Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

IMN En ole Oulusta, vaan Oulun läänistä vähän pienemmältä paikkakunnalta. Oisko eri käytännöt eri paikoissa? Täällä ainakin tuntuu käytännöt hyvin paljon joustavammilta myös kuntoutuksen puolella verrattuna ouluun, oliskohan näin sit myös neuvolan puolella... Gynekologin tekemä ultra on meillä kans kuitenki viikolla 12.
 
Iipparille voimahalit :hug:

Kaardemummalle tervetulotoivotukset :)

..sitten,sitten mitähän täällä oli? DsariaL just tollasta itsensä ruoskimista täälläkin! Oli myös edellisessä raskaudessa, sitä edellisessä taas olin liian naiivi ymmärtämään elämää ja sen sitten sainkin kantapäänkautta kokea. Mun kokemuksella noi tunteet ei sitten lopu siihen maagiseen 12 vkoon vaan jatkuvat niin kauan kunnes lapsi on elävänä siinä sylissä ja sit taas iskeekin paniikki että entä jos jotakin sattuu ;D

Hömpi tosiaan kurjaa kun sun ultra meni noin. Olishan se ollu kiva saada tietää onko elävää vauvaa masussa vai ei. Mut tosiaan niinku joku tossa mainitsi, se "riski" tossa oli kun meni noilla viikoilla, vaikka oliskin ollut 5+ jotakin niin aika huonosti näkyy jos ei ihan priimavehkeet. Itse olen siis saman kokenut, että ihan siksi sanon. Ja mulla oli silloin viikkoja 6+3 eikä näkynyt vaikka kaikki masussa olikin hyvin :)

).( Viikko vielä ultraan :/ Toivottavasti silloin näkyy jotakin! Viikoja tolloin kasassa 7+4. Vähän kyllä mietin, että voiskohan olla jo enemmän kun plussasin jo 6 pvää ennen.. No toisaalta ihan sama! Kunhan kaikki olis hyvin nii muu ei kiinnosta :)
Ja oma pömppö jatkaa kasvamistaan! Housut jo kiristää aika kovasti istuessa, toivottavasti ei tarvis alkaa käyttää mammahousuja vielä vähään aikaan :)

nellinu & sirri 6+4 :heart:
 
Onko teillä muilla menkkamaista jomotusta (crocus76:lla oli ainakin ja tiinulla)? Mulla nyt siis viikkoja vissiin 4+5 ja aika ajoin jomottaa. Keskenmeno vaan kummittelee mielessä. Mulla on 2 "onnistunutta" raskautta takana, mutta silti en oikein muista että kuuluuko tällainen jomotus asiaan.

Vitamiineista sen verran, että mäkin ostin jotain raskausvitamiinia tänään.

Ja joku oli laittanut galluppia, että monesko lapsenlapsi isovanhemmille tulossa. Minun isälleni kolmas, olen itse ainokainen. Miehen äidille vissiin viides ja miehen isälle neljäs.
 
