Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Voimia pahoinvoinnista kärsiville!

Tämä on mun vanhemmille 4. lapsen lapsi (mä olen tehny ne kaikki :D iso veli on vielä ilman lapsia)

Kertomisesta Me ei olla vielä kerrottu, eikä toivottavasti jouduta kertomaan ennen kesää... (mä oon pitkä, ja nyt saa aika hyvin vanhoihin kiloihin piiloteltua tai vedota niihin) Meinaan tiedän että mun vanhemmat saa sätkyn kun näin pienellä aikavälillä.
No mun isä on tienny joka kerta ilman kertomista (kuulemma hehkun eritavalla) ja nyt kun se oli viime vkolla käymässä, niin kysy et onkos meillä muuten ehkäisy kunnossa.. (en silloin tiennyt raskaudesta) joten kaipa se paistaa mun naamasta taas:O Mutta sanoin teitty että älä huoli, en mä raskaana voi olla :D
iloisiahan nuo ovat varmasti, eipä mun lapset heitä rasita kun espanjassa asuvat ja harvoin käyvät täällä. Menettävät aika paljon..:$

Muutenkin koitan pitää salassa, kavereiltakin, kun tiedät et moni varmasti päivittelee ikäeron pienuutta.. ja minusta se on ihan jokaisen asia haluaako pienellä vai isolla ikäerolla: hyvät ja huonot puolet molemmissa.

EKASTA NEUVOLASTA: siellä saa lippuja ja lappuja ja jutellaan niitänäitä, Verikokeesta ei määritetä raskautta, vaan veriryhmä ja rh tekijä.Myös HIV ja kuppa poissuljetaan verikokeella..? muistaakseni Pissakokeesta kai varmistetaan raskaus sekä tsekataan protskut ja sokerit.
Annetaan mm. tietoa sikiöseuloista yms sitten myös. ja saa aikaa miettiä sitten haluaako ne seulaverikokeet otattaa.
 
IMN
Neiti-81 Tosi harmi tuo ihmisten suhtautuminen :/ Iloitse itse kuitenkin raskaudesta ja hymyile vain muiden mielipiteille! :)

Vitamiineista Aloitin tänään Lady Vita Mama-vitamiinien syömisen. Sisältää kaiken mitä raskausaikana vain tarvitsee, ainoa minuus tuo tablettien koko (olen aina yökkäillyt pienimpiäkin tabletteja niellessä) ja niitä pitää vielä ottaa kolme päivässä :eek: Osaisiko joku sanoa riittäisikö vain kaksi, peräti yksi? :D

Lisäys: Oon nyt hurahtanu täysiin kaikkiin esikoisen ruokiin. Lasten jogurtit ja rahkat on vieny mun sydämen :D Ja Piltin aprikoosirahka:heart: Ehkä voisin lopettaa näiden marjasoseidenkin syömisen vähäksi aikaa, kolme tyhjää purkkia pöydällä ja pitäisi riittää pojalle puuron päällekin :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN mä oon syönyt siitä saakka kun esikoista alettiin haaveileen niin multivita plussaa eli sitä mikä on tarkoitettu raskaanoleville/imettäville. Sitä ei tarvi ottaa kuin yks päivässä. Mä koitin kerran kans sitä Lady Vita Mamaa ja oksensin joka kerta kun olin ne pillerit ottanut, eli ei ainakaan mulle sopinut.

Sannuli ja pikku2 5+5
 
Oijoi ja voivoi,tänne on tupsahtanut alaselkäkipuili!Aikasemminkin sitä ollut jo vuosia mutta nyt pysynyt pari vuotta poissa kunnes tänään töissä alko juiliin ja mukana on pysyny,ei auta kävelyt eikä muut,särkylääkkeitä en ala kyllä ottaan ennen ku on pakko!Ja aamulla vuoteesta noustaessa tuli oksu kurkkuun,meni onneks ohi ku aloin aamupuuhiin mut oli enemmän ku lähellä pöntön halaileminen!

