~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Täällä kans väsyttää koko ajan.. Kipuja ollut nyt parina päivänä vähemmän, viime yönä en herännyt kertaakaan! Oikeastaan en tiedä enää onko se hyvä juttu :D Oli ihan mukava kun tuolla oli jotain tuntemuksia.. Nyt ei ole oikein mitään muuta kuin tämä väsymys ja nyt on tullut joku herkistely sitten, jotkut biisit ja uutiset tuo palan kurkkuun vaikken yleensä mikään herkkis ole. Pahoinvointi kyllä tulee jos ei syö.. Mutta tämmöset epävarmat fiilikset edelleen, ei olla vieläkään kerrottu muille kuin meidän sisaruksille. Mitenhän sitä pitäis pystyä odottelemaan sitä ultraa? Vielä reilu viikko ekaan neuvolaan ja siellä vasta katsotaan aika sille ultralle!! Voi kun olisi mahdollisuus varhaisultraan... Olis aika rauhoittavaa nähdä että siellä oikeasti on joku!

Tuutikkis, laskureiden mukaan LA 11.10. ja ensimmäinen :)

Tuutikkis 6+0

Mä taas olen energisempi kuin aikoihin. Koko ajan tekis mieli puuhailla jotain.

Tota itkeskelyä on ollut mullakin. Yleensä en todellakaan itkeskele leffoille tai uutisille tms, mutta nyt liikutun pienimmästäkin jutusta. :D

Mulle voi lisätä listaan
Sofina la 13.10. kolmas lapsi

Moikka!

Mulla vaihtelee tuo liikkisolo. Tänä aamuna oli taas semmonen ja eilen hetkellisesti. Monta päivää ennen sitä ei mitään ongelmia. Hassuja nää hormonit :)

Mulle voi laittaa lisäksi että toinen muksu. En saa tätä punaiseksi puhelimella :/ suuret kiitokset listan päivittäjälle :)

Jostain syystä mulle on alkanu tulla olo et olisko tuolla peräti kaikki hyvin... Olen ikuinen pessimisti, jonka takia odotan keskiviikon ultraa kauhulla. Ei edelleenkään ole oloa et joku tuolla kulkee mukana, saa nähdä tuleeko se tunne vai onko tää vaan jotain fuulaa ts tuulimuna tms.

Aplari 6+5

Mulle voi laittaaraskauslaskurin mukaisesti LA 7.10. , ikä 38, 8. lapsi =)
viikonloppuna ollut sappipoltteita , pitää tarkoin katsoa, mitä suuhunsa laittaa..ne on ikäviä, toivottavasti tulevan lääkärikäynnin jälkeen saan jotain apua niihin, kun siihen määrättyä Litalginia ei viitsisi joka välissä ottaa.
Vhän ollut aamuista pahoinvointia ja hajut ja tuoksut ottaneet enemmän nyt nenään kuin viimeksi kun kirjoitin :D

Sarah77 ja 6+1

"Sanna"
Nyt on kp 2 eikä menkkoja vielä kuulu jotka yleensä tulee kyllä päivälleen kp 28. Kolmatta päivää hentoja pyyhkäisyvuotoja muutamalla vessareissulla.. Tänään menkkamaisia kuumotuksia alavatsalla, muttei selkeää jomotusta tai kipuilua. Vuotoa hintsuati enemmän, mutta vain hailakkana ja pyyhkiessä. Jos ei yöllä oo vielä selkeä vuoto alkanut niin aamulla teen testin <3 Jännittää! Hakeuduin tähän ryhmän siksi, että kyselisinkin onko muilla ollu menkkojen alkamisajankohtana minkäänlaisia tuhrutteluja?

Heippa pitkästä aikaa! Ei ole tullut hetkeen tänne eksytty, hirveästi menoja ja facebookissa kerennyt aina vain pikaisesti käymään. Minulle voi listaan lisätä ensimmäinen.

