~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Toukokuu*

Moikka täältäkin!

Sukunimestä: Mulla on iso ongelma sukunimen suhteen. Kaksi vanhempaa lasta on isänsä sukunimellä, ja itsellänikin on tämä ex-miehen sukunimi. Olin ajatellut pitää exän sukunimen kunnes lapset muuttaa pois kotoa, mutta jos nyt pidän exän nimen, tulee tämäkin lapsi sitten exän sukunimelle. Se olis jotenkin outoa, kun exä ei ole tämän lapsen isä... Että kai se on pakko nyt ottaa oma nimi takaisin ennen kuin lapsi syntyy. Kurjaa vaan olla eri nimellä kuin kaksi vanhempaa lasta. Etenkin esikoinen tuntuu olevan ajatuksesta vähän loukkaantunut.

Vauvan liikkeistä: Liikkeitä tuntuu nyt päivittäin. Tänään tuntui ekaa kertaa vauvan hikka, jänskää.

Kerroin tänään töissä julkisesti raskaudesta. Vastaanotto oli yllättynyt, mutta iloinen. Pomo tosin ei vielä tiedä, että saa nyt sitten nähdä mikä vastaanotto sieltä tulee...

ÄLLÖVAROITUS:
Mulle iski pieni terveysongelma. Ilmeisesti sheivauksen tuloksena on tuolla alaosastolla karvatupentulehdus, joka alkoi viattomana kipeänä näppylänä, joka oli eilisiltaan mennessä kasvanut valtavaksi patiksi, sellainen 3-4 cm halkaisijaltaan. Oli niin kipeä, ettei nukkuminenkaan meinannut onnistua. Nivusten imusolmukkeetkin meni kipeäksi ja turposi, eli kunnolla tulehtunut ilmeisesti. Eilen illalla sitten sain tarpeekseni ja vedin patin auki neulalla, ja sain tyhjennettyä sen aika hyvin. Edelleen kuitenkin märkii ja kipuilee, vaikka on jo parempi. Mietin tässä nyt, että olisko kuitenkin aihetta käydä lääkärissä hakemassa antibiootit ja avaamassa paise ihan kunnolla, että näkee kuinka syvälle infektio on mahdollisesti mennyt... Tosi kiva tälleen viikonloppuna, kun on tätä työntekoakin tässä tälle viikonlopulle 21 tunnin verran... Jos en olis raskaana, odottaisin huoletta maanantaihin, mutta nyt raskaana mietityttää etenkin paiseen sijainti, että kuinkahan helposti voi levitä tuonne synnytinten puolelle... Kokemusta/tietoa kellään? Muutenkaan houkuta mennä pyllistelemään tän kanssa lääkärille, mutta olisko kuitenkin järkevintä vaan mennä.
 
Kitskalle tervetuloa porukkaan!:wave:

Marmosetille tsempit vastausten odotteluun! :)

Sukunimiasiaa
Meillähän homma menee niin, että jo olemassa olevilla lapsilla on isänsä sukunimi, minulla omani, nykyisellä miehellä ja tulevalla lapsella tulee olemaan sama sukunimi. :D
Mies on tasaisin väliajoin ottanut puheeksi naimisiin menon tyylillä "sitten jossain vaiheessa kun vien sinut vihille..." :D Silloin otan ihan mielelläni hänen sukunimensä. :)
Minä ajattelin vielä vuosi sitten, että minähän en vihille mene IKINÄ! :D Muuuutta sitten tapasin tämän nykyiseni ja ajatus sinällään ei enään tunnu yhtään epämääräiseltä. Eihän se vihkitodistus suhdetta sinällään muuta mielestäni yhtään mitenkään, tai jos muuttaa niin syventävällä tavalla.
Minun osalta varmaan naimisiinmeno vastaisuus onkin johtunut siitä, että olin ollut väärän miehen kanssa ja tavallaan koko ajan sen jotenkin tiedostanutkin, sillä kyllähän exä minua kosikin ja kieltäydyin.
Nyt on sellainen fiilis, että mikäs siinä, mutta emme siitä aikoisi nostattaa mitään suurta hulabaloota, eli tosi minimalistisesti hoidettaisiin tämä juttu, näin ollaan puhuttu. :)

ON:
Liitoskipuja...istun normaalisti varsin neitimäisesti jalat ristissä ja nyt voin sanoa, että A) Jalan nostaminen toiselle jalalle käy hellää B) häpyluu huutaa kun siitä asennosta liikun.
Mites muilla noiden liitoskipujen kanssa menee tällähetkellä?