Maanantaina ku oltiin siel varhaisultrassa ni lääkäri sano mulle et saan pelata kiekkoo niin kauan ku itestäni tuntuu hyvältä ja kunnes masu pompsahtaa esiin,eli ajattelin nyt ainakin vielä ens viikon pelata ku tänäänkin jäillä tuntu vielä hyvältä ja jaksoin hyvin. Eli niille myös tiedoksi jotka epäröi liikkumista ni antakaa mennä vaan jos hyvältä tuntuu!!

Meillä miehen vanhemmille vauva olis ensimmäinen lastenlapsi ja mun vanhemmille neljäs(veljellä on 3 lasta)

Kerrottiin vanhemille ja sisaruksille maanantaina ku oli ultrakuva mitä näyttää:)Muutama läheinen ystävä ja valmentaja on tiennyt tästä jo aikasempaan.
 
Tuonne pinoon voi tosiaan päivittää, että ensimmäinen lapsi on tulossa. En ainakaan näin kännykällä saa mitään punaista väriä aikaiseksi.

Isovanhemmista: Miehen vanhemmille tämä meidän olis kolmas lapsenlapsi. Siskollansa on kaksi tyttöä. Mun vanhemmille tämä olis eka ja tiedän, ne on jo jonkin aikaa toivoneet sellaista. Meidän lapselle tulee kolme mummoa kun mulla on oma äiti ja äitipuoli.

Rockabella: Mulla oli jo ennen plussaa kans tunteet aika herkässä. Itkun idolsissa kaikille jatkoon päässeille. Ajattelin silloin vain, että menkat on alkamassa, mutta mies aavisteli, että olisikohan raskaana. :)

Iipparille tsemppiä!
 
Terveisiä ultrasta! täällä tosiaan vasta raskausviikolla 5 mennään, mutta maan tapaan raskaus varmistettiin ultralla. Näkyi siis alkio oikeassa paikassa, muttei juurikaan mitään muuta. Paitsi arvioi koon perusteella vähän isommaksi kun on alkiolla ikää omien laskujen mukaan. Huonot rauta-arvot oli lääkäri mulla todennu kierukn poiston yhteydessä otetussa verikokeessa. Ne vaivasivat jo ekan raskauden aikana ja rautaa määrättiin tällä kertaa pistoksina. (Kuulemma alhainen arvo, joka ei kohene, viittaa imeytymishäiriöön.) No, raskaushormonin ottivat myös ja parin viikon päästä uudestaan ultraan ihmettelemään, onko sydänääniä. Ja foolihappoa sain reseptin.

Työmotivaatio edelleen OK, väsymys vaan vaivaa illoin aamuin, johtuiskohan myös rauta-arvoista. Paljon on työmatkoja, koulutusta yms. tulossa kevään aikana... vielä tuntuu että jaksan näitä, mut urheilu ei kyllä maistu. Ja just tuo alkoholitarjoilu on ongelma jos on iltatilaisuuksia. Aikamoisia juoni saa keksiä, jos haluaa ettei kukaan huomaa mitään...

Mistäs muusta oli puhetta... lastenvaunuista Meil on vanhat Emmaljungat esikoisella (3v) vieläkin välillä käytössä. Niihin löytyy pehmee koppa, joka on hyvä talvi/syysvaualle. Pientä kannoin kyllä myös paljon, varmaan nytkin tulen kantamaan ja rattaat vaan lenkille yms. pitemmille kävelymatkoille. Esikoiselle saatan varmuudeksi hankkia seisomalaudan, vaikka tulee jo neljä. Vai onkohan niissä painorajoituksia?

Mielialanvaihteluita ei kai ole ole ollut... pitäis kyllä tätä kysyä mieheltä ;)

Tjaah... ja nyt iskee kai sitten se raskausdementia... tai muuten vaan väsy! Hyvää yötä!
 
