LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Topsy Ei onnistunut nettisivujen kautta tilaaminen. Silloinkin pitää saada yhteys myyjään joka sit tilaa ja lähettää tuotteet. Kukaan sieltä ei vastaa. Vaikeeta. Voisin ruetakkin myymään, mut siinä piti sitoutua pitämään muistaakseni kahdet kutsut viikossa ja alotuspakettikin oli aika kallis.

YOdottaja Mistä löysit viulle arskat? Mä ostin Eelille ne baby banz retrot. Aika vinkeen näkönen kakara :) ps. kuva ois kiva...
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Topsy Ei onnistunut nettisivujen kautta tilaaminen. Silloinkin pitää saada yhteys myyjään joka sit tilaa ja lähettää tuotteet. Kukaan sieltä ei vastaa. Vaikeeta. Voisin ruetakkin myymään, mut siinä piti sitoutua pitämään muistaakseni kahdet kutsut viikossa ja alotuspakettikin oli aika kallis.

YOdottaja Mistä löysit viulle arskat? Mä ostin Eelille ne baby banz retrot. Aika vinkeen näkönen kakara :) ps. kuva ois kiva...

Mä mietin aiemmin tota myös, mutta en voi välttämättä sitoutua kaksiin kutsuihin viikossa... Mutt aloituspaketin sai mys pitämällä tietyn määrän kutsuja, ja itse jää ilman "voittoa" jonkun titeyn ? määrän ajan...
 
Ankeeta maanantaita :wave:

Tänne on nyt se räkätauti ajautunut...tälläerää vielä minulla, mutta kovin oli pieni mies yöllä tukkoinen. Ei oo mullakaan ollu sit viime kesän jälkeen minkään sortin tautia, joten nyt sit tulee vissiin kunnolla, nenä vuotaa koko ajan, kurkkuun sattuu ja aivastuttaa yhtenään, aika kurja olo...ja tää jos on sitä pitkäkestoista tautia niin kivat sille...

Meillä myös heräillään taas tuossa kuuden aikaan aamuisin ja äitiä väsyttäis niin pirusti, mutta kun ei mee perille että ON VIELÄ YÖ! Sitten on noustava ja kitkuttava koko ajan kun väsyttää, mutta nukkua ei voi...lauantai oli kyllä jo ennätysten ennätys kun ukkeli veti koko pitkän päivän yksillä katkonaisilla kahen tunnin päikkäreillä. Äsken muka nukahti syliin, ja vein sänkyyn, niin nukku kaks minuuttia ja kävi huutamaan, se niistä päikkäreistä...korvaahan tuo haroi kyllä, joten sitäkin mietin, mutta kun niitäkin hampaita ois vissiin tulossa että jos se siitä johtus... mutta pitäähän tuota käyttää lääkärissä jos ei ala kummeta. Täälläkin ollaan niin väsyneitä molemmat että ei jaksas millään yhtään mitään.
Helpottaa että tietää, ettei ole ainut tässä tilanteessa :hug: :hug: Halaukset kanssasisarille!

Ai, niin saatiinhan me se uus astiakone perjantaina :laugh:

Muutes susa ethän oo tyhjentäny koko lindexiä niistä poikien vaatteista? Aattelin joku päivä tulla ostoksille jahka tästä tauvista seleviää...

Joo, jos koittas uudestaan tuota nukkumista.
 
DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 65,4kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 69,5kg*
MIKERO (65kg) lähtöpaino 77,6kg viime kerrasta -1700g, nyt 73,8kg
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -2500g, nyt 83,2kg*
TIIPII (68kg) lähtöpaino 72kg viime kerrasta -500g, nyt 70kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta -500g, nyt 78,5kg*
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 74,4kg*
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72kg*
ÄITYLI75 (80kg) lähtöpaino 95 kg viime kerrasta -1900g, nyt 93,1kg



 
Ihania linkkejä :heart: :p on e hyvä että on jo synttäriteema valmiina :laugh:

Myö käytiin se vaaka sitten räjäyttämässä :whistle: Neiti painaa vaatimattomat 8660g :D ja pituuttakin oli 2kk aikana tullut 7cm. Nyt 66cm. Mitattiin kahteen kertaa kun täti ei tulosta oikeaksi uskonut.
 
Me tultiin hetki sitten vauvamuskarista. Hilma on unilla, mutta on taas ollut ihan normaali. Nukkui koko yön hyvin ja aamulla iloisena höpötteli. Ei tietoakaan kirkumisesta ja syöminenkin sujui hienosti. Ihme juttu tuo eilinen..

Meillä on tänään neuvola, saadaan rotan toinen osa, ja sitten ihmetellään sitä mahdollista maitoallergiaa. Musta kaikki on ollut ihan samanlaista tällä viikolla, vaikka mä oon ollut täysin maidottomalla ruokavaliolla. Pulauttelua on ollut jopa tavallista enemmän. Joten itse alan kallistua siihen, että ei se ainakaan maitoallergiaa ole. Toivottavasti painoa olisi nyt viikossa kuitenkin edes jonkun verran tullut..