Huhh kuinka paljon tekstiä tullut näinä muutamina päivinä kun en ole tänne venynyt! Uusia on tullut paljosti, tervetuloa kaikille! :)
lapsenlapsista Meidän esikko on molempien sukujen ainoa lapsenlapsi, ja nyt lokakuussa saavat sitten toisen. Uskon että ilo on suuri kun saavat kuulla uutisesta. :)
Hömpin lääkäri oli tymppä, niinkuin miun esikko asian ilmaisisi. Uskomatonta että yksityisellä voi saada tuollaista kohtelua.
Iipparille isot pahoittelut ja voimahalaukset <3
Jano yltyy täällä iltaisin ihan valtavaksi, kiva sitten juosta yöllä sen vuoksi vessassa kahta useammin :/ Janon tunne on tosiaan niin näännyttävä, että pakko juoda kuitenkin.
ammatista Kotiäitinä minäkin, samalla suoritan iltaopiskeluna keskeneräisiä opintoja pois. Toimii meillä mukavasti kun ei tarvitse laittaa esikkoa tarhaan, mies on sitten aina illat kotona. :) Ainoa ongelma on juuri tuo motivaation puute ja ihan järkyttävä väsymys.
Kiyoko Minun ystäväni synnytti eilen ja minusta tuli kummitäti pienelle poikulille :heart:
oloista Täällä on suht vähäoireista edelleen, teenkin säännöllisin väliajoin tarkistustestejä uskoakseni että tämä on yhä tapahtumassa. :) Mies tosin sanoi näkevänsä minussa niiiin paljon samoja 'piirteitä' kuin esikon aikaan, ettei ole epäilystäkään etteikö odotettais toista. :D Mietinkin voisiko sillä olla vaikutusta kun esikoinen on vasta 1v7kk, ettei sitä olisi vielä niin 'normaalitilassa' että eron huomaisi yhtä selkeästi kuin ensimmäisellä kerralla? Hms. Ja pöhnäolosta kärsin minäkin, autollakin huristelen ihan miten sattuu.
DsariaL Minulla ei ole tuota kuvaamaasi itsesuojeluvaistoa. Mietinpä nimiä tai en, putoaisin silti megakorkealta jos raskaus päättyisi ennen aikojaan.
Crocus76 Minullakin oli tänään hiukan menkkamaisia jomotteluja ja valkovuodon määrä on tosiaan ollut koko ajan melko vähäinen. Tuo pelkosi on kyllä tosi ymmärrettävä, olet kokenut tosi kovia jos jo neljä kertaa on mennyt kesken ),:
 
Jo
Iippari :hug: jaksamisia sinne!

Isovanhemmista: Meillä on molemmilla puolin vanhemmilla uusperheitä ja mun isälle + äitipuolelle tämä olis ensimmäinen. Miehen äidille ensimmäinen, isälle 4. ja isäpuolelle 5. lapsenlapsi. Meillä alkoi yritys jouluna 2010 justiin miehen siskopuolen vauvauutisista, jotka kuultiin joulupöydässä. Siitä mekin sitten innostuttiin... Siellä on kaksospojat jo 8kk nyt :)

Me alotetaan se mahakuvailu viikonloppuna. Jos sain vertailun vuoksi ensimmäisestä "normaalitilaisen", eikä hirveän turvonnutta. Turvonnut on kyllä nykyään enemmän se normitila kun poikkeus.

Töistä: Olen toimistohommissa, aikalailla vaan koneen ääressä istumista päivät pitkät.

Kauhea nälkä koko ajan. Eilen söin aamupalan, lounaan, hedelmiä ihan antaumuksella, lasagnea illansuussa kun meinasi kuolla nälkään ja illalla vielä thai-ruokaa. Siis 3 (kolme!) lämmintä ruokaa. Oho. Nyt taas napa hankaa selkärankaa (siltä ainakin tuntuu, vaikka ei niinkään näytä) ja hammaslääkäristä just tulin enkä saa syödä mitään vielä moneen tuntiin. RUOKAA :kieh:
 
IMN
kiyoko Aivan juu :) Oulussa ei tosiaan neuvolaultria ole ollenkaan (paitsi keskitetyssä neuvolassa), vaan kaikki ultrat tehdään äitipolilla tai tk:ssa.
Jotenkin tuntuu ihan oudolta nämä käytännöt kun itse totuin siihen kuukausittaiseen ultrarumbaan ja tulen kyllä pettymään jos niin ei ole tälläkin kertaa :D Olen kuitenkin käsittänyt että täällä kaikki nuoret ultrataan useammin. Toivottavasti, kun olen näin hermoheikko tulokkaan voinnista. Myös edellinen vaikea raskaus varmaan vaikuttaa seurantaan, ja sitä (ammattimaista) seurantaa todellakin tällä kertaa myös haluan.. Ei ole äitipolista jäänyt kovin hyvät muistot.
 