Täällä ensimmäinen neuvola varattu 3.3 ja huomenna tekisi mieli soittaa aikaa varhaisultraan. Onko joku Tampereen suunnalta varannut? Millaista hintaa ollut? Hirveä väsymys painaa. Kai saa kohta taas mennä nukkumaan, että pääsee aammulla sängystä ylös ja töihin. :) Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Minulle voi laittaa listaan iäksi 28v ja synnäriksi KOS (kätilöopisto) :)

Täällä tuli perjantaina rv6 täyteen, menee kyllä aika jotenkin tosi nopeasti tällä kertaa, kaipa sitä sitten on jo niin tuolla selkärangassa tämä raskaana olo, ettei samalla tavalla enään ole ajatukset ihan täysin vain raskaudessa, vaikka kyllä sekin aika tulee sitten viimeistään kun mammalomalle jää kun alkaa olemaan ihan valmis sen ison mahan kanssa. :D

Tässä olisi pari viikkoa ekaan neuvolaan ja sittenhän onkin jo muutaman viikon päästä se panikoitavin ultra, jännitän aina ihan hulluna sitä ekaa ultraa vaikka tähän mennessä ei ole ollut mitään panikoitavaa. :)

Mies on niin hellyyttävä kun hermoilee minun arjen pyöritystä (hommaa kun piisaa) ja sitä että kannan "jopa" kauppakassit kotiin. :D Eilen hän yritti päänsä puhki pohtia miltä tulokas mahtaa näyttää ja ilmoitti, että vauva sitten nukkuu meidän kanssa perhepedissä ja hän kuulema sitten pitää vauvan kantoliinassa tai kantorepussa mukana aina kun vaan voi. :heart:
Sitä vaan häkeltyy itse ihan herkistelemään kun toinen on niin messissä ja innoissaan, ihan uudenlainen odotus ja vauva-arki tulossa nyt hänen kanssaan ja olen kyllä niin onnellinen että tuon hömpän olen löytänyt!:':)heart::heart::)

~herkkis Viipulainen & Hippu 6+2~

Heips!

Viikonloppu taas mennä hujahti ja arki tekee tuloaan.... Meidän tilanteesta sen verran tännekin voi avautua että mies on viikot reilun 400 km päässä töissä :/ on kotona vain pe ilta-su iltapäivä... Toki nyt kun uusi perheenjäsen on tuloillaan aletaan sitten aktiivisemmin miettiä että miten tämä kuvio ratkaistaan :) mutta toistaiseksi tilanne on tämä :/

Täällä tänään vasta rv 4+0 ja uskon että np ultraan asti aika matelee ja sitten loppu aika meneekin siivillä <3

Ens viikolla ajattelin jo neuvolaan uskaltaa soitella.... Ajoissa, tiedän :) mutta jos olisi sitten hiukan mahdollista vaikuttaa aikaan ja päivään milloin on, voisi hiukan työkuvioitaankin sitten rakennella sen mukaan...

Oireita on kyllä enemmän kun esikoista odottaessa... Tissit on turvonneet, ei onneksi kipeät! Mahaa juili välillä ja välillä jo nyt iltapäivisin ja iltaisin tursottaa niin että pakko aukaista housut :kieh: jotenkin sellainen olo että mikään ei saa puristaa/kiristää tuolla lamahassa, vaatteet siis, tuntuu tosi pahalta.... Eli mitenköhän aikaisin tässä saa alkaa äitiyshousuja kiskoa jalkaansa tämän turvotuksen takia....
Etova olo vaivaa heti jos on pitempään syömättä ja yökkiäkin jo joutuu välillä, onneksi ei oksu vielä tuu kuitenkaan!
Väsymys välillä ihan järkyttävää ja välillä taas ihan super energinen olo, jännä miten vaihtelee päivittäin tuokin... Esikoista odottaessa oli vain järkyttävä väsymys koko ajan! Toivon tosissaan ettei ihan niin paha väsymystä edes tulisi...

