LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Täytyypi varmaan lähteä noita koiruleita pikaisesti kusettamaan. :wave:
Laita niille vaipat niin ei tarvi koneelta poistua :whistle: :ashamed:
Ehätin jo käydä, mut pitää ens kerralla kokeilla! ;) :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Kannattaa :D Säästyy kengänkin pohjat :whistle: :LOL:
Eipä nuo kengänpohjat muutenkaan kamalasti kulu... :whistle: :ashamed:

 
Minsu älä lopeta! Kyll me sut halutaan mukaan :hug:

Leya mulla on sulle hyvät pillerit... tuutko hakemaan :LOL:

Mutta nyt oikeasti mua V*****taaaaaaa!!! Mä sanoin liian aikaisin, että nyt näyttää hyvältä... P****t! Aamupäivän aikana 3 vaippaa täynnä p***a... Just kun sain vaipan pois, niin tuli oikein kunnon suihku... ei jumapliuta. Onneksi kerkesin just väistää, muuten olis äippäkin ollu yltä päältä siinä tavarassa... Onneksi nukahti tonne päikkäreille... Annoin vähän mustikkaa, kun se pitäis rauhoittaa tota mahaa. Maitoa joi vähän. Ei jummi... Mä en jaksa...
Oliks täällä joku nokialaisista? Kun siellä kuulema annettiin jotain uutta ripulilääkettä vauvoille ja se kuulema tehos tosi hyvin... meinasin vain kysyä mielipidettä asiaan.... No jos ei ole, niin ainakin toi eemelin täti tuo iltapäivällä sitä lääkettä tullessaan (kun eihän meidän peräkylän apteekissa sellaista ole)...

Mutt mä nyt yritän vähän aikaa saada unta palloon, jos vaikka jaksais vähän paremmin kanniskella tota sairasta ipanaa sitten päikkäreiden jälkeen. Mä just mietin, että tää taitaa olla jo toinen mahatauti pojalla tässä 5 kk aikana. Paitti että kertaakaan ei vielä ole ollut näin paha... :headwall: :headwall: :headwall: :'( :'( :'( :headwall:
 
minsu äläs mee minnekään! :wave: Jos vähän seuraat, huomaat ettei munkaan juttuihin kukaan yleensä vastaa :LOL: :LOL: Silti mä kirjotan tänne ainakin 20 viestiä päivässä :LOL: :LOL: Ja mä luen ainakin aina kaikki viestit, myös sun että äitivaan :hug:
 
huhhuh,just sain anttonin ulos nukkuu ja ei hitto että mä repesin ku avasin vaunujen mukana tulleen sadesuoja pussin,niin järkky :LOL: mun pitää kyl kuva siitä laittaa,ihan ku jossain kuplan sisällä ois noi vaunut :LOL: milekolle jaksuja synttäri kiireiden ja kipuilevan selän kanssa,mie lähetän sulle silmät takaraivoon nii ehit kattoo mihin se anttonin nainen karkaa,tosi tänne päin se kai tulee :LOL:

mä meen nyt lukee tarkemmin noita juttuja,takki päällä taas ootan millon häläri antaa kutsua heijaamaan vaunuja..
 
LillaStina, mä kokeilen eka vielä nuot Tramalit ja jos nekään ei auta, niin pakko kai mun on lähteä Yariksella teille ajamaan lääkkeen hakuun. Pitää vaan varmaan tankata lähtiessä... :LOL:

meillä Essi on oppinut pöristelemään kunnolla, tänä aamunakin sylki miehen läppärin päälle, kun istui sen sylissä kun mä join aamukahvia. Kuola vaan lentää...
 
leya,mulla ei auttanu selkä kipuun panacodit eikä tramalit :LOL:
vaikka vahvoja lääkkeitä pitäs olla..

niin piti kertoo viel että antton anto isille ja äidille eilen kunnon naurut,siinä illasta alko ihan hirveesti puskemaan kakkaa,siis ihan hirmu kovaan ääneen änki sitä ja pitkään..no arveltiin et sieltä tulee ihan kunnon kakka,avattiin vaippa nii sieltä oli tullu vaan ihan pieni papana,kova sellainen :LOL: aamulla sit tuli normaali löysä kakka :D
 
tyty nukkuu ja isäntä kattoo tossa jotain filmii..ja välillä nukkuu..

hitto oli lähellä etten tehny tosta vanhasta kissasta rukkasia..sai kyllä sellasen niska pers lennon pellolle,kun teki sit kuset tonne vanhemman tytön huoneen matolle..ja joku kissa oli käyny kuseksimassa venlan hoitoalustalle..onneks siinä oli pyyhe ja harso päällä..mutta kiva oli maton pesuun käydä :eek:
eivät voi persiitää ulos viedä kun on märkää..sanoinkin et kohta meillä on kolme ulkokissaa ja koira..sisälle ei oo asiaa.

oli ollu puhetta me&i.n vaatteista..mie tilasin suoraan joensuun alueen myyjältä sähköpostilla..tässä kuussa varmaankin saan ne..mutta mitähän mie tilasin..en enää muista..apua..

kävin tänään tokmannilla,ja kattelin niitä pilvibodeja..meijän tokmannilla makso 9.90e kaks kappaletta :eek: lopupelissä olivat aika haljun värisiä.ihastuin maastokuviollisiin housuihin siellä..ovat selaset vaaleanpuna valkoset..aika reteen näköset :D

niin ja minsu elä nyt mihkää häippäse..joohan :D
 
Enja Meillä on Tomy-merkkinen kantoreppu, se on muuten ihan hyvä, mutta siinä on tosi paksu vuori ja meitin poika ainaski hikoilee siinä herkästi. Että sellasta ei kannata ainakaan näin kesää vasten ostaa, eikä oikein sisäkäyttöön.
Kysymys sinulle, muistelisin että joku aika sitten puhuit että teillä käytössä vesiliina?vai olenko ihan hakoteillä?Jos on, niin millainen sidonta siihen tulee?Kun mä sain sellasen, mutta en oo pystyny testaamaan kun en oo oikein löytäny ohjeita siihen...sidotaanko samallai kun tavan liinat? Haaveilisin sitä mukaan vauvauintiin ja suihkutteluun yleensä, kun tuo jätkä painaa melkoista paljon...
Ja saap kyllä muutkin vastata, jos tietoa on, joku aika sitten kyselin ja silloin ei tainnu vastauksia tulla.

Mitä puette plussakelillä vaunuun? Käytättekö vaunussa fleesepukua?Hiostaako ne kovasti?Meillä on muutama sellanen, mutta ei oo tullu vaunussa käytettyä, kun ainakin automatkoilla hiostaa istuimessa tosi paljon...Pitäs vissiin joku ohuempi haalari hommata, kun toppahaalari tuntus olevan vähän liikaa, kun vaunussa on kuitenki makuupussista lähtien...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Enja Meillä on Tomy-merkkinen kantoreppu, se on muuten ihan hyvä, mutta siinä on tosi paksu vuori ja meitin poika ainaski hikoilee siinä herkästi. Että sellasta ei kannata ainakaan näin kesää vasten ostaa, eikä oikein sisäkäyttöön.
Kysymys sinulle, muistelisin että joku aika sitten puhuit että teillä käytössä vesiliina?vai olenko ihan hakoteillä?Jos on, niin millainen sidonta siihen tulee?Kun mä sain sellasen, mutta en oo pystyny testaamaan kun en oo oikein löytäny ohjeita siihen...sidotaanko samallai kun tavan liinat? Haaveilisin sitä mukaan vauvauintiin ja suihkutteluun yleensä, kun tuo jätkä painaa melkoista paljon...
Ja saap kyllä muutkin vastata, jos tietoa on, joku aika sitten kyselin ja silloin ei tainnu vastauksia tulla.

