Miten juhlitte lastenne synttäreitä? Meillä on tapana saada valita aamiainen ja päivällisruoka omina synttäreinään. Useimmiten amerikkalaiset pannukakut kermavaahdon ja hillon kera + kaakao kermavaahdolla ja vaahtokarkeilla on listalla aamiaisella. Päivälliseksi toivotaan milloin fajitaksia, nachoja ja milloin maksalaatikkoa ilman rusinoita.
Sukulaisjuhlat on jokaisella ollut erilliset, mutta vauvan synnyttyä luulen, että yhdistetään aina 2 synttärit yhteen. Muuten olisi kuukauden välein neljät synttärit.
Kaverisynttärit on sitten erilliset ja usein ollaan ulkoistettu ne. Ollaan pidetty HopLopissa, Huimalassa, keilahallissa, FlamingoSpassa, Tropicariossa jne. Hintavammaksi tulee toki, mutta eipä tarvitse itse tehdä mitään.
Hammaslääkäriin varasin ajan vasta viime viikolla. Ei saanut enää jonoa ohitettua vaikka raskaana on ja edellisestä tarkastuksesta aikaa vaivaiset 4 v. Aika menee kuulemma 6kk päähän ja tulee kotiin postilla. Sepäs kivaa, kun ei yhtään tiedä onko sitten sopiva vai joutuuko soittelemaan perään.
Verotus Kelaa varten kannattaa hakea erillinen verokortti ja mainita sitä hakiessa, että menee Kelalle. Kela, kun teki jonkun 1,5% pidäyksen itse joka tapauksessa ja verottaja laskee sen norm. korttiin mukaan eli silloin maksaa aihettaa ekstraveroa, jonka tietty saa aikanaan takaisin. Veroa menee ihan norm. prosenttikaavan mukaan kuten palkastakin.
Vatsallaan nukkuminen ei onneksi enää onnistu. Heräsin joskus toukokuussa siihen, että olin röhnöttänyt mahallani ja maha oli kipeä tunteja ja minä paniikissa. Nukun tyyny jalkojen välissä, joka auttaa liitoskipuihin ja estää myös mua rullaamasta vahingossakaan mahalleni. Tosin maha sen verran iso, ett voisi olla jo työtä maata sen päällä
Shoppailusta Muutamat ihanat pienet sukkahousut on tarttenut alesta mukaan. Potkupukuja käytettiin edellisten kanssa eniten, mutta syyslapsen kanssa ne potkupukujen nappiosat jaloissa päästää ikävästi kylmää ja voi olla tarpeen laittaa sukkikset ja body alle.
C´mon mulla taas omasta takaa isot rinnat, mutta matalat nännit. Maito pakkaantui rintoihin enkä saanut millään lypsyvekottimella irti kuin 10ml pullonpohjat. Vauvat taas eivät ole saaneet otetta ja rintakumeista ei ole ollut mitään apua. Mä olen taisteluni taistellut ja tällä kertaa tahdon piikin pyllyyn, ettei maito nousekkaan ja suoraan pulloon turvaudutaan. Meillä se ollut aina alusta alkaen pääruokintakeinona ja nyt en kaipaa sitä karmeaa tulehdus/kipukierrettä lainkaan. Mietin tätä jo kolmannen kohdalla, mutta en osannut olla tarpeeksi "itsekäs" vaan tein suositusten mukaan
Rautavalmisteista parhaiten imeytyy nestemäiset aamulla tyhjään mahaan otettuna. Sitten tunnin paussi ennen syömistä.
Kutina voi myös merkki raskauskolestaasista (maksan toimintahäiriö), joka vaatii verikokeita ja päivittäistä sikiöseurantaa sairaalassa usein rv 35 lähtien.
Tine oli sulla virtsatientulehdus, joka levisi munuaisaltaisiin? Tsemppiä!
Maarit ja Niksu 27+