Myöhäinen tervehdys kaikille ketjulaisille :)

On ihana lukea teidän kaikkien juttuja, kun ei halua ystävilleen vielä avautua ja kysellä mitään.. Ja jotenkin itestä tuntuu epätodelliselta edelleen koko raskaus.. Ihan niinkuin takuulla jokaiselle meistä, pikkuinen olis enemmän kuin paljon toivottu <3 Koskahan sitä uskaltaa ja ymmärtää enemmän hihkua asiasta...?! :D

Tänään otettiin eka kuva vattasta =littanasta.. :) Ootteko muut vielä ahkerasti kuvaillu? :) Koskahan sitä vois kuvitella et jotain normaalista pömppiksestä poikkeavaa huomais..toki yksilöllistä mut mut...?? Yks ystävä sanoi joskus, et vauvakupua ei sit vedetä enää sisään... :D *sitä odotellessa*

Myötätuntoisena luen pahoinvoinneista, ite kun en siitä mitään (vielä ainakaan) tiedä (pitäis kai olla onnellinen). Jotenki sitä myös kuvittelee et olis enemmän raskaana jos olis enemmän oireita... Rintojen arkuus on vähentyny, koko ei kyl oo pienentyny ;) ..samoin alavatsakivut on vähentyny, ehkä myös turvotus... Aamulla oli pakko tehä testikin, kun aloin epäillä oonko ees raskaana :D Mut päätin etten ala lukemaan keskenmenon tai tuulimunan merkkejä, mitäpä sitä itelleen pahaa oloa aiheuttamaan... Täytynee ajatella, että on myös lähes oireettomiakin raskauksia :) Tänään on ollu hirvee päänsärky illalla, mut se voi johtua myös raskaasta työpäivästä..

Aika kyllä tuntuu matelevan, ihan niinkuin monella täällä tuntuu tekevän ;)

Omille vanhemmille tämä on erittäin odotettu ja toivottu eka lapsenlapsi, miehen omille kolmas.. Herkistää aivan ajatus siitä, kun saa vanhemmille kertoa. Varsinkin, kun oon aina äidilleni vastannu kyselyihin ettei vielä oo ajankohtaista -ihan sillä, ettei täpisisi niin paljon..ja ihanahan se olis yllättää uutisella <3 Enkä haluais keneltäkään läheiseltä sitä "painostusta", et joko tärppäs, joko nyt jne... Kun ei tosiaan osannut arvata kauanko raskautuminen ottaa..

Iipparille lämmin ajatus, ja kyllähän nää lokakuun piiperöt on niin sitkeitä et jokainen pysyy meidän matkassa!! ;) <3

-Piiti ja Tiuku 6+1 (?)
 
Heipat vielä yön kunniaksi!

Mää haluaisin niin kovasti kertoa (aina oon halunnu) raskaudesta mutta tuo ukkokulta turkkanen on taas semmonen joka ei siitä meteliä haluais pitää...höh! Ois niin ihana jakaa asia jonku kans..onneksi te ootte olemassa! Edellisessä raskaudessa taisin olla rv16 ku oli pakko kertoa sitä edellisen kans taidettiin olla jo puoliväli ylitetty..

Omille vanhemmilleni tuleva lokakuun pikkuinen on oleva kymmenes lapsenlapsi, miehen vanhemmille seitsemäs.

Iipparin pikkuiselle nyt kovasti niitä tarrasukkia että matkassa pysyis!

Piiti: Ei auta kuule kauheesti tätä mahaa kuvailla! Vielä on näkyvissä edellisten vatsariekaleet...on päässy hiukan venymään tuo nahka :whistle: voi olla että vauvamasu ei ihan heti tästä pömpsistä erotu..

Lastenvaunut meillä on tosi hyvät vm 2007 Emmaljungan sport jotku...en muista tarkkaan, kuitenki yhdistelmät erikoispitkällä kovalla kopalla..Turvakaukalo on samaa vm:a..voi olla että joutuu ostamaan uuden, vai mikä se noilla nykyään on käyttöikä?

Täällä kans napsitaan multivita plussaa sekä magnesiumia ja kalsiumia, niin ja sitä uutta multivitan omegaa ja vielä maitohappobakteereja, taitavat olla mun karkkeja ku muuten en karkkia tai suklaata syö ollenkaan :D

Eka neuvola...hmm...varmaan tarttis soitella sinne ja kysyä. Me ku muutettiin syksyllä takaisin tänne päin ja paikkakunnan neuvolakäytännöt ovat 17v takaa...eli palattiin siis juurille monessaki asiassa, synnäriä myöten :)
Niin ja meillä ku sattuu tuo Thaimaan matka just rv6+2-8+3 tjt niin pitäs tiedustella tahtovatko nähä ennen vai jälkeen loman. Ed kans eka nla oli muistaakseni rv9+
Alkuraskauden ultraa vielä tässä pähkäilen..ukkokulta oli sitä mieltä että siinä on käytävä ennen lomaa ettei siellä tartte pelätä ja miettiä turhaan..

Sabrinafair ja Rockabella: täällä on oltu herkässä jo reilusti ennen plussaa...itkut on tirahettu tosi hassuistaki jutuista..

Joo, mutta pakko kait sitä on pehkuihin mennä...Öitä!

Crocus ja Lahja-Toivo 4+1
 
Huomenta täältä aamuetomisen ympäriltä..

Vitamiineista , itse oon kans tosiaan syöny sitä multivita- raskaus ja imetys-purnukan tabuja ja tosi käteviä kun ei tarvitsekun sen yhden päivään ja siinä on foolihapot sun muut kaikki samassa.

Oman vatsan kuvaaminen on täälläkin aloitettu,muistaakseni 5+4 iltana oli niiin järkyttävä turvotus, kuten joka ilta :D , että se oli pakko tallentaa :) Ja mukavahan se on seurata kuvistajälkeenpäin sellaista mahankasvua mitä ei ehkä itse tajua heti :)

Tänään poksutaan: 6+0 !! :heart:

Niin, ja sitähän mun piti muilta kysymäni,että onko teilläkin tunne että kaikki pyörii vain oman navan ympärillä ja kaikki ajatukset on pikkuisessa jatkuvasti? Mulla on ja olisi myös kyllä mukava muistaa yrittää elää hetkessäkin ettei mene mitää ohi :) Toki ymmärtäähän se kun eka lapsi mullekin ja hössötys on kaamea,mutta jospa se tästä tasaantuis.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Esikoinen päätti tänään, että puol kuus oli hyvä aika herätä, joten täällä on kukuttu ylhäällä siitä saakka...

Vitamiineista: Multivitan raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja vitskuja suosittelen minäkin, ne menee suht helposti alas ja pysyy kanssa! Ladyvitaa tuli ekassa raskaudessa ostettua halvemman hinnan vuoks, mutta eihän niiden napsimisesta sit mitään tullu kun joko lensi tai meinas lentää laatta joka kerta.

Omille vanhemmilleni tää tuleva kaveri on toinen lapsenlapsi, miehen vanhemmille jo kymmenes... Hällä kun on paljon noita sisaruksia, niin on ehtinyt sitten lapsenlapsiakin kertyä.
Vauvauutisten kertomisesta tulee ajankohtaista varmaan joskus ekan ultran jälkeen, jos vaan sillon kaikki näyttää olevan kunnossa. Tosin vähän pelkään, että maha pomppaa esiin jo ennen sitä, ekassa raskaudessa kun oli melko komia kumpu jo joskus 13-14 viikolla...
Ekassa raskaudessa otin kuvia mahasta joka viikko, tällä kertaa tuskin jaksan vaivautua. Tosin odotuksen loppupuolella saattais olla kiva tehdä mahasta kipsivalos, jälkeenpäin on vähän harmittanut kun en viime kerralla sellaista tullut aikeistani huolimatta tehneeksi. Oishan se tavallaan jännä kun sit näkis oman mahansa "ulkopuolisen silmin".

Tuntuuks teistäkin, että aika kuluu ihan hullun nopeasti? Esikoista odottaessa tuntu, ettei päivät saati viikot etene mihinkään, mutta nyt ne hujahtaa ohi niin että sitä ei edes ehdi tajuta. Osuutta asiaan saattaa toki olla sillä, että tuo esikoinen tietää mainiosti, kuinka pidetään äiti kiireisenä...

Lisäys vielä: Little precious, ekassa raskaudessa oli just tommonen olo. Kaikki mahdolliset vauva- ja raskausoppaat tuli luettua miljoonaan kertaan ja oisin voinu puhua omista oloistani sun muista jatkuvasti (ja niin taisin vähän tehdäkin:D).

Rockabella & Taimi 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli kysymystä heitetty esille, että monesko lapsenlapsi omille ja puolison vanhemmille? Miehen vanhemmille lapsenlapsi on ensimmäinen. Sen sijaan omille vanhemmillenitämä on 13 :) Mutta onnellisia ovat molempien vanhemmat! :) Oma äitini kovasti kaupoissa ihaillut kaikenlaisia vauvajuttuja, joita olisi kuulemma halunnut ostella.

Piiti: Täytyy myöntää että täällä on yksi masukuvailija.:D Vielä kuvissa ei kauheasti merkkejä kasvavasta masusta näy, mutta pittää se kuvailla :D

Iipparille Tsemppiä!!


( . ) Omaan napaan ei kuulu oikeastaan mitään uutta, samoilla mennään.



Sachie & Möllykkä 7+3 :heart:
 
Minki Meillä tää lapsi olis mun vanhemmille seittemäs ja miehen vanhemmille ensimmäinen. Että en niinkään jännitä omien vanhempieni reaktiota, vaan miehen vanhempien. Totta kai tää tulee yllätyksenä omillekki vanhemmille, ku varmaa kaikille :D Ollaan aina puhuttu kaikille, että josko vielä muutaman vuoden odottais.

Kiyko Mulla ensimmäinen neuvola aika on vasta 6.3 eli viikkoja on sillon jotai 10, ellen nyt ihan väärin laskenut. Sinnepäin kuitenki. Meille lähetettiin kotiin sellaset laput missä oli kyselyt kummallekkin vanhemmille alkoholin käytsötä ja sit piti perustiedot täyttää. Se otetaan sit mukaan sinne neuvolaa.
 
Täällä myös herkistellään... Eilen aloin itkemään kun sämpylätaikina oli liian löysää.. :D

Rockabella: Musta tuntuu kans että aika menee tosi nopeasti.. Ekasta ei kulunut millään :)
Sachie: Vielä muistissa nuo ajat, kun aika ei kulunut. Saatoin käydä raskauslaskurilla monta kertaa päivässä, aikä ne päivät lisääntyneet ;)

Vitamiinit pitäis tilata netistä, ku eihän täällä pikkukylässä voi käydä niitä apteekista hakemassa, ilman että koko kylä tietää...
Esikoisesta ostin apteekista testin, ei oltu kerrottu kenellekkään niin lähti juorut liikenteeseen. Tuumasin kaupassa kyselijöille, että on se kumma homma ettei neuvolaan ehdi niin tiedetään!!! Silloin otti päähän!

Mun vanhemmille tuleva lapsi on viides ja miehen seitsemäs.

Sike & Nimetön 5+3
 
Huomenia,

Neuvola on buukattuna 8+6 viikolla. Meillä on erikoisen ihana neuvolatäti ja käynnit on aina olleet tosi rentouttavia. Esikon kohdalla oltiin suorastaan järkyttyneitä siitä sympatiasta ja huomioonottamisen määrästä mitä sieltä tulvi. Tuli olo että kukaan ei ole ikinä ollut niin kiinnostunut miun hyvinvoinnista kuin se täti siellä :heart: Siellä höpöteltiin aina kaikki asiat maan ja taivaan väliltä, tietysti asiaan liittyen. Isältäkin kyseltiin ihan privana miltä tuleva elämänmuutos tuntuu. Meillä on paikkakunnalla ihan maan tasollakin ainutlaatuinen hyvinvointineuvola-systeemi ja perhetyöntekijät käyvät myös kotona raskausaikana, vauvan synnyttyä ja 1,5-vuotiaana. Seurataan pitkäjaksoisesti perheen jaksamista ja hyvinvointia. On ollut tosi kiva juttu! Koko tämä prosessi oli varsinainen parisuhdeterapia kun niin tiiviisti piti analysoida parisuhdetta miehen kanssa.

Mutta Little Precious kyseli siitä veritestistä, meillä tehdään ekalla neukkakerralla ihan perinteinen tikkuun pissimistesti raskauden toteamiseksi. Lisäksi saa tosiaan ne Vau:n oppaat kera dvd:n. Aika kattavasti oli jo muiltakin tullut, itsekään enää kaikkea muista. Ensimmäinen kerta on tosiaan vähän normia pidempi :)

Nellinu; Pitääkin etsiä jos KVTES:ssä olisi maininta raskausajan lääkärikäynneistä. Sittenhän voisi leimata lähtiessä huoletta itsensä lääkärikäynnille eikä kuluisi saldot.

Meillä on tulossa vauvoja ovista ja ikkunoista sukuun keväällä. Miehen vanhemmille tuleva pienokainen on 5. Nro 4 on vasta syntymässä huhtikuun alusta..omalle äidilleni (isäni on jo kuollut) tämä on neljäs.

Anoppi on innokas ostelija ja toi Tallinnan tuliaisena viikonloppuna jo Lassien talvihaalarin pikkukakkoselle ensi talveksi. Hiukan on ajoissa liikkeellä :)

Motivaatiopula, väsymys ja nälkä. Kaikki tuttuja vieraita. Varsinkin tuo nälkä saa hulluksi..iltapala ei riitä, vaan ennen nukkumaanmenoa on vielä pakko syödä. Ja vaikka söisit, puolen tunnin päästä kurnii jo. En yksinkertaisesti keksi kohta enää mitään syömistä kun on vielä tuo etomispuolikin. Eilisiltana 22.00 lämmittelin spagettia ja jauhelihakastiketta. Raskas ruoka illalla saattoi tehdä kyllä tästä aamusta helpomman. Luulin jopa että alkaako pahoinvointi jo väistyä, mutta ei vielä..viili on mennyt hyvin alas, piimääkin innostuin taas juomaan.

Oletteko huomanneet että olisi enemmän jano? Juon tosi paljon enemmän kuin normaalisti. Illalla maistui sitruunavissy lasitolkulla.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 7+2
 
Onnittelut kaikille plussanneille! :)

Hassua tää kyllä on. Mä olen niiiiiiin väsynyt että en koskaan ole kokenut tämmöstä väsymystä. Yöt nukun ku tukki, muutamana päivänä olen nukahtanut kesken luennon, heti kun tulen kotiin painun sänkyyn ja nukun pari tuntia. Että kyllä unta riittää. Etova olo saapuu heti jos maha on vähänkin tyhjä, viilistä olen nyt tupannu syömään muutaman päivän. Kasvojen väri on vaihtunu valkoiseen/harmaaseen ja silmänaluset mustunu entisestään, verisuonet tosi pinnalla. Kaikki hajut ja tuoksut tökkii ja alkaa kyökkiminen. Kuulostaa niin hehkeeltä :D

Onko kellään kipua ikenissä?? Joskus on leikattu alhaalta molemmat viisurit ja se nahka niiden kohdalla on nyt todella kipeetä. Muuten ikenet ei oo kipeet.

Sain ensimmäisen neuvola-ajan 8.3 että sitä tässä ny odotellaan. Tuntuu hassulta mennä sinne nyt asiakkaana kun vuosi sitten olin juurikin samassa neuvolassa 3viikkoa harjoittelussa koulusta. Onneksi ammattini kautta olen saanut tietoa ja muistanut opittuja asioita ettei oo tarvinu näin ensikertalaisena olla ihan pihalla kaikesta ;)

Päätettiin ukkelin kanssa että varhaisultra jää välistä. Eihän se sitä tarkoita etteikö se voisi mennä kesken varhaisultran jälkeen joten päätettiin odottaa sitä neuvolan ekaa ultraa. Kaikella on tarkoituksena, mutta kyllä silti toivon että saan nasun pitää loppuun asti.

Karsu87 & Nasu rv 6+1
 
IMN
Timotei Seisomalaudoissa on yleensä painoraja reippaasti päälle 30kg, ainakin niissä mitä itse olen katsellut

Piiti En nyt muista milloin itsellä alkoi esikoisesta vatsa näkyä, mutta kuitenkin aika aikaisin, muihin tuntemiini ensikertalaisiin verrattuna. Ensimmäiset masukuvat (mitä vaan on tallessa) on otettu rv 9 ja niissä erottuu jo selvästi. Ja tosiaan, ei toivoakaan että vauvamasun voisi vetää sisään!
Oireiden vähäisyyttä ihmetteleviä voi lohduttaa sillä, että oma äitini ei ole omien sanojensa mukaan ikinä huomannut raskautta muusta kuin menkkojen puuttumisesta, eli täysin oireettomiakin löytyy :) Myös ystäväni raskaus oli täysin oireeton, melkein huomaamaton kun masukin oli niiiin pieni :D

Itkuisuudesta Itkin eilen silmät päästä kun luin netistä vauvailmoitusrunoja. Eli herkällä päällä ollaan täälläkin, ja päätin nyt teitäkin itkettää :D
Kuiskasimme haikaralle,
poutapilven enkelille,
josko suuri pieni ihme tulla voisi meille.
Vielä aikaa arvuutella,
odotella, ihmetellä.
Mutta jos matkallamme on enkeleitä,
lokakuussa neljä on meitä.


Ikenien kipuilua on ollut täälläkin! :/ Oikeastaan tuo ientulehdus olikin ensimmäinen raskausoire ja aina syödessä alkoi ikenet vuotaa verta. Nyt onneksi jo helpottanut.

IMN & nimetön 5+3
 
ail
Minulla on uusi outo raskausoire.Alapään iho on ihan kuiva.OIkein sattuu pyyhkiminen.Ainakin luulen että on raskaudesta johtuvaa en muutakaan syytä keksi.En vaan muista oliko aikaisemmissa raskauksissa tälläistä alussa.Onko kenelläkään muulla ollut tälläistä?Me ei olla kerrottu vielä kuin vasta miun äidille.Muille sitten ehkä vasta kun viikkoja on koossa se 12.

ail 4+3
 
IMN
ail minulla myös tuota alapään ihon kuivumista/hilseilyä. Oikeastaan levinnyt koko haarovälin alueelle ja pyyhkiessä tullut jo joitakin haavaumiakin :/ Inhottavaa kun kutisee koko ajan eikä kehtaa hirveästi raapiakaan :D

Valkovuodosta oli jossakin välissä jotain puhetta. Onkos muilla niin runsasta että pitää pikkareita vaihdella kesken päivän kun tuntuu kuin olisi pissannut housuun? Inhottavaa, varsinkin vielä tuon kuivan ihon kanssa kun hankaa entistä enemmän..

Tämä kaikkien opiskelijoiden esikuva ei taaskaan selvinnyt kouluun asti. On jotenkin vaan niin voimaton olo ettei jaksaisi edes autolle kävellä.. No, puolen tunnin päästä jos keräisi luunsa ja yrittäisi päästä lähtemään.
 
IMN: Sait kyyneleet tännekkin, kiitos vaan :) Mä harrastin viime viikolla samaa ja lueskelin noita runoja netissä ja itkeskelin:)

Nyt mulle iski paniikki kun luin että jotkut syö odottajan omega 3..eli eikö tavallista omega3 saa syödä?? Olen syönyt nyt joka päivä normaalisti sen 2 tablettia..kysyin toisella palstalla heti plussattuani että onko se ok ja siellä ei kukaan sanonut ettei saisi syödä. Apua. Onko siinä liikaa A-vitamiinia?
 
IMN: jäi kans luennot tänään välistä, sänky yksinkertaisesti vei vaan voiton :D

Täällä myös alapään kutinaa ja runsasta valkovuotoo. On kyllä aika inhottavaa...kaikenlisäks se kutina alkaa erityisesti iltasin :mad: ärsyttävää...
 
IMN: itku pääsi täälläkin niin että piti meikkiä korjailla enne töihin lähtöä. Oon kyllä teille tosi kateellinen, kun onnistuu jättää luennot väliin. Ei tänään yhtään huvittais lähteä töihin, ku väsyttää niin kamalasti, mutta pakko raahautua. Onneksi sentään on iltaan vasta niin sain nukkua pitkään. Viikonloppuna on työreissu ja pitää yksin ajella.

Runsasta ja ärsyttävää valkovuotoa on täälläkin.
 
Niin ja se mun omega3 on vitaplex merkkistä, purkissa ei mitään mainintaa A-vitamiinistä. Toisin kun möllerissä mainitaan ettei raskaana olevalle. Tietääkö kukaan?? Nevola meillä tänää kiinni niin en saa sieltäkään tietoa..
 

Yhteistyössä