Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

IMN
Hömpi Ainakin Oulussa käytäntönä on (ymmärtääkseni) että kaikkia alle 21-vuotiaita seurataan tarkemmin :) En sitten tiedä miten tuo viime raskauden raskausmyrkytys (istukan virtaukset aivan liian korkeat) vaikuttaa seurantaan, että onko entistäkin tarkempaa.. Kokemuksia kiitos? :D
Minäkään en muista muita oireita viime raskaudesta kuin sen oksentelun, koska se oli tosiaan sen 38 viikkoa ja 3 päivää kestävää jatkuvaa vessanpöntön halailua. Koulun roskikseenkin taisin muutaman kerran oksentaa kun en ihan vessaan asti ehtinyt, ruokailun sain hoitaa joskus keittiön puolella ettei muilta mene ruokahalu yökkimiseni takia :D Mutta tosiaan, ei mitään muistikuvaa tissien kipuilusta, alamahakivuista, päänsärystä tai mistään, ainoastaan tuo pahoinvointi jäi mieleen.. Jännä että senkin voi muka unohtaa, mutta niinhän sitä unohtaa synnytyskivutkin siinä maagisessa kolmessa ensimmäisessä päivässä, onneksi :D

Crocus76 Meillä siis toinen lapsi tulossa. Esikko on nyt 2v 5kk ja lasketusta päivästä ajateltuna ikäeroa tulee 3v 1kk :) Pienempää ikäeroa olisin toivonut, mutta onneksi ei kuitenkaan ihan vuoden päiviä jouduttu yrittämään. Meidän pikkuherralla on nyt pahin uhma tuloillaan, koettelee rajojaan ihan ajan kanssa. Tavarat lentelee ja huuto kuuluu jos niitä pillimehuja ei saakaan kahta kertaa päivässä tai jos tikkaripäivä sattuukin olemaan vasta perjantaina :D Aina ei myöskään poika ole itsekään varma mitä haluaa, pyytää päivähoidosta lähtiessä että mennään mummolaan, sitten kun lähden ajamaan mummolaan päin niin tahtookin kotiin. Muuten kyllä normaalisti tosi kiltti :) :heart: Perusuhmaa siis, toivottavasti hieman hillittää lokakuuhun mennessä :D
 
Jo
Voi rähmä mä joudun odottamaan vielä ikuisuuden ennen kun pääsen mihinkään neuvolaan / ultraan / vastaavaan. Asun siis ulkomailla, täällä hommaa toimii (tai ei toimi) eri lailla kun kotosuomessa. Mulla tänään omien laskelmien mukaan 7+1 ja ekan tapaamisen sain yksityiseltä vasta 20/3 ja julkiselta puolelta 12/3... sillonhan mennään sitten jo vkolla 11-12. Aiemmin ei tarvi kuulemma mennä... eikä anneta aikoja ennen sitä vaikka haluis!
Julkiselle tosin tarvii ultraan lähetteen, joka pitää käydä omalta gyneltä tai yleislääkäriltä hakemassa, eli sinne pitäis mennä ensin. Mutta ei nekään siinä tapaamisessa kuulemma kuuntele sydänääniä. Eli en saa näillä näkymin tietoa, että onko siellä mitään elämää ennen kun vasta 12/3. Odottavan aika on pitkä.
Se omasta navasta.

Täällä oli puhetta tupakoinnista - en polta niin ei onneks ole sitä ongelmaa. Ymmärrän kyllä, että on vaikee lopettaa, mutta kyllä siihen mun mielestä pitää pystyä, riskit ja vaikutus lapseen on kuitenkin ihan selvät. Vaikkei aina ja kaikille lapsille mitään tulekaan. Tsemppiä kaikille tupakasta eroon pyrkiville!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömpi;25666611:
Hurjasti onnea Neiti81!! Laitoinkin tuonne plussakuvaketjuun jo, että meillä samanlainen tilanne ollut, kun plussasin kp 18 :D Poskien kuumotus ja paha olo minutkin pistivät testaamaan kesken kierron. Tiedätkö yhtään kuinka pitkällä olet? Varmaan rv4 jos digitaalinen oikeassa? Itse pääsen neuvolan kautta alkuraskauden ultraan tostaina, kun ei ole tietoa raskaudenkestosta.
:
4vkolla luulisin, ja se kyl täsmää touhuiluihin ;D Mutta tosiaan tärppi on sitte käyny kuukautisten aikana, täysimetyksellä :D XD
 
Hyvää ystävänpäivää!

