¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Hei muistaako kukaan, mikä se oli se ennustajaeukko, jolle silloin alkuraskaudesta jotkut laitteli mailia? B)

Ja pitääkö sille paljastaa ihan oikea nimi vai kuinka se toimi? ...ja onko ne pitäny paikkaansa teillä? :D
ennustaja.elli@luukku.com
madam.mamma@luukku.com

Laitoin muistaakseni oman ja miehen syntymäpäivän sekä vuoden. Lasten syntymäajat ja lasketun ajan.

Madame ennusti tyttöä 27.9. ja ei lisää lapsia. Elli 28.10. tyttö ja 2014 tyttöä :eek:
L.a 25.10 ja ultrassa näkyi poika =)

Kärppä: juuri nuo tiedot itekin laitoin kuin Tiihukin eli nimi saa pysyä salassa... ;)
Tein toisen ennustuspyynnön, ku eka tehtiin aikasemmalla päivällä. Uusilla tiedoilla vastauksiks tuli:
Madamelta: tyttö 23.10 ja poika kesäkuussa 2011. Elliltä: poika 22.10 ja 11.12.2010. Ultran mukaan poika olis tulossa ja l.a. 10.10 (menis siis reippaasti yli... ) :D Saas nähdä pitääkö paikkaansa muuta ku sukupuoli toiselta.. ;)

Neiti Nokkonen: ootan kolmatta ja ihme kyllä mulla on ollu helpoin raskaus ja vaivoja tosi vähän. Mulla tietysti vaikuttaa pituuskin olotilaan, 175cm mahtuu paremmin isompikin maha ku lyhempään. Ei paina keuhkoihin eikä myöskään alaosassa tunnu mitään, tosin vauva on vieläkin melko ylhäällä. :)
Yrittäkää kestää, kyllä se olotila kohta helpottuu. :hug:

jasmara ja masuasukki 37+3

moi

täällä kans vielä :D :D ..kävin tänään viimeisen kerran neuvolassa, kaikki muuten ok, rr koholla mutta ei oireita siitä ...kohtu tuntuu kuulemma niin valmiilta et terkka kans mietti meneekö tuohon torstaihin asti...hei mulla on vauva tällä viikolla :heart: =) ...tuntuu ihan kummalta, vastahan mä tikuttelin tota plussaa sen tuhat kertaa....supisteluaj tulee ja menee , vauvan potkut tonne alas on niin hurjia välillä et varmasti alkaa pienikin olemaan kypsä siihen asuinmajaan jo....eilen illalla oli ihan tuskainen olo ylävatsan suedulla ja tossa navan seudulla missä mulla on haavatyrän alkua..panadolia piti ottaa, auttoi kyllä mut heti aamusta tuntui kun nousi ylös, terkka sanoi jos ei lääke auta niin sit pitää mennä lekuriin, maha niin pinkeenä et toi tyrä alkaa vaivat..onneksi enää muutama päivä jos sitäkään..

Neiti Nokkonen mulle neljäs tulossa ja vaivat samanlaisia kun muitakin odotti mut tietty nyt vaikuttaa se että vauva on perätilassa ja tuonut vähän erillaisia vaivoja esim. nuo hurjat potkut tonne alas...

ennustajat mulle ennustajat ennustaneet jo et vauva ois syntynyt mut ette arvaa et yksi ennustus sattuu tolle 25.9 päivään joka on siis to tuo mun sektiopäivä ja ennustetaan poikaa..eli saa nähdä pitääkö paikkansa =)

mut nyt lepäämään..

pw38+2

Onnistuuko teillä säärikarvojen ajelu? :LOL:
Mies ajeli ne eilen, kun mulla palo käpy. Tovin tuskailin kyttyrässä suihkussa. Mut ei siitä mitään tullut. :kieh: Alapään karvoja ei edes näe. Suomipuskaa kasvattaen.. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Onnistuuko teillä säärikarvojen ajelu? :LOL:
Mies ajeli ne eilen, kun mulla palo käpy. Tovin tuskailin kyttyrässä suihkussa. Mut ei siitä mitään tullut. :kieh: Alapään karvoja ei edes näe. Suomipuskaa kasvattaen.. :saint:
Näkisit, kun yritän varpaankynsiä leikellä. :LOL: Eipä ole ennen siinä hommassa hiki tullutkaan. :LOL:
Mulla kun on jonkinlainen 'ongelma', en voi sietää, jos joku toinen leikkaa mun kynsiäni. :kieh:

