~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Toukokuu*

Pitkästä aikaa iso MOI :wave:

Heti alkuun Marmosetille onnea hyvistä uutisista ja poikalupauksesta :heart:

Ja Sofinalle kovasti tsemppiä ikävään tilanteeseen :hug: Toivottavasti pojalle löytyy nopeasti sopiva lääkitys, että saadaan kohtaukset kuriin. Niin ikävä ja todella ei-toivottu sairaus kun epilepsia onkin, niin onneksi nykyään siihen on olemassa tosi hyvin lääkkeitä, jahka vaan löytyy se sopiva. Jaksamista!

Täällä raskaus on jatkunut nyt vähän rauhallisemmin mielin. Sen aikaisemman purkauksen jälkeen (kun pienen liikkeitä ei ollut tuntunut kolmeen päivään) olen saanut hyvin konkreettisesti tuta, että raskaus jatkuu... Sen jälkeen liikkeet on tuntuneet päivittäin, ja välillä jo hyvin kipeästikin. Enää ei voi puhua muljahduksista, vaan nyt potkitaan ja töytitään, hyöritään ja möngitään mitä ehditään =) Mieskin pääsi ekan kerran täs joku aika takaperin tuntemaan liikkeet kädellään, ja oli ihan fiiliksissä :heart:

Nyt on kerrottu myös lapsille - oli pakko, kun toiseksi vanhin totesi yks ilta mun makoillessani sängyllä ja paita oli vähän rullaantunut ylöspäin "Onpa sulla iso maha!" Pitihän se sitten kertoa, miksi se on niin iso. Yllättävän hyvin ottivat uutisen vastaan, jopa tuo teini. Kuopus vaan totes hetken asiaa mietittyään "Mä en sitte anna vauvalle mun leluja."

Töissäkin tunnustin, kun varovasti yks työkavereista asiaa tiedusteli... Oon miesvaltaisella alalla ja meidän työpaikalla on 23 hlöä, ja meitä on vaan 2 naista (+ konttoristi, mutta sitä en oo ikinä edes nähäny... liikkuva työ). Yllättävän positiivisesti on äijät ottaneet uutisen vastaan :whistle: (taitavat olla tyytyväisiä ku tietävät mun olevan sitte pitkään poissa :D )

Lomista ootte keskustelleet... Mulla alkaa kesäloma nyt kesäkuun alussa, heinäkuussa ajattelin pitää pekkasia pois ja vähä "omaa lomaa" ja äippäloman ajattelin aloittaa varhennettuna. Ihan jo työn vuoksi - on vähä huonoa hommaa isolla mahalla, saattaa käydä tosi hankalaksi. Lisäksi haluan laittaa pojan koulutyön mukavasti alkuun, vaikkahan tuo nyt reipas eskarilainen onkin, niin on siinä kuitenki sit vähä eri kuviot, kun koulu alkaa. Eli näillä näkymin täs olis 1,5 viikkoa kärvisteltävänä töissä, ja sitte alkais piiiiiiiiiiiiitkä loma :cool:
Nyt tuntuu ajatuksenakin hyvältä, mutta voipi olla, että normi kesäloman jälkiin olisin jo ihan valmis meneen takaisin töihin... Koko kesän täällä näiden tappelevien teinien ja uhmisten kanssa... Ou jee :headwall:

Sukupuolesta ei mitään aavistusta. Välillä oon ihan varma, että tyttö sielä on... Mä ku oon levinny niin tasasesti joka suuntaan :ashamed: Mutta ku kattelin masukuvia aiemmista, niin ei kyllä mitää eroa ollu mahalla pojankaan odotuksessa verrattuna tyttöjen odotukseen. Poikaa taidan salaa toivoa tämän akkavallan keskelle :rolleyes: Mutta ihan yhtä rakas ja toivottu se lapsi on, oli sitten tyttö tai poika.
Rakenneultra olis kesäkuun alussa, eikä kyllä aiota kysyä.

Lääkärineuvola oli eilen ja voi että se tohtorityttönen säikytti mut perusteellisesti - kuunteli sydänääniä, ja sai kuin saikin lopulta kuulumaan... Kuunteli pitkään, haki lisää geeliä ja halus kuunnella lisää... Lopulta sanoi hakevansa sen äippäneuvolan terkkarinki paikalle ja halus senkin kuuntelevan... Mähän jo panikoin, että mitä helv... kun ne äänet niin hienosti kuuluu???? Lääkäri selitti sille th:lle jotain liian matalasta sykkeestä ja pyysi kuuntelemaan. Th kuunteli ja löysi äänet heti - 148 paukutti keskimäärin, kun lääkäri sai näytölle 130-135 max. Th kehu äänet hyviksi, ei syytä huoleen... Jaa ei vai? No eipä kait sitte. Päätin, että nyt en asiaa enempää murehdi, liikkeet tuntuu ja voimaakin tuntuu pienellä olevan, joten ei se nyt ihan heikkona sielä voi olla. Mutta pakko sanoa, että nyt odotan rakenneultraa hyvin malttamattomana.

