IKÄEROSTA:
Mullahan on tosiaan tytöt piirun alle 1,5v ikäerolla.
Minä
ostin silloin tuplarattaat ja niillä pärjäsi hyvin, meillä olivat ihan ehdottomat.
Esikoinen oppi kuivaksi jo 1 vuotiaana (ja ensin tosiaan vielä yökuivaksi ihan itsestään :O olenkin siitä jo maininnut varmaan) joten 2 lapsen vaippoja ei tarvinnut pienestä ikäerosta huolimatta vaihdella.
Pinnasängystä
siirsin esikoisen isoon sänkyyn jo ennen kuopuksen syntymää: neiti oli n. 1vee silloin ja itseasiassa meillä sujui tosi hyvin siihen siirto siinä iässä: neiti ei tajunnut että pääsee siitä pois, ennen kuin muutaman viikon päästä, ja silloin oli jo tottunut siihen omaan sänkyynsä eikä koskaan sieltä ole rampannut kauheasti pois.
Hän nukkui aina jokatapauksessa erihuoneessa kuin minä, koska en ole ikinä saanut nukuttua jos vauva on samassa huoneessa (jotenkin murehdin ja kuuntelin lasta kokoajan). Meillä myös katkonaiset yöt loppui heti kun likka oli erihuoneessa, ja nukkui aina huonosti mun vieressä (neuvolan mukaan maidon tuoksu varmaan piti vauvan unet levottomina) Mulle oli myös helpompi imettää kun jouduin heräämään kunnolla ja menemään toiseen huoneeseen. jotenkin pysyin skarpinpana, enkä joka tuhaukseen heti herännyt, vaan vasta siihen kun vauva oikeasti halusi ruokaa eikä tuhissut unissaan. Kuopus sitten olikin ihan toista maata: hän nukkui vaunuissa ekat 6kk ja valvoin yöt läpeensä kun oli niin maha- ja korvavaivainen. vaunuissa oli kätevä heijata huutavaa lasta kun kädet väsyi (ja samalla kun lypsin maitoa, kuopus halkion takia siis sai rintamaitoa pullosta)
Esikoinen ei koskaan kuopuksen huudoista herännyt, on aina ollut kovin hyvä nukkumaan.
Tutista esikoinen pääsi irti 8kk:n iässä (sanoivat neuvolassa että 8kk:n iässä on sellanen vaihe, jolloin on helppo tutti ottaa pois, ja silloin kokeilin ottaa pois) ja ilman huutoja meni sekin sitten..
Kuopuksen vieroitin toisen leikkauksen jälkeen (suulaen sulku) koska tuttia ei saanut leikkauksen jälkeen imeä. Hän oli kovin riippuvainen tutista, ja viikon verran huuteli perään. Sitä jaksoi, kun tiesi että lääkäri oli tutin ehdottomasti kieltänyt.
Nyt ikäeroa tuleekin sitten reilu 6v kuopukseen ja 7,5v esikoiseen: olen ihan uudessa tilanteessa siis
Katotaan miten nyt kaikki sitten sujuu
Kaikki tavaratkin joutuu ostamaan uusiksi: olen kaiken antanut pois.
Ehdottomasti hankittavia aikaisemman kokemuksen perusteella on rintapumppu, aventin ihan ehdottomasti! Toimi minulla jopa sairaalan sähköpumppua paremmin!
ja
maidon kerääjät osottautuivat tosi käteviksi
Myös
harsoja haalin PALJON tälle vauvalle
nyt osaa myös kohtuudella ostaa vaatteita vauvalle. Meinaan mulla oli kyl aikasemmilla ihan liikaa vaatetta... sieltä aina ne suosikki vaatteet kuitenkin tulee joita tulee eniten käytettyä ja iso osa jää pieneksi ja käyttämättömiksi.
Sitteri on myös ehdottomasti ostoslistalla.
Äitiyspakkauksen haluan pakkauksena, olen joka lapsesta ottanut ja nyt varsinkin kun niin iso ikäero tulee. lisäksi mulle tuo ääretöntä hyvääoloa se vaatteiden hypistely
Tänään poksuikin 13+0, jee
Huomenna ultra taasen
Nyt tyttöjä hakemaan eskarista ja hoidosta
T:Neiti81+Kihuli 13+0