Hei kaikki!

Paljon onnea kaikille odottajille! Kirjoittelin ensin tuolla syyskuun söpöliineissä, kun en tiennyt tarkasti LA:aa. Siirrytäänpäs tänne keskustelemaan.

Olen 33v ja 34v sitten kun vauva syntyy (sairaala tulee olemaan KYS). Meillä on esikoispoitsu 9kk. Hän sai alkunsa vasta kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja jouduimme turvatumaan clomifenin apuun. Olemme onnellisia tästä yhdestäkin natiaisesta, imetin ja päätimme, että pikkukakkonen saa tulla jos on tullakseen. En voinut kuvitella, että mellä tärppäisi näin pian! Yhdet menkat ehti olla. Raskausoireita ei juuri ole ollut kuten ei esikoisenkaan aikaan (silloin oli kuvotusta ihan vähän), mutta menkkoja ei kuulunut joten tammikuussa testailin pariinkin kertaan. Molemmat testit olivat negoja! Mietin että imetys sotkee nyt vain kiertoa. Huvikseen testailin puolihuolimattomasti viime vkon alussa, kaksi viivaa rävähti ruutuun HETI! Voi sitä onnen kiljahdusta, äkkiä soittamaan miehelle töihin, joka oli tietysti myös ihmeissään ja onnesta soikeana. Tein seuraavana aamuna digitestin ja se näytti raskaana 3+ On tämä niin ihanaa!

Hajuherkkyys on nyt tullut ja pieni paineen tunne alamasussa, ei muita oireita. Esikoinen pitää meidät kiireisenä, hän kun on alkanut nousta tukea vasten. Jännittää kovasti miten kaikki menee kun on taapero ja sitten tulee pieni käärö, mies on paljon töissä kuitenkin. Onhan siitä ajasta muutkin selvinneet joten varmasti mekin.

Tänään kävin yksityisellä varhaisultrassa, jossa näkyi pienen pieni pähkinä ja sykkeet erottuivat jo! Kaikki on hyvin ja viikkoja on kasassa tasan kuusi! LA 12.10.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, kun me jutellaan valtavasti! :D

Iipparille iso halaus!

Itse oon tällähetkellä kotihoidontuella/sairaspäivärahalla, ja koulutukseltani olen merkonomi.

Mun ei auta paljon mahaa kuvailla kun se on valtava muutenkin. Esikoisesta jotain muutosta alkoi huomata vasta reippaasti yli puolen välin, lähempänä 30 raskausviikkoa. Yhden ainoan kuvan otin esikoisen raskaudessa mahastani.

Tänään tein vielä yhden, ja viimeisen r-testin. Vahva viiva piirtyi samantien, vahvempi kuin kontrolliviiva! Joten raskaana olen, ja uskallan nyt ehkä jo vähän luottaakin tähän :)

Oksetuksen ja väsyn lisäksi nyt saa rampata vessassa koko ajan! Niin, ja jano on täälläkin! Mitä kylmempi vesi sen parempi! :D Lisäksi revin täälä stressiä miehen lauantaisista synttärijuhlista joihin pitäis ehtiä leipoa, ja kämppä on pyörremyrskyn jäljiltä kun yks neiti täystuho vetää jokaikisen tavaran alas mihin vaan pääsee käsiksi.. :D

Lähdempä päivän päätteeksi vielä järjestelemään enimpiä kaaoksia... :D

-Minki ja ylläri rv7+ ehkäpä...-
 
Jano,jano,jano ja vielä kerran jano mut onneks vesi jano!Mehut tms ei kelpaa,ku kylmä vesi!No,sehän tarkottanee ettei yhtään yötä olla nukuttu kokonaan ku vessassa täytyy rampata mutta en pidä tuota pahana,voi ihokin paremmin ku juo runsaasti!

Ammatiltani oon hoitsu ja teen tällähetkellä kaksvuorotötä varahenkilöstössä avopuolella eli fyysisesti kevyttä työtä,onneks!