Muuten neuvolassa kaikki hyvin, mutta paino... Siis voi tsiisus, mutta sitä on tullu nyt jo 8 kiloa lähtöpainoon!!! Järkyttävää! Ja kun mielestäni en mitenkää hirveästi syö enkä herkuttele. Tosin liikuntakin on jäänyt vähille, mutta silti :stick: Ei tässä nyt nälkäkuurillekkaa voi ruveta, mutta hirvittäähän tuo. Kaikissa aiemmissa raskauksissa on kaikkineen tullut 12-13kg lisää... Tällä menolla mennään yli 20kg! Grrrrrrrr! Jahka tuo loma tuosta alkaa, niin on enemmän aikaa ja energiaa liikunnalle - sitä odotellessa :kieh:

Oloista vielä sen verran, että megalomaanista väsymystä lukuunottamatta ei kyllä muita raskausoloja tällä hetkellä ole. Ei liitoskipuja (ihme!), ei närästystä, ei huimausta, ei supistuksia (ainakaan niin, että olisin huomannu - lääkäri totes kohdunsuun olevan pehmennyt, mutta kiinni ja kanavaa hyvin jäljellä), ei selkäoireita... Eli tästä täytyy nyt nauttia, kun vielä voi :p

Edelleen onnellista odotusta jokaiselle :heart:

Kiisuli ja murunen 19+ jotain
 
Heippa pitkästä aikaa!
Meillä on täällä elämä sujunut tavalliseen tahtiin. Esikoinen on ollut muutaman päivän flunssassa ja kaikki aika on mennyt hänen hoitamiseen.

Edellispäivänä käytiin rakenneultrassa ja siellä oli kaikki niin kuin pitääkin! Puolitoista tuntia ultrattiin, jotta saatiin kaikki rakenteet näkyviin tarpeeksi hyvin. Istukka oli niin alhaalla että sen sijainti täytyy vielä tutkia uudestaan heinäkuussa. Nyt voi siis rauhassa jatkaa vauvan odottelua.. :)

Pakki 20+4
 
Mä pyykkäsin pienet neutraalin väriset vauvanvaatteet tänään kun tein inventaarioo. Löysin sit samalla yhen pienen toppahaalarin jonka luulin lahjoittaneeni pois. Se on kyl sit vaaleenpunanen et saa nähä tuleeko käyttöön vai ei.
Pitäs vielä saada ne johku mahtumaan.
Harsoja näyttää olevan vaikka ja kuinka paljon. Kestovaippojakin ois mut en taida täl kertaa vaivautuu ees koittaa, kahen viimesimmän kohalla ei oo vaan toiminu :p

Hoitopöydän saankin siskolta, kunahn vanhemmat menee Tukholmassa käymään ja tuovat. Ihan sattumalta tuli puheeksi asia siskon kanssa.

~ZiiliZeija&Kääkkis 20+1~
 
Kiva kuulla, et täällä vielä sittenkin on porukkaa.

Mä sain n. vuorokauden mittasen slaakin, kun huomasin, ettei lapsivesinäytteestä otetun afp-tason tulosta ollut ilmoitettu ollenkaan. Tänään vasta soittamalla sain tietoon, että sekin arvo oli normaali. Ohjeessa sanottiin, että normaali tulos ilmoitetaan kirjeellä kromosomivastausten yhteydessä, poikkeavat soitetaan... Näin yöllä jo painajaistakin, että koko vauva oli halki. :( Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Sofinalle myös tsemppiä, toiv hyvä lääkitys löytyy!

Nyt en jaksa kirjotella enempää puhelimella, täytyy jatkaa myöhemmin.

Marmosetti ja Pötkö 18+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Onnea muuten marmosetti hyvistä uutisista, en tainnut viimeksi huomata onnitella :)

Neuvola/lääkäri oli aika turha, neuvolan täti kiireessä mittas/punnitsi mutä nyt yleensäkin ja lääkäri kiireellä teki sisätutkimuksen.
Kaikki oli niinkuin pitikin, eli ei siinä mitään, mutta jotenkin siitä jäi vähän tyhjä olo käteen :D

Sokereiden mittausta jatketaan nyt vain 2 krt viikossa, olivat niin hyviä. Toivotaan että näin päästäisin ihan loppuun asti tai ainakin aika pitkälle!

Liikkeet tunnen itse jo vatsan päältäkin, mies tai tyttö ei ole vielä päässyt kokeilemaan, johtuen ehkä siitä, että vauva tuntuu olevan eniten hereillä yöllä :D
Joka kerta yöllä, kun herään niin tyyppi liikkuu. Ja päivällä saattaa olla pitkiä hetkiä ihan hiljaista.
Eli olisikohan tulossa siskonsa kaltainen yökukkuja tästäkin....

Oletteko jo miettineen vauvalle nimeä ? Esikoisen nimi "päätettiin" jo varmaan ennen nt-ultraa. Toki silloinkin mietin loppuun asti eri vaihtoehtoja, mutta tämä ensimmäinen oli paras :)
Nyt en ole vielä ehtinyt ollenkaan paneutua koko asiaan kunnolla ja tänäänkin huomasin töissä miettiväni, että keksitäänkö lapselle ollenkaan nimeä, kun ei sitä vielä ole keksitty :D
Niinku tässä ei olisi tätä aikaa vielä!!

Kosmo ja papu 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Meil ei ole nimestä ollut yhtään mitään puhetta, johtuen siitä sukunimiriidasta. Seurustelun alusta asti oon jo tyrmännyt miehen "mahdolliselle pojalle" keksimät nimet. Eivät vaan sovi mun suuhun. Mä haluan suomalaisen nimen, joka on kuitenkin helppo lausua myös ulkomailla. Esikoisen nimi on myös sillä periaatteella valittu. Silloin ei vaan tarvinnu kysellä kenenkään muun mielipidettä. :) Kyllä yyhoona vaan oli helppoa...

Marmosetti ja Pötkö 18+2
 
Hei täältäkin pitkästä aikaa:wave:

Vauvamasu näkyy jo kiitettävästi, äitiyshousuja oon jo pitkään käyttänyt.