• Tykkää
Reactions: RiiMini
Minä en ole ajatellut ensimmäistä neuvolaa vielä edes aloittaa soittelemaan. Esikoisestakin se oli vasta rv 11+, joten tuskin se tälläkään kertaa on juuri sen aiemmin, kun käsittääkseni toisen lapsen kohdalla käyntejä on vieläkin vähemmän.
Ajattelin varhaisultran jälkeen sitten vasta varailla ajan.

Mitään oireita ei juuri ole ollut. Vihlontoja joskus ja pientä painetta, kun rakko on täynnä. Sen lisäksi nänniarkuutta ihan aavistuksen, mutta tosiaan aika vähäisiä oireita. Johtunee raskaushormonin hitaasta noususta.

Tässä mennään päivä kerrallaan eteenpäin uskoen siihen, että kaikki menee hyvin. <3

RiiMini 4+0 POKS :D

Moikka pitkästä aikaa ja tervetuloa ketjuun kaikki uudet! Onpas paljon odottajia lokakuulle :).

Minä olen hieman huolissani niukoista raskausoireista. Tässä vaiheessa esikoisen kanssa oli rinnat niin arat että portaiden käveleminenkin sattui. Nyt ei ole mitään kipua eikä myöskään mitään turvotusta rinnoissa. Aamupahoinvointia on ollut, mutta melko mitätöntä ja tänään ei oikeastaan yhtään mitään. Väsynyt olen ja nukun öisin huonosta, mutta tätä nyt on muutenkin kausittain.

Raskaustestistä ei taida olla mitään hyötyä, olen käsittänyt että raskaushormoni näkyy testissä useamman viikon vaikka raskaus olisikiin keskeytynyt. Mitään vuoto-oireita mulla ei kylläkään ole.

Huomenna on jo eka neuvola, joten juttelen asiasta terkkarin kanssa. Kaipa sitä on odotettava np-ultraan asti, ei taideta varhaisultraan alkaa investoimaan.

Nenevaan 6+4

Heippati!

Täällä oireita jonkun verran;
- Väsymys iskee aina iltapäivisin, mutta helpottuu illan mittaan.
- Ihan järkyttävä kylmyys myös. Joka ilta valittanu ukolle kylmyyttä, ja sisälämpö näyttää 26-27. :LOL: - - Nyt muutamana päivänä töissä tullu ennen puoltapäivää etovaa oloa, mutta menny sitten ohi ku on syöny lounaan.
- Nännit kipeät, iltaisin pääasiassa kun ottaa liivit pois
- Alavatsan järkyttävä turvotus! Ja menkkamainen juilinta, joka vaihtelee koko kohdun alueelta jompaankumpaan munasarjoista.
- Ja sitä ihanaa valkkaria lotisee.

Mä kattelin eilen yksityisen varhaisultran hintaa täältä meiltä kylältä, Kela korvauksen jälkeen hintaa jäis 91e. Mä oletin paljon kallimpaa, mut mies oli sitä mieltä et eiköhän me jakseta oottaa nt-ultraan. Mä en tiiä jaksanko, haluisin niin saada tietää onko kaikki pikkuisella hyvin. Toki jos jotain pahaa on tapahtumassa, ehtii se tapahtua varhaisultran ja ton nt:n välilläkin.

Ja musta on epäreilua, että saman kaupungin eri neuvoloissa on niin eri käytännöt ja laitteet. Kaveri kävi tuossa syksyllä ekassa neuvolassa ja siellä oli heti ultrattu, kuuluu heidän rutiineihin. Mut tuo onki vissii ainoo neuvola missä on oma ultralaite.

Ihan kauhee pelko persiissä kokoajan, et jotain käy.. :'( ei noissa kahden aiemman odotuksessa ollut tällaista paniikkia. Onko se sitten tää oma ikä mikä alkaa herättää paniikkia..Mitenhän tästä selvii täysjärkisenä seuraavat KUUSI VIIKKOA ennen ultraa??! :whistle: Alkais nyt ees kunnon yrjööminen ja sais kestää ultraan saakka. :D

