Lokakuun lapsoset 2016

Täällä uusi plussannut ilmottautuu! Tänään tein siis ekan r-testin ja plussaa näytti. La olis menkkojen mukaan 19.10 ja tänään olis rv 4+0 :love:
Oireina on ollut n. viikon ajan menkkamaiset kivut ja itkuherkkyys. o_O Noi menkkakivut vähän mietityttää kun aikasemmis raskauksissa ei vielä tässä vaiheessa sellasia ole ollut. Yritystä n. 1v 4kk ja tähän väliin mahtuu 1 kemiallinen ja 1 tuulimuna joka keskeytettiin lokakuussa. Samaa kyselisin et onko fb-ryhmää? En kaikkia kommentteja jaksanut lukea :unsure:

Catharin / 25 / 3.lapsi / satks
 
JanuarySky: Netti on sellainen paikka, että ihmiset käsittää helposti väärin asioita. Mää olen pyrkinyt pitämään nettietikettiä korkealla, en missään tapauksessa halua loukata ketään teksteilläni. Sen takia olen tarkka näissä asioissa :)

Pinjuska_1: Mulla on myös niin oireeton ja raskaus ensimmäinen, että koko ajan on pelko persiissä. Siksi niitä oireita toivoisi, vaikka oireettomiakin raskauksia on. Varhaisultraan menen kahden viikon päästä. Oon nyt viikoilla 5. Oon tehnyt 2 digitesti. Tän viikon lopussa teen yhden ja vielä siitä noin viikon päästä toisen. Neljään digitestiin pitäisi jo uskoa.

Mää en faceryhmään työni vuoksi voi liittyä, joten toivoisin, että ihmiset jaksaisivat käydä täälläkin kertomassa raskauden kulustaan.

Onnea täältäkin kaikille plussanneille :)
 
Viimeksi muokattu:
Mää selvittelin tänään varhaisultrien hintoja. Paikkakuntaa en halua sanoa, mutta täällä tehdään niitä kolmessa yksikössä. Hinta on joka paikassa kaikkinensa n. 200 €.

Missä vaiheessa aikaisemmin raskaana olleet ovat alkaneet käyttää äitiyshousuja? Mulla on siis nyt viikot 5+jotain tai sitten 5 tulee juuri täyteen, mutta turvotus on valtava. Verkkareissa on ainoastaan hyvä olla ja niitäkin pitää välillä venyttää vyötäröltä. Mistään housuista ei mene enää napit kiinni, ellei purista mahaa sisään ja silloin tulee maha kipeäksi.

Turvotus alkoi viikon sisään oviksen jälkeen ja on yltynyt viime päivinä.
Kiitos tiedosta! :) me taidetaan saada varhaisultra kyllä tk:sta, siltä ainakin nyt näyttäis huomenna pitää viel soittaa!

Mulla nyt 5+4 tänään havaittavissa melkosta turvotusta kans! Mutta se ei oo mitään verrattuna tähän rintojen kipuun!!! Urheiluliivit on mun pelastus <3
 
Moikka. Olen alusta saakka seurannut tätä ketjua ja nyt en enää malta pitää suuta kiinni. Eli täältä mukaan hyppää alkukuun lasketulla ajalla oleva kolmen lapsen heppaileva äiti. Kolmas raskaus ja neljäs lapsi jos tässä nyt kaikki hyvin menee. Plussasin jo aikaa sitten paljon ennen menkkoja pakastealkiosiirron jälkeen enkä voinut uskoa että tärppäisi niin siksi vähä varuillaan olen sivusta seurannut teidän keskusteluja. Meillä ei luomuna näy raskaus alkavan joten väestöliitossa on nää kolme raskautta alulle saatettu. Nimimerkillä ehkäisy heitetty 2005..