Hipulla ollut tänään tosi menorikas päivä ja on hinkannut itseään rakkoa vasten vähän väliä, ärsyttävää kun meinaa lirit tulla joka kerta:LOL:

Oikein ihanaa huomista äitienpäivää minunkin puolestani!:heart:

Viipulainen ja Hippu 18+2
 
Pitkästä aikaa mäkin täällä. En ole ehtinyt enkä oikein jaksanutkaan kirjoitella tai käydä lukemassa. Harvoin istuskelen koneen ääressä, joten kirjoiteltua tulee vain puhelimella yleensä. Lisäks ollaan koko perhe nyt lomailemassa miehen kotimaassa. Muuten kuuluu ihan hyvää :)

Omaa napaa: Mulla on sellanen olo niinku en raskaana oiskaan. Pahoinvointi on loppunut ja maha kadonnut (?) jonnekin. Tuntuu ettei se oo yhtään niin iso kuin vielä pari viikkoa sitten. Paljon pienempi massu tämä on kuin aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla. VAUVAN LIIKKEISTÄ että niitäkään en oo tuntenut ja se vähän ihmetyttää. Pari viikkoa sitten olin tuntevinani jotain... ja neuvolassa 1,5 viikkoa sitten kaikki oli kyllä hyvin ja sydänäänet kuului vahvasti, kuului myös kun pieni potkiskeli sydänäänianturia :) Jännä vaan kun luulis että liikkeitä tuntuis koko ajan paremmin. Onkohan istukka etuseinämässä niin kuin aiemmissakin raskauksissa? Sehän voi vaimentaa liikkeitä. Mutta näillä viikoilla tosta kuopuksesta ja tunsin liikkeitä. Ehkä mennään täällä ultraan kattomaan onko kaikki hyvin. En mä jotenkaan huolissani osaa kuitenkaan olla... Sellanen oire mulla on ku nivustyrä, se oli edellisessäki raskaudessa mutta tää on tullu paljo aikaisemmin nyt. Kasvava kohtu painaa jotenki sitä tyrää...

Yritän tulla kirjoittaan ja kommentoimaan lisää lähiaikoina :) Nyt nukkumaan... Huomenna äitienpäivä <3

Carnevalkeksi ja 5 min päästä poksuu 16+0 :)
 
Nyt on työpaikalle ilmoitettu tulevasta lomasta. Näyttää täl hetkellä siltä että kesä on hiljanen joten ei tuu olemaan rankkaa. Koko tehdas on periaatteessa kiinni heinäkuun kaks viimestä viikkoa. Tosin on siel tuotannossa joku, noh mä ainakin.
Työnjohtaja käski palkanlaskijan kans kattoo onks lomia jääny käyttämättä, että käyttäis ne sit sillo työssäoloaikana pois. Noh palkanlaskijaa näin vaan pikaseen ni en ehtiny niistä, soittelen sille tänään kun en sit saanu sitä eilen ees kiinni enää ku lähin sit reissuun enkä auton ratist viitti soitella.

Meille tuli eilen kaks suomenlammas uuhta! Ja ne saattaa olla kantavana (ei varmuutta, ovat pässin kans ollu kuukauden samassa). Eli hyväl tuurilla meil tulee karitsoja syys-lokakuussa :p Mun tuurilla ne alkaa pukata karitsoja maailmaan just samaan aikaan ku ite joutuu synnärille tjs. Se on siin ja siin meneekö samoihin...

Kaks viikkoa ultraa, huoh, jännittää! Onneksi täs on niin paljo menoa ja ohjelmaa että eiköhän aika mee tosi nopsakkaa!

Liikkeistä mun mielestä tää on pal rauhallisempi ja liikkeet ajottuu päiväsaikaan. Muut on mun mielest ollu aktiivisempia iltasin...en sit tiä muistanko ees oikein.

Olipa omanapaista.

~ZiiliZeija&Kääkkis 19+0~
 
Vihdoinkin on tuntunut liikkeitä nyt muutaman päivän ajan! Aavistuksia ollut kyllä aiemminkin, mutta nyt on ihan selkeitä ja käteenkin tunsin jo läpi töytäisyn. Jännä että ne tuntuvat ihan alavatsalla, mutta seistessä mun mahan korkein kohta on kevyesti navan korkeudella. Makuulla kyllä kohtu tuntuu ihan alhaalla. Hyvä jalkapallo vaan alkaa jo masu olla.

Nenevaan ja Mytty 18+6
 
Hei vaan pitkästä aikaa, tiedä miksi taas on ollu niin laiska kirjoittaan mitään..

Liikkeet minäkin tunnen liikkeitä päivittäin, mutta vähän vain ja ne ovat edelleen tosi hentosia. Selkeimmät ajat ovat päivällä ja aamuyöllä. Esimerkiksi iltaisin, kun rauhoitun ja koitan makoilla ja tunnustella niitä, en tunne mitään.

Sokerirasitus ei mennyt ihan putkeen, joten nyt tuli sitten se raskausdiabetes mullekin. Nyt olen muutaman päivän ehtinyt totutella sokereiden mittailuun ja tosi hyvin näyttäisi pysyvän arvot alhaalla, enkä ole onneksi joutunut suuriakaan muutoksia tekemään ruokavaliooni, syön muutenkin aika terveellisesti.
Kaurapuuro on sellainen mikä ei näköjään sovi, se vähän harmittaa.
Tykkään syödä aamuisin puuroa. Mutta neljänviljan puuroa voisi syödä pienen määrän, mutta niin vähän ja pelkän sen puuron eikä enää vaikka ruisleipää kylkeen, että niistä jää nälkä :D

Vatsa on vihdoin ihana (pieni) söpö vauvavatsa <3 pieni suluissa, sillä vaikla omasta mielestäni vatsa on vielä pieni, niin toiset luulee mun olevan jo paljon pidemmällä kuin oikeasti olen.
Ne jotka ovat siis uskaltaneet kysyä, vieläkin huomaa esim. töissä asiakkaita jotka katsovat pitkään, mutta eivät kysy mitään.
Onkohan se kuitenkin niin, että moni ei kehtaa kysyä, jos vaikka ajattelevat että entä jos se ei olekaan raskaana.
Niinku joku muuten ylpeänä esittelisi tälläistä vatsaa :D
Jos mulla jostain muusta syystä olisi tällänen maha, niin yrittäisin visusti piilottaa sen johonkin :D

Muutenkin tuntuu välillä vieläkin ihmeelliseltä, että mä todella olen melkein puolessa välissä raskaana. En välillä enää jaksanut uskoa, että mä oikeesti koskaan pääsisin tähän!

Äitiysloma ja lomat miten olette ajatelleet pitää lomat ja aloittaa äitiysloman?
Itse pidän kesäloman kesällä ja aloitan 30 päivää ennen äitiysloman, joten töissä pitäisi pystyä oleen loppuun asti, toivottavasti kaikki menisi hyvin ja jaksaisin sinne asti :)

pahoinvointi ja paino pahoinvointi on vihdoin helpottanut!! Ihanaa! Ja sen myötä närästyskin on helpottanut :)
Toki saatan silloin tällöin vielä oksentaa, mutta se ei enää haittaa.
Viikon verran on ollut nyt näin hyvä olo.
Ja nyt painokin on vihdoin pysyny siinä mihin se tipahti, eli 7 kiloa lähti tuolla 10 viikon oksentelulla.
Nytkun täytyy noita sokereita seurailla paino ei välttämättä heti lähde edes kauheeseen nousuun. Eipä tuo niin haittaa, vaikka nyt kun paino tippui alas bmi:kin laski normaalipainon puolelle, niin enhän minä mitään monen kymmenenkilon painon nousua toivo tässäkään raskaudessa.

Nyt aamupalalla ja sitten vielä tämän päivä töitä ja sitten vasta maanantaina töihin.
Ensi viikon tiistaina olisi se lääkärineuvola. Saa nähdä millanen se täällä on.
Esikoisen ajoilta en enää muista mitä siellä tehtiin.

Pitäisi ehkä kirjoittaa useammin, niin ei tulisi tällaisia puolen sivun mittaisia postauksia :)

Kosmo ja papu 18+0 poks poks
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkäst aikaa!

Facebook ryhmäHei pistin jo viimeviikolla viestiä (viimeviikon alussa) Nina91:lle ja ei tullut mitään viestiä FB jäsenyydestä takas!Ärsyttää!!!Eikä mua oltu lisätty sinne ryhmäänkään = TUPLA ÄRSYTYS!!!

Muuten kuuluu hyvää, masu kasvaa maltillisesti, vauva potkii ja asuntoasiat edistyy: On muutto edessä tonennäköisimmin kesäkuun alussa!!Ens viikolla varmistuu!! :))

Muuten ei ole mitään uutta, same shit ;)

Ninja ja Tikru 17+5
 
Jännitys ohi! Punktiosta tasan kaks viikkoa, ja kirje tuli tänään. Tulokset ok, ja poika tulossa! Kyllä sitä tais vähän jännittää alitajuisesti, vaik toisaalta ajattelin, että jos niin huono tuuri kävis, niin se olis sit tarkoitettu niin. En usko Jumalaan, mutta jonkinlaiseen kohtaloon ehkä...

Ens viikolla aion julkistaa töissä asian muillekin, ehkä siksikin se tulosten odottelu jännitti. Sinänsä harmi, kun voipi olla viimeiset kaksi viikkoa tuon työyhteisön jäsenenä. Työnkuvaan kuuluu mahdolliset siirrot. Sitten alkaa kesätyö, joka kestää kesäkuun. Heinäkuun ja elokuun alun pidän lomani pois, ja sitten syyskuussa jään äippälomalle sen 30 arkipäivää ennen laskettua.

Ajatukset harhailee... Sukunimestä ei ole enää ollut miehen kanssa puhetta. Saadaan seuraavaks alkaa vääntää etunimistä... *huoh*

Käyn perjantaina neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Viikko sitten vielä tunsin liikkeitä, niitä "muljahduksia", mutta nyt en ole huomannut niitä enää ollenkaan. Vihlontaa kyllä tuntuu, ja vatsa tuntuu paisuneen. Pari työkaveria jäi tänään kiinni "vaivihkaisesta" tiirailusta vatsani suuntaan. Mietin vaan, että voiko runsas lapsivesi vaimentaa myös liikkeitä? Istukka on ainakin visusti takaseinässä, kun ei sitä biopsiaakaan silloin saatu otettua. Onneks pe on vapaapäivä, ja neuvolantädilläkin oli sopiva rako ottaa mut muutamaks minuutiks. :)

Väsymys haittaa MM-lätkän katselua! En kertakaikkiaan pysynyt eilenkään tajuissani viimeiseen erään, saatika rankkareihin asti. Voisko Leijonien matsit alkaa kaikki 17.15? :p

Marmosetti ja Pötkö 17+0 *poksis*
 
Marmosetti, ihania uutisia! Onneksi kaikki on kunnossa ja onnea pojan odotukseen!

Lomista. Olen töissä koulussa ja kesäloma on siis pitkä. Äitiysloma alkaa 2.9., kun aloitan sen 30 päivää ennen laskettua aikaa. Sikäli on typerää, että menen siis töihin kolmeksi viikoksi ennen äippäloman alkua. Mutta ajattelin, että en lähde aikaistamaan lomaa vaan ennemmin menen starttaamaan lukuvuoden tai sitten haen saikkua, jos jaksaminen on tiukilla ja voinnissa vikaa.
 
Marmosetille onnittelut parhaista uutisista ja onnea poikalupauksesta!:heart:

Tää tuli vaan poksumaan tänne pikaiseen ja jatkamaan viimehetken pakkailuja.
Son huomena MUUTTO!!:attn::D

Eilen saikin Hippua pyllystä kiinni, mitäs tuli tunkemaan ahteriaan kipeästi mahan läpi :D

Oikein ihanaa loppupäivää kaikille, minä palailen apajille muuton jälkeen! :)

Viipulainen ja Hippu 19+0 POKS**
 
Tuli käytyä neuvolassa, ja siellähän se sydän vielä jumpsuttaa. Keskiviikkonahan valitin, kun liikkeitä ei ole tuntunut. Eikös eilen sitten alkanut semmonen mylläkkä tossa mahassa, ettei voi erehtyä. :) Nytkin on joku iltajumppa meneillään.

Sain muuten tietää veriseulan tuloksetkin. Korjatut arvot oli molemmat 0,98, ja yhen paikkeilla ne pitäis olla. Riskilukua nosti siis pelkkä ikä ja pieni turvotus.

Sofina, joko on paise helpottanut? En usko, että siitä olis vauvalle vaaraa. Tietty oman olon takia olis hyvä hoitaa. Piti muuten kommentoida aikasemmin, mut oma napa pyöri vaan mielessä... :ashamed:

Marmosetti ja Pötkö 17+2
 
Helou kanssamahailijat,

Kaksplussasta Toi facebook on vienyt mennessään, vaikka pitkään sitä vastustinkin. Oisko järkeä perustaa tänne Kaksplussallekin avoimien ketjujen sijaan suljettu ryhmä, niin vois kirjotella vapaammin??

Paniikkia neuvolassa. Olin tänään neuvolassa. Sain lietsottua itteni kamalaan paniikkiin, kun sydänääniä ei alkanut kuulua. Ensin kokeili harjottelija, sen jälkeen terkkari. Terkkari näki jo varmaan mun naamasta, että ahdistuin kun doppleri oli kierrellyt mun vatsalla yli vartin.. jotain yritti lohdutella, että mun istukka on np-ultran mukaan edessä ja haittaa äänten kuulumista - joo, ei lohduttanut yhtään siinä vaiheessa! Ehdotti sitten, että mennään tyhjään lääkärin huoneeseen kattomaan ultralla. Olin ihan itku silmässä jo, että tässäkö tämä sitten oli?! Mutta siellä se sydän kuitenkin kuvassa läpätti. Terkka haki vielä jonkun toisen terkkarin siihen, joka sitten saikin äänet kuuluviin aika nopeasti..varmaan ihan säälistä, kun näki miten paniikissa olin.

Olot Jotenkin kauhean vähän aikaa tutkailla omia oloja. Välillä selkä kramppailee, tai alakerrassa juilii, mutta sitten onkin jo juostava pahanteossa olevan 2veen perään ja omat olot unohtuu. Samainen pikkutyyppi on unenlahjoiltaan hyvin rajoittunut eikä iltasinkaan oikein ehdi hengähtää, kun ollaan vuorotellen kiinni ikuisuuden kestävissä nukuttamisyrityksissä. Esikoisella on omat esiteinidraamansa. Huoh.

HaaveissaPulla, rv 17+1 POKS
 
Eipä tunnu LIIKKEITÄ vieläkään. Murrrr... Mitä lueskelin ketjua niin en taida olla ainoa kolmannen odottaja, joka tuntee vähän myöhempään liikkeitä? Tai onko tää edes vielä myöhäistä... mutta kieltämättä vaivaa kyllä. Jos olisin Suomessa, menisin kyllä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Palataan Suomeen vasta kuun lopussa. Kenties pitää uskaltautua ultraan täällä. En vain halua täällä saada sitä tietoa, jos kaikki ei olekaan hyvin masussa. Jotenkin syvällä sisällä on silti tunne siitä, että kaikki on hyvin. Rintoja aristaa ja nännit on kipeät. Mitään kipuja/supistuksia ei ole...

Onko teillä jo VEIKKAUKSIA SUKUPUOLESTA tai oloja kumpi vois masussa majailla? Mulla on tyttöolo :) Mutta ehkä se on myös toivetta, sillä kaksi edellistä on poikia niin oishan se ihanaa jos tällä kertaa tulisi tyttö :) Mies veikkaa poikaa...

Mulla vähän samat fiilikset kuin HaaveissaPullalla, ei ehdi kauheasti omia oloja tutkiskella kun on nuo vanhemmat lapset jotka pitää kiireisinä. Välillä unohtuu että edes oon raskaana. Jospa siksi ei noita liikkeitäkään ehdi niin kuulostella...

Carnevalkeksi 17+0
 
Ehtoota toverit!
Hengissä ollaan muuton jäljiltä ja voin kyllä sanoa, että onni oli että muutto ajoittui tähän kohtaan raskautta, myöhemmin olisin varmaan ollut täysin rampa. :D
Vaikka en kanniskellut mitään painavaa, lähinnä purin tavaraa paikoilleen, niin se 16h tohaaminen kyllä aiheutti sen tason supisteluja ja kipuja liitoksiin, että lauantai meni kyllä tosi iisisti ottaen. Tänään myös otettu aika lunkisti miehen käskystä, kun totesi olevansa huolissaan kun touhuan, joten en viitsinyt toista härnätä, vaikka virtaa olisi riittänyt. :)
Mutta uusi koti on enemmän kuin ihana! Valoa riittää suurista ikkunoista joita on pilvinpimein verrattuna edelliseen ja tämä tilan määrä on ihan mieletöntä! Rakastan!:heart:

Liikkeet
Vähempi voima Hipun osalta riittäisi, mutta tiedänhän minä että tämä vaan pahenee. :D
Hipulla siis jo todella paljon voimaa liikkeissä, kiitos ilmeisesti kuuluu ahkeralle treenaukselle, jota on suorittanut varhaisesta vaiheesta asti.
Potkii ja puskee suoraan alakertaan ja erityisesti virtsaputken kohdille, tänään tullut monta posausta kylkiluihin ja sisko bongasi täällä käydessään vauvan sivuprofiilin tai selän, kun junttasi itseään tuolla alavatsalla taas "kivasti".
Hikkaa alkanut olemaan myös vähintään kerran päivässä, yleensä 30min sen jälkeen, kun olen syönyt lämpimän ruoan. :D

ON:
Liitokset liitokset...aivan sanonko mistä. Tuntuu, että jos päivän aikana edes hetkeksi päättää istahtaa ja hengähtää, niin ylös nousu on yhtä tuskaa.:headwall:
Viikko vielä r-ultraan, maltan tuskin odottaa. :)
Poikaolo on ja sitä on moni muukin veikkaillut!

Viipulainen ja Hippu 19+3
 
Marmosetti, kiitos kysymästä, paise alkaa olla kohta poissa :D Se tuli tosi kipeäksi ja lopulta avasin sen ihan kotona ihan itse. Ja oli varmaan ihan fiksua, se oli ihan kunnon tulehdus ja olis varmaan mennyt vielä pahemmaksi. Veikkaan että joku stafylokokki oli tuonne ihon sisään päässyt sheivauksen tuloksena.

Mulla on nää omat jutut ja raskausjutut jääneet vähän taka-alalle tässä viime aikoina. Esikoinen 10 v. vietiin maanantaina ja keskiviikkona ambulanssilla sairaalaan, kun meni tajuttomaksi ja alkoi kouristella. Keskiviikkona tehtiin EEG, jossa oli paljon purkauksia, eli epilepsia on poitsulla. Ei kiva. Seuraavaksi tutkivat, että mikä epilepsian tyyppi ja mistä johtuu. Edessä lisää EEG:tä, magneettikuvaus jne.
 
Heippa kaikille!

Täälläkin kovasti yritetään havaita jotain liikkeitä vatsan uumenista, mutta toistaiseksi olen tuntenut vaan jotain pienenpieniä "muljahduksia" joista en oo ollut edes ihan varma oliko se vauvan liikahdus vai joku ilmakupla... En muista tippaakaan millä viikoilla aloin tuntea esikoisen liikkeet. Mua kai voi melkein verrata ensikertalaiseen kun esikoinen täyttää loppukesästä jo 9v :)

Minä en oo töissä itse puhunut edelleenkään raskaudesta mitää. Osa on tulleet kysymään suoraan olenko raskaana ja silloin toki olen myöntänyt olevani. Uskoisin kyllä että kaikki jo tietää, koska juorut kulkee ja vatsa näkyy jo ihan selvästi! Täytyy olla sokee jos ei tota huomaa :D Pomo ei tiedä jos ei ole kukaan ehtinyt juoruta, mutta ei siis ainakaan ole mua tän mahan kanssa nähnyt. Mullahan on määräaikainen sopimus, joka nyt päättyy 31.5. Jatkoa on tulossa koska mulle on jo ilmoitettu työvuorot kesäkuun alkuun ja mut on laitettu kesälomalistalle (mun loma 15-28.6) ,sitä en sitten tiedä että kuinka pitkän sopparin tulen saamaan...

22.5 olis seuraava neuvola ja silloin varataan neuvolantädin kans mulle rakenneultraan aika. Viime käynnillä laskettiin että sopivasti viikkoja ultraa varten olis kertynyt juhannusviikolla. Silloin mieskin on kesälomalla joten ihan varmasti päästään yhdessä sinne. Kumpaakin jännittää, jos sitten saataisiin tietoa kumpi siellä masussa oikein köllöttelee! Mulla on ihan täysin tyttö olo, saattaa olla tosiaan ihan vaan toiveajattelua kun poika mulla jo on niin tyttökin olis aivan mahtavaa saada.. :) Mutta toisaalta tämä raskaus on kaikinpuolin ihan erilainen kun esikoisen odotus, josta oon myöskin ajatellut että tyttö saattaisi hyvinkin olla nyt. Mies taitaa toivoa poikaa..

Mitään isompia raskausoireita ei täällä oo havaittavissa tällä hetkellä. Välillä närästää ja huomaan että unentarve on aika suuri verrattuna normaaliin, mutta muuten ei mitään. Noh, rinnat on aika arat... Kuintenkin, välillä oikeesti tuntuu että oonkohan mä sittenkään raskaana, tai että onkohan tuolla massussa kaikki hyvin, kun en niitä liikkeitäkään vielä tunne. Nämä ajatukset näyttää olevan tuttuja muillekin, mitä oon viestejänne lukenut :| Ensin sitä kärsii kaikista mahdollisista oireista ja raskaus ei todellakaan tunnu kivalta siinä vaiheessa, sitten kun oireet helpottaa niin stressaa sitä ettei tunnu miltään... Missäköhän vaiheessa tästä raskaudesta oikein pääsee nauttimaan? Kohta sitten oonkin jo niin iso että alkaa kaikki kolotukset ym. ja ei taas oo kivaa :p

haasu 16+3
 
Heippa pitkästä aikaa! Ei tänne kyllä muista tulla kirjoittelemaan! :/ Toivottavasti teillä kaikilla sujunut raskaus hyvin ja alkuraskauden oireet alkaa olla mennen talven lumia! <3

Perustin facebookkiin salaisen ryhmän Pirkanmaan alueen syys/talvivauvoille 2015 ja jos täällä olisi halukkaita sellaiseen liittymään niin minulle voi laittaa yksityisviestillä linkin omaan facebookprofiiliin! Lähinnä ajatuksena vertaistuki ja jos kiinnostusta niin tulevaisuudessa myös mahdolliset vauvakyläilyt ja kahvittelut läheisillä paikkakunnilla! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Vertaistukea minä tulinkin tältä palstalta hakemaan, mutta tuntuu, että kaikki tuki häipyy facen ihmeelliseen maailmaan. Mikä idea tällä palstalla sitten on? Mua ei kiinnosta liittyä faceen, olen sitä jo joskus kokeillut. Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Mutta täällä kirjoittelisin mielelläni, ja lukisin muiden juttuja, anonyymisti.

Jos jollakulla on ehdottaa jotain vilkkaampaa vertaissivustoa, joka ei vaadi rekisteröitymistä, kuulisin mielelläni.

Marmosetti ja Pötkö 17+5
 
Vertaistukea minäkin haen tältä ketjulta. Paljon en tietenkään ole itse kirjoitellut, mutta päivittäin käyn teidän juttujanne lueskelemassa. Itsellä tuo enkelivauva viime lokakuulta on niin peikkona mielessä että en oikein uskalla nauttia tästä raskaudesta. Mielelläni luen teidän juttujanne kun kirjoittelette ilman huolia ja onnelisina.

Itsellä oli vapun jälkeisellä viikolla oli ylimääräinen ultra (äitiä rauhoittamaan) ja kaikki hyvin. Istukka on etuseinämässä ja peittää sen kokonaan. Sain useita kuvia ja sukupuoli ei vielä selvinnyt.

Neuvolapsykologilla käyn juttelemassa. Kiintymyssuhteesta on hieman huolissaan. Käyntejä jatketaan toistaiseksi ja hyvä näin.

Töissä en ole vielä kertonut. Työasu onneksi peittää, omilla vaatteilla ei voi olla huomaamatta. Ajattelin kertoa kesäkuun alussa rakenneultran jälkeen. Siitä voi tulla hieman sanomista. Kesälomalle jään elokuun alussa ja ne muutamat päivät kesä ja mammaloman välissä ajattelin hakea sairaslomaa.

Toivottavasti keskustelu hieman vilkastuu täällä. Facessa kun en ole ja en myöskään ajatellut mennä.

CVAD
 
Täällä myös yksi joka toivoisi, että täällä pysyisi keskustelu edes tämän verran, kuin nytkin. Oli mukava eilen ja tänään käydä lukemassa, kun oli tullut monta uutta viestiä :)
Facessa en ole itsekään ollenkaan, eikä se oikein kiinnostakaan.
Mikä se ryhmä/keskustelu/suljettu sivu/juttu/mikä lie :D hyvä muisti mulla..
Joku puhui siitä minkä tänne palstalle voi tehdä?
Millainen se siis on?
Onko se jotenkin selkeesti erilainen, kun tämä?

Liikkeet on nyt vihdoin alkanut tuntua selkeinä potkuina/töytäisyinä. Päivittäin, vaikkakin toisina päivinä harvakseltaan ja toisina taas saattaa tuntua vähän väliä :)

Täällä on tyttö olo vaikka välillä huomaan miettiväni, että entä jos sittenkin siellä olisi poika ja mitä minä sille sitten teen, osaanko edes hoitaa poikaa :D
Niinku se jotenkin olisi erilainen hoidettava :D

Sokeri arvot on nyt viikon mittauksen jälkeen pysyneet todella hyvinä, huomenna neuvola.
Saa nähdä miten jatkossa jatketaan, varmaan ainakin päiviä voidaan vähentää, nyt olen mitannut joka päivä.

Väsymys vaivaa vieläkin, mutta muuten voin sanoa pystyväni taas jo nauttimaan olostani ja raskaudesta. Mua ei kolota, eikä satu mihinkään.
Toki jonkinlaisia supistuksia on ollut, varmaan vaan harjoitussupistuksia. Ikävältähän ne tuntuu, mutta muuten olo on mainio :)

Vatsa kasvaa kauheeta vauhtia, vielä hetki sitten se oli söpö pallo, nyt se on taas kasvanut siitä. Esikoisestakin mulla oli tosi iso maha, joten odotettavissa tässäkin sellaista muumimamma efektiä :D

Lämpimiä kelejä odottelevat

Kosmo ja papu 18+5
 
Kerhoista voi lukea lisää tuolta linkistä
Kerhot
Suljetun kerhon perustaminen vaatii perustajan/ryhmän ylläpitäjän, ja jäseniltään rekisteröitymisen kaksplussan keskusteluihin. Rekisteröityminen ei sinänsä tarkoita anonymiteetin menetystä ...piti ihan kurkata, mitä tietoja kirjautuessa vaaditaan; nimimerkki, salasana sekä sähköpostiosoite. Suljetussa kerhossa voi siis edelleen kirjoitellla siis nimimerkin suojissa, mutta piilossa muilta uteliailta silmiltä. Periaatteessahan google voi antaa hakutulokseksi vielä vuosien päästä jonkun keskustelupalstan avoimen keskusteluketjun, jossa itse olet osallisena, jos etsit tietoa vaikka vaikka peräpukamista! :LOL:
 
Minuakaan ei se Facebook ryhmä kiinnosta ollenkaan. Toivon myös että täällä keskustelu säilyy vilkkaana, vaikka nyt onkin pakko tunnustaa että viimeaikoina en itse oo ollut ollenkaan aktiivinen... Väsymys painaa, johtuu varmaan osaksi raskaudesta mutta myös siitä että oon nyt todella paljon töissä! juuri tein 7pv:n putken, huomenna saan nauttia peräti yhden vapaapäivän ja torstaina jatkan taas 5 päivää yhtä soittoa. Tuonkin putken jälkeen katkaisen vain yhdellä vapaalla ja sit on taas se ihanat 7 päivää töitä edessä :ashamed: Oon itse toivonut monta vapaapäivää yhteen syssyyn kesäkuun alulle, koska lähden reissuun silloin, tämän vuoksi nyt siis vapaat vähissä.

Mullakin vatsa on pompsahtanut nyt ihan yhtäkkiä TODELLA esille. Onhan se jo pitemmän aikaa tuossa komeillut, mutta nyt se tuntuu ihan valtavalta. Esikoisen raskaudestakin mulla oli todella komea ja pitkälle eteenpäin työntyvä maha :) Mieheni velipojan vaimo on myös raskaana, laskettu aika hänellä heinäkuussa. Tämä nainen on kasvanut niin tasaisesti jokasuuntaan koko raskauden ajan, ettei oikeasti edes arvaisi hänen olevan raskaana jos ei tietäisi. Näyttää siis ihan suoraan sanottuna vain siltä että on yhtäkkiä lihonnut kamalasti. Noh, onhan mullakin takapuoli leventynyt.. En tiedä huomaako muuten niin päällepäin mutta housuista kyllä huomaa kun ahdistaa reisien kohdalta! Mutta kyllä tämä kasvu kuitenkin selkeästi tuohon vatsanseudulle keskittyy :D
 

Yhteistyössä