Täälläkin käyty tänään neuvolassa, verenpaineet edelleen ok 102/71 ja paino nyt +1kg lähtöpainosta. Hb oli 113 (viimeksi 130) eli jotenkin nopeasti laskenut. Sf-mitta taas oli pompsahtanut kuukaudessa 15cm--->24cm. Eli hypähti jo tässä vaiheessa yläkäyrän yli. Tämän kuun aikana maha on kyllä pompsahtanut ihan hurjasti ja terv.hoitaja epäilikin että lapsivettä saattaa olla ihan reilusti (samaa sanottiin esikoisen aikaan), toivottavasti kuitenkin tasaantuis vielä tuo mahan koko.
Äitipolille on joskus loppuvaiheessa mentävä (tai pääsee
) synnytystapa-arvioon ja pääsee sitten varmaan ultrattavaksi vielä, tosin hoitaja epäili että jos sf-mitta nousee samaa kyytiä niin varmaan varalta painoarvioonkin ultrattavaksi, vaikka esikoinenkaan ei kyllä iso ollut vaikka sf-mitta oli.
Vauvan sukupuolesta, oonkohan mä ainoa jolla ei ole aavistustakaan sukupuolesta?=) Meillä ei siis kysytty sitä.
Äitiysavustuksesta, mä tein jo hakemukset kaikkiin, äitiysavustukseen, äitiysrahaan, vanhempainrahaan ja lapsilisäänkin jo
Pakkausta ei oteta kun esikoiselta on kaikki tavarat tallessa, niin paljon neutraaleja vaatteita on että niillä pärjäis alkuun, pojalle haluaisin ostaa kuitenkin poikamaisia vaatteita ja tytölle ei tarvis ostaa ollenkaan. Tosin oon mä jo vähäsen hankkinut lisää vaatteita vauvalle ja varmaan jonkun verran ehkä tulee hankittua vielä lisää, ei voi vastustaa. Suurimmat vaateostokset (lähinnä ihania mekkoja) oon kuitenkin tehnyt esikoiselle.
Tämä raskausaika tuntuu nyt ihan auvoiselta, verrattuna esikoisen odotukseen kun sai istua päivät pitkät sohvalla ja oksentaa. Nyt on ollut sellaisiakin päiviä muutama silloin tällöin ettei ole tarvinnut oksentaa ollenkaan ja muutenkin vaan 1-2kertaa päivässä. Toisinaan enemmän mutta niitä en edes laske, oon tyytyväinen tähän. Ja ihanaa kun liikunta onnistuu, pystyn pyöräilemään ihan hyvin eikä supistuksia tai mitään kipujakaan ole ollut. Vauvakin liikkuu ja potkiskelee ahkerasti. Oispa aina näin ihanaa
saraheinä&pikkukakkonen rv23+3