jasmara ja Tiihu, kiitoksia osoitteista. :D Lupaavalta siis näyttää ennustukset joo... :whistle: Hmm.. viittiiköhän tota edes sit laittaa, kun noin paikkaansa pitää. :LOL: En tahtois laittaa omaa nimeäni, mut mulla on tällä hetkellä käytössä vain työosoite, jossa näkyy kyllä koko nimi (työpaikan kera =) ). Pitäs siis rustata joku pikasähköpostiosoite tuota varten vielä... :xmas:

Noh, kattotaan. Ehkä uteliaisuus siis vielä sittenkin vie voiton. :LOL:

T. Kärppä ja papuvauva 17+2

Mä olen sitten niiiiiiiiiiiin väsynyt |O En ymmärrä mikä väsymyskausi mulle on nyt tullut?!?!?

Nanna ei ole tainnut vielä tänään käydä täällä... oliskohan tullut lähtö?!

Mulle tulee kokoajan uusia vaivoja mitä pidemmällä mennään :eek: Nyt mulla on vasen kylki/kylkiluut kipeet! Onkohan tääkään ihan normaalia? Mulla ei oo maha mielestäni laskenut yhtään niin rupesin jo kuvittelemaan, että vauva on runnonut mun kylkiluut poikki :/ Ei tee mieli yskiä tai tehdä mitään missä joutuu kurottamaan esim sängystä nouseminen tuntuu kyljessä ikävältä myös syvään hengittäminen sattuu.

Kärppä Mä lähetin sille ennustajalle postia josku viime vuoden lopulla. Saan kuulemma 3 poikaa. Ekan olis pitänyt syntyä jo 2/2008 (tämän raskauden plussasin kyllä just sillon, että osittain jotain oikeata) toinen ja kolmas tulisivat n. 5 vuoden välein, en millään muista tarkasti?

Karvojen siistiminen on täälläkin sellaista taidetta, että on vähän jäänyt huonommalle hoidolle :LOL:

Tunsin eilen niin hirveätä häpeää kun katselin BB:tä... Kyllä Manta munas ittensä ihan lopullisesti ellei ollut jo aikaisemmin onnistunut... Tarvii katsoa tänään bb-extra jos se jatkaisi samalla linjalla kuin eilen!
Se Mariannan video oli kyllä sellanen KYYKYTYS katselijoita kohtaan. Koko viikon on pidetty hulluja jännityksessä ja sitten se kertoo aivan samat asiat kuin BB on sen lähtemisestä jo tiedottanut! Olin kyllä tosi pettynyt kun odotin sitä todellista syytä!!!!! Tekee mieli läyhätä ;)

Mä taidan yrittää ottaa nyt päikkärit... öitä....

väsynyt meela 35+2

FPI
Heips! :wave:

Olipas taas tullut tekstiä! ;)

En varmaan muista kommentoida kaikkea...mutta..

Naurukohtauksella ihania kuvia vauvasta!

suklaahirmu, onnittelut 2 kg ylityksestä ja kaikkea hyvää tulevaan!

pw, hurjaa, että tiedät varmasti, että vauva syntyy tällä viikolla!

Onkohan nannalle tullut nyt sitten lähtö??

Sitten omaa napaa ja neuvolakuulumisia (just kotiuduin);

Painon muutos/viikko 467 g
Turvotus -+
RR 112/80
U-prot. -
U-gluk. -
Sf-mitta 36 cm
Tarjonta RT
Syke +
Liikkeet ++

Ja neuvolantäti sanoi, että vauvan pää EI ole vielä kiinnittynyt ja kohtukin tuntuu vielä pehmeältä, että meinasi, että voi hyvin mennä yliaikaiseksi...huh, mä kun olin toivonu, että se sanois, et vauva syntyis kohta...sit kun on 12 päivää yli niin pääsee Jorviin tarkistukseen...nyt siis poksahti taas viikot ja alko viikko 40!!! Tasan viikko enää laskettuunaikaan!!

Sormet on edelleen aamuisin kipeät ja puutuneet ja turvotusta on aika lailla, mutta muuten ei voi valittaa...