-Unnaunna ja Pätkis 5+3

Täällä kanssa kylmyys iskee iltaisin, ihan sairasta.
Lauantaina minulla oli päällä pitkähihainen fleece paita ja pitkät housut ja rullauduin peiton sisään ja oli muka kylmä, mies kun kokeili niskaa niin sanoi minun olevan tulikuuma, mutta mittari oli normin 37,2 mitä se on aina raskaana ollessani. :D

Täällä kyllä rinnat on ihan superkipeät ja nyt alkanut maitorauhaset turvota, inhaa. Tyttöä kun odotin ei rinnat tulleet kovin kipeiksi, mutta esikoisen syntymästä nyt ei ollutkaan kulunut kuin alle vuosi. :)

Tänään on ollut tosi hyperaktiivinen päivä ja nyt se sitten kostautuu armottomana väsymyksenä. Olen puunannut melkein koko kämpän lattiasta kattoon, tuo auringon pirulainen kun paljastaa kaiken tuolta nurkista mitä on onnistunut silmillä välttämään koko pimeän talven:LOL:

Tasan 2vk ekaan neuvolaan, ihan kuin muka malttaisin:kieh:

Viipulainen ja Hippu 6+3

Hei!

Varovasti kurkistelen ketjuun..
Täällä siis 33v äiti, odottelee viidettä pienokaistaan. Laskettuaika 10.10.
Fb-ryhmä kiinnostaa, mut ei ehkä ihan vielä... Listallekaan en vielä tahdo.

Testasin noin kaksi viikkoa sitten vahvan plussan, ja testin jälkeisenä päivänä alkoi huonovointisuus, ja väsymys (joka on ihan älytöntä! Voisin nukkua kellon ympäri!).
Huono-olo on kokopäiväistä, ja helpottaa pikkuisen kun tasaisin väliajoin muistaa syödä, sekä tuoremehu auttaa myös!
Useamman viikon on tuntunut ilkeitä repäisykipuja, varsinkin yskästessä tai ylös noustessa.
Rinnat on kihelmöivät, ja hiukan hellät...
Massu pinkeilee, alun turvotusta...

Tarkoitus olisi pitää raskaus salassa lähipiiriltä ultraan asti, mutta haastetta tuo olojen lisäksi vanhemmat muksumme jotka voivat jo aavistella... ;)
Neuvolaan soittelen ensiviikolla, jolloin viikkoja ois 8+jotain..

Jännittävää, ja vähän haikeaakin olla tässätilassa taas, mut nauttia aion (heti kun olot helpottaa), koska tän viidennen jälkeen perheemme on valmis.

Suffeli & papunen 7+2

Täällä alkanut hieman pieniä oireita lisääntyyn, kun viikot kasvaa, joten vähän luottavaisin mielin (taas tänään) mennään :)
- Rinnat on päivä päivältä kipeämmät, nyt pienikin kosketus sattuu
- alkaa heikottaan, jos pääsee kunnolla nälkä tuleen, ei okseta tms mutta sellanen erikoinen olo (tämä tuttu olitila myös esikoisen ajalta)
- väsymys iltaisin, varsinkin työpäivien jälkeen
- ja tuo valkkari "ongelma" myös. Sitä tulee välillä niin paljon, että jään miettimään että alkoiko menkat, mutta sitten hoen itelleni että se on vain valkkaria, mutta eihän se rauhottelu mitään auta vaan täytyy juosta sata kertaa päivässä vessaan tarkistaan mitä sieltä tuli :D
- ja tästä päästäänkin jatkuvaan pissalla ramppaamiseen, eli vessassa vietän paljon aikaani...

Nyt hetkeksi hyvän kirjan pariin ja sitten saakin painua pehkuihin pian :)

Kosmo 5+5

Palelu on muuten sellanen oire, joka minullakin on. Se iskee illalla ja vaikka on ihan peittoon kääriytynyt.
En kyllä oikein meinaa tajuta, että tässä on nyt sitten raskaana. Etenkin kun mitään "kunnon oireita" ei ole, niin sitä voisi unohtaa koko asian.

Oletteko tehneet plussauksen jälkeen uusia testejä vai onko yksi riittäny?

