Lokamassujen 2009 oma pino:)

Yeb
Voi Heinämassua :'( Onnea uuteen yritykseen! Tulehan tänne sitten kertomaan uudesta onnesta :) Itseäni on molemmissa keskenmenoissa auttanut se että heti on alkanut uuden yritys.

Pure Lovelle tsempityksiä, toivottavasti olisi harmitonta vuotelua :hug:

Ja Vilver, oi olisin niin onnellinen jos kuulisin että vatsassani kasvaakin kaksi :D Hienoa!
 
Moikka vaan kaikille! =)

Yksi uusi taas tulossa mukaan odottamaan. Tänään testattu kunnon haamu, eilenkin jo haamun haamu :D

Eli siis viides olisi tuloillaan ja LA 17.10.09 laskettuna 28vrk kierron mukaan. Kierrot tosin heitelleet tässä viimekuukausina yrityksen aikana 24-31vrk, joten La voi vielä muuttua. Johtuneet heittelyt mun omasta höyryilystä/kuumeilusta? :kieh:
Sairaala on sitten Jorvi, vaikka asutaan Vihdissä. Ja itse täytän tänä vuonna 31v.

Oireita ei ole oikeestaan kuin nälkä :D Muutamana iltana tehnyt ihan kauheasti mieli oikeen rasvaista ruokaa :whistle: Ja se että nälän sietämätön tunne tulee ihan yhtäkkiä :kieh:
Viime raskaudessa oli sama juttu että pitkään mentiin ilman oireita, mutta nälkä oli pysyi. :p

 
Varasin ekan neuvolan ja sain ajan 26. päivä. Jotenkin raskaus rupesi tuntumaan paljon todemmalta, kun terveydenhoitaja puhui ultran varaamisesta ym. :) Uutena oireena ilmaantunut järkyttävä pahan tuulisuus!! Pms-oireet x 1000.. :headwall: Pari päivää opiskelukaveritkin on ihmetelly miksi mä olen niin hemmetin äkänen koko ajan.
 
Mulla oli nyt illalla ihan vähän verenvuotoa. :( Sotki housut. Säikäytti kovasti, mutta ei oo sen jälkeen tullu yhtään. Toivottavasti ei enää tulekaan. Mitä ne syyt voi olla tommoseen vuotoon? Keskenmenoa en halua ajatellakaan...ja kun tuo kuitenki oli vaan noin vähäistä. Kannattaako tommosesta soittaa neuvolaan?

Tänään on taas ollu noita "menkka"särkyjäki...lieviä.. Muuten ei vieläkään yhtään mitään oireita.

DsariaL: Hauska idea tuo, että laittais ylös arvailuja! Mä oon ollu alusta asti 99,9% varma että meille tulee poika. :)
 
Kiitos teille kaikille! Toivotaan että mahdolisimman harva saa huonoja uutisia! Hyvä että kävin päivystyksessä niin selvis ajoissa asianlaita. Mulla tätä vuotoa ei kertaakaan tullut siteeseen, ei kertaakaan lorahtanut pönttöön, ei mitään muuta kuin pyyhkiessä tullut, eikä edes monesti niin. Äitipolille kun soitin, niin sanoivat olevan ihan tavallista ja normaalia.Ilman veritestiä olisin jatkanut toivomista, ja kuka ties kuinka kauan? Tuhruilijoiden ja muiden vuotelijoiden kannattaa tehdä raskaustesti jos itseä huolettaa asia!Mullahan tuli eilen se negatiivinen jo, vaikka vajaa viikko sitten apteekin omaan plussa.

Kasvatelkaa masujanne, ja nauttikaa raskaudesta! Tuun kertomaan sit kunhan tärppää uudelleen :heart:
 
Huomenta! Heinämassu82 Onnea uuteen yritykseen! Ja olisi tosi kiva kuulla, kun teillä uudestaan tärppää! :hug:

Minä nyt vaan aioin teille nurista... Kun yöllä iski kurkkukipu, joku flunssa siis tulossa. Esikoisella alkoi vatsatauti illalla, että sitä odotellessa, että kaikki se käy läpi! Mutta mulla tuli iso huoli, kun muistin joskus lukeneeni, että alkuraskauden virustauti voi vaurioittaa sikiötä! Joku siis ihan perusflunssa? Tietäisikö teistä joku tästä enemmän? :(