Uusi odottaja liittyy seuraan: laskettuaika (neuvolan laskujen mukaan) 26.10., toista odotellaan ja PKKS toimii synnytyssairaalana tilaisuuden tullen. (esikoisen aikaan olin lokakuisissa -09 :) )

Tänään olisi raskausviikkoja vasta 3+4, mutta testiviiva oli jo tänään melkei yhtä vahva kuin testiviiva, niin vahvasti tässä jo raskaana ollaan. :) (Jos jotakuta kiinnostaa, niin kuva testistä on vauvakuume puolella raskaustesti kuvia -pinossa.)

Toista yritetty heinäkuusta alkaen, plussan sain heti syyskuun alussa, mutta raskaus päättyi voimakkaista pahoinvoinneista huolimatta keskeytyneeseen keskenmenoon rv 8+3. Jouduin silloin äitipolille tiputukseen rankasta pahoinvoinnista johtuneen kuivumisen takia ja siellä ultrassa todettiin, että sikiö oli menehtynyt muutamia päiviä aikaisemmin. Tähän väliin myös mahtuu yksi kemiallinenkin raskaus, eli nyt toivotaan, että kolmas kerta toden sanoisi. :heart:

Keskenmenoa en niinkään pelkää, vaan pahoinvointeja, jos niistä joutuu taas kärsimään "turhaan". Tuon keskenmenneen raskauden aikana ajattelin vain kestäväni oksentelun "ku onhan tästä mitä parhain palkinto", mutta nyt en voi tuudittautua edes siihen ajatukseen... Täytyy vain uskoa ja toivoa, että kaikki menee parhain päin ja kaikki pelot osoittautuu turhaksi.

Nyt kuumeinen esikoinen unille... :)

Dsarial *ja vielä tekonimetön pieni* rv3+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hömpi
Mä ajattelin soitella ens viikolla neuvolaan, eipä sinne aikaisemmin kannata ku kuitenkin pitää odottaa sinne 9viikkoon..

Oireisiin lisäisin vielä tajuttoman ärsyyntymisen. Tuntuu että kaikki ottaa päähän!! Maha on välillä kipeä ja pelkään että se hiton närästys tulee taas, itse asiassa se ei jäänyt pois, vaikka synnytyksestä on kohta vuosi.. Tällä kertaa hommaan kyllä lääkäriltä paremmat lääkkeet ku tuntui että rennietä menee paketti päivässä : /

Mä en aijo ottaa pakkausta, kun on kaikki valmiina.
Tuplavaunut aijon ostaa, käyn niin paljon lenkillä ym Lisäksi meidän poika on aika pienikokoinen niin luulis menevän niihin pitkään :)
Ei olla kerrottu kenellekään, kerrotaan sit neuvolan jälkeen.
Käyn stepissä ja aerobicissä, aijon jatkaa kevennetysti niin pitkään kuin jaksan :)
 
Tervetuloa uudet sakuliini, ail, onnellinen84 , Neiti-81 & kaikki muut, jotka mahdollisesti unohdin! Ja onnea plussasta. :)

DsariaL Jipiii! Ihanaa kun tulit mukaan! :heart: Paljon onnea!

Mulla on ollut ihan tajuton kiire koko päivän, enkä ole ehtinyt lukemaan. Tuntuu, että oon ihan pudonnut kärryiltä. :D

Neiti-81 Onpas hurja ylläri tuo plussa - ihan puskista. :) Tai siis hurja, mutta ihana! Niin eri tavalla toimii (tai ei toimi) imetys ehkäisynä eri ihmisillä. Mulla alkoi menkat vasta 10kk synnytyksestä. Mutta ihanaa, että teillä tärppäs näin pian ja muksuille tulee toiveiden mukaan pieni ikäero. :)

Mäkin kävin siis tänään ultrassa ja siellähän se pieni köllötteli. :heart: Pituutta oli hurjat 12,5mm ja sydän sykki hienosti. Vastaa viikkoja 7+4 (menkoista 7+0), joten mun aavistus tavallista aikaisemmasta ovulaatiosta piti kutinsa. Mutta mennään nyt tuolla menkoista lasketulla LA:lla etiäpäin, ellei toisin komenneta jossain vaiheessa.