Liikkeet on tuntuneet silloin tällöin ,mut melko hentosina.Asentonsa on ilmeisesti sitenpäin ettei siks tunnu niin töytäisyinä.
Kotidobblerillaknnelessa kuitenkin liikkuu paljon ja sydänäänet on hyvät ja nopeet :heart:

Kevätsiivous into on iskenyt ja se tuntuu jo parin tunnin päästä lievinä supisteluina. Jostain syystä polvi ei tykkää liikkumisesta myöskään vaikka itselläni liikkumisen ilo kasvanut ku yliväsymys lähtenyt!

Väsymystosin tuntuu tulevan yllättäen kun on paljon hääräillyt tai kävellyt kauppaan ja takaisin (reilu kilsa ).

Toka ultraäänikuvaus 1.6. tulossa ja sitten pitäs saada tietää sukupuolikin.
Jotenkin tyttöolo, mutten varma . Voi olla että ajattelen niin siksi ku viime lokakuussa kesken mennyt pienokainen 18 viikolla oli poika :|

Huonovointisuus ja kyökintä joka oli vähästä alkuraskaudessa, tulee silloin tällöin hampaiden pesussa, tai sitten jotkut hajut ja tuoksut vaan todella ottaa nenuun!!! koiran oksennusta olikin mielenkiintoista siivota huivi naaman edessä...kyökkien. |O

itkuherkkyys on oikeastaan vasta alkanut :LOL: Itken niin kummista jutuista välillä että perhettä huvittaa.

Hankintoja olis vielä edessä.Vaunut on ostamatta, saatuun pinnasänkyyn tarttis saada maali päälle, sitteri, vaatteita ja hiluvitkuttimia meillä on ennestään kun meitin esikoinenkin antoi takasinpäin omalla lapsellaan olleita.
Kirppareilta kyl tarttuu välillä mukaan jotain ihania jutskia vaikkei vielä sukupuolestakaan tietoa :p

Ruokapuoli on pysynyt suht teveellisenä vaikka nyt saakin taas syödä melkein mitä tahansa sappileikkauksen jälkeen. Leikkaus reiätkin on parantuneet hyvin vaikka jonkin verran viel ilmoittelee olemassaolostaan kun vaavi kasvaa :)
Suolakurkkuahan en saanut aiemmin syödä kun aiheutti kovia kipuja, nyt olen nauttinut antaumuksella--kuten paprikastakin, tomaatista ja pikkasen suklaastakin :whistle: suklaa kyllä tuo hieman pahan olon tunteen.
jäätelökausi avattu ja sehän se parasta herkkua on :kiss:

Nimiasiaa ei hirveemmin olla mietitty mutta tytön nimi taitais olla jo melko selvä ja yhteisymmärrys siihen, jostain syystä pojalle ei osata oikein löytää/päättää. mutta onhan tässä vielä aikaa siihen ;)

Kirjoitellut olen harvemmin mutta lukemassa käyn melki joka päivä mielenkiintoisia vaiheitanne! Nyt ollaan tytöt puolessa välissä !! :cool:

Sarah ja vaavi 20 +
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käyty eilen neuvolassa ja kaikki edelleenkin vaikuttaisi olevan hyvin! Kohtu on kasvanut hyvin (mitä nyt vatsan päältä paineltuna terkkari tiesi) ja vauvan sydänäänet kuului selvästi ja tasaisiesti, syke 158. Itselläni Hb laskenut sen verran että sain rautakuurin. Oma paino nousee tasaisesti, nyt aikalailla se 6kg lisää lähtöpainoon. Rakenneultraan saatiin aika 11.6 :heart:

Nimiä ollaan täällä jonkin verran makusteltu, mutta jos vauva on tyttö niin haluaisin nimetä hänet oman mummoni mukaan. Mies ei tätä ajatusta ainakaan tyrmännyt joten uskon saavani tahtoni läpi :) Jos tulee poika, veikkaan että nimestä tullaan käymään vielä monet keskustelut, kenties pitää vähän vääntääkkin siitä...

Hankintoja emme ole vielä tehneet vauvan varalle. Ainoastaan esikoiseni vanha syöttötuoli kaivettiin esiin äitini varaston uumenista mutta se vaatikin hieman fiksausta, joten en ole vielä varma otetaanko se tuoli käyttöön vai ostetaanko uusi. Muuta tavaraa ei sitten olekaan pojan vauva-ajoilta säästynyt joten kaikki pitää hommata. Odotellaan vielä, josko ultrassa paljastuisi vauvan sukupuoli, ja aletaan sitten shoppailla :)

Sain uuden työspimuksen joka päättyy 31.8 ! Siitä eteenpäin tuskin enää tekevät mulle sopimuksia, kun syyskuun lopussahan jäisin jo äitiyslomalle muutenkin... Ja neuvolantätin kanssa työkuvioista puhuttiin, niin hän tuumasi, että elokuun lopussa minä tuskin edes haluan enää töihin vaan jään pelkästään ilolla kotiin hautomaan mahaa loppu ajaksi :D Näinhän se varmaan onkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Itselläni töitä koko viikonloppu ja mies sekä poika (ja koirat) lähti anoppilaan :'( Ei auta kuin alkaa valmistautua iltavuoroon pikkuhiljaa!

haasu 17+2
 
Terve kaikille!
Minäkin ilmoittaudun hetkellisen poissaolon jälkeen takaisin.
Muutto oli tosiaan viime viikonloppuna ja aika pitkälti tämä viikko on mennyt ihan paikkojen laittelussa ja arjen pyörityksessä. Lapsilla ollut kaikki mahdolliset juhlat tällä viikolla ja tuntui jo etten selviä hengissä viikosta, mutta tässä sitä vaan vielä ollaan. :D

Hankinnat:
Mitään ei olla vielä tehty. Maanantaina on ultra, jossa toivonmukaan näkyisi kumpi olisi tulossa. Sen mukaan sitten menee hankinnat, rattaat on tiedossa jo molemmille, mutta jos on tyttö, ei tarvitse edes ostaa, koska silloin menee tytön vanhat käyttöön, ne kun on vaaleanpunaiset. :D
Vaatteita alan sitten ostamaan nyt ultran jälkeen toivottavasti maltillisesti. Pinnasänky hommataan vasta lähempänä syksyä ja varmaan sitteri, siinäpä ne. Ehkä pari tuttipulloa ostan varulta, kun minulla se maidon nouseminen kestää sen 3-4vrk, niin lisämaidolle varmaan on taas tarvetta niinä päivinä maidon nousua odotellessa. :)

Nimi
Ei olla varmaksi päätetty vielä yhtään mitään, hirveän hankalaa orientoitua kun ei ole mitään hajua kumpaa lupaillaan varmemmin. On tuossa läjä eri nimiä pyöriteltynä, mutta oikein mikään ei ole vielä tuntunut sellaiselta THE nimeltä kummallekkaan sukupuolelle. :D
On tässä aikaa onneksi. :)

Rakenneultra:
Se on kuulkaas maanantaina!!
Huisia on, vähän tietty jännittää, että onhan kaikki vieläkin ok, mutta Hippu on osoittautunut todella vilkkaaksi/aktiiviseksi tapaukseksi, joten luotan siihen, että kaikki on hyvin. :)

Itkuherkkyys:
Plaah, tuntuu että näitä nyyhky kohtauksia tulee ihan puskista. Ei niin usein enään mitä alussa oli, mutta siis esim. katsoin tuossa toissapäivänä, kun naapurissa rouva laitteli parvekettaan nätiksi kesäkukilla ja lopputulos oli tosi nätti. Itkuhan siitä tuli, kun minä en heti samantien voinut painella kaupoille ostamaan parvekekukkia, kun tarttis sen vähintään 50l multaakin kantaa samalla...olen toivoton. :D

ON:
Hippu tosiaan on pistänyt ihan uuden vaihteen päälle.
Viihtyy nyt enemmän pää alaspäin, kun potkut tuntuu tosi ylhäällä navan kohdilla tai sen yläpuolella sekä ylhäällä sivuilla.
Potkut on nyt niin kovia, että Hippu saa kaukosäätimen tippumaan mahalta. :D
Tässä on se huonopuoli, että tyyppi tykkää puskea päätään alakertaan todella kovalla voimalla ja erityisesti protestoi tällä tavalla, kun iskee supistus päälle. Paine on ihan jäätävä ja eilenkin meinasi kirosanat lennellä ja tippa tulla linssiin kun repi niin pahasti tuolta alakerrasta. :x

Liitoskivut vaivaa enenevissä määrin, mutta muuten on aika mukava olla. Energiaa riittää, mutta supisteluiden ja liitoskipujen takia tarvitsee selvästi ottaa lepohetkiä useammin.

Nyt pitää joutua syömään, jatkuvasti nälkä taas. :D
Kivaa viikonloppua kaikille. :)

Viipulaine ja Hippu 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
12.5 kihloihin mentiin.
Onnea! :flower:

Nimiasiaa: Yllätys oli suuri, kun asiasta avaruuteen alettiin miehen kans makustella erilaisia pojan nimiä. Luulenpa, että sittenkin päästään ihan sopuun etunimistä. :) Sukunimiasia tosin on edelleen vaiheessa...

Hankintoja en ole vielä tehnyt, enkä todnäk teekään vielä kuukausiin. Auton turvaistuin on ainoa, jonka aion ostaa uutena. Vaunut varmaan saadaan lainaan, ja vaatteita tulee hommattua siinä sivussa. Mitään hoitopöytiä en tarvinnut esikoisenkaan kanssa, sängyllä tai lattialla ne vaipat ja vaatteet vaihdettiin. Sitterin ranka on varmaan tuolla varastossa ehjänä, ja päällinen jossain komeron nurkassa... Joskus tavaroiden säilyttämisestä on hyötyäkin. :) Kaippa sitä rojua kertyy jokatapauksessa, vaikkei sitä itse niin haalisikaan.

Neuvola olis taas ens torstaina (19+1), ja rakenneultra seuraavan viikon keskiviikkona, tasan 20+0. Jokohan saan lähetteen sokerirasitukseen..?

Marmosetti ja Pötkö 18+4
 
Iltaa leidit!
On todellakin mukava lueskella kuulumisianne, vaikkei aina itse saa aikaiseksi kirjoitella.
Kommenttina aiempaan keskusteluun: minäkään en aio mennä Faceen vaan pysyttelen täällä anonyymisti. Se suljettu keskustelu ei ollut hassumpi ehdotus. Lähtisin siihen mukaan, mutta tämäkin käy hyvin. =)

Onnea kihlautuneille! :heart: (taaperotx5)

Miten Sofinan poika jakselee? Jaksamisia!

Aika samoja jutskia huomaan miettiväni kuin muutkin, kas kummaa :D

Rakenneultra ois torstaina Kuinka tarkkaan olette nähneet kasvonpiirteet (tässä tai aiemmissa raskauksissa) ihan perusultralla (sillä mikä usein sairaaloissa on), siis ei 4D? Onkohan niissä iso ero..?

Hankintoja en oo tehny mitään paitsi mitä kavereilta saanut ilmaiseksi tai lainaan. Tosin ankara pesänrakennusvietti on saanut mut siivoamaan hulluna ja raivaamaan tilaa. Tuntuu ihanalta, kun komeroihin alkaa ilmestyä tyhjiä hyllyjä jne.!

Kipuja ei ole mainittavammin. Oma liikunta onnistuu melko kivasti, tosin ei huvita hyppiä tai juosta. Vauvan liikkeitä tuntuu päivän mittaan, sellaista möyrimistä, ei kovin vahvaa kuitenkaan.

Ruoka maistuu ja herkutkin, pikkuisen niiden kanssa koitan himmailla. Painoa on tullut noin 3-4 kg eli kai aika sopivasti. Komppaan Sarah77:a: jäätelö on ihan parasta!!:D Sokerirasitus on edessä iän vuoksi anyway.

Seksissä on jännästi vaiheita, silloin melko alussa oli kaiken pahanolonkin keskellä himokas olo, mutta nyt jotenkin laimeampi. Tuo kasvava vatsa jotenkin vaatii totuttelua itseltä. Eiköhän se tästä! Lopettelenkin raportin tähän aiheeseen ja toivottelen kaikille mukavaa viikkoa!! :wave:

Ariel 20+0
 
Pikainen ja omanapainen päivitys puhelimella! :)

Tänään oli r-ultra.
Vaavilla kaikki vallan mainiosti ja painoa n.400g, kasvanut tasaisesti siis. :)
Kovasti melskasi aluksi kunnes rauhoittui ja kätilö sai kaikki mittailtua ja tutkittua. Imeskeli huultaan söpösti josta saatiin kuva, mutta heti kun kuva oltiin kaapattu alkoi kaveri tunkea nyrkkiä suuhun. :D
Ja sukupuoli saatiin selville!
Ei jäänyt arvailun varaan että poika tulossa, esitteli äijämäisellä ylpeydellä haarovälinsä. :D
Kätilö sanoi että sen verran varma on että jos me tyttö pojan sijaan saadaan niin meidän pitää tuoda vauva hälle näytille heti että uskoo. :D

Ihanaa, nimikin saatiin nyt päätettyä ja mie pääsen ostoksille. :p

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Viipulainen ja Hippu 20+4
 
Onnea Viipulaiselle pojasta! Rattaiden hankinta siis edessä..? Mua jännittää se rakenneultra myös jostain syystä, vaikka tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Mielenkiintoista myös nähdä, erotanko itse sukupuolen, kun kerran tiedän sen jo. Kätilönkin veikkaus kiinnostaa.

Selkä kipuilee ja vihloo. Tänään aamulla vähän heräämisen jälkeen iski niin järkyttävä kramppi vasempaan lapaluuhun, että hiusten pesu meinas jäädä suihkussa väliin. Huomenna pitäis jaksaa nostella painavia laatikoita autoon ja kantaa siitä jonkun matkaa... Toivottavasti en invalidisoidu lopuks viideks kuukaudeks. Alaselkä on ollut jo sunnuntaista asti kipeä. Silloin koitin siivota...

Vielä olis reilu neljä viikkoa töitä ennen lomaa! Nyt sitä jotenkin odottaa, että pääsis sit rauhassa laittamaan vaatteita kuntoon, ja vanhaa pinnasänkyä maalaamaan. :)

Marmosetti ja Pötkö 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Onnea viipulainen hyvistä ultra kuulumisista ja pojasta :)

Ja Sarahilla on niin söpö masu!
Mun maha ei ole enää söpö ja pieni, vaan oikea jättimaha, huoh, millanenhan siitä tällä kertaa tulee :D

Muakin jännittää/pelottaa jostain syystä rakenneultra en tiedä, mun ajatukset on ollu viime päivinä ihan ihmeelliset ja oletan sen johtuvan tulevasta ultrasta.
Mää pelkään (koko) ajan, että tämäkin vielä otetaan multa pois, entä jos kaikki ei enää olekaan hyvin?
Ja tiedän, että se on tyhmää, tunnen kuitenkin päivittäin jonkun verran vauvan liikkeitä ja silti saatan havahtua siihen, että ajattelen, että vieläköhän se elää siellä.
Se ei ole potkinut ollenkaan piitkään aikaan...
Ja koko ajan, kun olen liikkeitä tuntenut ne ovat ajoittuneet iltaan/yöhön.
Eli ei tämä tapaus ole päivisin kauheesti koskaan liikkunut, niin että olisin sen huomannut.
Ihan yksittäsiä töytäisyjä sillon tällöin.
Kyllä ihmisen mieli on kummallinen :)

Mulla alkaa loma ensi viikolla ja suunnitelmissa olisi kaikkea kivaa, ultran lisäksi.
Toivottavasti sen jälkeen osaan rentoutua ja nauttia lomasta.
Ja toivottavasti ilmat alkais lämmetä!!

Hankintoja en ole uskaltanut vielä tehdä mitään, mutta meillä on valmiina esikoisen pinnasänky ja vaunnut. Turvakaukalokin olisi, mutta se me varmaan silti ostetaan uusi.
En koskaan tullut myyneeksi niitä eteenpäin, kun ajattelin, että kyllä tämä toinen pian tulee :D
Ja sittten kului niin monta vuotta, että ajattelin ettei kukaan enää maksa monta vuotta vanhoista malleista mitään ja jatkoin säilyttämistä.
Hoitopöytää ei aiota hommata, meillä on alakerrassa pesukone niin, että voin sen päällä hoitaa yövaipan vaihdon jos on tarpeen ja muuten voin vaihtaa milloin missäkin.
Vaatteet on ainoot, mitä täytyy sitten alkaa jossain vaihheessa hamstraamaan, niitä meillä ei ole, kuin ihan muutamia ja nekin tyttömäisiä, eli jos siellä vaikka sattuis olemaan poika, niin nekään vähät ei käy :)

Supistukset vaivaa, en vain ole varma onko nämä nyt vain niitä harjotussupistuksia vai onko niisssä jotain muutakin.
Lääkäri silloin viime viikolla kyllä oli sitä mieltä, ettei niistä tarvii välittää, että ovat ihan normaaleja.
Mutta välillä, kun niitä mahan kovetuksia tulee, niin olo on hyvin tukala. En kutsuisi sitä kivuksi, mutta toisinaan särkee alaselkää, niin kuin menkkojen alkaessa ja yleensä mahaa kiristää ikävästi.
En oikein osaa kuvailla sitä :D
Miten te joilla on jo jotain käsitystä supistuksista kuvailisitte niitä?
Yleensä toki koitan ottaa vähän rennommin, kun tuollainen tulee, mutta aina se ei ole ihan mahdollista päästä istumaan/lepäämään...
No eipähän tuolla alhaalla ainakaan ollu tapahtunut mitään muutosta, joten olisiko tämä kuitenkin ihan normaalia.

Nyt alkaa jo vähän kyllästyttää toi sokerien mittaaminen ei sillä, että tiedän sen olevan meidän molempien hyväksi, jos niissä olisi jotain häikkää, mutta söin mitä tahansa niin ne arvot ei nouse, mikä on siis tietysti hyvä asia.
Mutta vaikka söin viikonloppuna jäätelön jäätelökioskilla, eli ei edes mitään ihan pientä. Arvo olii tunti sen jälkeen 5,1 eli jopa alle paasto arvon (5,5) ja tuo tunnin jälkeinen arvo saisi olla korkeintaan 7,8.
Välillä vaan tulee sellainen olo, että miksi pistää, kun ei niissä tapahdu mitään muutosta.
Mutta toki täytyisi yrittää olla kiitollinen, että pääsee siinä näin helpolla :)
Ja kyllähän sitä silti täytyy katsoa tarkkaan mitä syö, ehkä tuollainen silloin tällöin herkuttelu sopii minulle, kun muulloin pitää tiukasti kiinni siitä tietystä ruokavaliosta/ruokailurytmistä.

Nytkin vauva myörii samalla kovasti tuolla masussa :heart:

Kosmo ja papu 19+ 5
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ensinnäkin onnea viipulainen ja marmosetti poikalupauksista :heart: Itsellä rakenneultra olis perjantaina, toivottavasi itsellekin silloin sukupuoli selviäis. Itsellä on ollu vahva tyttö-fiilis mutta mies on ollu koko ajan varma pojasta, saapa nähdä:)

Rakenneulta itteäkin jännittää kamalasti, en tiedä miks. Heti sunnuntaina löysin itteni ihmeellisistä ajatuksista ja kun ne ajatukset ei ollenkaan ole semmosia positiivisia ajatuksia, vaan ihan vaan itsensä kiusaamista. Liikkeen tuntuu useaan otteeseen päivässä, hyvin iltapainotteisesti. Potkut tuntuu voimakkaimmin eripuolilla alavatsaa. Tämä kaveri on myös semmonen joka tykkää välillä junttautua johonkin nurkkaan, joko vasemmalle alapuolelle taikka ihan navan tietämille oikeelle, vaan heti kyllä lähtee karkuun kun kaverista saa kiinni :heart:

Hankinnoista. Niissä onkin pitkä lista.. Tämä kun tosiaan esikoinen pn. Siskolta tulen varmasti saamaan vaatteita. Mutta kaikki suuremmat hankinnat on tehtävä. Vaunut täytys kohta alkaa tilaamaan, samoin turvaistuin. Kalusteisteita ostelen sit kesän lopulla. Vaunuja oonkin jo monta kuukautta miettiny ja käyny pariiin otteeseen testaileenkin. Lopulta olen päätynyt Emmaljungan super vikingeihin. Onko kellään kokemusta? Ainakin oman testin ja erilaisten blogi-kirjotusten mukaan ovat kestävät ja monikäyttöiset vaunut.

Itellä ois reilu 4 viikkoa kesälomaan, jota odotan jo aivan innolla! Sit ois elokuussa 4 viikkoa töitä ja äitiysloma :)

Mukavaa viikkoa kaikille,

Kerttujulia ja Pähkinä 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikki,

Vähän myöhässä, mutta parempi kuin ollenkaan :), mukaan keskusteluun ilmottautuu neljättään odottava äiti. Laskettu aika 23.10., edessä suunniteltu sektio Naistenklinikalla.

Liikkeet on tuntuneet jo hyvin ehkä noin viikon ajan, mutta nyt iski paniikki. Eilen illalla tajusin ettei pikku ninja ole liikkunut. Eikä niitä liikkeitä tuntunut illalla nukkumaan mennessäkään, vaikka yleensä silloin ne parhaiten tuntuvat. Jos en kuvitellut, niin muutaman yksittäisen liikkeen olen tuntenut tämän päivän aikana. Nehän nyt ei millään riitä mieltä rauhoittamaan, vaikka luultavasti kyse onkin siitä, että ninja meni ja vaihtoi paikkaa. No, nyt arvon soitanko neuvolaan vai odottelenko..

Rakenneultra on ensi viikolla, joten sinne asti pitää vielä jännätä onko kaikki kunnossa ja kumpi sieltä on tulossa.

Sokerirasituksessa jäin kiinni paastoarvosta (6,0) ja sitä myöten joudun sokereita mittailemaan. Kävin viime viikolla diabeteshoitajalla, jonka mukaan käynti oli ihan turha, koska arvot on niin hyviä. Ja niinhän ne on. Saa nähdä sitten kuinka suunta muuttuu kun raskaus etenee. Onneks makeat ei maistu, joten ruokavaliossa on, tämän normaalisti sokerihiiren, helppo pysyä :)

Supistuksia on mullakin, koskaan ennen ei oo ollu näin aikasin. Yhtenä yönä jopa useita kipeitä supistuksia. Josta seurasikin sitten lääkärikäynti ja labroja. Kaikki oli onneksi kunnossa. Noita kivuttomia supistuksia on vaikea kuvailla; kiristää ja "ahdistaa"(?), epämukava tunne joka tapauksessa.

Hankintoja en ole vielä tehnyt. Odottelen tietoa sukupuolesta. Jos on tyttö tulossa saan ystävältä kaiken vaatteita myöten, lukuunottamatta vaunuja ja turvakaukaloa. Ne olen tosin jo saksalaisesta nettikaupasta valinnut. Sieltä kun löytyi hyvät, koko setti, samaan hintaan mitä Suomessa maksaa saman merkin pelkät rattaat. Jos taas on poika tulossa on vaatteet hankittava.

Ens viikolla pääsee kesäloman makuun, viikon mittaisella lomalla. Sitten heinäkuun pidän kokonaan lomaa ja lopun ajan syyskuun puoleen väliin koitan sinnitellä töissä.

Kalina 18+4
 
Kiitoksia onnitteluista! :)

Rattaat tosiaan ostetaan nyt, mutta saan halvalla kaverilta hänen poikansa vanhat, joita on käyttänyt ehkä n.6kk, talviajan olivat käytössä vain ja sitten siirtyi kevyisiin kärryihin keväällä. :)

Supistelua
Eilen myöhään illalla ja tänään on tullut aika pahat kiristelyt mahalle. Johtuu taatusti siitä, että jouduin eilen kipittämään turhan reippaasti, että ehdittiin ultraan.
Liitoskivut ovat olleet myös aivan omissa sfääreissään tänään ja eilen illalla. Onneksi mies kaappasi lapset ja lähti tunniksi ulos touhuamaan niin sain levähtää.
Tuntui oikeasti siltä, että toosa räjähtää, nivuset repeää ja vauva vielä puski itseään vasten kohdunsuuta kun tuli harjoitussupistuksia normaalia kovemmalla puristuksella. Yök!
Eli nyt on vaan opeteltava, että ei juosta...mälsää, mutta ei näitä kipuja hullukaan tietentahtoen ottaisi kyllä.

Hankintoja
Meillä nyt on oikeastaan ne ainoat pakolliset hankinnat:
Pinnasänky, rattaat ja vähän vaatteita.

Oikeastaan nuo hankitaan nyt kesän aikana, loput pikku jutskat ehtii ostaa lähempänä laskettua, kuten vaippoja, kosteuspyyhkeitä, voiteita, pari pulloa varulta ja kaappiin hätä korvikkeet (minullahan maidonnousussa kestää sen 4vrk suunilleen).

Tsemppiä kaikille ultran odottajille!:heart:
Se oli itselläkin ressin paikka, vaikka perimmäinen oletus olikin, että kaikki on hyvin, kuten olikin. Onhan tässä ollut pitkä väli kuitenkin nt-ultrasta, joten kyllähän sitä pohtii varmempikin miten vauva on kehittynyt ja onhan kaikki hyvin.:hug:

Viipulainen ja Hippu 20+5
 
Rakenneultrasta selvitty ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Aika vilkas tapaus, ei meinannu paikallaan pysyä yhtään.
Seuraavaksi sitten kaiketi odotetaan vaan loman alkua (ensin töihin menoa) ja sitten synnytystä :p Sukupuoli jätettiin arvoitukseksi, sen sitten näkee syksyllä. Mulla on kyllä aika vahva tyttöfiilis tullu.

Meillä ei ole mitään hankintoi. Kaikki tarvikkeet löytyy/on tulossa jostain. No pitäs auto saada vaihdettuu isompaan. Saas ny nähä saaks tota tän hetkestä ikän semmoseen jamaan et voi ees harkita vaihtoa.

~ZiiliZeija&Kääkkis 21+0~
 
Aurinkoista torstaita!

Tervetuloa Kalina! Mukava, että saadaan vielä uusia joukkoon :)
Vielä kun saatais tämä palsta pysymään aktiivisena, ettei vallan kuihdu kasaan...

Hankintoja on nyt tullut tehtyä - selasin reilu viikko sitten ihan aikani kuluksi tori.fi sivuja, ja löysin täältä meitin paikkakunnalta siistikuntoisen, yhdellä vauvalla käytössä olleen turvakaukalon telakalla :) Brio Primo, tosi siisti (siis oikeasti kuin uusi) ja hinta vain 60! Tein mielestäni hyvän löydön :D
Vaunukauppaa olin jo tehnyt yhden työkaverin kanssa - hällä olis ollu Brion siistit yhdistelmät (vähän jo vanhemmat, mutta vain ns. mummolavaunuina käytetyt, ihanilla väreillä uudelleenverhoillut vaunut) ja kolmeen kaffipakettiin olis ne vaihtanut... Mutta mies halus kuitenkin uudet. Viikonloppuna selattiin nettiä ihan urakalla ja löyty mieluiset ja vielä tarjouksessa. Pistettiin toissapäivänä tilaukseen... Niitä odotellessa =)
Tosin vielä on harkinnassa, josko ne työkaverin vaunutkin otettais - viedään sitte kanssa sinne mummolaan, niin eipä tarvis aina kärryjä mukaan pakata.
Jokunen vaatekin on nyt tarttunut mukaan (niin kaupasta kuin kirppikseltäkin), mutta siihen puoleen paneudun nyt sitte kesän mittaan paremmin.

On muuten hankalaa noiden vaatteiden kanssa ainakin kaupoissa - ne on selkeästi joko tytölle tai pojalle, semmosia neutraaleja unisex -vaatteita on vaikea löytää : /

Se olis kaks viiden tunnin tynkäpäivää töissä ja sitte LOMA :cool: Oijoi ja aijai :D

Nimiasiaa ei olla kauhiasti vielä pähkinöity. Sukunimi tulee mieheltä, siitä ei olla edes keskusteltu. Mulla kun on vielä exän nimi, niin eipä sitä sille... Olin kyllä ajatellu oman tyttönimeni ottaa takasin, mutta kun naimisiinmenostakin on ollut puhetta, niin olen antanut olla... Muutenkin kyllä haluaisin lapselle isänsä sukunimen.
Etunimiä oon heitelly ilmaan niin tytölle kuin pojalle, suurimman osan mies on tyrmänny heti kättelyssä, mutta yks pojan nimi on ny semmonen, mitä on makusteltu vähä enemmänki ja molemmat tykätään. Tytölle ei oo vielä mitään "valmista"...
Ehtiihän tuon ;) Aikanaan pojan nimi päätettiin 5min ennen, ku pappi tuli paikalle... Siinä sitten pikapalaveri papin kanssa, ku oltiin etukäteen ilmoitettu eri nimi :D

Viikko rakenneultraan. Taitaa mennä viikko nopsaan, kun nyt lomakin alkaa.

Oma vointi on hyvä, ei mitään valittamista. Maha kasvaa ja liikkeet tuntuu ja näkyy myös päällepäin pitkin päivää.

Kiisuli ja murunen rv 20 jotain... Vai olisko se ny 21 tasan :confused: (oon ihan pudonnu kärryiltä noiden viikkojen suhteen)
 
Heippa!

Rakenneultrassa käyty tänään ja kaikki oli kunnossa. Vauva on vielä perätilassa ja siksi liikkeet ovat tuntuneet pelkästään tosi alhaalla, potkii alaspäin minkä kerkeää. Tosi liikkuvainen oli, muttei oikein suostunut naamaa näyttämään, painoi sitä tiiviisti istukkaa vastaan, joka siis on kohdun takaseinässä. Tyttöä taidetaan odottaa :) .

Nimi meillä on tytölle valmiina. Haasu taisi miettiä tytölle mummonsa nimeä ja minäkin haluaisin mummini nimet tytön nimeen, mutta toiseksi ja kolmanneksi nimeksi. Taidetaan olla miehen kanssa ihan tyytyväisiä nimiajatukseen molemmat. Kutsumanimi on sellainen, mihin tykästyttiin molemmat jo monta vuotta sitten :) .

Hankintoja ei ole vielä tehty. Lähinnä mielessä on tuplarattaat, kun esikoinen ei kuitenkaan ole vielä kahtakaan vuotta kun uusi vauva syntyy. Lisäksi esikoiselle pitää hankkia sänky kesän aikana, pinnis siirtyy odottamaan vaavelia. Voih, mun rakkain vauva onkin jo pikkumies :/ .

Maha on ollut kipeä. :( Mulla on herkkä vatsa ylipäätään, mutta nyt mahakivut kestää monta päivää, selkeästi suolistovaivoja, jotka normaalisti menis yhdessä illassa ohi. Selkeästi sisukset on jo ahtaalla ja maha ei meinaa rauhoittua millään. Näitä oli ekassakin raskaudessa. Inhottava olo. Muuten menee hyvin, vointi on hyvä!

Loma alkaa huomisen jälkeen! Kotona tosin olen ollut pojan kanssa nyt pari päivää, nosti kovan kuumeen hänelle maanantaina ja korvatulehdukseksi paljastui eilen lääkärireissulla. Nyt ollut eka kuumeeton päivä, mutta ab tuntuu vaikuttavan mahaan, ihan kuralla on ja itkeskelee ja vääntelehtii.

Ensi viikolla ois pojan 1,5-vuotisneuvolan lääkärikäynti, tuleepahan kontrolloitua ne korvat samalla. Samoin mulla on äitiysneuvola, Kela-asioita vissiin katellaan.

Kesäistä viikonloppua kaikille! :)

Nenevaan ja Mytty 21+2
 
Täällä myös yksi jolla alkoi loma :) ihanaa! Tämä viikko olikin töissä aivan kauhea, joten hyvillä mielin jään muutamaksi viikoksi kotiin!
Vaikka sen jälkeen täytyykin vielä muutama kuukausi töissä jaksaakin, että toivottavasti en pääse liikaa loman makuun vielä tässä vaiheessa :D

Rakenneultra on vasta perjantaina, en millään malttaisi odottaa.

Mahan koko näin sukulaisi joita en ollut vielä tässä raskaudessa nähnyt, muutakuin ihan alkuraskaudesta jolloin en vielä kertonut.
Ja he varovaisesti kyselivät olenko raskaana ja kuvittelivat sitten kuitenkin minun olevan vähintään rv30 :D :D
Voisin myös koittaa ottaa kuvaa tästä möhömahasta joku päivä.

Kosmo ja papu 20+4
 

Yhteistyössä