Heipä hei, kanssaodottajat!
Mä komppaan nyt kyllä muita siinä asiassa, että mustakin meillä on ihana ryhmä tässä
Ei mitään lyttäysmeininkiä tai kauheeta kilpailua, vaan tämmöstä aikuisten ihmisten välistä reilua kanssakäymistä, jossa jokainen saa olla ihan vapaasti oma ittensä olematta silti sen huonompi/parempi. Tosi jees
Vauvan kääntyminen tuntuu kyllä, sitä ei voi olla huomaamatta... Mullahan käänty sillon parisen viikkoa sitte poikkitilasta pää alaspäin, ja se mylläys aiheutti kyllä semmosta kipua ja painetta, että kuvittelin sisuskalujen halkeevan
Että tuskin se käsin kääntäminenkään ihan kivutonta on
Eli kovasti vaan tsemppiä teille, kellä se on edessä
Omppu ja Ariel, olikos muita?
CVAD menihän kivuttomasti tuo anopille kertominen
Hienoa, että sekin asia on hoidossa
Viipulaisen lääkäri vois harrastaa vaikka puutarhanhoitoa sen sijaan, että harrastelee lääkärileikkejä
Eihän tommosesta nyt mitään tule! Ja se sun mies...
Ihana! Et voi sanoa, ettei mies osallistuisi odotukseen
Ehtiikö tuo töissäkään käymään, kun pitää niin vahtia sun olojas
Sun täytyy kyllä sitten kertoa, millanen se oli synnytyksessä, voin vaan kuvitella... Tosi hienoa, että kumppani on tosissaan mukana vauvan odotuksessa, todennäköisesti osallistuu sitten siihen hoitamiseenkin yhtä innokkaasti
Omppu kyseli mun työjutuista. Noh, tilanne on tällä hetkellä sillä lailla hyvä, että työnantajalta on tullut palkka nyt niinkuin kuuluukin. MUTTA Kela odottelee edelleen ilmoitusta työnantajalta, eli päätöstä päivärahasta ei oo tullut
Eli kun palkanmaksu loppuu, niin sittenhän ollaan tyhjän päällä... Koitin taas pomolle laittaa viestiä, että josko sen lomakkeen sinne Kelalle täyttäis... Argh!
No, eipähän saa työnantajakaan haettua sitä päivärahan osuutta tuosta mun palkastani pois, ku ei kerta saa toimitettua yhtä p*rkeleen lomaketta sinne.
Rintareppu mulla on aiemmin ollut, mutta aika vähälle käytölle jäi... Joskus imuroidessa oon saattanut vauvaa siinä pitää, mutta en juuri muuten. Lahjoitin sen sit aikanaan siskontytölle, ja hän kyllä tykkäs sitä käyttää. Tossa aiemmin kesällä ostin huutonetistä vauvanvaatepaketin, niin se myyjä oli laittanut pakettiin mukaan sitte myös tommosen BabyBjörnin rintarepun, että olishan semmonen nyt tuola olemassa, mutta saapi nähdä, jääkö käyttämättä. Se mun oma oli joku aivan muun merkkinen, maksoi lastentarvikeliikkeessä aikoinaan yli 100 ja oli kyllä huomattavasti jämäkämmän oloinen, kuin tuo BabyBjörn.
Supistuksia tulee ja menee yhä tiheämmässä tahdissa, en muista aiemmissa raskauksissa olleen näin paljoa näitä harjoitussuppareita
Ja kun jokaista en sillä lailla noteeraa edes... Noh, seuraavan viikon perjantaina olis se synnytystapa-arvio äippäpolilla, eiköhän ne silloin tsekkaa tuon tilanteenki.
Kestovaippailua en oo laiskuuksissani ikinä edes kokeillut
Hattua nostan niille, jotka sitä harrastaa
Mä just viime viikolla ostin ensi K Supermarketista Liberoja tarjouksesta ja nyt viikonloppuna oli cittaris taas Pampersista hyvä tarjous, niin tuli haettua... Eli nyt olis vauvaa odottamassa 6 pakettia vaippoja
Tosin 2 ja 3 kokoa, kait niitä pienimpiäkin pitäis varuilta edes yks paketti hommata.
Eli
hankinnat on hyvällä mallilla
Vauvan vaatteille saatiin laitettua pieni kaappi ja pinnis on nyt kertaalleen maalattuna odottamassa toista maalikerrosta, eli hyvällä mallilla seki asia.
Pari tuttia ja tuttipulloa tarttis varmaan varuilta vielä ostaa, ja ehkä korvikettakin vähän, kun eipä sitä koskaan tiedä, tuleeko tarvetta vai ei.
Rintapumppuakin oon harkinnut, mutta tulin siihen tulokseen, että haen sellaisen sitten, jos esiintyy tarvetta, etukäteen en osta.
Ja mitäs vielä... Niin, jonkimoinen haalari vastasyntyneelle on myös hakusessa. Joku fleece- tai vastaava, toppahaalaria nyt tuskin ihan alussa tarvii.
Olot on edelleen vallan mainiot
Noita supistuksiakaan en oikein "pidä minään", ei ne mua häiritse. Yöllä kyljen kääntäminen on melkoista ähinää, mutta vielä on onnistunut
Nyttemmin oon pärjänny yhdellä vessareissulla/yö ja unikin on tullu kohtuuhelposti uudelleen, että eipä valittamista siitäkään. Lenkillä oon pystynyt edelleen käymään, eli fyysisesti voin hyvin
Henkinen puoli tässä enemmän on koetuksella... Ihan hölmöä - toisinaan oon ihan malttamaton ja haluaisin vauvan syntyvän pian, ja toisinaan... voi nyyhkis sentään, että voi olla haikea fiilis
Viiminen raskaus, ei koskaan enää näitä juttuja... Yhyy ja nyyh! Vastahan mä kädet täristen tuijotin sitä testitikkua, että tuleeko toista viivaa... Ja nyt ollaan tässä. Huh!
Noh, kaikellehan on aikansa...
Näin tällä kertaa. Josko lähtis kuopuksen kanssa puolukkaan
Kiisuli ja murunen 35+