Täällä on tullu hirvee virtapiikki,kaikki on niin perkuleen ihanaa ja MAHTAVAA ja kiva tehä töitä ja reenata.Tissit mua vaan naurattaa aina ku kattoo peiliin,mut muuten menee hyvin:)
 
IMN
nurmo Tiedän tuo tissitunteen! :D Mies naureskelee joka ilta että osti joululahjahepeneet ihan turhaan kun eivät edes enää mahdu päälle..

Onneksi täällä ei ole vielä tuo yöllinen vessassa ramppaaminen alkanut, esikoisenkin kohdalla alkoi vasta rv 32 ja siitä eteenpäin.. Päivisin kyllä saa juosta pissalla, ei puhettakaan että lähtisi esimerkiksi shoppailemaan tai pidemmälle automatkalle. Mies tuossa suunnittelee reissua toiselle paikkakunnalle katsomaan sairasta mummoaan, mutta en taida uskaltautua mukaan vaikka ajomatka onkin vain tunnin tai puolitoista.. Muutenkin etoo pelkkä ajatuskin autossa istumisesta, kun viime raskaudessa joutui vähän väliä pysähtymään oksennukselle tienlaitaan.
Hiihtolomaviikolla olisi tarkoitus lähteä heti neuvolan jälkeen mökkeilemään ja toivon ettei pahoinvointi ole voimistunut vielä siihen mennessä..

Laiskuus on kyllä iskenyt. Samoin tyhjäpäisyys.. Tunti sitten ajattelin että on vielä pari tuntia aikaa mennä suihkuun (kymmeneen mennessä), mutta hupsista vain, laskin väärin :D Saa nähdä mitä tapahtuu kun koulussa alkaa tentit lähestyä, saisinkohan vapautuksen raskausdementian vuoksi? :D Unohdin myös rasvata pojan ihon yökkäriä laitettaessa (raukalla atopiaa) ja tajusin sen vasta äsken, vaikka aamu- ja iltarasvaus on ollut rutiinina jo parin vuoden ajan.

Onko muilla pahaa makua suussa? Ei siis sitä metallin makua, vaan suoraan sanottua suussa maistuu kissanpaska :/ Koko ajan saa olla purkka suussa että kehtaa puhua pukahtaa.
 
Moi kaikki!
Onpas paljon tullut tekstiä, ihan kaikkia en jaksanut lukea.

Ammatista oli puhetta, itse olen lääkäri, terveyskeskuksessa töissä.

Isovanhemmille tämän on minun puolella toinen lapsenlapsi (olen ainokainen) ja miehen puolella viides (aika hyvä saldo, kun heillä on lapsia vain kaksi). Kaikki tulevat isovanhemmat tietää jo. Äiti hyvä kun onnitteli, isä innostui ja halusi jo taputella mun mahaa yms ja anoppikin ilahtui sillain hillitysti. Minkälaisia reaktioita on muut saaneet?

Tuntuu, että päivät menee nopeammin kuin esikoista odottaessa, silloin miostan, miten katselin jostain nettisivulta kuvia alkioista ja tuntui ihan ikuisuudelta, milloin oma alkaisi edes etäisesti muistuttamaan ihmistä :) Nyt ei ole tullut niitä katseltua.

Hauskaa illanjatkoa kaikille!
Pinusti 6+0
 
Kiitos lohdutuksista :) Kyllähän minä tiesin, että näin voi käydä ja omaa malttamattomuutta, että en siirtänyt aikaa. MeaMansikka olin julkisella puolella, ihan neuvolan kautta sinne pääsin...

Jotain hyvää pitää aina etsiä kaikesta ja jos nyt oikein miettii, niin on kivaa olla tietämättä viikkoja tarkasti! Pystyy ottamaan rennommin! :)
 
Ensin Iiparillevoimahali :hug:

Ammatista sitten, tällä hetkellä kotiäitinä, mut nyt taas ens kuussa takaisin töihin myyjäksi =) Kovasti toivoen tietty et ä-loma alkais sit elokuun lopulla, mikäei onneks haitannu työnantajaa.