Olo on nyt helpottunut. Tulevasta ei ikinä tiedä, mutta tällä hetkellä kaikki on mallikkaasti. :)

Lumi + muru 7+0 POKS (tai 7+4 ei-poks ;) )
 
Onpas taas tullut paljon uusia. Tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

DsariaL Toukokuun toivotuissa oltiin samaan aikaan. Toivottavasti tällä kertaa meidän pikkuiset jaksaa pysyä matkassa. Paljon onnea!

Lumi & LumiLinnea Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Lasten ikäerosta Meillä myös toinen tulossa ja ikäeroa tulee 3v5kk.

Ylihuomista ultraa odottava Tanyaz & Mini 6+5
 
Heippa täältä taas kaikille !

Itse noista vaunuista kyselin ja ollaan ny katottu teutonian mistral s yhdistelmävaunuja. Ne tuntuis nii täydellisiltä, mutta en oikeen kuitenkaan osaa sanoo ku ei oo päässy vielä niitä kokeilee. Lupas ilmottaa lastentarvike liikkeestä, kun saa niitä taas. Ajateltiin vähä säästää ja tilata ehkä Saksasta vaunut ja turvakaukalo. Ei siis vielä varmaa, mutta sieltä mies on nyt ne innoissaan tilaamassa :) Toisaalta mietittiin toisena vaihtoehtona britaxin yhdistelmävaunuja, koska ollaan nyt ehkä päädytty siihen britaxin turvakaukaloon ja sen saa näppäsrästi sit kiinni, siihen ratasosaan. Mutta britaxin niissä vaunuissa ei ole heittoaisaa, mikä varmaan on aika hyvä ominaisuus. Voi että kun tuntuu olevan vaikeeta. Onko kellään näistä merkeistä kokemusta?

Meillä ei mies pääse ehkä ensimmäiseen neuvolaan, mutta ensimmäisen ultra ajan yritän ottaa mahdollisimman myöhemmälle päivää, että mieskin kerkee sit töistä kotiin tulee ja lähtee sinne mun kanssa.

Sellasta kyselisin että mitä mieltä ootte nimestä Vila? Ensimmäiseks varmaan tulee mieleen vaatekauppa, mutta olisiko se hölmä nimi tytölle? Ennen kun tiesin raskaudestani, nii jostain yhtäkkiä pomppas nimi Vila ja mietin että se vois olla persoonallinen ja kaunis nimi tytölle.
 
Ai että meitä on tullut paljon! Menee tunti kun päivittää listaa :D :D Mut positiivisesti aatellen kohta meidän kuu on täys! ;D

Tekstiä on oikeesti tullut niin paljo etten pysy perässä :ashamed: Muutenkin kamala kiire töissä, niin en vaan oikeesti jaksa lukea ajatuksella kaikkia :( Hengessä mukana silti! :)

Ihanaa että kaikki saanut ultrista hyviä uutisia :) :heart: Tälläisiä tahdotaankin kuulla :) Harmi vaan, että taitaa olla mahdotonta että kaikilla olis yhtä hyvä tuuri :( Mutta aina voi toivoa! :)

Ikäerosta meille näillänäkymin tulossa 2v.1kk :) Tällähetkellä tuntuu täydelliseltä, mutta kyllähän sitä pienempää kovasti yritettiin. Mutta yritän/tahdon uskoa että kaikella on tarkoitus.

Vaunuista Suosittelen lämpimästi Emmaljungan Nitro Citejä! Ihan maailman parhaat, vaikkei kaupungissa asutakkaan :) Tuplista ostaisin vauvaa aatellen varmaan Carenat, koska kova koppa on mulle aika ehdoton. Enkä kyllä ulkonäöllisestikkään tykkää niistä pehmeistä kantokopista, jotenkin ei iske. Tuplia ei osteta, seisomalaudalla mennään ja uskon vakaasti että sillä pärjätään. Ainakin kaikki mun tuntemat ihmiset on pärjänneet 2v:n ikäerolla seisomalaudalla :) Enkä kyllä usko, että meidän neiti tuplissa viihtyiskään enää sen ikäsenä, niin kova menemään! :)

Mulle on tullut oireita! :wave: Tissit on muuttunu just sellasiks mitä oon oottanu nää viikot! Oon niin onnellinen! Mahaa kylläki pakottelee aika ajoin, mut koitan uskoa sen olevan vaan normaalia. Valkkaria tulee aika reilusti ja pahaa tekee jos syön?! Onko kellään muulla tällästä? Vaikka on nälkä ja vähän aikaa syötyäni tulee sellanen olo että oksennan ihan just, vaikka maha kuriseekin!
Ja kaikki suolaset herkut! Niitä himoan! Eilen kuitenkin söin kokonaan sen Hesen Megamättö aterian :D (normaalisti ostan aina hampurilaisaterian, enkä jaksaiskaa enempää)

Niin ja noi kiinalaiset raskauskalenterit: liberon oma näyttää tästä poikaa ja esikoisesta tyttöä mikä onkin. Ja toi toinen näyttää esikoiseta tyttöä ja tästä uudesta tyttöä :D Jompa kumpa siis varmaan meille tulossa :D

tällähetkellä onnellinen nellinu & sirrikkä 6+2 :heart:

*muoks! Ultraan/neuvolaan mies mukaan juttuun- neuvolaan mies ei varmaankaan tule, ei se siellä mitään tee :D Ultraan todellakin tulee vaikka olisi mikä! Jos tulisi huonoja uutisia niin en pystyisi ajamaan kotiin itse, ja tarvisin sen tuen muutenkin siihen. Ja tietysti mieskin tahtoo mukaan, yhtä tärkeää hänelle :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
nellinu Miten noiden nitro cityjen pienet etupyörät toimivat talvella, vai ovatko olleet teillä käytössä vain paljaiden teiden aikaan? :) Olen nyt hurahtanut katselemaan noita vaunuja vaikka jo päätinkin että tyydyn noihin meidän firkoneihin :D
 
Nonni nyt mä esittäydyn tänne. Meillä tulossa ensimmäinen lapsi, olen itse juuri täyttänyt 20v, ja poikaystävä on 21v. :) Asutaan tavallaan yhdessä (koko seurustelun ajan :D ) ja tällä hetkellä siis mun kämppä jossa ollaan eniten on vuokrakaksio Helsingistä, ja meidän yhteinen talo jota remppaillaan on iso ja vanha omakotitalo, vuokralla sekin. On iso piha, paljon tilaa ympärillä hengittää, toisella puolella peltoa toisella metsää, sopii meille ja neljälle rakkaalle koirallemme. :) Rempattavaa on aika paljon, toivottavasti keväällä päästäisiin kunnolla vauhtiin ja kesällä saataisiin kaikki niin valmiiksi et muutto kokonaan pois kaupungista olisi mahdollista.

Ollaan poikaystävän kanssa kihloissa, yhdessäoloa täynnä vasta puolitoista vuotta, mutta häät ollaan suunniteltu heinäkuulle 2013 ja tosiaan yritystähän meillä oli takana jo 9kk. Ollaan kummatkin sellasia vähän aikuismaisempia ja aikas järkevästi suunnittelevia, minä välillä liiankin järkevästi ja unohdan kaiken hauskuuden. :D

Kuukautisten mukaan laskettuna nyt menossa rv 4+5 ja laskettu aika olisi 18.10. Ensimmäinen neuvola meillä on 29.2 eli jo aika pian, olisin itseasiassa saanut muutaman päivän aikaisemmin jos olisin ollut kotona, vaikka luulin ensimmäisen ajan olevan myöhemmin, niinkuin monella täällä olen huomannut.

Minua kiinnostaa ilman muuta varhais-ultra, koska tahtoisin tietää kaiken olevan oikeilla paikoilla. Yleensä olen hiukan stressipirkko mutta jotenkin kummasti olo on nyt tyyni. Oireita on kuvotus (jota tosiin tänään ei ole kamalasti ollut) ja tissit, siisne on kamalan kipeät, ja tuntuu ettei mahdu rintsikoihin vaikka ollaankin ihan alussa. :D välillä nipistelee ja huomaan et varsinkin jos makoilen paljon päivällä nii silloin nippailee joskus hienan huolestuttavankin usein.

Ihanaa kun huomenna pitäisi postissa saapua uusi läppäri vanhan mentyä lopullisesti rikki, ja voin huolella unohtaa tämän tabletin jota inhoan ja kirjottaa läpärillä, ilman kirjoitusvirheitä, vihaan niitä. :D

Iippari ja Asukki 4+5
 
IMN
Iippari Tervetuloa! =) Ihanaa saada toinenkin ikistressaaja tänne mukaan, tuntuu välillä että vaikka viikkoja on vasta 5+1, olen suunnitellut kaiken liiankin valmiiksi :D

Huomenna olisi tarkoitus lähteä perinteiselle "puolenkuunkirppiskierrokselle". Saa nähdä osaanko olla ostamatta mitään pientä ja söpöä :D :heart:

Päänsärky vaan jatkuu, muutamaksi tunniksi hellitti jo :/ Olen muutenkin kyllä herkkä päänsärylle, mutta nyt en edes ole voinut ottaa lääkkeitä, koska ne estävät ovulaation ja ovat raskausaikanakin haitallisia. Myöskään panadolia ei meidän kaapeista löydy ja burana kun on tietenkin raskausaikana myös mustalla listalla.. Jospa nukkuminen auttaisi :)
 
Niin ja noi kiinalaiset raskauskalenterit: liberon oma näyttää tästä poikaa ja esikoisesta tyttöä mikä onkin. Ja toi toinen näyttää esikoiseta tyttöä ja tästä uudesta tyttöä :D Jompa kumpa siis varmaan meille tulossa :D
Mulla piti paikkansa : kiinalaisen kalenterin mukaan pitäisi 3 tyttöä olla ja näin asia onkin! Nyt povaa poikaa.... HMM... väliähän ei ole kumpi tulee mut tavallaan toivois ehkä sitä tyttöä ku niitä 3 jo on :D

Tietääkö kukaan muuten että vaikuttaako IMETYS raskauteen jotenkin? Mullahan siis täysimetyksellä tuo pikkuneiti vielä.... maitoa ainakin tulee reippaasti edelleen.. ja tietty odotuskilojakin vyötäröllä vielä eli energiaa ainakin on jota jakaa raskauteen ja imetykseen...
 
Neiti-81: Itselläni ei ole kokemusta, mutta olen kuullut, että imetys voi aiheuttaa supistuksia. Synnytyksen jälkeen imetyshän toimii "palauttajana" ja saa aikaan jälkisupistukset. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta :)
 
Tervetuloa mukaan Iippari! :wave:

Neiti-81 Tuosta raskauden aikaisesta imetyksestä kuulee monta mielipidettä. Joskus kuulee väitettävän, että imetys lisäisi km-riskiä, mutta ilmeisesti tämä on vanhentunut tieto eikä pitäisi paikkaansa. Imetystukilistalta kopsasin seuraavaa. :) Kannattaa kysäistä neuvolasta.

"Lääketieteellisiä syitä lopettaa imetys voivat olla mm. kohtukipu, verenvuoto tai äidin jatkuva painonlasku raskauden aikana, joskus myös aikaisemmat keskenmenot tai ennenaikainen synnytys. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että terveen äidin normaalissa raskaudessa imetys lisäisi keskenmenoja tai ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Isomman lapsen imeminen ei samalla tavalla aiheuta kohdun supistelua kuin pieni vauva rinnalla. Jotkut äidit kuitenkin tuntevat supistuksia imettäessään ja jos äidillä on suuri riski synnyttää ennenaikaisesti, saatetaan suositella imetyksen lopettamista. On hyvä muistaa, että jonkin verranhan kohtu supistelee kaikilla, esimerkiksi orgasmissa - eikä rakasteluakaan kielletä kuin poikkeustapauksissa. Hyvä peukalosääntö onkin, että mikäli rakastelua ei kielletä, ei ole syytä kieltää imettämistäkään. "

Imetystukilista.net - Imetys raskauden aikana

Palelee, väsyttää ja etoo. Siinäpä aamu tiivistettynä. :) Toissa yönä heräsin ihan kammottavaan oloon. Luulin jo, että mulla on oksennustauti tulossa, mutta onneksi meni ohi. Ja onneksi ei joka yö ole käynyt näin.

Ajatus ei kulje, joten takas työ pariin (ajatuksen tökkiminen ja työntekohan on tunnestusti hyvä yhdistelmä ;) ).

Lumi & muru 7+1 (tai 7+5)
 
Tervetuloa uusille, joita on tullutkin taas tosi monta!! :)

Lumi; Ihanan iso toukka oli teillä jo! Meillä just päinvastoin kun pitkä kierto ja myöhäinen ovis vetää LA:ta ehkä muutaman päivän taaksepäin. Mitta oli vasta 5,4 mm, mut sydän sykki urhoollisesti, onneksi :)

Vä-syt-tää..miehellä on ollut joka ilta jotain ohjelmaa ja juuri kun ajattelin, että tänään se on kotosalla, niin eiköhän pukannut tankkausreissua rajan taakse. Täällä Itä-Suomessa kun ollaan..olisin toivonut että joku armahtaisi minut pikkuneidin iltatoimilta kun ne tuntuu nykyisin ylitsepääsemättömän vaikeilta järkyttävän väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.

Tissit on tulleet kipeiksi, etoo koko ajan ja voisin nukahtaa istualteni työpöydän ääreen. Huomenna on koko päivän kestävä työpaikan tyky-reissu Vierumäelle, jossa tietysti reippaillaan curlingin ja zumban parissa. Voi taivas, en tajua miten selviän päivästä varsinkin kun pelkkiin ajomatkoihinkin menee n. 5 tuntia yhteensä. Aamuherätys on ennen kukonlaulua ja kotona varmaan n. 21.00.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 7+1
 
Nyt tännekkin on rantaunut pahoinvointi : / Tai ainaki tunti sitten kun heräilin, nii yökkäilin ja äskön sit ku kattelin tääl netis jotai ruokajuttuja, nii alko yököttää ja menin vessaa. Tosin ei tullut ku jotai ihme vaahtoo tai jotai ihme mössöö, mut ei kunnon oksennusta. Tiedän että tää olo paranis heti ku saan jotai ruokaa meneen alas, mut tuntuu nyt kaikki oksettavan. Voisin yrittää syödä kurkkua.
 
Janzku Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Tiedän niin hyvin tuon tunteen, kun pitäis väkisin syödä, että olo helpottais, mutta mitään ei tee mieli. Mua kuvottaa jo aukaista jääkaapin ovi. : / Tosin sitten kun pääsee syömisessä alkuun, niin se menee ihan hyvin. :

LumiLinnea Voi luoja, mä kuolisin jos joutuisin koko päivän tyky-reissulle! |O Tai en ehkä kuolis, mutta nukkuisin varmaa puolet ajasta. Mutta jospa sieltä saisi energiaa? Nukut bussimatkat ja koitat tankkailla aina välillä. Mun pitäis lähtee huomenna yhtä keikkaa kuuntelee, enkä käsitä miten pysyn hereillä sinne asti, kun yleensä olisin ihan valmis petiin jo klo 21 maissa. :D

Tämä väsy on kyllä jotain käsittämätöntä. Mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Nytkin haukottelen vedet silmissä.

Mites muilla töissäkäyvillä, onko työmotivaatiossa tapahtunut laskua? :) Mulla ei ehkä motivaatio ole sen kummempi kuin aikaisemminkaan, mutta aivot on ihan kohmeessa ja väsyttää niin, ettei meinaa jaksaa mitään. Joku muukin taisi aikaisemmin jo valitella samaa aivojen tökkimistä...

Jos tekis toppatakista pesän tuonne työpöydän alle ja ottais parin tunnin tirsat. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :wave:

Varovaisesti uskaltaudun mukaan. Ensimmäistä lasta täällä kovasti odotetaan. Ikää minulla 26v. Tällä hetkellä viikot 4+4 ja laskureiden mukaan laskettuaika on 20.10. Synnytyssairaala on OYS

Se, miksi olen/olemme mieheni kanssa varovaisin tunnelmin raskauden kanssa, on minun todella kovat alavatsa ja -selkäkivut, joita on nyt kestänyt viikon. Kipu on pahimmillaan öisin, jolloin herään kovaan tuskaan.:ashamed: Kipu on kramppimaista ja kestää aina jonkun aikaa kerrallaan. Tällaisia "kohtauksia'" saattaa tulla useampiakin yössä. Kävin asian takia jo lääkärissäkin, mutta vielä siellä ei osattu sanoa asiasta oikein mitään, koska raskaus on vasta niin alussa. Itseäni tietenkin pelottaa kovasti, että kaikki ei ole kunnossa. Vuotoa ei ole kuitenkaan kertaakaan tullut. Pelottaa, että raskaus on kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna. Menen seuraavan kerran seurantaultraan 27.2, jolloin viikot on 6+2. Tuntuu kuitenkin, että tuohon on hirvittävän pitkä aika.

Lapsi olisi enemmän kuin toivottu. :) Olemme olleet pitkään yhdessä mieheni kanssa ja vauvan laskettuaika sattuisi sopivasti meidän yhdessäolomme kymmenvuotispäivän tienoille.:heart:

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisista kivuista tai onko kuullut keltään vastaavasta? Niinkuin täällä joku aiemmin kirjoittelikin, netti saa pelkäämään ja hermostumaan. Pitäis olla järkevä ja lopettaa tämmöisestä lukeminen.

Muina oireina tällä hetkellä on aristavat rinnat ja tänään kahvi haisi aamulla pahalle.:D Vähän on sellainen jopelo-olo, mutta pahoinvointia tämä ei vielä ainakaan ole.

Ihana lukea positiivisia ultrauutisia ja muitakin kuulumisia teiltä! :heart:

Tsemppiä kaikille odotuksiin!
Jiiii ja toivottavasti jokin pieni 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:)
Mä sain ekan neuvola-ajan 29.2 eli aika aikaisin, en käynyt esikoisestakaan noin aikasin.
Ikäerosta meilläkin on siis toinen tulossa ja ikäeroa 1v8kk.

Neuvolassa käyn varmaan yksin/esikoinen mukana kun ne on tuttuja jo eikä niissä mitään uutta miehelle kuitenkaan tapahdu. Ja töitten takia on vaikea aina alkaa sumplimaan niitä aikoja kun haluaisin aamusta siellä käydä.
Ultraan varmaan tulee mukaan kuitenkin, jos vaan saadaan sellainen aika että saadaan lapselle hoitaja, sinne ei varmaan saa viedä mukana??
Mulla tulee ultria varmaankin 3, tai ainakin pääsen automaattisesti synnytystapa-arvioon sitten loppuraskaudessa. Viimeksi siihen ainakin kuului ultra.

saraheinä+pikkukakkonen 5+3 (vasta, voi että tämä aika menee hitaasti!)
 
LUMI, kiitos linkistä:flower: Täytyykin juu kysyä, mulla kun tuota km historiaa on niin tietty mitään riskejä ei haluis ottaa. Toisaalta nyt on tuo kilpparivajis hoidossa niin luulisin että se km riski on pienempi (koska mullahan alustavasti todettiin tuo vajis aiheuttajaksi) ei kuitenkaan vielä ole aiheuttanut mitään supisteluja tms tuo imetys

).(
Mulla on alkanut pahoinvointi. siis sellanen kuvotus joka alkoi vasta vkolla 8 viimeksi.. hmm..mutta viikkonäytöllinen kyllä näytti et ihan alussa mennään, ja luotan kyllä siihen, koska se täsmäisi kaikessa suhteessa..
Toki, raskaudet on erilaisia. Toivottavasti jää kuvotukseksi, viime raskaudessa voin aika pahoin melkein puoliväliin asti.

IKÄEROSTA: Mulla on tosiaan 04 ja 05 syntyneet tytöt, ikäeroa heillä alle 1,5v ja en kyllä päivääkään sitä ole katunut. Nyt toinen koulussa, toinen eskarissa ja ovat toistensa hyvän ystävät, tyttöjäkin siis molemmat. Eihän se aina helppoa ollut mutta nyt sen tajuaa miten hienoa se on, kun on seuraa toisistaan.
Nyt sitten 10/11 synty siis heille pikkusisko, tässä uudessa avioliitossa ja annettiin heti lupa uuden tulla (koska oli aikamoisen yrittämisen tulos ja ajateltiin että haluttaisiin pieni ikäero nyt taas) no, sehän sitten tosiaan sai alkunsa :D ja ikäeroa on tulossa vuosi :D mun laskujen mukaan la olisi kuopuksen syntymäpäivä, 21.10. Hiukan alkoi jännittää kun ne kuukautiset nyt oli kuitenkin, ja suvussa on vahvasti kaksosgeenejä, että huppista jos NYT tulis ne 2 niin mä saattaisin olla pulassa :D Kaikkea sitä yön pimeydessä ajattelee. Mä olen omalle kohalleni keränny jo sellaset epätodennäköisyysraskaudet että en yllättyisi :D
Mulla ei ole meinaan koskaan aikaisemmin käynyt niin että olis ollu normikuukautiset, ja silti ollut raskaana :) Kerta se on ensimmäinenkin :D

niin ja on siis 4. lapsi tulossa (9. raskaus)

jahas, maitobaaria kutsutaan :D
 
Ikäero: meille tulossa ikäeroa 3v 1kk :) Melko paljon, mutta minkäs teet. Toivon että tuo neitokaisen erittäin vahva uhma helpottaa ennen syksyä... Meillä ollaan päiväkuiva, kesällä on sitten hyvä opetella täysin kuivaksi jotta voi sitten syksyllä ottaa takapakkia... Jei! Nyt ei uskalla ulkoilla ilman vaippaa, enkä saa patjaa kuivaksi päivässä. kesällä kaikki on sen suhteen paremmin...

Onko muita selkävaivaisia? Mulla oli tammikuussa noidannuoli alaselässä/lantiossa. Vieläkin on ajoittaista jäykkyyttä vasemmassa pakarassa... Pelottaa, miten selviän kun vatsa kasvaa... Fysioterapiassa olen käynyt ja se on auttanut. saa vaan nähdä mitä se uskaltaa nyt tehdä, pakkohan sille on raskaudesta kertoa. En ota sitä riskiä että se aiheuttaa keskenmenon.

Mukavaa loppuviikkoa, tää taitaa kyetä huomenna töihin.
 
Vaikka itekki uusi oon niin toivotanpa uudet omastaki puolesta mukaan! Ja tietty onnea plussasta! :)

Ikäeroista: Meillä on ekan ja tokan ikäero 4,5v, toisen ja kolmannen ikäero oli jo 8v, kolmannen ja neljännen ikäero on 3v3kk ja nyt tulee nelosen ja vitosen ikäeroksi 1v11kk.
Lupa neloselle annettiin heti kolmosen syntymän jälkeen, toiveissa juurikin pieni ikäero, kolmostaki ookattiin aikoinaan 3,5v..nelosen jälkeen ehkäisyä ei olla käytetty joten pienempää ikäeroa ei sitte saatu mutta melkonen ylläri tämä on ku näinki nopsaan plussasin...
Mulla on kans noita keskenmenoja useampi taustalla esikon ja tokan välissä oli yks rv5+, tokan ja kolmannen välissä toinen rv6+, kolmannen jälkeen oli kaks km:a rv10+ ja rv7+. Nyt toivon totisesti ettei noita tarttis enää kokea!

Sakuliini: Mulla on issiasvaivoja edellisen raskauden jäljiltä, tosi kipeinä välillä ovat...tosiaan toivotaan etteivät ihan hirveästi pahene tän raskauden myötä!

Sukupuolista: Mulla tuo Kiinalainen raskauskalenteri ei oo pitäny ku puolella paikkansa. Sen mukaan tokan pitäs olla tyttö (vaikka on poika) ja nelosen pitäs olla poika (on tyttö), nyt näyttää povaavan meille poikaa, vaihteeksi =D

Pahoinvointi: Joo se yllätti jo tänään! Siis höh..rv4+1..miten se näin aikaseen alko tällä kertaa? Närästys vaivaa myös, mikään juoma ei oikein taho mennä alas vaikka eilen killitin vaikka mitä! Ihan oksentaa ei onneksi vielä tarttenu mutta taidan kyllä ottaa samantien käyttöön nuo rannekkeet mitkä viimes oli pelastus!

_Lumi_: Mulla on kotidoppleri, ostin sen jo vuonna 2007 ja mää oon kyllä tykänny siitä kovasti, joten eiköhän se teilläkin tule hyvään ja kovaan käyttöön! :)

Huoh, pakko kait jatkaa hommia!
 

Yhteistyössä