Mukavaa viikonalkua mammat!! :flower:

FPI+pepe rv 39+0 :heart:

Ihanan aurinkoista huomenta :wave:

Tulin vaan oleilemaan tänne,en tiedä mitä pitäs kommentoida ja mihin :whistle: On se vaan aika mennyt oikeesti tosi nopeesti.Vastahan tässä kirottiin kun puolet joutu halailemaan pönttöä päivät pitkät :D Munkin la on kahen viikon päästä :D

Nyt on tyttö ruvennut olemaan enemmän hereillä.Miten ihanat voi vastasyntyneen silmät ollakkaan? :heart: Niissä on jotain todella maagista.Ja tyttö on edelleen mitä rauhallisin.Mä olen aivan ällikällä lyöty kun esikoisen vauva-aika on ollut niin vahvana mielessä.Toisaalta olen vahingoniloinen että esikoinen oli niin vaikea,osaa tästä nauttia nyt ihan täysillä vaikka vähän itkiskin =)
Ristiäisiä tässä kovasti suunnitellaan.Varmaan tuossa muutaman viikon sisällä pidetään.mennään keskiviikkona lastenvalvojalle ja pitää sitä oikeuden päätöstä sitten odotella vielä ennenkuin ristiäiset järjestetään.Toinen nimi on jo päätetty mutta etunimestä ei päästä mitenkään yhteisymmärrykseen :kieh: Miten sitä voikaan olla erilainen maku ihmisillä??Ja tod.näkösesti tyttö saa kolme nimeä.

Sitten omaa napaa....Soitin toissapäivänä Naikkarille kun mulla tulee yhä hyytymiä ja on ollut menkkakipuja.Kävin sitten eilen siellä näytillä ja tulehdusarvo oli onneksi normaali mutta kohtuun on jäänyt joitakin rippeitä ja joudun huomenna kaavintaan |O |O |O |O Voi jumankekka miten mua ottaa päähän!!!!!!! Just päässy lopullisesti eroon leikkaushaavan kipuilusta niin eiköhän taas ala uus paraneminen :headwall: :headwall: Mies meni tänään ekaa kertaa töihin loman jälkeen jo joutuu sitten huomenna ottaa taas vapaata.7.00 meen osastolle ja pääsen onneksi jo huomenna kotiin.Nukutuksessahan tuo tehdään.Toivottavasti ei ole kauheita kipuja toimenpiteen jälkeen.Mutta kyllä ottaa oikein urakalla aivoon |O

Nyt eräs ihanuus huutelee maitoa pinnasängystä :heart:

-Laura ja Tyttö tasan 4vkoa-

naurukohtauskateellisena kävin kuvia katsomassa :D ....suloinen vauva :heart:
ite en meinaa saada oitä nukuttua kun mietin miltä meidän vauva mahtaa näyttää :D

Ite tässä laskeskelen supistuksia kun niitä on tullut n.6min välein koko aamun mutta ei oo mitään äärettömän kipeitä...enemmänkin epämukavia :|
en tiiä pitäskö ottaa synnärille yhteyttä jos ne jatkuu noin tiheesti pitkäänkin vaikka ei kivut lisäänny...mites se nyt oli.... :/
cristiina ja vaavi38+4 :heart:

Heippa!

Karvojen siistimisestä-Olen miehelle naureskellut,että "hieman"rehottaa kun ei oo omaa toosaakaan nähny varmaan 2 kuukauteen :D
Jalkakarvojen ajelu on sellasta ähkimis puhkimis taidetta miettii vaan mille puolelle palloo siirtäs,et sopii höyläilee.. :LOL:
Et se siitä sitten...

Sain yllättävän puhelun-nimittäin "pelkopolin"kätilöltä kenen kans kävin juttelemassa.
Otin häneen yhteyttä heti kun olin käynyt tuossa painoarviossa viime ke ja siellä ei ollenkaan mennyt asiat niin kun oltiin "sovittu" alunperin,että sovitaan käynnistyksestä.
Ja oma terkkakin pesi kätensä koko hommasta,ei suostu uutta lähetettä laittamaan"nauravat kuulemma hänelle,mun tilanne kun on jo katottu kertaalleen"
Kätilö oli lukenut lääkärin sanelut ja oli samaa mieltä ettei ollenkaan ollut nyt samoilla linjoilla.
Kätilö aikoo jutella toisen lääkärin kanssa vielä minun tilanteesta ja mahdollisesti uudesta kontrollista ja käynnistyksestä "edes viimeistään la päivänä"
Oli pahoillaan saamastani kohtelusta ja todella ymmällään.
Täytyy sanoa,että tästä ihmisestä on ollut suuri tuki näissä odotusajan kiemuroissa.
Tuntuu,että muut on kääntäneet selän,mutta tämä kätilö ei ole sitä tehnyt missään vaiheessa..

Terkkakin sanoi,että mun pitää vaan lakata pelkäämästä ja luottaa lääkäreihin ne tietää mikä mulle ja vauvalle on parasta.

Mä en vaan halua,että minä ja vauva vaurioidutaan niin kun esikoisen kohdalla kävi
:ashamed:

Noh,olipas tää taas saman asian ympärillä pyörimistä..
Ei vaan voi olla ajattelematta tätä omaa tilannetta..

Päivän jatkot kaikille :wave:

Heipsan

Ihan jees voidaan vaikka vaaveli tässä yrittää kamalasti jo tulla maailmaan.
Painoarvio 1800g pikkusella...
edelleen sänkypotilaana täytys olla ja uusi kontrolli taas ensiviikolla,supistuksiakin
tulee mukavasti joten ikinähän tässä ei tiedä milloin joutuu synnyttämään.. saas kahtoa.

Hyviä vointeja kaikille.

Pöppiäinen & touhustiina 34+1

Pöppiäinen: kiva kuulla sustakin välillä ;)

Aavistelin kans, et nanna on tositoimissa, ku joku siitä jo "vihjaili". Jakautuminen jatkuu.... :D

samperin puusilmä: kuulosti mukavalta kätilöltä. Onneks joku kuuntelee myös tulevaa äitiä ja oikeesti välittää. :hug:

Naurukohtaus: on tosiaan sulonen prinsessa teillä :)
Noi jälkijutut synnytyksestä on kyllä inhottavia. Yksikin ystävä sai "palkinnoks" kohtutulehduksen.. ei kiva. :( Eiköhän se kaavinta suju kuitenkin sulla hyvin. :hug:

37+3

[/b]Neuvolatäti kävi tänää meillä!! :flower:

Kuulumiset:

poika on ohittanut jo syntymä painonsa, eli tänään painoa oli 3390g ! :p
Silmävalkuaisissa näkyy valossa hieman keltaisuutta, samoin naamassa mutta se on sitä joka
häviää ajan myötä. Kuulemma hyvällä imetyksellä lähtee nopeammin pois.
Kakkaa ja pissaa hyvin.
Syöpi hyvin, on kunnon nautiskelija eli ku on syöny rintaa, niin jää nukkumaan rinnalle ja luttuuttaa
välillä nänniä kuin tuttia, eikä aina taho antaa tissiä suusta! :LOL: :D
Refleksit pelaa ja kaikki ok.
Napapallukka lähtee kohta irti. Siihen laittoi terkka jotain talkkimaista jauhetta joka estää bakteerien ja sienen kehittymisen.
Kielessä ei ole havaittavissa sammasta, jos sitä tulee niin kuulemma antaa tippa puolukkamehua (hapanta ja poistaa sen) tai hakea apteekista jotaki tiettyä juttua siiihen kieleen. Mutta onneksi ei vielä tarvita.
Äidin eli minun verenpaine ok!
Henkinen hyvinvointi loisti ja kauas, ainakin hän terkka siis sanoi niin! :p (en kyllä koe oloani enää yhtä ahdistuneeksi kuin raskaana ollessani!!)
Apteekista pitää myös käydä hakemassa niitä D-vitamiini tippoja, joita aletaan antamaan 2 viikon iästä eteenpäin. Ensin 1 tippa, seuraavana päivänä 2. jne jne. kunnes on viiteen asti korotettu.
Siitä eespäin 5 tippaa per päivä. Lusikkaan tipat ja suuhun, rintamaitoa päälle.
Suositteli ottamaan sitä vesipohjasta joka ei aiheuta vauvalle mahavaivoja mutta vauva kuulema saattaa sylkeä osan ulos, mutta vaikka vauva sylkisi osan ulos annettavista tipoista ei saa toistaa ohjetta lisäämällä tippaakaan!
Sain paperikassin jossa oli kaikkea rasvanäytteitä ja navan hoito ohjetta ja vauvan hoito ohjetta
ja ihanan nallekuvioisen neuvolakortin! On muuten AIVAN erinlainen kuin tuo odotus ajan..
Rinnat voivat loistavasti, ei verestä eikä mitään.
Ja neuvola tätin sylissä oli niin mukava torkahtaa että piti vähän karjassa kun annettiin takaisin äitin syliin! :saint:
Ja antaa vauvan syödä niin paljon kuin haluaa, vaikka puolen tunnin välein se haluasi vaikka kerran imaissa rintaa niin antaa, koska vauvalla voi olla jano.
Kysyin voiko vauvalle antaa vettä, niin se sanoi että voi keitettyä kattilassa, ei vedenkeittimet tms.. ja tietysti jäähtynyttä (ei jääkaappi kylmää).
Mutta ei kannata koska se täyttää vauvan mahaa ja siinähän ei ole mitään ravinteita.
Kesävauvoille pitää antaa kesällä vettä lisäksi, koska lämmin ilma saa vauvalle aikaan kovankin janon jonka sammutukseen maito ei riitä.
Sain jälkitarkastus ajankin, se ois sitten 30.10.2008.. Kuulemma gyne tutkimus jossa otetaan se papakoe josta sovin alkuraskauden lääkärin tarkastuksessa että otetaan jälkitarkastuksessa. |O
Aloin pelätä aluksi että mitä jos se tekee hallaa tuonne mistä on leikelty välilihaa, niin terkka sanoi että eiköhän se tuohon mennessä oo parantunu. Kerroin hänelle että sitä haava kohtaa kutisti eilen ja kihelmöi, eikä tänään ole ollut minkään näköstä kipua!! Niin hän sanoi että se paranee sitten todella nopeaa, koska joillakin voi mennä montakin kuukautta.. Mutta nähtävästi mulla paranee pian.. Osa syynä voi olla että olen edes auttanut paranemista syömällä panadolia 500mg kotona nyt pari päivää, ja oon aina välillä käyny muutenki suihkuttelemassa lämpimällä vedellä tuota siis, muutenki kuin pissalla käydessä! :whistle:
ja tää tarkottaa sitä, että alan palata takasin elävien kirjoihin!! UUH MAMA!! :wave:
Kerroin tälle terkalle myös kätilöstäni, ja hän sanoi että hän on rikkonut jotain lakia koska siellä pitää kuunnella synnyttäjää ja mennä myöskin synnyttäjän ehdoilla ellei ole hätä /kiire!! Eli hoitajahan ei kertonut edes miksi alapäähäni laitetaan puuduttavaa suihketta, eikä sitä että mut leikellään!!
Ja teki muitakin juttuja väärinpäin josta voin nostaa vaikka syytteen jos haluan.
Mutta mahdan jättää väliin, takana parivuotta sitten tosi raskas oikeusjuttu..sen verran mainitsen että olin itse uhri, enkä tekijä.. ettei kukaan ala miettiin että oon jotenki rikollinen tms. joten no thanks enää uutta..

säärikarvoista Älkää välittäkö!! Mä en pysty vieläkään ajeleen niitä, ku en uskalla kovin vääntelehtiä ku alapäätä juilii tietyissä asennoissa.. Melkosta jumppaamista se mulla ainaski on se karvojen ajelu..
Niin ja tää tuskin kiinnostaa ketään, mutta huomasin ku sain vihdoin ajettua bikinirajaa siistimmäksi että mulla o hirveät arvet tuossa alavatsan alapuolella mikä häpyluun korkeudella vai mikä lie onkaan.. |O :headwall: säikähin että mitä ihmeen haavoja nää on, mutta levinneitä raskaus arpia..

Nyt telkkarin pariin ja ahmimaan toffee vanukasta.

Onnea odotukseen muille odottaville :D :flower: :hug:

PUNGERRA NANNA SE MUKSU ULOS SIELTÄ!!! :flower: :heart: :hug:
ja ps: myötätunnosta, *koita jaksaa siellä LKS!! jos sulle sattuu just ne pottumaisimmat kätilöt! *

Heippa!

Palailen kertomaan uutisia-Kätilö oli puhnut toisen lääkärin kanssa ja hän oli ollut sitä mieltä,että ehdottomasti uuteen kontrolliin.
uusi aika on sitten 10.10 la aikahan mulla on 19.10.
Nyt en sieltä aio lähteä ennen kun sovitaan käynnistyksestä tai jos jäisin vaikka samalla sinne :D
Kaikkein ihanteellisintahan se olisi jos luonto hoitaisi tilanteen ja synnytys käynnistyisi itsestään.

satunen-kyselit esikoisen synnytyksestä.
Tytöltä murtui solisluu ja oli kovin mustelmilla kun joutui olemaan niin kauan synnytyskanavassa pitkän ponnistusvaiheen takia.
päätäkin kuvattiin syntymän jälkeen muutamaan otteeseen kun pelättiin,että olisi päähänkin tullut vaurioita.
Itelle tehtiin kookas episiotomia+repesin,jotta saatiin vauva nopeesti ulos kun sydänäänet alkoi hidastumaan.
Tästä on sitten jäänyt niin "kiva"vaiva kun pidätysongelma... :ashamed:

Pidän kyllä huolen,että jos pallo vielä kasassa kun menen uuteen konrolliin niin lääkäri katsoo kunnolla,että mahtuuko vauva tulemaan alateitse.
Sitä kun ei kunnolla katsottu viimeksi-hyvä kun edes teki sisätutkimuksen..

Kiittelin kovasti kätilöä ja hänen näkemäänsä vaivaa hoitaa mun asiaa eteenpäin.
Kyllä on ihanaa,että on vielä tuollaisia ihmisiä olemassa. :flower:

Voi nanna!! Nyt oon kyllä tosi kade kun pääsit jo nyyttiä hakemaan! Onnea matkaan! :hug:

Silleri: taikauskoa nuo kolme ässää taitaa olla, mutta tuosta viimeisestä ässästä olen kuullut sellaisenkin teorian, että kaikki herkkä ja hellä rakastelu ja hyväily edistää oksitosiinin eritystä. Ja tietysti se sperma kypsyttää sitä kohdunsuuta myös. Mutta eipä kai sitä ässää ihan vain ässän takia harrastakaan :whistle: Nyt kuitenkin päätin, etten jaksa enää "yrittää" vauvaa maailmaan vaan tulee kun haluaa :heart:

satusella on myös näyttänyt vauva-arki lähteneen käyntiin erinomaisesti. Toivottavasti itsekin sitten paranee synnytyksestä tuota vauhtia. Paranemistasi kyllä varmasti edistää se, että olet onnesi kukkuloilla eikä kivut varsinaisesti enää tunnu kivuilta kun itse syypää kipuihin on niin suloista katseltavaa :heart: =)

( .) Ei ihmeempiä muutoksia ole tapahtunut. Olo on tukala, mutta se ei nyt ole mitään uutta. Odottavaisin mielin tässä ollaan... Eilen illalla kun nukkumaan mentiin, itkeskelin miehelleni, että alkaa olla jo aika tukalaa tämä oleminen ja käymään jo mielen päällekin odottelu. Hän yritti sitten kovasti vauvalle pitää puhetta, että nyt pitää jo tulla, ettei mamma sekoa ihan täysin :D Nämä päivät vaan ovat niin piiiiitkiä ja tylsiä ilman miestä. Onneksi hän on kaikki illat kanssani ja voidaan yhdessä touhuilla kaikenlaista.

Huomenna olisi tutustuminen synnärille. Kuukausi sitten naureskeltiin terkan kanssa ettei taideta sinne ehtiä, mutta kuinkas kävikään vaan. Ei naurata enää :snotty: No, hyvä sinänsä että tosiaan ehditään synnärille tutustumaan. Tietääpähän sitten minne ollaan menossa :)

Adette & Allu 38+5

Heissan!

Karva-asiaa: Mä en ole jaksanut ainakaan kuukauteen edes ajaa säärikarvoja. Totesin että antaa perhana kasvaa kun ei oikein pysty ajeleenkaan. Mies halusi muutama viikko sitten itse siistiä tuolta alapäästä, kun enhän mäkään ole nähnyt sinne kuin peilin kanssa moneen kuukauteen. Kesällä piti siistiä peilin kanssa jo niin totesin vain et nyt en jaksa enää, on sekin hankalaa niin hän tarjoutui vapaaehtoisesti halukkaaksi :LOL: Olihan se vähän outoo aluksi mutta totesin että tällaiseen palveluun voisi vaikka tottuakin!