Noi keskenmenotraastaa hermoja täälläkin. Kaikkiaan 3 km, mut yks jo vuodelta -96 ja nyt sit kaks peräkkäistä ja molemmat keskytyneitä eli en osaa ees ajatella et jos ei tuu verta, niin kaikki on hyvin... Maanantain ultran jälkitä viel hyvä jasuht varma olo et pikkuisella on kaikki hyvin, mut jos epävarmuus kovin alkaa vaivaamaan, niin varaan kyllä ylimääräisen ultran yksityiselle.

Tervetuloa uusille Meitä onkin täällä jo aika iso joukko!

Täällä oireet jatkuutasaisen varmasti ja jokainen päivä on ihan väkisin jaksamista... Oikein pelottaa miten jaksan huomiset synttäri juhlat järjestää, huh

Mutnyt täytyy yrittää saada viiteen vanhimpaan vauhtia et ehtivät kouluun ja eskariin :whistle:

ikiäiti ja pikkuinen 7+4
 
ail
Huomenet vaan kaikille.Täällä ravataan yölläkin vessassa ja aina siinä kello yhden aikaan.Tänään paukahti selkä kipeäksi ja miehän heti keskenmenoa pelkäämään.Nyt vaan pitäs ottaa ihan iisisti ja lakata kokoajan pelkäämästä (helpommin sanottu kuin tehty)Mulla siis yksi keskenmeno -99 ja sen jälkeen olen vielä saanut kolme lasta mutta hyvin se vaan kummittelee mielessä.

ail 4+4
 
Huomenta!

Isovanhemmista
Esikoisemme oli kummankin meidän vanhemmille eka lapsenlapsi, ja tästä seuraavasta tulisi toka. (Puhun konditionaalissa - en oikein vieläkään usko koko juttua tai uskalla luottaa.. Tästähän joku muukin täällä kirjoitti.) Meidän kummankaan veljet eivät vaikuta kovin lisääntymishaluisilta :D Ei siinä mitään, saapahan meidän pienokaiset väsymätöntä hoitoapua ja huomiota, heh.

Ammatti
Toimittaja.

Oireet
Todella jännä nähdä. Ekassa raskaudessa mulla ei ollut yhtikäs mitään oireita ennen kuin joskus kolmosella alkavilla viikoilla eikä silloinkaan mitään merkittävää, toivon että nyt rullaa yhtä helposti. Toki pelkään, että nyt on pakko tulla joku vaikea raskaus kun eka oli helppo.

Jännä huomata, että nyt miettii, mitä voisi tehdä toisin tällä kertaa.. Esimerkiksi viimeksi kävin hikijumpissa ihan synnytyspäivään asti kun olo oli niin hyvä, mutta myöhemmin mietin että aiheutinko lapseni alkuaikojen vaativuuden/huutavaisuuden tai muun liian "stressaavalla" raskaudella.. Vaikka luultavasti asioilla ei ollut mitään tekemistä keskenään. Mutta kaikkea tässä kelailee.

Voi jeesus, luulin ettei tokalla kiekalla olisi enää mitään intressiä kirjoitella tällaiselle palstalle, mutta näköjään sitä yhä keksii naputettavaa. Sou not.

kardemummma&työnimihakusessa 4+4
 
Nyt en varmaan kaikkeen muista kommentoida, kun niin paljon tekstiä tullut mutta katotaan :) Ensinnäkin kuitenkin pahoittelut ja halit kaikille kenen onni ei kestänyt matkassa mukana (koitan itsekin olla siitä panikoimatta).. :hug: Ja heipähei vaan kaikille uusille onnellisille odottajille! :heart:

