menis kuukaus nopeesti, niin päästäis sitten eteenpäin tässäkin asiassa.
 
Aurinkoista tiistaita! B) B)
Olipas tullut tekstiä sit eilis illan...

triple: onnittelut pojanpallerosta :flower: Kyllä olikin ihan kivan kokonen poitsu, mitenkähän iso oliskaan ollu jos olis menny laskettuun aikaan...?

satunen: kiva kuulla, et arki sujuu omalla painollaan ja mukavasti. :)
Tuo pidätysongelma on tosiaan melkosen yleistä synnytyksen jälkeen, niinku huitshapeli sanokin. Paikat on kuitenkin venyny alkuperäsestä ja lihaksisto vasta toipumassa. Heti ku pystyy kantsii jumpata lantiopohjanlihaksia ettei jää ongelmia myöhemmäks. Tuokin on yksilöllistä miten "pahasti" paikat falskaa ja kaikilla ei välttämättä edes karkaile mitään, vaikka ei jumppaiskaan. :)
Tuo airbagin poiskytkeminen ei tosiaan ole luotettavaa ja ite en ainakaan uskaltais laittaa etupenkille kaukaloo jos siinä bagi on.

Kirsikka: voimia tosiaan kestää tuota pahoinvointia. :hug:
Ite en ole oikeestaan ajatellukaan, et pahonivointia vois olla vielä näin loppuvaiheessakin. Huomaa, et jokaisen kroppa on erilainen.

Huomenna olis neuvola pitkästä aikaa... kummasti sitä oottaa, et kuulee onko kaikki ok. :D
Olo on ainakin melkosen hyvä. Luulen kyllä, et täällä mennään vähintään lähelle laskettua aikaa jos ei ylikin. ;)

jasmara ja masuasukki 37+4
 

Yhteistyössä