Tervetuloa uusille Onnenmurusia odottaville :heart: :flower:
Laara85: Mulla oli ennen plussaamista ihan mahottomasti ilmavaivoja.
Ihmettelin, että joko mulle on laktoosi-intoleranssi puhjennu.
Yksi ilta mies lueskeli Juoppohullun päiväkirjaa - Raskausarpia ja minä valittelin samalla sille, että on jo kummaa hommaa, mistä maha voi tämmöseksi mennä. Se tuumasi, että jospas olet raskaana.
(Kirjassa siis Juhan vaimoke oli raskaana ja hänellä oli ilmavaivoja)
Nurmo: Samaa minäkin olen mietiskellyt, kuinka pitkälle uskaltaa nostella painavia asioita/ihmisiä.
Itsekkin olen hoitoalalla töissä. Mutta ei kait se auta, kun kuunnella omaa kroppaa. Ja toista mitä olen miettinyt; yövuorojen teko. Mietin, että nyt kun mulla on iiihan tolkuton väsymys alkanut ilmaantumaan, miten jaksan tehdä yövuoroja. Viimeeksi yövuorossa alkoi silmät luppasemaan jo puolenyön aikaan, oli tosi tuskallista odottaa, että kello olisi jo lähellä 7...
Harrastusgallup:
Asustelen paikkakunnalla, jossa minulle kiinnostavia harrastusmahdollisuuksia
on aika vähän. Itse tykkäisin harrastaa pallopelejä, kuten lentopalloa, koripalloa, sählyä, sulkapalloa yms. Täällä ei ole pelaajia, että saisi oman porukan kasaan... Mutta eikös ne raskaana ollessa ole suositeltava pitää pannassa?
Kuntosali-ihminen en todellakaan ole, ei ole mun juttu se. Oikeastaan ainoa mitä harrastan on lenkkeily säännöllisen epäsäännöllisesti. Ehdottomasti kunnosta kannattaisi pitää huolta, olisihan se raskauden/synnytyksenkin kannalta varmaan pelkästään positiivinen juttu. Jospas sitä sitten ulos pääsisi, kun nuo pirskarin pakkaset lauhtuisi!
).( Nyt on alkanut oikeastaan pikkuhiljaa oireita ilmaantumaan. Yököttävä oloa ilmaantuu, suurimmaksi osaksi silloin, kun vatsa alkaa olla tyhjä. Heti helpottaa, kun jotain saa suuhunsa.
Väsymystä on myös, päiväunientarve on todellakin ja yöunet nyt kuitenkin melkein kellonympäri.
Vatsaan on ilmaantunut turvotusta. Vatsa ja selkäkipuakin tuntuu olevan. Mietin, jo että kunhan ei ole VTI, minulla on niin äkkiä se munuaisissa
Olen syönyt VTI-estolääkettä, mutta vaihoin merkkiä, kun edellisistä tuli oksettava olo. Ja nyt mitä minulla on, ei saa raskaana ollessa syödä... No Talvikelillä kunnon ja asian mukainen pukeutuminen, ettei pääse kylmä alaselkään...
Itselläni tuo kylmän pääseminen on aika suuri aih. tulehduksen.
Tuntuu piinaavalta odotella ensimmäistä neuvola aikaa, vielä on reilu 2 viikkoa...
Saanen minäkin
Galluppia heittää kehiin!
Koskas te olette kertoneet tai aiotte kertoa raskaudestanne perheelle/sukulaisille, ystäville ja työnantajalle?