Joo, siis mulla on takana yksi aiempi raskaus, mikä päättyi kesken ja silloin multa otettiin nuo hcg-arvot tk:ssa ekalla käynnillä, niin sillä vain kyselen :) Ja kun sen pidemmälle ei tietoa raskauden aikaisista neuvoloista jne ole niin vähän hoomoilasena että mitäs nyt :D

Hyvä jos on tosiaan ole ollut ainut joka on kulkenut ihan pilvissä omissa ajatuksissaan, ihan töttöröö fiilis koko ajan ja kaikki on ihanaa ja sumuista.. :D

Töistä , itse opiskelen tällä hetkellä ja hoitoalan hommia olen tehnyt, mutta vissiin pitäisi kesäksi hakea jotain kevyempää työtä, jos saan. Muuten koitan opiskella kesänkin, että en jäisi sitten koulusta niin jälkeen. Saas nähhä.

Vanhemmista , äiti tietää jo, isälle ei vielä ole uskaltanut sanoa,koska se saa slaagin kun kuulee että koulunkäyntiin tulee tauko. No, eip voi mitään ja minua se ei häiritse :) Kaverit on tippa linssissä ollu, kun läheisille kavereille ensimmäinen lapsi tähän piiriin, onpahan ihastelijoita :D

Nyt aamuteen juontiin, että saa ees pikkasen kofeiinia notta heräis, muuten en ole enää mukavaa seuraa.. :D
 
IMN: Täälä ainakin lupailtiin että joka kerta sitten katsotaan miten masussa menee :heart:

MeaMansikka: Onnea kummitädille :)

Lilyanna: Onnea ja tervetuloa :heart:
Menkkajomotuksista. Mullakin on nyt parin päivän ajan tuntunu jonkinlaista nipistelyä, ei kyllä mitään menkkakipuihin verrattavaa... Ja tissit on ruvennu vähän aremmilta tuntumaan. Mut muuten tosi vähän mitään havaittavaa oiretta. Välillä pelottaa et miks ei tunnu mitään tai ole mitään olotiloja :( Jostain luin et keskimääräistä rankemmista pahoinvoinneista kärsivien äitien sikiöt pysyy paremmin matkassa mukana. Sitä raskautta ylläpitävää hormonia on kai sillon enemmän? Että onnellisia olette, te pahoinvoivat :D
 
Huomenia..on täällä kyllä ahkeria kirjoittajia, ja hyvä niin! :)

Paljon asiaa, ajatuksia ja tunteita herätti taas jokainen teksti.. <3 ..mutta tuosta itkuherkkyydestä ja mielialoista, kun olen normaalistikin tunteet voimakkaastikin näyttävä, niin en ainakaan vielä ole havainnut muutosta.. Ennen raskautta mies sanoikin, että tuon oireen perusteella oon raskaana aina...höh, mitä lie sillä tarkoittanut! ;)

vitamiineista joku kirjoitti et tilasi netistä, ettei joku tuttu näe ja sana leviä sitä kautta.. Sama juttu täällä, eilen tilasin Multivitan raskausajan vitamiineja, ja tänään saan jo hakea paketin! :)

On hauska lukea, miten ihanasti osa teistä uskaltaa luottaa tulevaan ja miettiä vaunuja, sukupuolta jne -ite kun on vähän pessimisti, niin ei uskalla ees ajatella vielä moisia! :D

Vessassa saapi käydä (yölläkin herätä), ja koitankin juoda ja syödä usein..en toki osaa sanoa ilmottaako keho siitä mulle vai oonko vain ite päättäny et syön ja juon ;)

IMN oli mukava lukea, et tosiaan oireettomuus/oireiden vähyys ei oo automaattisesti sama kuin raskaudettomuus :) Vaikka myös oma äiti sanoi, ettei ole oireillut (liekö aikakin kullannut muistoja) mut mun kohdalla tehny pahaa vain parina iltana -toisen kohdalla ei mitään. Toivon et tuo olis periytyvää! ;)