Meillä on alkaa viikot olemaan aikamoista hulinaa - tällä viikolla esim. tänään muskari, huomenna babybio, keskiviikkona treffineuvola, torstaina vauvakerho ja perjantaina toinen muskari... Hilman ehdoilla tietty mennään, eli jos on väsyneen ym. oloinen niin jäädään tietysti kotiin. Mutta nyt on ainakin viihtynyt aina hyvin ja mammakin on virkeä, kun on paljon puuhaa :) Oon kyllä siinä mielessä onnellisessa asemassa, että niin monella kaverilla on nyt täällä vauvoja - seuraa löytyy aina ja lisää on löytynyt sitten kaikista noista harrastuksista.

Nyt täytyy taas pikapikaa kaivaa kirjat esiin ja opiskella sen aikaa kun neiti nukkuu :)
 
Meillä kans poju haroo korvia aikasta usein, tehny sitä kyllä jo pidemmän aikaa. Korvien harominen alkoi samaan aikaan kuin katkonaiset yöunet. Pari viikkoa sitten neuvolalääkärissä korvat tarkastettiin eikä niissä silloin ollut mitään.
Nyt olisi harominen ehkä pikkuisen lisääntynyt. Kitinä ja tirinä on myös lisääntynyt. Missään ei olisi hyvä olla paitsi sylissä ja silloinkin tosiaan pitää vatkata ja vellota. :/
Jotenkin vaan olen tottunut jo tuohon itkuun ja kitinään etten osaa edes ihmetellä mistä mahtaisi johtua. :ashamed: Sen verran kyllä olen oppinut "lukemaan" pojua, että tiedän ettei sitä mihinkään satu. Ja kyllähän mä pikkuista ukkelia sylissä pidän, kun siinä kerta on hyvä olla. :heart: Välillä vaan on aika raskasta kun ei käy sitteri, ei vaunut, ei lattialla olo, ei sänky eikä iskän syli... :/ Mutta loppujen lopuksi se on todella lyhyt aika mitä sitä saa sylitellä, joten yritän aina sen muistaa. :heart:
 
Huomenta(päivää ) kaikille!

Olen tässä miettinyt, ja taidan lopettaa palstailun näin lyhyeen täällä lokamammoissa. Teillä on täällä tiivis porukka ja hyvä niin, mutta uusien kannalta toisaalta liiankin tiivis; tuntuu että ei pääse enää juttuihin mukaan. Oma moka kun en aiemmin aloittanut kirjoittelua. Monesti meinasin, mutta ajattelin että koko tekstini jää huomaamatta, kun teiltä tuli juttua se 50 sivua päivässä.:D Sitten kun vähän hiljeni, niin ajattelin että NYT. Harmittaa kyllä, etten kirjoitellut heti kun tyttö syntyi, mutta silloin olin niin väsy kun meillä valvottiin yöt eka kuukausi..

Lisäksi olen niin arka etten uskalla kovin henkilökohtaisia tänne kirjoitella, koska tiedän että tutut mammat käyvät kaksplussassa ja pelkään että he minut tunnistavat juttujeni perusteella ja sitten tietysti lukevat kaikki... Typerää ehkä, mutta.. :ashamed:

Joten hyvää jatkoa teille kaikille, olette hienoja ihmisiä! :hug:
Pitää käydä välillä vilkuilemassa teidän juttujanne. Katson jos vaihdan jollekin toiselle palstalle, onhan näitä lokavauvoille aloitettuja ketjuja varmaan joka vauvapalstalla. Vaikka eiköhän niihin muihinkin ole jo omat piirit muodostunu..
 
Voi minsu :hug: Älä nyt hylkää meitä! Kyllä mukaan mahtuu uudetkin ja tutustutaan pikku hiljaa... Ja ethän siä mikään uusikaan ole, odotusajasta on vain aikaa jo. Ja kaikkia sieltä ei millään voi muistaa. Täällä palstalla on ollut muutenkin ihmeen hiljaiseloa viime aikoina...

Loukkaannuitko siitä kerhohommasta? :'( Mut kaikki ei sinuu sieltä odotusajalta muista ja kokevat ehkä "uhkana" kun tuolla on kirjoiteltu todella henkilökohtaisista asioista.... (samperi on en keksi uhka sanalle oikeaa sanaa) :ashamed: Älä lähde pois :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mitä????! Liikkuukos Sanni jo :o En usko :whistle: Mitäs siä mileko oot tytölle syöttänyt jos vauhti on jo huima :laugh: Ei meijen pallo ees käänny vielä :D


Ku söiskii jotain muuta vellin ja Semperin lisäks. Taitaa neidillä olla kiire tappelemaan siskojen kanssa. Konttaustahan tuo ei oo ku sellasta ryömimistä. Iha ku mato... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ihania linkkejä :heart: :p on e hyvä että on jo synttäriteema valmiina :laugh:

Myö käytiin se vaaka sitten räjäyttämässä :whistle: Neiti painaa vaatimattomat 8660g :D ja pituuttakin oli 2kk aikana tullut 7cm. Nyt 66cm. Mitattiin kahteen kertaa kun täti ei tulosta oikeaksi uskonut.