Niin sukupuoliarvailusta, oon ihan 99% varma, että poika on tulossa. Ihan vaan siksi, että kolme poikaa jo on, niin tosi vaikee uskoa mihinkään muuhun! Ja en osaa oikein ajatellakkaan muuta... :D Sellanen hassu ajatus mulla on, että jos tulee tyttö, niin ei millään jaksais sit kuunnella niitä, "nyt teidän ei enää TARVI lisää muksuja tehdä, kun vihdoin saitte sen tytön" :headwall: Tuntuu, että tollasia on odotettavissa... Vaikka meillä nimenomaan ei ole mitään väliä sukupuolella, kunhan vaavi syliin asti saadaan! Ja sillälailla terve, ettei se hänen elämäänsä haittaa. Olikohan vähän hassusti sanottu? Mutta tarkotin ihan tota, kun yksi lapsi on sairas tässä ollut niin ei hän kuitenkaan missään nimessä ole ei toivottu... Ymmärsiköhän joku mitä tarkoitin? :(

miltski ja papu 5+0 jee, viikot vaihtui! :heart:
 
Heinämassulle iso :hug: :'(

Joku tuolla sano (en muista enää kuka :D ) että anteeks ku tänne tunkeilen niin saa täällä käyä, en mä sitä tarkottanu vaikka cosmoko se oli joka niin luuli :D

Onnea uusille ja kiva tosiaan että meitä on jo näin monta
:D

*Talvicci ja minipapu rv.5+6*
 
:wave: Huomenta!

Jos itseni myös tänne "tuppaisin", mikäli vaan porukkaan otetaan =) ? Eli alussa mennään- rv 4+5 tänään...toivottu ja odotettu pieni nyt matkassa: esikoinen :heart:. Yk 3:lla jo tärppäsi ja voi sitä onnen määrää kun testi näytii heti vahvan plussa kp 28/28-35! L.a laskujeni ja netin laskureiden mukaan menkoista laskettuna on 15.10. Nyt vaan rukoillaan, että pieni pysyy matkassa...jotenkin ajatukseen, että meille tulee vauva, on jo niin ehtinyt kiintyä niin kovin... :). Varasin eilen varhaisultran...viikkoja silloin 8+2 (tosin arvon vielä vaihtaisinko ajan viikkoa aiemmaksi...), kuuluu sitten ainakin ihan varmasti sydänäänet jos on kuuluakseen ja ehkä jo näkyykin hieman paremmin. Haluttiin ultraan ihan oman mielenrauhan vuoksi: jos uutiset eivät ole hyviä, niin ainakin saadaan suht ajoissa tietää...

Hugis ja papu 4+5

 
Heinämassu :hug: pahoitteluni, ja voimia jatkoon. Toivottavasti et kauaa odotuspuolelta poissa pysy, marras- ja joulukuisissa on varmaan rutkasti tilaa sinullekin :heart:

Huugoliinalle tervetuloa ja paljon onnea plussauksesta :heart:

Kuumeilija ja PieniPippuri 5+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mulla oli nyt illalla ihan vähän verenvuotoa. :( Sotki housut. Säikäytti kovasti, mutta ei oo sen jälkeen tullu yhtään. Toivottavasti ei enää tulekaan. Mitä ne syyt voi olla tommoseen vuotoon? Keskenmenoa en halua ajatellakaan...ja kun tuo kuitenki oli vaan noin vähäistä. Kannattaako tommosesta soittaa neuvolaan?

Tänään on taas ollu noita "menkka"särkyjäki...lieviä.. Muuten ei vieläkään yhtään mitään oireita.

DsariaL: Hauska idea tuo, että laittais ylös arvailuja! Mä oon ollu alusta asti 99,9% varma että meille tulee poika. :)
Sinuna kyllä soittaisin neuvolaan ja varmistaisin että kaikki varmasti kunnossa.

 
Voimia kaikille joilla verenvuotoja :hug:

Meillä kaksi tyttöä ja kolmas on poika. Pojan syntymän jälkeen saatiin kommennteja: "nyt ei tarvii enää tehdä lapsia kun on jo molempia (tyttö ja poika)" ja "nyt on varmasti isäkin ilonen kun sai pojan" Useampi ihminen myös oletti että tehtiin kolmas lapsi koska haluttiin poika! Loukkaannuin kyllä aikalailla.. :( Mun terveydestä johtuen kun ei edes ole itsestään selvyys että raskaudet menee loppuun asti. Onneksi kuitenkin vain esikoinen on syntynyt keskosena.
 
Huomenta naiset! Ja tervetuloa hugoliina!

Tänään en sitten ensimmäiselle luennolle mennytkään. Orastava pahoinvoinnin, oksentamistunteen ja nälän sekoitus on niin mielenkiintoinen, että ei tehny mieli mennä kokeilemaan täyteen luentosaliin, että kenen hiki tällä kertaa haisee niin pahasti nenään, että naama vihreänä, oksennuskurkussa saan istua kuuntelemassa huonoa luennoitsijaa... :kieh: Ihan ois ollu mielenkiintoinen luento, mutta ei... Vähän on oma kiinnostus tuohon koulunkäyntiin laskenut vauvauutisten myötä (eipä tuo ennenkään kyllä pilviä hiponut), että ihan hävettää :ashamed: Pakko olisi jostain saada energiaa, että jaksaisin käydä ne muutamat luennot viikossa. Pientä stressiä pukkaa (ja ihan hyvä vaan, "toimin" paremmin stressin alla)...

Hienoa, on saatu jo muutama poika-arvaus! Itellä on kans sellainen tunne, että poika täältä tulee... Isille kalakaveria :D Lisää arvauksia kehiin!!

Orion: Toivotaan, ettei verenvuoto ollut mitään sen vakavampaa. Meitä lokakuisia kyllä kiusataan noilla verenvuodoilla nyt...

DsariaL ja kirppu 4+6
 
Heinämassu :hug:
Mulle ei maistunu aamupala,nieleskelin kun poikaa syötin.Muuten ei kummosempia oireita,mitä nyt välillä tulee kauhea väsymyskohtaus.Joku kirjoitti et on kauheat pms oireet,mulla oli viimeviikon kauheat mieliala vaihtelut,mies parka kun ei tienny miten olisi ollut kun aina suutuin joka asiasta :D Nyt onneks tasottunu.
Sukupuoli veikkaukseen mulle saa laittaa tytön.
Mies kyl vitsailee et sieltä ois 2 tyttöä tulossa kun ed.liitosta sillä on poika ja kaksoistytöt ja meillä on yhteinen poika...Ei jaksa enää naurattaa toi vitsi :D
 
Heipä hei!!

Olinkin jo tossa muutaman viikon tuolla syysmassujen puolella mut tänään ultrassa selvisikin että pikkuinen on paaaaljon pienempi kuin mitä menkkojen mukaan viikot antais.
Elikkä mulla olis näillä näkymin laskettu aika 7.10 :heart:
Pikkukakkosta täällä odotellaan ja sunnutyssairaalana on PHKS
Ja ikää tällä äipällä on 29v

Mutta siis mikä tärkeintä, se pikkuruinen syke jo näkyi =)

Riivinrauta ja nuppu 6+2
 
Heinämassu82lle pahoittelut :hug:

Tein vielä tänään varmuuskopion ja kyllä se plussa on =) Vaikkakin eilinen sen jo kertoi, mutta pitää varmistella :D

Tuo kiinalainen juttu näyttäis meillä taas poikaa, kuin myös meidän kuopukselle näytti joka myös lokavauva -07. Eipä pitänyt paikkaansa, vaikka itse kuvittelin liikkeiden rajuudesta ym poikaa odottavani. 4D:ssä varmistui tytöksi, joka tosin on täysin isänsä näköinen eikä mikään hentoinen pikkuprinsessa ;)

Mulla on esikoinen poika ja tyttöjä 3. Itselleni ei ole väliä kumpi tulisi, kunhan olisi terve ja kaikki menisi muutoin hyvin. =)

Kiva muuten huomata että suurperheellisiä odottajia on tässä ketjussa muitakin, joille siis odotetaan viidettä tai neljättä =)

Chira & rv4+3 (vielä ei ole tullut kutsumanimeä tälle tulokkaalle) =)
 
Heinämassulle iso :hug: ja voimia!

Chira Mikä kiinalainen juttu se semmoinen on mikä sukupuolta veikkaa =)? Ja mua kiinnostais myös tuo 4D...meinattiin siihen mennä jos kaikki menee hyvin...eli missä kävitte, paljonko maksoi ja missä vaiheessa raskautta kävitte siellä?

Sukupuolesta Pääasia, etät on terve ja että tosiaan pysyy matkassa...mutta jos leikitellään ajatuksella, että kaikki tosiaan mennyt hienosti ja lapsi vaikuttaa kaikinpuolin terveeltä, niin meillä on molemmilla miehen kanssa jotenkin tyttöön päin ajatukset kallellaan...nimikin on jo tytölle, muttei pojalle...MUTTA kumpi tahansa enemmän kuin tervetullut :heart:

Hugis+papu 4+5
 
Hei kaikille lokamassuille! Täällä olisi yksi innokas esikoisen odottaja joka haluaisi liittyä joukkoonne. Mulla on ikää 22-vuotta ja la ois 16.10 omien laskujen mukaan. Synnytyssairaala on K-PKS.

Jännittää ihan huimasti tämä raskaana olo. Varasin varhaisultran joka on 25.2 niin saa tietää sykkiikö siellä ihan oikeasti se pieni sydän :) Tämä ihan sen takia, että saman viikon viikonloppuna on juhlat ja jos siellä joku jotain huomaa niin voi sanoa, että miten asian laita on.


henskuliini & pikkuinen 4+4 (kutsumanimi saattaa vielä vaihtua)
 
Hugoliina: Tuossa ylempänä on Orionin laittama linkki, sieltä voi käydä katsomassa sen kiinalaisen jutun :D

Me käytiin Helsingissa Femedassa Bruno Cacciatoren ultrassa kaksi kertaa. Ensimmäinen käynti oli rv25 ja toinen rv 35. Ensimmäisellä kerralla mentiin ihan sen takia että minulla aiemmasta suhteesta lapsi jolla syntyessään rakenteellinen poikkeavuus ja tietysti sukupuoli haluttiin tietää. =) Toinen kerta olikin sitten ihan painoarvio, kun oletettiin että vauva olisi liian iso minulle synnytettäväksi. Silloinen neuvolan tätini ei ollut halukas minua laittamaan synnytystapa arvioon vaikka sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella ja masu oli valtava. Mulla kuitenkin pituutta huikeat 152cm ja lantion mitat kohtalaiset. Käytiin sitten mun mielenrauhan vuoksi, mutta eipä se siitä ainakaan rauhoittunut, kun mitoiksi saatiin Brunollakin 4d suht isot. Lopulta synnytys käynnistettiin kun vauva huijasi vielä kahta muutakin lääkäriä mitoillaan :whistle: Kuopus syntyikin vaja pari viikkoa etuajassa käynnistettynä, muttei ollutkaan mikään jättiläinen :D

Jos nyt ihan pakko olisi jompaa kumpaa toivottava niin kai se kallistuisi mulla taas tytön suuntaan :) Paljon on kuopukselta vaatteita ym jäjellä joten mitään hankintoja ei tarvisi oikeestaan edes tehdä. Sisarusistuin ehkä ainoastaan rattaisiin ja pinnikseen patja.

Onpas vielä aika epätodellinen olo että jonain päivänä alkaa elämä, jos kaikki vaan menee hyvin :heart:

muoks: Ja hinta tuohon ultraan taisi olla jotain 150e? Jos nyt oikein muistan. Kelakorttia näyttämällä sai sen kelavähennyksen suoraan tiskillä.
 
Anteeksi heti omaa napaa:

Niin sen verran piti vielä kysyä, että onko teillä ollut kohtu kauhean kipeä? Mulla tuntuu melkeimpä jopa ihan "tulehtuneen" kipeältä. En voi kunnolla vatsalihaksia jännittää ku sattuu kohtuun. Housujen jalkaan pukeminenkin tuntuu melkein mahdottomalta kun pitää sekuntti seisoa yhden jalan varassa.

Mietin vaan ku muut ei ole tällaisesta puhuneet täällä tai sitten multa on mennyt ohi. muuten olo ihan ok. Iltasin hieman huonovointisuutta.

Tämmöstä täällä.

henskuliini & pikkuinen 4+4
 
Mulla ei ole mitään oloja vielä vauvan sukupuolesta. Kumpikin on tervetullut :)
Kohta soitan neuvolaan jos saisin ajan vielä tämän kuun vikalle viikolle.
Mäkin olen kiukkuinen kun mehiläinen välillä. Hävettää oikein kun kiukuttelen, vaikka kuinka yritän hillitä itteäni :(
 

Yhteistyössä