Pelko siitä, ettei tämä onni tuukaan vielä kestämään -nostaa myös täällä välillä päätään. Niinkuin joku kirjoittikin, et suojeleeko sitä itteään sillä ettei anna innostua liikaa vai mitä lie.. Mut yritetääs nyt vaan ajatella positiivisesti (tiedän todella et helpommin sanottu kuin tehty!) :D ..toki niille, jotka km:n jo kokenut on varmasti vielä hankalampaa.. Eikä ne pelot taatusti lopu siihen, kun ja jos saa tietää että pikkuinen nököttää oikeassa paikassa <3

Ammatista, ite toimin lastentarhanopena... Plussaamisen jälkeen meille oli ilmestynyt pikkusisaruksen odottamisesta ja raskausajasta kirja.. Arvatkaas onko sitä luettu paljon -ja siis lasten halusta, ei mun! ;) ..taikauskoisena toivon, et se oli joku hyvä enne :)

Kivoja ajatuksia viikonloppuun kaikille! :D

-Piiti ja Tiuku
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta pinoon!

Tasaisen tylsä oksetus jatkuu. Siis tämän kanssahan elää mainiosti, ellei nyt enää pahene. Ainoa ongelma on vaan se, että mun pitää koko ajan olla syömässä ja oon kyllä melkoinen possu jos tätä jatkuu taas sinne rv16, niin kuin esikoisen kanssa. :D

Töistä olitte jutustelleet ja mä ansaitsen leipäni business controllerina (eli kuivaa toimistotyötä aamusta iltaan). |O Työn ehdottomia etuja on, että voi salaa näpytellä 2+lle kesken työpäivän. ;) Tosin avokonttorissa jää helposti kiinnikin moisesta, mutta oon niin ovela, että pidän ruudun tarpeeksi pienenä.

Isovanhemmille tämä uusi tulokas oli miehen puolelta toinen lapsenlapsi ja mun puolelta jo neljäs. Ainoastaan mun äiti tietää raskaudesta, muille kerrotaan sitten joskus. Asutaan niin kaukana molempien suvuista, ettei ole mitään ongelmaa salata asiaa.

Hömpi Voi plaah kun oli tylsä lääkärissäkäynti. :( Tiedän niin hyvin tuon odottamisen tuskan. Mutta sullahan on kuitenkin hyvä tilanne, kun tiesit jo etukäteen, että raskaus on niin aluillaan, ettei välttämättä paljoa vielä näy, vai muistanko väärin? Tsemppiä sinne!

Keskenmenon pelko on jo vähän helpottanut täällä. Mulla auttoi tuo ar-ultra kun siellä oli kaikki hyvin. Edellisessä, km:eek:on päättyneessä raskaudessahan ar-ultrassa jo tajusin, ettei kaikki ole ok. Mutta ihan hirmuisesti en kuitenkaan uskalla vielä innostua. Vähän myöhemmin sitten. :) Mun gynen mukaan km:n riski on enää alle 10% jos rv7+ on ar-ultrassa sykkeet ja kaikki ok. Mutta päivä kerrallaan mennään, ei ole omissa käsissä nämä jutut.

Vielä reilusti yli tunti ennen kuin kehtaa lähteä lounaalle! Onneksi mulla on pussillenen manteleita tuossa vieressä pitämässä pahimman ällötyksen kurissa.

Voikaahan mukavasti! :)

Lumi & muru 7+3 (tai jopa 8+0 POKS!, mutta ehkä nyt vaan meen tuolla pienemmällä luvulla eteenpäin)
 
Voimia Iipparille!!

Ammatista: asiakaspalvelualalla toimin, tuijottaen tietokoneen näyttöä ja nyt on niin hiljasta että ehtii liikaakin surffailemaan. Mikä aiheuttaa minulla ainakin lisästressiä.

