Lokakuussa matkalle - ehdotuksia? On vähä vaatimuksiakin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkamamma -75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkamamma -75

Vieras
Jesjes, mies sai lomaa 2vko lokakuun loppuun/marraskuun alkuun, nyt lähtee meidän perhe matkalle!

Tytöt 2v4kk ja 5v, itse ollaan 33 ja 35v, lämpimästä tykätään, ei mihinkään turistirysiin haluta. Meri pitää olla ja sinne mahdollisuus lähteä veneilemään ainakin osaksi matkaa. Ei ole tarkoitus maata vain rannalla/uima-altaalla, ja lapsetkin on tottuneet menoon.
Ei olla oltu 2viikon matkalla eikä toisella mantereella sen jälkeen kun saimme esikoisen, joten vähän jänskättää ja haluan suunnitella reissun hyvin.

Esim. Etelä-Amerikka kiinnostaisi, siellä en ole käynyt, samoin Aasia ja Intian Valtameri ja Atlantin saaret. Etelä-Eurooppa taitaa olla liian kylmä jo tuolloin, joten vähintään Kanarialle on mentävä etelään päin.
Ei haluta mihkään missä on "suuria terveysriskejä" tai että pitäis ottaa miljoona rokotusta..

Kokemuksia ja mieluiten sellaisia lasten kanssa, kiitos!

Lähtekää Israeliin! Lämmintä on, turistit valikoituu sellaisiin jotka todellakin haluaa sinne, lentomatka sopivan pituinen lapsillekin, Punainen meri on ihana, tekemistä piisaa rantalomailusta, patikointiin tai kulttuuriin ja kaikkea siltä väliltä, mahatauteja ei tarvitse pelätä, paikalliset ei tyrkytä mitään, juutalaiset rakastavat lapsia jne. En voi tarpeeks kehua maata kun olen menettänyt ihan sydämeni sille!

Onko mauritiuksesta enemmän tietoa/kokemusta?

Israel onkin hyvä idea, kiitos! Punainenmeri olisi varmasti upea,
mutta mites onko Siinain niemimaan alue kovin levotonta vielä?
Keväällä ainakin oli vielä matkustustiedote että ei kannata sille alueelle mennä - no ei tietty ole pakkokaan..

Lisää, kiitos!! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko mauritiuksesta enemmän tietoa/kokemusta?

Israel onkin hyvä idea, kiitos! Punainenmeri olisi varmasti upea,
mutta mites onko Siinain niemimaan alue kovin levotonta vielä?
Keväällä ainakin oli vielä matkustustiedote että ei kannata sille alueelle mennä - no ei tietty ole pakkokaan..

Lisää, kiitos!! ;)

Oltiin viime vuonna kun Gazassa tilanne oli just ollut päällä. Ei näkynyt israelilaisten arkielämässä lainkaan. Sanoisinpa ennemminkin, että maailman turvallisin maa, kuten he itse sitä kutsuvat. Matkatoimistot kyllä tietää onko kieltoja päällä vai ei, joten sieltä kannattaa kysyä.

No just eilen oli uutisissa, että Eilatin turistikohteeseen oli ammuttu raketteja...Että kukin tyylillään, mut mä en lasten kanssa välttämättä menis...

http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Yksi+kuoli+ja+nelj%C3%A4+haavoittui+raketti-iskussa+turistikohteeseen+Jordaniassa/1135259017917

Meksiko on mun mielestä ollut kiva paikka (muutakin kuin pelkkää rantaa) samoin Thaimaassa löytyy lapsiperheellekin sopivia kohteita. Dominikaaninen ok, mut sekin enemmän rantapaikka ja Mauritius ihan rantapaikka. Arabiemiraatit on myös varteenotettava vauhtoehto. Iso plussa lasten kanssa on suht lyhyet lennot.

Yhteistyössä