Minä oon tehnyt jokapäivä liuskatestejä ihan vaan sillä, että näkisin vahvistuuko. Ajattelin, että jos veritestin jälkeen sitten pärjäisi testaamatta...?

Ja neuvolakäytäntöjen eroista oon kyllä samaa mieltä, että aika epäreilua. Minusta oli tosi outoa, että esikoisen ensimmäinen neuvolakäynti oli vasta tosiaan 12.raskausviikolla (joskus 11+3) ja siihen asti sitä sai sitten vaan odotella ihmeissään. Onneksi oli alkuraskauden ultra, joten jotain oli sitten edes nähnyt.

Tällä kertaa meinaan mennä sinne varhaisultraan toiseen sairaalaan, jossa on paremmat laitteet :) Vaikkei se papunen siellä taida sen kummemmalta näyttää paremmillakaan vehkeillä :D

Nyt on ihan sellanen olo, etten malta odottaa, että vauva syntyy.. Onneksi tässä ei enää ole kovin pitkää odotusta :D

Riimini onpas sulla tosiaan ollut myöhään ensimmäinen neuvola ja vielä ensimmäisestä raskaudesta :O itselläni oli ekasta neuvola rv 7+3 ja nykyisellä paikkakunnalla on näköjään rv 8-10 ensimmäinen neuvola...
Sinällään nyt tietysti ekalla käynnillä niin ole välilä kun jotenkin henkisenä rajapyykkinä kun ei siellä mitään tehdä vielä :)

Varhaisultraa oon miettinyt ja varmaan oman mielenrauhan takia käyn siinä... Vaikka sekään mitään takaa, mut sit tietää että edes siihen asti on mennyt hyvin (tai sitten ei).

Himotestaajana pitää tunnustaa ettei testit oo vanhentuneet kaapissa, en nyt joka päivä testaa mut välillä että näkee vahvistuksia viivat ja vahvistuuhan ne <3 ja kun noita testejä on tuolla kaapissa jemmassa "jokunen" niin pitäähän ne tuhlata pois....

• Tykkää
Nutturuu heh.. mulla on kans tuollanen paketti. Tilasin ennen tätä kiertoa 60kpl testejä.. Jäljellä on reilu 20 ja niillä täytyy yrittää pärjätä.
Ne on vaan sellasia halpisliuskoja ja niin ohuita, ettei niistä mitään näe.. Mutta sit lisäksi testaan Pregcheckeillä. Tänään viimeksi hain 3 pakettia liuskoja, eli 6 testiä :D

Mut kyllä tää testaaminen jossain kohtaa sitten hellittää... Sitten kunhan viivat vähän vahvistuu ja "uskaltaa lopettaa" testaamisen.

Moi.
Täällä vielä kasassa ollaan :) helpotus itselleni.. Mites kuntoileeko täällä muita kuntosalilla? Miten se homma toimii näin raskaudessa? Pitääkö ottaa iisimmin vai tarkkailla ettei pulssi kohoo liian korkeeks.. Entäs plakkarin käyttäjät juotteko tai herajuomia?
Lisään vielä oloja, joku kumman maku ollu pari päivää suussa kuin metalli ja väsyttänyt kovasti, nipistelee alamahaa.

HooKoo & mini 4+2/5+0 (Mä en tiiä laskenko viikot pitemmän kp37 vai kp32 mukaan)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Mä käyn kuntosalilla. Mutta nyt on ollut niin törkeä väsymys etten ole päässyt salille asti. Lisäksi eilen iski kamala flunssa. Mutta mun pt neuvoi näin: jatka treenaamista samalla tavalla. Jos jokin liike tuntuu huonolta älä tee sitä. Muista vahvistaa selkää, kylkiä ja käsiä. Syke saa nousta mutta pidä huole ettei syke ole kokoajan huipussa.

Ite olin reilu viikko sitten salilla ja huomasin ettei juokseminen tuntunut hyvälle. Myöskään selkiä en voi tehdä vatsallani maaten.

wivi ja ykä 6+2

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä