***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

heips kaikille pallomahoille!!!!

Painoarvioista oli juttua ja mun oli pakko kattoa mikä oli arvio ensmäisellä ja oli pakko kattoa useaan kertaan, koska meillä se oli 3100 rv 36, apua!!! Poika syntys rv 39 ja painoi 3360...
ite oon tosi pieni kokonen ja ekasta koko raskausaikana tuli painoa 12kg ja nyt on tullu 17 kg ja rv:ja 32.... Painoarvio viikolla 27 oli 1700, joten odottelen syntyvän nyt elefantin poikasta...

Olen kylläkin ruvennut epäilemään rakenneultraa, jossa tarkastetaan laskettuaika, koska kuukautisista se olis ollu 6.10, mutta ultran mukaan 31.10... Ja jos painoarvio oli jo tuolloin 27 noin paljon nii...
täytyy myös muistaa että ne on vain suuntaa antavia arviouta ja jokainen mittaaja voi saada eri tuloksen.....

Mua harmitti niin kamalasti eilen kun jäi se sairaalan syke välistä... Olisin niin halunnut katsoa sen. Jotenka kiitos satunen vinkistä et sen sain ilmaiseksi katsoa subin sivuilta! :wave: Tulipa vaan itselläkin itku silmään kun synnytys oli käynnissä ja vauva maailmaan saatiin. Samalla ehkä kuitenkin alkoi mietiskellä taas sitä kipua ja tuskaa mitä se itse synnytys saa aikaan... odotan niitä kyllä hieman pelonsekaisin tuntein :snotty: Noh, pakko ne on kestää ja palkintona on jotain niin arvokasta, että sillä ne kivut varmasti kestää! :heart:

Vauva on liikkunut vähän huonosti nyt kolmen viime päivän aikana. On toki liikkunut, mutta juuri ja juuri sen 10 kertaa tunnissa, mitä olen laskeskellut. Voiko olla nyt sitten niin, että vauva on jo sen kokoinen ettei hirveästi enää pääsekään liikuskelemaan ja itse liikkuminen on vain sellaista möyrintää, ei varsinaisia potkuja enää?? Maanantaina on neuvola, siellä sitten varmaan (taas) mainitsen näistä liikkeiden vähyydestä. Aina kun liikkeitä on tuntunut vähän ja olen asiasta maininnut, minut on laitettu käyrille ja sitten se vilinä aina alkaa niin että tulee oikein priimaa käyrää koneelle... välillä oikein hävettää sitten mennä sinne, kun muka on vähän liikettä ja kun pääsee makaamaan käyrälle niin toinen alkaa jyskätä. Menee uskottavuus kokonaan :whistle: Mutta parempi kait että alkaa sitten jyskyttämään kuin se että hiljaiselo jatkuisi :)

Meillä on nyt sitten vielä edessä pinnasängyn metsästys. Kun ei tuohon kaverilta saatuun löydy niitä puuttuvia osia niin eipä me sillä mitään tehdä... Löysinkin jo hyvän sängyn, hinta vaan on sen 229e :whistle: ja siihen vielä sitten reunapehmuste päälle. Ja en löydä mistään kivannäköistä reunapehmustetta. Arvelinkin meneväni sitten maanantain neuvolan jälkeen hieman kangaskauppoja kiertelemään, josko sieltä löytyisi jokin kiva kangas niin teen sitten koko pehmusteen itse! :)

Lastenhuoneesta saatiin vihdoin raahattua pois melkein koko huoneen vievä atk-pöytä ja nyt pitäisikin hommata jostain sellainen tosi pieni. Ja saadaan nyt vihdoin siivota koko huone ja laittaa kaikki Allun jutut valmiiksi. Ihanaa :D Tässä ollaan jo niin loppumetreillä, mutta silti olo on sellainen, että en voi uskoa tätä todeksi ennenkuin saan lapsen syliini. Niin kovan takana tämä lapsi on ollut. Toivottavasti se hetki on pian :heart:

Nyt taidan mennä unten maille. Saa nähdä miten saa unta kun yksin pitää yrittää nukahtaa, mies on pitämässä baarin ovea pystyssä :D (töissä siis pokena)

Öitä mammat!

niin, ja huanitaalle tervetuloa loppumetreille :wave:

Adette & Allu 35+4

painoarviota ei ole tehty tässä raskaudessa kuin kerran, ja silloinkin lekuri totesi että saattaisi olla hieman isompi.

Mullahan seurattiin tota huimaa sf -mittaa pitkin kesää ja juoksutettiin jokaisessa tutkimuksessa ja kokeessa. Kun kaikki testit oli ok, ja arvot kuin oppikirjasta, asia jäi siihen. Vieläkin se kohdun kasvu jatkaa ihan omissä sfääreissään, mutta ei siihen neuvolan terveydenhoitajakaan enään mitään sano. Mihinkään ylimääräsiin ultriin tai muihin mua ei ole lähetetty että vauvan kokoa olis tarkastatettu tai muuta... Mua vähän ärsyttää kun en tiedä nyt sit itekään että pitäskö antaa asian olla, niinkuin nuo terveydenhoitajat.

Vaikka eihän tuolla kohdun kasvulla välttämättä ole mitään yhteyttä vauvan kokoon. Esikoista ootellessa mentiin ihan alakäyrillä ja neiti oli 3630g syntyessään.

älläöjuttuja pitää varottaa lihavalla tekstillä :D Mä olen nyt muutaman päivän vuotanut toooooosi nestemäistä valkovuotoa, ihan pitää siis pikkarit vaihella pari kertaa päivässä... Tuskin se lapsivettä on kuitenkaan. Kai ne hormoonit vaan niin saa aikaan ihania muutoksia omassa kropassa. Onneksi tuo vuoto ei haise miltään.

Oltiin eilen reissussa kummipojan synttäreillä ja kilometrejä tuli yhteensä about 750.. eli aika rankka reissu oli. Jaksoin paremmin kun ajoin itse. Illalla kaaduin ysiltä sänkyyn ja heräsin nyt aamulla ysiltä. Ah, ihanaa kun oli niin väsynyt että on sen vuoksi nukkunut täysillä

=)

Painelen nyt tytölle aamupalaa laittamaan.

Heips ihanaiset lokamassut, kuulumisia pitkästä aikaa... käytiin maanantaina ylimääräisessä ultraäänessä, jossa katsottiin kohdun verisuonten virtauksia kun oikealla puolella ollut hiukan heikompaa. Samalla lääkäri teki vauvelista painoarvion uä:llä rv 34+0 ja tulokseksi sai 2337g. Tiistaina käytiin synnytysvalmennuksessa Taysissa ja oli ihan ok sekä hyödyllinen. Kätilö piti hyvän esityksen synnytyksen kulusta, kivunlievityksestä jne. sekä näytti synnytyksessä käytettäviä instrumentteja. Esim. nuo kolme erillaista imukuppia ei nyt näyttänyt ollenkaan niin pahoilta ja pelottavilta kun olen joidenkin synnyttäneiden kertomuksista kuvitellut.

Hölmön mokan vaan tuo maanantain yksityislääkäri teki...kun lopussa tulosti meille laskun ja "sairaskertomuksen" (mikä lie viralliselta nimeltään) niin papareissa oli väärän potilaan nimi-ja sotutiedot. Sillä oli mennyt kaksi potilasta sekaisin, eli se jonka nimi oli minun paperissa odotti odotussalissa vuoroaan. Noh, lääkäri oli sekoittanut totaalisesti kahden potilaan tiedot atk:lle. Lisäksi meidän printatuissa uä:kuvissa näkyy yläreunassa väärän mamman nimi. |O
Miten tällaista voi sattua :/

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Terkuin,
Kaneli-07 ja mussukka

katiapatia -mulla kans ällövuotoa :D

adette ikeasta saat myös nättejä pinnasänkyjä!! tai lastentarviikkeesta. :whistle:

Alanko mä pian synnyttään? heräsin aamulla omituisesti ja mua väsytti iha sikana vaikka nukuin hyvin. nyt sitte 7 asti oon ollu tosi voimaton olo ja väsyny. siis oikeasti!! sellane ku ois rapula. |O
nukuin 2-3 tuntia, mutta se ei auttanu. oon edelleen ihan himo väsynyt. tää on tosi outoa, en oo ikinä tuntenu itteäni näin avuttomaksi ja väsyneeksi. Ja ku heräsin siihen ku alapäässä tuntu hirveää painetta!! ja vähä nipisti ja pisti..sitte se meni ohi, ja nyt vauva möyrii tuolla masussa..oottelen että pakaste pizza paistuu valmiiksi.. ei jaksa oottaa oikeaa ruokaa.. mää en jaksa enää tätä!!! nyt taas juilii vähä masua, ihan kummalline olo.
Niin ja oon eilisen ja toissapäivän ja tän päivän ravannu kakalla!!! siis ei oo mitää ripulia tms, mutta kummallisesti kakattaa vähä väliä ja saa pungerrettua jonku pökylän sieltä.. :$
sitte mulla o ollu pari viime päivää kummia supistuksia. Just niitä hengenahdistus ja semmosia jänniä hitaasti hiiipiviä suppareita jotka hiipuu hiljaa pois. :whistle: auttakaa!!! nyt alako pelottaa jos oikeasti räjähän ku luin jostaki että ennakoivia supistuksia voi olla montaki päivää enne synnytystä ja just tuo väsymys on pitäny 2 kaverin kohala paikkansa ja mun äitin kans joka o synnyttäny 3 muksua..
:attn:

Moi

pikaisesti sunnuntai kuulumisisa....väsytää, supistaa ja ahdistaa..siinä ne oleellisemmat..koko viikonlopun ollut sellainen olo et kohta tulee lähtö, suppareita tulee pitkin päivää jne..onneksi huomenna on keskussairaalaan se aika heti aamusta, ja sovitaan vauvan syntymäpäivä joka todennäköisesti ei tällä menolla pidä paikkansa...mutta hyvä kun on se aika huomenna niin näkee onko jotain tuolla jo tapahtumassa et leikkausta pitää aikaistaa...

hormoonit heittee täällä kovasti, olen ollut koko viikonlopun ihan tosi huonolla päällä, lapsille huutanut, ei kestä niinkuin yhtään mitään, miehelle uhkasin kävellä ovesta ulos (huon lyllertäen ,kun kävely tekee niin kipeää) =) ..ihan oikeesti taidan olla sen sairaalaloman =) tarpeessa....

vauva myllertää välillä masussa mutta on musta edelleen peppu edellä, no huominen ultra paljastaa oonko oikeessa, epäilen ettei kyllä enää mahdu kääntymäänkään....

kävin vuokraa leffan illaksi...p.s I Love you..joku muukin oli vuokrannut sen jossain vaiheessa ? saa nähdä onko millainen ja ai niin pakollinen karkkipussi tottakai päälle....

mut nyt tekee muita juttuja...

pw 35+1

pinkwawe: Mä kävin kattomassa leffateatterissa tuon P.s. I love you:n silloin ku se tuli ensi-iltaan... Musta se oli tosi hyvä. Tippa oli linssissä vähän väliä kun se elokuva pääsi oikein vauhtiin. Mitä sit onkaan sulla näin loppuvaiheessa raskautta... ;)
Näyttelijät oli hyviä ja juoni kanto loppuun asti, ei tullu missään vaiheessa sellasta oloa, et koska tää loppuu. =) Antoisaa leffailtaa!

Me aateltiin tänään nautiskella BB:n talk showta kattoessa hieman napiosteltavia herkkuja.... :whistle:

Mulla oli myös aamulla ilmeisesti supistuksia. Teki kyllä ilkeetä. Lojuin nojatuolissa ja kaiken lisäks vaavi potkiskeli samaan aikaan. Ei kyllä tuntunu mitenkään kivalta. :/ Tunne oli oikeella kyljellä ja tuntu ettei lopu ollenkaan, kesti siis puolisen tuntia.
Pystyn samaistuun nyt teihin joita supistelee samalla lailla ja usein. :hug:

Naurukohtaushan se oli, joka meni hakeen vauvelia kotiin! Mitenkähän on menny...
Pöppiäinenkin on kadonnu, samoin tripple....

Vietiin poika päiväkotikaverille kylään ja siellä se pari päivää vanha tyttövauva oli kotiutuneena. Kyllä oli tytöllä tukkaa... tais pitää paikkaansa, et jos äitiä närästää niin tukkaa on paljon. Äitinsä nimittäin valitteli kovaa närästystä vielä viikko ennen synnytystä. :D
Oli niin sulonen ja pieni vauva, ei sitä aina tahdo muistaa miten pieniä ne vaavit on.

jasmara ja masuasukki 34+2

käsi sydämelle, moniko teistä on tehty neuvolasta saamiaan jumppaliikkeitä? täälä sai heti alkuun monisteen jossa oli mm. koiven nostoja (mm. koirankusetus) tms. jumppaliikkeeitä ja tietenkin ohjeet myös lantionpohjan treenamiseen... Allekirjoittaneella loppui tuo liikunta helmi/maaliskuulle kun jumpat loppui silloin eikä ole kyllä tullut himassa mitään treenattua - ei nyt edes käveltyä ulkosalla.

Oikeastaan kun olen kk ollut jo pois töistä niin sen ajan olen kyllä ihan vaan löhönnyt himassa - mitä nyt kunnostautunut ruoan laitossa ja leipomuksissa sekä välistä kipassut postia hakemaan. Joten en saa yksin aikaiseksi lähdettyä mihinkään ja tässähän ei lähellä ole edes kirjastoa tms. minne kävellen edes pääsisi. Huono omatunto tuli nyt tästä saamattomuudestani ihan yks kaks :ashamed: Ainoa milloin on tullut laitettua tossua toisen eteen on se, kun ollaan isännän kanssa käyty esim. Anttilassa, Ikeassa tms...

Voi Satusta ja sinun voinnin kulkua, välistä ihan aidosti mietin että mikä on homman nimi ja että eikö sinulle todella ole annettu minkään moista numeroa josta voisit kysyä noista tuntemuksista tai edes siitä, että onko aika mennä sairaalaan. Lähinnä kai siksi, että jos itseäni kovasti askarruttaisi isot terveysasiat tai miettisin onko lähtö laitokselle edessä niin soittaisin ihan sinne laitokselle enkä odottelisi, että joku täällä sanosi että on aika lähteä tai olla lähtemättä. Tsemppiä vointiin, koita ottaa rauhallisesti nyt loppuaika ja tosiaan ei muuta kuin oma-aloitteisesti kännykkää käteen jos rajuja tuntemuksia masussa alkaa olla ja soitto sinne laitokselle. Uskon, että kertovat sinulle kyllä jos on aihetta mennä kipaisemaan näytille.

Kaneli, melkoinen moka lääkäriltä - siinä tuli sitten rikottua oikein kunnoll noita yksityisyyspykäliä vastaan. Itselleni oli kerran lääkäri, joka ollessani vastaanotolla otti puhelun vastaan ja luki soittaneelle vanhemmalle tämän lapsen diagnoosin alkaen varmistamalla että potilaan sotu oli se ja se... tämä siis Mehiläisen yksityisellä lääkäriasemalla. Tietosuojalakia rikottiin siis surutta ja senlisäksi minun maksamallani vastaanottoajalla lääkäri hoiti toisen potilaan asiaa. Noh, olikin sellainen vanha papparainen joten lienikö ihan ajan tasalla muutenkaan.

Viikkoa 37 startataan keskiviikkona, torstaina onkin vimppo lääkäri - pikkasen jännitää, että miten on painoa tullut ja miltä tilanne muuten alakerrassa näyttää. Vauva on välistä ollut niin rauhallisia päiviä viettäen että on jo huolestus hiipinyt mutta toisinaan saataa myöriä pitkiäkin aikoja putkeen. Kaipa silläkin on noita lorvipäiviä aina välillä ;)

Satunen googletapa vaikka kinkkuvoileipäkakku, tosi helppo tehdä itse! Et tarvitse muuta kuin tummaa ja/tai vaaleaa vuokaleipää johon tulee täytteet.. ihan kuten täytekakkua tekisi. Koristelu jos tuntuu hankalalta, niin katso googlesta kuvahaulla erilaisia koristeluja. Minä odotan innolla, että pääsen taas leipomaan juhliin, tarkoitus olisi tehdä ainakin kinkkukakku tarjolle.. tässä muillekin herkkusuille esimerkkejä http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Marylyn&image_id=78828641&album_id=2022817

Eka mun piti öljyillä paikkoja ja tehdä jumppaliikkeitä esikoista odottaessa, loppuraskaudessa tuolloin lorahti vähän pissaa housuihin jos yski tai aivasti kovasti.. mutta hyvin tuntui paikat palautuvan heti synnytyksen jälkeen joten kaikki jumppailut on ollu unholassa tästä toisestakin. Sitäpaitsi luin äsken taas jostain että orgasmit pitää lihaksia hyvässä kunnossa joten siltä osin on homma hoidossa :D

Nyt on täälläkin vauvan vaatteet hyllyillä odottamassa, turvakaukalo ja sitteri lojuu pinniksessä, kantoliina löytyy, kestovaipatkin on valmiina.. vauva vaan puuttuu!

Meille onkin tulossa mahdollisesti uusi perheenjäsen ennen vauvaa kun mies oli tutulleen lupautunut että otetaan sijaiskotiin heidän kissansa siihen asti, että löytää uuden kodin.. meillä on neljä kissaa ennestään ja ollaan ajateltu, että lisää hankitaan kun muutetaan isompaan asuntoon. Mutta jos tämä kisuli tänne nyt hyvin sopeutuu, niin tiedän etten raaski siitä luopua, tässä neljän kissan laumassa kun on jo yksi kisuli joka aikoinaan tuli sijaiskotiin, hih!

rv35 täynnä :)

Olen lueskellut säännöllisesti teidän juttuja mutten ole saannut aikaiseksi mitään itse kirjoitella,nyt sitten alkoi äippäloma ja aikaakin enempi niin päätimpä tännekkin viellä loppumetreillä tunkea :ashamed:
Eli täällä 24-vuotias kolmevuotiaan pojan äiti ja nyt sitten tämän pikkukakkosen laskettuaika olisi 13.10.Poikaa kovasti tästäkin veikkailen.

Pöökkis ja rv 33+9

Moro!

Pöökkis, tervetuloa joukkoon! The more the merrier..... :wave:

Eka, täällä yks yhtä huonolla omallatunnolla. En juurikaan ole erityisemmin liikkunut koko raskauden aikana, OIKEASTI ei ole ollut aikaa töiltä, ja kun salijäsenyys loppui keväällä kun vaihdoin kaupunkia ei ole tullut oikeastaan tehtyä mitään. Mitä nyt raksalla jotain hyötyliikuntaa alkukesään saakka tullut tehtyä. Mitään neuvolan antamia jumppaohjeita en ole toteuttanut. Suunnitelmissa on kyllä nyt lomalla aloittaa aamukävelyt, jos vaan sateettomia ilmoja suodaan....Saa nähdä toteutuuko!:)

Tosta välilihan öljyilystä, Minkä niminen se öljy olikaan?

Kirppiina ja Ruu 33+2

eka-kiitti ku osaat olla niin happama joskus! :kieh:
mä soitin sinne kyllä pian sen jälkeen ku alko tuntuu mahottomalta. Käski käydä pikku kävelyllä pihalla ja kävin tuosa parkkipaikalla pyörimäsä ympyrää! raittiissa ilmassa.helpotti kummasti.. se meinaski että voi johtua siitä kun en oo viikkoon liikkunu juuri ku wcn ja jääkaapin väliä. =) ja makaan aina samassa asennossa.

Enkä mä sitä niinku neuvona tavallani kysyny/tarkottanu vaan yleisesti. Joten ei tarvii aina olla niin happaman imelä jos täälä jotain kirjottelen, jos sua häirittee ni anna häiritä! kaikki ei aina mee niinku sä haluaisit, tai niinku minä :D mulla o vaa se tapa että kirjotan vaivoistani jne tänne, ku en jaksa seinillekään puhua.

on kyllä ilmat kylmentyny.. meinas nuppi jäätyä tuone pihalle totaalisti!!

Heip!
Onko kelläään vaivoja vatsalihasten venymisestä?
Mä jäin sairaslomalle äippälomaan, eli ens perjantaihin asti sen takia.
Mulla tulee navan ympäriltä mahan "pinta" tosi kipeeksi, ku oon pystyssä. Ja vaiva kestää tosi kauan ennen ku menee pois. Sitä alkoi pikkuhiljaa olla tuossa pari viikkoo sitte, mutta nyt paheni niin, että oli töissäki pakko istahtaa välillä. Neuvolasta epäili, että siellä vatsalihakset venyessään venyttää jotain jännettä ilkeesti. Eikä lääkärikään mitään muuta poikkeavaa keksinyt, kun paineli kovasti mahaa joka puolelta.

Nyt alkaa muutenkin olemaan kaikki paikat ihan poikki, ku nukkuma-asentoja ei oo ku kaks ja niissäki jämähtää nukkumaan helposti yhdessä asennossa koko yön. Ja kaupan päälle sain flunssan, joka ei esikoisen aikana hävinny ennen ku oltiin synnyttämässä.

Muuten mieli hyvä, tiistaina neuvola josta saan lähetteen kokoarvioon, kiva.

Hobitti 34+1

Sunnuntai iltaa!
BB:tä seuratessa joutaa kirjoitella :)

Tervetuloa uudet loppumetreille :flower:

Tarjotuista vaatteista, niitä tuli ykköselle kakkoselle ihan liikaa. Ja olin ihmeissäni niiden kanssa. Nyt olen opetellut kieltäytymään liiasta. Silti mulla on tuolla nyt pino lakanoita kun kälyseni oli jättänyt kassin meille. Pyyhkeitäkin on useampi mutta niitä kyllä meneekin. Esikoiselta olin vailla niitä.

Painoarviosta, ei ole mitään arvioita ja ei ole tulossakaan ellen vauvan asennon vuoksi mene äippäpolilla käymään. Mutta onneksi toisaalta on minulla tämä ristiriitaisia tunteita herättävä neuvolan täti jolla on taito sormissa. Hänen painoarviot ei paljoa heitä. Tytöltä parikymmentä grammaa. Kysyin häneltä kerran että miten hyvin on sattunut kohdalleen niin yleensä aina. Saman taidon omasi esikoisen edesmennyt kätilö. Menin osastolla ja hän teki tutkimuksen ja sanoi painon. Ihmettelin että miten se voi kokeilemalla tietää. Poika syntyi hänen vuoron aikana ja painossa oli 25 g heittoa.

Satunen, mietin myös voileipäkakkua ristiäisiin. Jos en itse tee niin tilaan sen kahvilasta. Täällä saa ison kakun 40-50 eurolla tietyistä paikoista. Kannattaa kysellä. Muuten olisivat melko tyyriitä.
Mietin myös sitä että pidetäänkö ristiäiset kotona vai lähellä olevassa seurakuntatalossa. Mahtuisi hyvin kaikki ja ei tarvitse stressata kodin kanssa ;)

( . ) Perjantai yönä supisteli ja tuli tosi ihmeellinen olo. Olin melkein unessa ja sitten oli pakko nousta ylös ja mennä sohvalle jossa tyynyjen avulla makoilin vähän pää ylempänä. Olo helpottui ja nukahdin uudestaan. Mutta kyllä kävi kaikki asiat mielessä että jos tulee lähtö. Samanlainen olo on tullut aiemmissakin synnytksissä. Nyt jäi tulematta kunnon supistukset säännöllisesti. Lauantaina lähdettiin asioille ja kylpylään kun vielä pääsen lähtemään. Kaupoissa kävellessä tuntui siltä että kohta joku tipahtaa haaroista :| Kylpylässä olo helpottui kummasti vedessä köllötellessä. Ei vaivannut issias, ei selkäkivut jne.. Mies jo tuumas että kohta lähdetään synnyttämään kun rentoudun ja en tunne supistuksia vedessä :LOL:
Olin ihan poikki koko loppuillan mutta tänään on olo parempi. Pakkasin ainakin oman kassin valmiiksi ja hankin puuttuvat tavarat =)

Aamulla pitää yrittää heti saada aika hammaslääkärille tyttöä varten. Kylpylän jälkeen alkoi valittaa hammassärkyä. Neidillä on levityskoje kitalaessa ja toisen puolen rauta oli uppoutunut osittain kitalakeen. Siitähän se sitten koski. Kuukauden päästä ne olisi otettu pois kokonaan mut saa nähdä ottaako pois ne jo nyt.

Öitä

Tiihu ja Altsu rv 32+1

huomentaa!!!

niin oliko jollaki semmosta pientä vattan nipistelyä/kihelmöintiä? Mulla on..aattelin kysyä täältä vähäsen neuvoja ku ei se lääkärikään osannu sanoa siihen sillon mitään syytä, että tietääkö kukkaan mistä vois johtua? Kaveri sano että sillä oli koko viimeisen raskaus kuukauden ajan sitä ja se ekaksi luuli että nyt supistaa ja kipeää, muttei ne ollutkaan supistuksia. Silläki tuli niitä jos kauan seisoskeli |O
ja sulle Eka- SORI JOS NYT NIIN HÄIRITTEEE SUN SILMIÄS TÄMÄ TEKSTI! voit pitää sun tietos ihan omana tietonas!!!!ei millään pahalla, mutta osaan minäki olla piikikäs jos niille linjoille lähetään.

En oo ainakaan yönaikana räjähtäny!! :LOL: mä oon vissiin sekoamassa totaalisesti.. :headwall:
Heräsin yöllä 3 aikaan, pyörin sängysä 5 min, kävin wc ja join vettä. Piti hakia banaani välipalaksi ku oli vähä nälkä. Sitte istuin sängyn laidalla ja kattelin tähtiä taivaalta, siis ikkunan kautta ulos jne :whistle:
ja toivoin hiljaa mielessäni että vauva pysyisi vielä sen pari viikkoa masussa.
Sitte alko väsyttää ja köllähin vasemmalle kyljelleni, suoristin sorkkani säkkituolin päälle ja nukahdin heti..

nyt pitäs lähteä kohta lastentarvike liikkeeseen ostamaan ne uudet renkaat vaunuihin ja turvakaukalo.
Kun ei oo vielä mies ollu yhteydessä mummoonsa että se antais sen 250?, jolla saatas ostaa mitä vaan lasten kamaa. Ihana mummo se o muutenki, sellane touhottaja..aina kyselee minun vointia jne.
:) en saa paljo liikuskella mutta mun on pakko ainaski nyt käydä sielä lasten tarvikkeesa ja h&m ostamasa joku pieni puku vauvalle jos se syntyyki aiemin. Kyllä se onnistuu ku kävelen tosi hiljaa ja rauhallisesti. Sillo ku soitin tosiaa sinne äippäpolile ni se sano että voin minä pikku kävely retkiä tehä ja kaupassaki voi käydä mutta minä en saa kanniskella mitään enkä nostella enkä kyykistellä.. Pakkohan se on vähän jalkojaki liikuttaa etten mätäne tänne!!!

*hoih* tänään piti olla sen ihanan päivän ja jotain jännää pitäisi tapahtua.. hm.. mitäköhä tapahtuu?
Oiski joku laittanu miljoonan mun tilille rahaa, synnyttäsin siinä vaiheessa jo onnesta..
:p

nyt aamiaiselle, kun tuo mieskin tuolta nousi ylös.

nii ja kiitti kaikile voileipäkakku vinkeistä!!

Ja eka- en mäkää oo tehny niitä jumppaliikkeitä!! olin unohtanu tyystin koko lappusen, kunnes mainitsit siitä niin muistin *nolottaa* :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä