Syysterkut Hiekkiksen ja Norppiksen vauvalandiasta
!!
En ole oikein ehtinyt kirjoitella, ystäviä ja sukulaisia lappaa meillä.. perhekoko on kasvanut kuuteen henkilöön "poks" ja arki vie oman aikansa
mutta tässä sitä ollaan elävien kirjoissa ja elämä voittaa synnytyksen jälkeen jee!
@Tinnuli jäikö sulla siis jotain kohtuun kun kaavitaan..? kalvoja tai muuta? Tsemppiä sinulle ja toivottavasti paranet pian
!!
Mies lähti Italiaan messuille jne ja tosiaan viikon on poissa, nyt su kotiutuu. Ystävät on käyneet mulle kaupassa ja kerran kävin itsekkin, niin että isoveljet vahtivat vauvaa autossa. Vauva hienosti nukkui. Sain tehtyä myös poikien parturireissun ja minulta siistittiin pikasesti hiuksia silmiltä myös
!
Meillä paras ajankohta liikkellelähtöön tai missään käymiseen on aamupäikkärien aikana eli noin 9-13 välisenä aikana.
Tänään kävin ensimmäisellä vaunulenkillä ihanassa syksysäässä, ihan tuota kotitietä kuljettiin noin 30-45min, ai että teki minulle tosi hyvää, aivan ihanaa olla ulkona ja liikkua hiukan
. Alapää on ok kunnossa vuotoa ja peräpukamia lukuunottamatta, lantiopohjalihaksia haeskelen ja eiköhän ne siltä löydy. Pissat lirahtaa housuun aina kun aivastan seisaalleen, istuen kykenen hiukan stoppaamaan..
.
Oletteko muut vielä ulkoilleet/vaunuilleet/käyneet missään vauvojen kanssa?
Tissit olivat tosi kipeät maidonnousun jälkeen, eli noin 3pv synnytyksestä tähän päivään (vauva nyt sen 10vrk ikäinen). Ja siis TODELLA kipeät. Onneksi se vaiva helpotti ja maitoa tulee tarpeeksi. Miten teillä muilla sujuu imetys? Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille, yleensä vauva onneksi omalla rytmillään
huolehtii siitä että maidontuotanto asettuu hänelle sopivaksi
.
Neuvolantäti kävi kotikäynnillä tiistaina. Vauva kasvaa kohisten, pitkä ja hoikka tyttö. Iho siisti ja terve, alapää siisti ja kakkaa&pissa tulee normaalisti. Neuvolantäti halusi nähdä nännini ja ihmetyksekseni halusi kokeilla käsin niitä?? olen edelleen hämmentynyt, silä nännini ovat arkuutta lukuunottamatta kunnossa, imetys sujuu h yvin, eikä kukaan hoitoalan ihminen ole kahden aiemman vauvan aikana halunnut koskettaa nännejäni.. olen ihmeissäni ja en pitänyt tapahtuneesta. One ystävien kanssa purkanut asiaa jutellen, eikä päästä mihinkään siitä että outoa käytöstä neuvolantätiltä
. Ärsyttää suorastaan nyt jälkikäteen se tilanne.
Hormoonit hyrräävät. Ekalla viikolla synnytyksen jälkeen itkin yksin kotona vuolaasti ja toisaalta olin superonnellinen, mielialat heittivät ihan häränpyllyä. Nyt sekin on hiukan tasoittunut, vaikka edelleen huomaan että mieli on herkillä.
Nukun vauvan kanssa kahdestaan, sillä mies tarvitsee yöunensa jaksaakseen työviikkonsa, yrittäjä kun on niin ei ole isyyslomalla vaain pyörittää firmaansa. Onneksi vauva syö noin 3 kertaa yössä ja välillä siinä valvotaan 2-4 tuntia tissitellen, mutta usein ihan nukutaan kunnolla syöttöjen välit. Välillä nukun vauvan kanssa päikkärit tai iltaunet, hiukan vauvantahtista nukkumistani häiritsee tämä muu perhe aikatauluineen ja harrastusjuttuineen. Mutta ihan mukavasti saan nukuttua
.
Nimi meillä on tytölle, kolme etunimeä ja sama sukunimi kuin minulla ja aviomiehelläni. Täytyy vielä tilata tarjottavat seurakunnalta, sieltä ei olla vastattu sähköpostiviestiini. Kumma.
Johan oli piiiiitkä kirjoitus, pahoittelut jälleen kerran
en näköjään muutu..
T: Hiekkis ja Norppis 10vrk