Mitä puette plussakelillä vaunuun? Käytättekö vaunussa fleesepukua?Hiostaako ne kovasti?Meillä on muutama sellanen, mutta ei oo tullu vaunussa käytettyä, kun ainakin automatkoilla hiostaa istuimessa tosi paljon...Pitäs vissiin joku ohuempi haalari hommata, kun toppahaalari tuntus olevan vähän liikaa, kun vaunussa on kuitenki makuupussista lähtien...
mie kyllä turasin tytylle vielä ohuen välihaalarin tonne vaunuun sisävaatteiden (bodyn ja housujen) lisäksi.sekä äippäpakkauksen toppapuvun..olin kyllä kahen vaiheilla että laitanko ollenkaan tota välihaalaria..mut laitoin sitten kuitenkin..ei ole kuitenkaan niin paksu kuin äippäpakkauksen se vanupuku..sekä lapaset,ja villasukat,kypärähattu ja sellanen ohut solmupipo.
en kyllä enää laittanut vaunupussia kuin pikkuisen jaloille..
meillä ulkona +2 astetta lämintä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
meillä on +5 lämmin ja antton nukkuu ulkona body,potkarit,pikkasen paksumpi fleece puku,toppahanskat,villasukat ja pipo päässä..sekä vaunu pussi ja sadesuoja..
meilläkin sadesuoja,sekä vielä harso tossa vaunun edessä suojana..
mie muuten laitoin kylpylämpömittarin täs yhtenä päivänä tytyn ja toppapuvun väliin siis toppapuvun sisään..oli sitten 25 astetta siellä lämmintä..ja ulkona tais olla muutama aste pakkasta.
 
Piituli, koitin taas sulle kuvia lähettää, onnistikohan nyt :D . Lillastiinan miehen ohjeilla täällä porskuttelen :D

Meillä ollut lähes koko talven ohut fleesehaalari käytössä. Miinus asteilla sit enemmän, mutta täällä ollut melkis kokoajan plussan puolella tänä talvena :eek: ! Eli meillä on joku Hennesin feelsepussi/haalari, useamman pesun nähnyt jo, itse fleese ei ole mitään paksua, siinä on sit pieni vuori lisäksi. Tän alla oli tänäänkin vaan body ja sukkikset ja sit oli makuupussissa ja hyvin lämmin! Tuntuu, et kamalan vähän päällä, mut kumman lämpimiä noi vaunukopat ilmeisesti.

Huh heijaa, kai mun pitäs välillä tehdä jotain muutakin. Hitto vaan kun hukkasin tuolta picasasta meidän muut kotikuvat ja nyt pitäs osata laittaa ne sinne takasin...
 
Ai kun mulla oli kaks todella puhdasta poikaa :whistle: Halusivat jäädä pihalle leikkii. No jäätiin... pojat pikkusen konttasivat mudassa ja hiekkalaatikolla kosteita kakkuja tekivät... Hattuja myöten mutaa ja hiekkaa... Vaatteet oottaa nyt ulkona kuistilla et pääsen ne huuhtomaan ja koneeseen laittamaan. Ois ollut viisautta tulla pukemaan kurikset päälle :headwall: No tuleepahan puhtaat puvut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Huomenta(päivää ) kaikille!

Olen tässä miettinyt, ja taidan lopettaa palstailun näin lyhyeen täällä lokamammoissa. Teillä on täällä tiivis porukka ja hyvä niin, mutta uusien kannalta toisaalta liiankin tiivis; tuntuu että ei pääse enää juttuihin mukaan. Oma moka kun en aiemmin aloittanut kirjoittelua. Monesti meinasin, mutta ajattelin että koko tekstini jää huomaamatta, kun teiltä tuli juttua se 50 sivua päivässä.:D Sitten kun vähän hiljeni, niin ajattelin että NYT. Harmittaa kyllä, etten kirjoitellut heti kun tyttö syntyi, mutta silloin olin niin väsy kun meillä valvottiin yöt eka kuukausi..