Oireena tissien turpoaminen, välillä massun jomotus ja lievää ällötystä syönnin jälkeen. Aika oireetonta niin ku ekassaki raskaudessa, kaksosista oli vähä enemmän yökötystä muttei oo ikään tarttenu oksentaa.

tintt@r@ / 31v / 4.lapsi / OYS
 
Moikka. Olen alusta saakka seurannut tätä ketjua ja nyt en enää malta pitää suuta kiinni. Eli täältä mukaan hyppää alkukuun lasketulla ajalla oleva kolmen lapsen heppaileva äiti. Kolmas raskaus ja neljäs lapsi jos tässä nyt kaikki hyvin menee. Plussasin jo aikaa sitten paljon ennen menkkoja pakastealkiosiirron jälkeen enkä voinut uskoa että tärppäisi niin siksi vähä varuillaan olen sivusta seurannut teidän keskusteluja. Meillä ei luomuna näy raskaus alkavan joten väestöliitossa on nää kolme raskautta alulle saatettu. Nimimerkillä ehkäisy heitetty 2005..

Oireena tissien turpoaminen, välillä massun jomotus ja lievää ällötystä syönnin jälkeen. Aika oireetonta niin ku ekassaki raskaudessa, kaksosista oli vähä enemmän yökötystä muttei oo ikään tarttenu oksentaa.

tintt@r@ / 31v / 4.lapsi / OYS
Mun la 3.10.
 
Te kellä on oireettomia niin onko teillä edes vihlasuja/repäsyn tunnetta? Mulla oli aluksi, mutta nyt nekin on poissa. Ultra minulla olisi ensikuussa, jännittää kovin että mitä siellä tulee vastaa :( :cry:
Voi hyvinkin olla ettei oo massussa juuri mitään tuntemuksia ja kaikki hyvin. Vielä niitä ehtii tullakki. Mulla ekassa raskaudessa ei juuri oireita ja en ois tienny olevani raskaana jos en ois tienny olevani raskaana
 
Kiitos vastauksista :) sain ehkä hitusen paremman mielenrauhan tähän asiaan :) Nyt vain odotellaan ekaa ultraa, jotta siellä sitten selviäisi. Milloin olisi (jos haluaa) hyvä aika tilata yksityiselle aika jos huolii mennä aikaisemmin ultraan? Taiko millä viikoilla näkyy jotakin? Nyt menossa 4+4
 
Punjuska_1: Mulle sanottiin eilen yhdeltä yksityiseltä asemalta, että viikoilta 7 lähtien kannattaa mennä varhaisultraan. Kysyin, että jos menee 6+ jotain, niin onko liian aikaista. Sanoivat, että voi olla.

Mää oon menossa 6+5 tai 6+6. Mitä netistä olen katsellut, niin monella näkyy tuossa vaiheessa alkion sydänäänet. Alkion sydän alkaa sykkiä 25 päivän ikäisenä, mutta en tiedä, näkyykö äänet vielä silloin.

Haluan mennä ennen ensimmäistä neuvoltaa ultraan. Muut ajat eivät olisi sopineet minulle, joten näillä mennään ja toivotaan parasta.

Mulla on kolmas päivä putkeen ihmeen pirteä ja hyvä olo. Ja tietenkin taas pelkään, että onkohan siellä mitään. Huomenna testailen kolmannen kerran. Turvotusta oli eilen illalla, mutta mielestäni vähemmän kuin aikaisemmin.

Yritetään nyt vain nauttia, mutta helpommin sanottu kuin tehty :)
 
Millä perusteella pääsee kunnalliseen varhaisultraan? Toivon kyllä pääseväni, tai sitten on pakko mennä yksityiselle :D vaikea vaan tietäää mille ajalle varata, kun on tosiaan niin oudot kierrot ;)

Oisin myöskin kiinnostunut Fb-ryhmästä, kun se perustetaan :)
 
Millä perusteella pääsee kunnalliseen varhaisultraan? Toivon kyllä pääseväni, tai sitten on pakko mennä yksityiselle :D vaikea vaan tietäää mille ajalle varata, kun on tosiaan niin oudot kierrot ;)

Oisin myöskin kiinnostunut Fb-ryhmästä, kun se perustetaan :)

Itse ainakin pitäisi päästä sen takia kun edellinen raskaus ollut kohdunulkoinen. Mutta myös jos viikot epävarmat niin silloin ultrataan aiemmin, ainakin näin toimitaan joissakin paikoissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meowmau
Hyyyvin varovasti jos uskaltas tänne vaikka toisella jalalla...:unsure: Eli tiistaina 9.2 tuli viivanen jonka jo plussaks voi laskea. Dpo:t oli sillon 10, kp 29/31-35. Laskettua aikaa ehottas 20.10.

Lisbon, 31, LA 20.10, 3. lapsi, PKSSK
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Onnea uusista plussista! Kiva, kun ryhmä kasvaa ja vertaistukea tulee lisää :)

Oireista: väsymys on ihan valtavaa. Mies oli pari päivää työreissulla ja eilen kotiutuessa joutui ensitöikseen laittamaan tiskikoneen ja pyykkikoneen pyörimään, kun mä en vaan kertakaikkiaan jaksanut. Aamuisin on maha sekaisin, ja jännitystä onkin riittänyt isompia muksuja päiväkotiin kuskatessa :rolleyes: Muuten ei juuri mitään. Jos unohtaa syödä niin etoo ja työpäivän jälkeen on pakko päästä mahdollisimman äkkiä farkuista eroon. Keskittymiskyky on ihan nollassa, kai senkin vois oireeksi laskea.. Joka vessakäynnillä tulee tarkastettua, ettei vain mitään vuotoja näy :D

Varhaisultrasta: suositeltavaa on mennä 6+ viikoilla, jolloin myös syke on havaittavissa. Esikoisesta kävin 6+3 ja näkyi hyvin, kakkosesta samoihin aikoihin ja nyt menen 6+4. Täällä Oulussa hinta pyörii 130€:n kieppeillä. Mulle sanottiin kohdunulkoisen jälkeen, että sijainti pitää tarkistaa, mutta enpä neuvolasta lähetettä saanut ja heillä ei kuulemma ole niin hyvät laitteet, että pystyisivät siellä ultraamaan :(

Aiemmat raskaudet oli myös aika oireettomia. Esikoinen syntyi 39+2 ja oli 3240g, kakkonen 39+4 ja painoi 3550g.

Päivät on pitkiä ennen ultraan pääsyä. Viimeksi vuoto alkoi juuri näinä päivinä, ja pieni jännitys on koko ajan ilmassa..

Nuppusuu 5+0
 
MammaMiina kiitos kattavasta vastauksesta! :)
Alavatsakivut taitavatkin olla oireena yllättävän yleisiä :confused:, toivottavasti eivät siis enteile mitään ikävyyksiä. Allekirjoitan ehdottomasti SahramiS tuon sun toteamuksen; jomottaa tai ei, niin joka tapauksessa huolestuttaa :cautious::D

Tervetuloa ja onnea uusille myös mun puolestani! Kiva huomata, että P-Karjala sai toisenkin edustajan, vaikka ollaankin valittu käyttää sairaalasta eri lyhennettä :)(y)

Kafi & Bebe 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: SahramiS ja lisbon
Soittelin just verikokeiden tuloksia ja HCG oli 2582, viikkoja silloin 4+5. Eli hyvältä vaikuttaa sen suhteen! Ei toki kerro, missä raskaus on ja onko alkio elossa, mutta vähän rauhoittaa mieltä. Kohdunulkoisessa hormoni oli maksimissaan 600 ja nousi todella hitaasti.. Pissa oli puhdas, joten selkäkivutkin johtui muusta kuin virtsatietulehduksesta :oops:
 
Tänne tullut uusia tasaiseen tahtii, kiva :).

Oireita Kuvotus nostanut päivä päivältä enemmän päätään. Ei nyt oksulle ole tarvinnut mennä, mutta tänään on ollut nyt koko aamupäivän sellainen ällö olotila. Töihin on ollut hankala keskittyä:unsure:.

Katselin tuota meidän listaa ja huomasin omaksi ilokseni että täällähän on aika monta meitä 30+ odottajia, Ihan kiva:). Välillä tuntui tuolla vauvakuumepuolella että kaikki on jotain 24 vuotiaita. Ei muuten, mutta tuli ikäkriisi:D:LOL:.

Enää viisi päivää ultraan!! :barefoot:.
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Mulla on tänään vihlonu mahaa sillai jännästi, nyt oon vähän varmempi siitä et tuol oikeesti vois olla joku kun tuulimunassa ei ollut mitään vatsatuntemuksia. Viimeyön valvoin melkeen kokonaan, väsytti, muttei tullut uni sit millään ja pyörisin koko yön.
 
Mää tein juuri kolmannen testin ja plussaa vielä onneksi tuli. Näyttö kertoi, että hedelmöitys on tapahtunut 2-3 viikkoa sitten. Viime viikon tiistaina sanoi, että 1-2-viikkoa sitten. Voiko tuosta jotain päätellä, että hormoonitaso nousee?

Tuleeko tuulimunassa ja kohdunulkoisessa testiin plussa? Nouseeko niissä hormooni normaalisti? Voiko mitenkään päätellä ennen ultrausta, että on tuulimuna/kohdunulkoinen?
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! Ja onnea! :love:

Oireista: Täällä huonovointisuutta hieman ollut edelleen, muutaman kerran oksennus kurkussa. Tän hetken inhokki on kana, kun avasin eilen kanapaketin niin oli pakko laittaa nopeasti takaisin kaappiin ja valita muuta ruuaksi. :D Hermotuntuu menevän välillä vähän liiankin nopeasti ja välillä harmittaa kun tuo taapero/uhmaikäinen saa välillä äidiltä vähän liian tiukkaa palautetta :( mut kyllä tää tästä. Välillä pientä vihlontaa ja jomotusta. Eilen aamulla tuli paperiin ihan miniriikkisesti rusehtavaa valkovuotoa ja menin ihan paniikkiin et nyt alkaa sitten vuoto.. Mutta vielä ei ole mitään sen jälkeen tullut. Kyllä se silti vähän heti pelästytti. Menen ensi viikolla lääkäriin neuvolan kautta, katsovat virtsan ja tekevät alatutkimuksen ettei ole mitään tulehdusta kun muutenkin tota valkovuotoa tulee aika runsaasti ja vähän erikoisen väristäkin ehkä:cautious::ROFLMAO: ihanaa...

inasofia rv 6+0
 
o0o
Vauveli vanhalle: Viikoihin nähden matala hcg voi olla merkkinä tuulimunasta tai kohdunulkoisesta, mutta ymmärtääkseni molemmissa voi hcg nousta tuhansiin. Tutkin itse samaan ja jossain lääkärikirjoituksessa oli mainittu että kohdun ulkoisessa hcg oli noussut jopa 37000. Molemmissa voi olla normaalit raskausoireet aluksi. Kohdun ulkoinen alkaa jossain vaiheessa kipuilla jos kasvaa esim. munatorvessa jossa ei ole tilaa sen kasvulle. Ymmärtääkseni siis täysin varma ilman ultraa ei voi olla. Tuulimunia on havaittu esim. vasta np-ultrassa. Kohdunulkoisesta tulee kipuja tai vuotoja jo aiemmin. Nämä tälläistä googletietämystä kun itse asiaa selvittelin, joku muu ehkä osaa tarkentaa?
 
Juurikin noin kuin oOo kirjoitti, myös tuulimunassa ja KU:ssa hormoni voi nousta ja niissäkin testi näyttää plussaa samalla tavalla.

Itsellä tuo kohdunulkoinen oireili toispuoleisilla kivuilla ja verisellä vuodolla. Hormonitaso nousi, mutta aivan liian hitaasti ja vähän. Nyt sanoi kätilö toissapäiväisestä arvosta, että lupaava, mutta ei sulje pois vielä mitään. Ultrassa selviää.
 

Yhteistyössä