Keskenmenon pelko on täälläkin kova,vaikken itse sellaista ole joutunut kokemaan ja tämä ensimmäinen raskaus. Tieto lisää tuskaa, se on täysin totta. Kaveripiirissä on ollut keskenmenoja ja tottakai ne aina mietityttävät. Eniten pelottaa että mitää vuotoa ei tulisi mutta ei sykettä näkyisi:( Ultraan on vielä liiian pitkä aika, mutta olen luvannut itselleni kestää sinne ja yrittää nauttia joka hetkestä. Vaikeaa se välillä on.

Me ei olla vielä kauheasti uskallettu puhua esim rattaista tai muista. Niitä ehtii sitten miettiä kun tietää että kaikki hyvin.

Oireista. Samat jatkuu..väsymys kova ja nälkä myöskin:) Jumppaan ei millään jaksaisi työpäivän jälkeen mennä mutta tänään kyllä pakotan itseni:) Valkovuotoa ei juurikaan tule, en edes tiennyt että se olisi jotenkin huono oire? Pitäisikö siitäkin stressaantua? :)

Ihanaista viikonloppua!!
 
Heissan taas kaikille uusille ja vanhoille :)

halit iiparille :hug:

Keskenmenon pelko on täällä nyt suuri : / Eilen lähti kaikki oireet. Nännit ei oo kipeet, yöllä en oo ravannu vessassa ja nälkä ja kuvottava olo on lähtenyt. Siitähän sitten näin kamalia painajaisia yöllä 2 kertaa, että vessassa huomasin verta housuissa. Onneks tää nyt kuitenki oli vielä toistaseks painajaista. Kyllä sitä ripeesti sit nousi toisen painajaisen jälkeen sinne vessaan tarkastamaan. Onneks ei tuu verta. Se on nyt ainut hyvä asia tällä hetkellä. Tosin muistan viimeksi kun sain keskenmenon, nii vauvan sydämenännet oli loppunut jo 2vko aiemmin, ku kävin siellä ultrassa : / Eikä mulla ollu siinä kahen viikon aikana tullu mitään verta tai kipuja.
Että tälläne stressipirkko täällä.

Töistä, itse olen kaupassa töissä. Tosin tää on hauska tilanne, kun oon vain sijainen toistaiseks syyskuuhun asti, mutta tuskin nyt saan sitä vakituista työpaikkaa sitten, kun lähden sijaisena äippälomalle. Ja hauskaks tän tekee vielä sen et oon äippäloma sijainen. Eli alkaisko äippäloma sit koska? elokuun lopussa ?
Täällä yritetään kuitenki vielä piilotella isoihin takkeihin mahaa, niin kauan kun mahdollista, että saisin sen paikan tai jonku muun vakituisen ennen kun mun raskaus huomataan.

Oon nii hajamielinen nykyään, että unohdin jo kaiken mitä mun piti kirjoittaa ja kysyä. No ens kerralla jos sitten muistaisin :)

Janzku & pikkune 6+6
 
ail
_Janzku_ Mä näin ihan samanlaista unta toissayönä.Kyllä oli aamulla kiire vessaan.Mulla on maha ollu sekasin jo pari päivää.Raskaus kuulema lisää aineenvaihduntaa ja sen kyllä huomaa :) Kiva vaan kun ei saa imodiumia ottaa ja pitää vaan pysytellä vessojen lähellä.Muuten on kaikki oireet hävinny.EHkä pientä kuvotusta saattaa olla ja tissit on kipeet mut ei mulla mitään valkovuotoa tule.Onko se pahasta?
Oikein iso hali iiparille :hug:

stressipeikko ail 4+4
 
Onko kukaan pääkaupunkiseudulla käyneet ar-ultrassa? Mitä maksoitte? Mä aloin harkitsemaan sitä ja soitin Mehiläiselle niin hinta olisi 200e ja Diacorissa 150e!! Olin aivan järkyttynyt. Oululaiset ootte onnellisia:) Jos jollain vinkki edullisesta paikasta Helsingissä/vantaalla niin otetaan mielellään vastaan, kiitos:)
 

Yhteistyössä