Lisäksi olen niin arka etten uskalla kovin henkilökohtaisia tänne kirjoitella, koska tiedän että tutut mammat käyvät kaksplussassa ja pelkään että he minut tunnistavat juttujeni perusteella ja sitten tietysti lukevat kaikki... Typerää ehkä, mutta.. :ashamed:

Joten hyvää jatkoa teille kaikille, olette hienoja ihmisiä! :hug:
Pitää käydä välillä vilkuilemassa teidän juttujanne. Katson jos vaihdan jollekin toiselle palstalle, onhan näitä lokavauvoille aloitettuja ketjuja varmaan joka vauvapalstalla. Vaikka eiköhän niihin muihinkin ole jo omat piirit muodostunu..
Voi MINSU :hug:
Mä kans yritän tänne aina väliin jotain laittaa mut taustailux tuntuu enempi jäävän. Oon pieneltä paikalta ja tutut tyypit tuntuu täällä väliin käyvän lueskelemassa niin henkilökohtaisia juttuja ei viitti yleiseen jakoon laittaa!
Mut oisko meistä toisillemme seuraa??? =)
 
Jos pikaseen yrittäs jotain kirjotella...ikinä ei enää ehdi täällä mitään kirjottaa, pikaseen vaan juttuja lukasta :( Ja ronttikin on innostunut palstailemaan enempi...en tietty mä just sillo tääl :kieh: :D
Voileipäkakkua...hmmm...nam :p meillä onkin yhdet pirskeet tiedossa et toivossa hyvä elää voileipäkakun suhteen :p Tai voishan sitä itekki väsätä, sellasella "laiskalla" versiolla =)
Poju ulkona päiksyillä ja ulkona plussaa, eli vaatetus oli sisävaatteet(body+potkarit), fleecepuku(joka kyl musta hiostaa vähän :( ) ja lapaset, töppöset, puuvillahattu ja makuupussiin. Ja aivan taatusti herää hikihatussa :kieh:
Ihan kivoilta vaikutti KUVASSA noi tokmannin pilvikuteet...täytyy seuraavan kerran katella miltä livenä näyttää ja ehkä hurahtaa ostaan tolla hintaa :D
minsu, äläs karkaa minnekkään :hug: ei munkaan juttui varmaan moni lue tai kommentoi, mutta silti tääl on KIWAA..kiva lukee ainaki toisten arjen juttuja..ja ehkä kirjottaa sana jos toinenkin välil itekki =)
milli, voimia lääkärireissuun...toivotaan et uutiset pelkkiä hyviä :hug:
Milekolle voimia juhlien järkkäilyyn...on siinä hommaa :hug:
Noniin, lyheen tosiaan jäi kirjottelut...kutsu käy...koitan palailla paremmalla onnella =)
 
Piituli, nyt mä jotain sekoilin, sulle tais lähtee yks pieni jutunalotus, ei sitä tarvi laittaa, laitoin jo ite. En tiiä mitä aluks tein vahingos väärin, ku sulle sen meni lähettään tarkastettavaks :ashamed: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Piituli, koitin taas sulle kuvia lähettää, onnistikohan nyt :D . Lillastiinan miehen ohjeilla täällä porskuttelen :D

Meillä ollut lähes koko talven ohut fleesehaalari käytössä. Miinus asteilla sit enemmän, mutta täällä ollut melkis kokoajan plussan puolella tänä talvena :eek: ! Eli meillä on joku Hennesin feelsepussi/haalari, useamman pesun nähnyt jo, itse fleese ei ole mitään paksua, siinä on sit pieni vuori lisäksi. Tän alla oli tänäänkin vaan body ja sukkikset ja sit oli makuupussissa ja hyvin lämmin! Tuntuu, et kamalan vähän päällä, mut kumman lämpimiä noi vaunukopat ilmeisesti.

Huh heijaa, kai mun pitäs välillä tehdä jotain muutakin. Hitto vaan kun hukkasin tuolta picasasta meidän muut kotikuvat ja nyt pitäs osata laittaa ne sinne takasin...
tuli kyllä, laitoin ne kerhoon
 

Yhteistyössä