Joo ja kysykää multa vaan noita painoja yms. oon aika haka arvaamaan lähes oikein :laugh: :laugh: :laugh: kysykää vaikka tuutilta :D
 
Sainpas taas hännän kiinni :) . Äkkiä vaan Minsulle, älä häivy :hug: !!! Sulla ollut nyt kivoja juttuja musta täällä :) !

Katjannan lääkäriuutisia odoellen! Pitikin just kysellä, että millon jäätte vauvan kans kaksin. Toivottavasti on terveet korvat ja poika muutenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ihania linkkejä :heart: :p on e hyvä että on jo synttäriteema valmiina :laugh:

Myö käytiin se vaaka sitten räjäyttämässä :whistle: Neiti painaa vaatimattomat 8660g :D ja pituuttakin oli 2kk aikana tullut 7cm. Nyt 66cm. Mitattiin kahteen kertaa kun täti ei tulosta oikeaksi uskonut.

Joo ja kysykää multa vaan noita painoja yms. oon aika haka arvaamaan lähes oikein :laugh: :laugh: :laugh: kysykää vaikka tuutilta :D

Ihan totta. :D Kysyin eilen arviota millä pluskäyrällä Kiia kulkee. Piituli heitti +15 no tyttö menee +16 :laugh: Ja äsken kysyin puhelimessa arvaa paljonko paino, Piituli arvas et 8900g ja Kiia painoi 8660g. Tarkka täti arvaamaan :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ihania linkkejä :heart: :p on e hyvä että on jo synttäriteema valmiina :laugh:

Myö käytiin se vaaka sitten räjäyttämässä :whistle: Neiti painaa vaatimattomat 8660g :D ja pituuttakin oli 2kk aikana tullut 7cm. Nyt 66cm. Mitattiin kahteen kertaa kun täti ei tulosta oikeaksi uskonut.

Joo ja kysykää multa vaan noita painoja yms. oon aika haka arvaamaan lähes oikein :laugh: :laugh: :laugh: kysykää vaikka tuutilta :D

Ihan totta. :D Kysyin eilen arviota millä pluskäyrällä Kiia kulkee. Piituli heitti +15 no tyttö menee +16 :laugh: Ja äsken kysyin puhelimessa arvaa paljonko paino, Piituli arvas et 8900g ja Kiia painoi 8660g. Tarkka täti arvaamaan :laugh:

jep,jep :D :laugh:
 
Tuutilla Potra pimuli =)

Nyt sain tuon ukelin ulos nukkumaan ja juon kuumaa mustaherukkamehua omaan olooni...
Kannatti kertoa että sain nukkumaan, saman tien alkoi huuto voi prkl...no ei onneksi ollu kun tuttia vailla. Vois itekki alkaa nukkumaan, mutta kun se on tuollasta että saa olla ainaki puolen tunnin välein lykkimässä vaunuja tai laittamassa tuttia suuhun, niin se vaan ärsyttää kun just ite nukahtasit niin eiku nouse..parempi kun ei ees yritä.

Älä Minsu lopeta kirjoittelua, itekkin olen vielä suht uusi ja välillä ulkona kaikista jutuista ja joskus tuntuukin että, tuskin kukaan edes lukee mitä mä kirjoittelen, mutta sama se mulle, pääasia että itteä helpottaa kun saa aina jonnekkin purkautua...

Tää taitaa mennä maistelemaan maksalaatikkoa puolukkahillolla ja sen jälkeen sohvanpohjalle oottamaan seuraavaa kutsuhuutoa...
 
äitivaan meil on Kiian kanssa kilpailu kummalla on isompi pelastusrenkas kesällä :laugh:

Ai niin unohtui :ashamed: ei varmaan ole enää ihme että miä unohdan jotain :ashamed: Paranemisia sinnepäin :hug:
 
Juu tààllà myòs taas risainen yò.. Yòllà meuhkataan ja pàivàllà ollaan niiiin hienoa tyttòà ettà! Aamulla ei taaskaan suostunut syòmààn pullosta niin tein sitten puuroa ja olisi mennyt vaikka kuinka paljon.. Tuntuu ettà annika haluaisi vaan syòdà lusikalla ja unohtaa koko tuttipullon.. On muka niin iso tyttò jo ;) Nyt neiti sitten simmahti tuonne sànkyyn ja minà olen sitten tehnyt noita soseita pakkaseen =) Olen muuten ihan sekaisin noiden ruokien kanssa, kun tààllà sanotaan niiin ja nàin ja sitten suomessa taas erilailla.. Eilen sitten kyllàstyin koko hommaan ja pààtin ettà teen niin kuin omassa mielessàni parhaiten ajattelen! Olen sitten huono àiti tai en... :| Nyt pitàà mennà kun luru huutelee... =)
 

Yhteistyössä