Satunen Toisaalta olis sille kätilölle ihan oikein kun sais haasteen oikeuteen! Tollaiset on todella ärsyttäviä. Mut ymmärrän ettet ole halukas lähteen prosessiin, mut miten sen kätilön sais ymmärtään et mikä paskiainen se on ollut!? Jos et tee mitään niin se voi jatkaa tota samaa rataa ja siitä saa sitten kärsiä vielä moni äiti... :kieh: :kieh:
En halua syyllistää sua mitenkään jos päätät olla tekemättä mitään! Mutta valitettavan moni taitaa ajatella noin. Mun kaverilla oli vähän vastaava kokemus täältä KYSsiltä ja sitä vaivaa se vieläkin. Nyt se ajattelee asiaa niin et jos vaan hän olis tehnyt jotain silloin, mut oli niin masentunut ja loppu synnytyksen jälkeen et ei saanut aikaiseksi.
Mut hyvä et olet saanut purkaa juttua jo jonkun kanssa niin jospa se ei jäisi sulla vaivaamaan :hug:

Hei kaikki!

Ja Satuselle oikein paljon onne :flower:

On ollut niin paljon menoa, että palstailu on jäänyt vähemmälle ja luinkin nyt kaikki kirjoitukset putkeen, meni aika tovi :D Ja huomaa tuon huonomuistisuuden pahentuneen, oli kaikkea mihin piti kommentoida jotain, mutta ei nyt muista mitään järkevää... Ajatukset pyörii siis edelleen tiiviisti oman navan ympärillä :) Viikonloppuna tehtiin (todellakin viimeinen) pitkä reissu Kuopioon ja se tuntuu nyt turvotuksena ja pieninä suppailuina. Viikon päästä olisi vielä pikku reissu Sallaan (150 km) raportin purkuun, mutta sen jälkeen saa kyllä matkaaminen jäädä.

Jaksamisia kaikille loppuajan vaivojen kanssa painiskeleville, eiköhän tämä kestetä kun tiedetään mikä on palkinto :hug:

Nyt sämpylöiden leivontaan

Taralee ja Pätkä 35+3

säärikarvoista en oo minäkään ajelle pariin kuukauteen enää, kesällä joskus viimeksi ku oli hame päällä. Mua ne ei haittaa eikä mun miestäkään, eikä muille oo tarvetta sääriä ees esitellä. Ja alapään karvoissa sama homma, ku en enää sinne ite taipunu niin oon sit antanu rehottaa, ja nehän sit kyllä rehottaaki :LOL: Niistä mie ite oon välillä vähän häpeissäni, mikä on kyllä ihan tyhmää, eiköhän niilläki joku syy oo miksi kasvavat, mut silti, on niin jotenki alkukantanen olo ku ei oo tottunu tollaseen puskaan, ei oo varmaan koskaan ollu aiemmin... Mut antaapa olla,kerkiihän nuita sitte taas ajeleen.

Mulla oli eilen illalla ensimmäinen oikea supistus. JEE. Mut oli vaan yks, ehkä. Tai siis meni maha kovaksi, tuntu inhottavalle, just sellaselle menkkamahalle, ja sit menin hirveelle ripulille vessaan, jonka jälkeens itä inhaa oloa kesti viel jonku 15minsaa, ja sit se loppu ja sen jälkeen olo oli taas normaali. Mitenköhän tuoki nyt pitäs sitte ajatella....
Tänään oon sitte pyöräilly ja käppäilly kaupungilla, jos tekis viel kotihommia jonku verran ja elättelis sit toivoa et niillä sais aikaan jotaki, mie niin tahon jo synnyttään =)

ennustajista.. Mulle laitto se elli et eka lapsi tulee 2011, ja yhteensä 4 se oli laittanu. Mut eipä oo siihen sit uskomista ku tämän unohti kokonaan :D Ja se madame ei oo vastannu vieläkään vaikka kirjotin melkeen viikko sitte.

Yhteistyössä