Lokakuun lapset 2013 <3 *Kesäkuussa*

Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin.


Lokakuisten odottajien lista

* Meitä on yhteensä 127 odottajaa *
(Päivitetty 31.05.2013)


26.09.2013
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /

28.09.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS / poikaolo tyttölupaus

29.09.2013
Nimia 32v / 2. lapsi / TYKS poikaolo
Jauj 24v / 3. lapsi / NKL poikalupaus

30.09.2013
kirsikka92 20v / 1. lapsi / P-KKS / poikaolo poikalupaus

01.10.2013
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Saanni 29v / 2.lapsi / K-SKS
Nii1 27v. / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Duppeli/27v./ 2.lapsi /K-SKS

02.10.2013
janskuli83 29v / 5. lapsi / NKL /
beibipupu 30v / 2. lapsi / LS / poikalupaus

3.10.2013
tuutkkii79 / 2.lapsi / KÄT
muumimamma-81 31v / 3.lapsi / K-SKS tyttölupaus?

04.10.2013
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo poikalupaus Nanneli82 / 30v. /ensimmäinen / OYS poikalupaus

05.10.2013
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Anna_85 / 27v. / 1. lapsi / K-SKS
4+1 / 29v. / 5.lapsi / MKS
Yonn / Kät / poikaolo tyttölupaus

06.10.2013
Miab5 31v / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL tyttölupaus
Helmikoo 34v / 3. lapsi/
wentti 30v / 3.lapsi / KOKS
sannita 26v / 1. lapsi / SatKS
Salmiakki13 / 1.lapsi / TAYS
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo tyttölupaus
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo
jk74 39v / 2. lapsi / TAYS tyttölupaus

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v / 4. lapsi / seks
Helleka 31v / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi
neeta83 29v /5.lapsi/NKL tyttölupaus

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
ebbe 33v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22v / 1. lapsi / poikalupaus
Eessii 20v / 2. lapsi /
Vihervaara 28v / 1. lapsi /
mriic 23v / 1. lapsi /
Papumamma/ 24v/ 3.lapsi/ OYS
Ruspukka/ 4. lapsi /MKS tyttölupaus
Heikku89 23v / 2. lapsi / VKS
mamx3 28v / 3. lapsi / KOS
*Ella*/ 3.lapsi
ItuH 23v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo poikalupaus

10.10.2013
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19v / 1. lapsi / LPKS
Emskis 34v / 2. lapsi / JS / tyttöolo poikalupaus
o873060 31v / 1.lapsi / LKS poikaolo poikalupaus
Misu78 34v / 4. lapsi poikalupaus
Martta75 / 1.lapsi / KYS

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25v / 4. lapsi / koti/VAS
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39v / 2. lapsi / TYKS
Taimis / 1.lapsi

12.10.2013
Bibi77 / 3. lapsi / LS/NKL
2+2 31v / 3. ja 4. lapsi (kaksoset) / KOS
Gabriella 18v. / 1.lapsi / PHKS tyttöolo
13.10.2013
Kairi 28v / 2. lapsi / KYS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS poikalupaus
Nelperi 29v / 2.lapsi/ LS tyttöolo poikalupaus

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Pörrö 29v / 2.lapsi / LKS
petite 26v / 5. lapsi / K-PKS tyttötoive tyttölupaus
Matuli 31v /3.+ 4. lapsi / JS
Leijonamama 34 v / 2. lapsi / VKS tyttöolo poikalupaus
Pähkyt / 1. lapsi / NKL/KÄT tyttölupaus
meedo 27v / 1. lapsi / NKL tyttölupaus

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS / poikaolo
Tikkaritar / 3.lapsi tyttölupaus
Peekaboo 31v. / 1.lapsi / KYS
OmppoPomppo / 3.lapsi / Tays / poikalupaus


16.10.2013
heinis1 35v / 2. lapsi / tyttöolo poikalupaus
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
Marjaana84 28v / 1. lapsi / K-SKS
Starlight84 28v/ 1.lapsi/
Addoda / 1.lapsi tyttöolo poikalupaus
kkiipp 21v. / 2.lapsi / PKKS
N|nka / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus

17.10.2013
Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS poikalupaus
Pullero85 / 1.lapsi

18.10.2013
Hope81 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
Annuliini84 29v / 3. lapsi / JS / tyttöolo
Mimskuliini 24v / 3. lapsi / VAS tai TAYS
omen 24v. / 2.lapsi / OAS tyttötoive

19.10.2013
dita 30v / 3. lapsi / K-PKS
Kesä81 31v / 1.lapsi
kääkkis82 30v / 4. lapsi / PHKS poikalupaus

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Jaxx1977v /34v / 2. lapsi / JS
Linnie 25v / 2.lapsi / TAYS

21.10.2013
Hanneka 30v / 1.lapsi / SeKS
icy 23v. / 2. lapsi / SatKS
nouna 25v / 3. lapsi / VKS
Marni80 / 2.lapsi / PHKS poikalupaus

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Tigridia 34v /4. lapsi / K-SKS
Millamagia / 2.lapsi / PKKS
minnuliis 34v. / 1. lapsi / KOS
Eleanor85 / 1. lapsi / TYKS poikalupaus

23.10.2013
annelin 30v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi tyttö? tyttölupaus
mymmeli87 / 1. lapsi / SAS
LizMon 28v / 1.lapsi /

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v / 2. lapsi / JS
Marlin 29v / 3. lapsi / OYS tyttöolo poikalupaus
Susanna1979 33v / 4. lapsi /

25.10.2013
Zuzme 17v / 1. lapsi / NKL
Tertsi79 / 33v. / 2.lapsi / PHKS poikatoive poikalupaus
SR 38v. / 2.lapsi / poikalupaus
Bethany 27v / 2. lapsi / OYS tyttöolo tyttölupaus


26.10.2013
PottuSäkki / 5. lapsi / PS
Line / 2.lapsi
Lady_Vanilla / 1.lapsi / EKKS tyttöolo tyttölupaus

27.10.2013
Malsa / 23v / 1.lapsi / KOS
Bamboo 33v / 1. lapsi / TYKS
Daredevil / 1. lapsi / KOS tyttölupaus

28.10.2013
Shenda81 / 32V / 3.lapsi / HYS poikalupaus
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS poikaolo tyttölupaus


29.10.2013
Duppaduulix 27v./ 4. lapsi / KOS/NKL
SONJJ 19v. /1. lapsi / VKS
Miramei 25v./ 1. lapsi / tyttölupaus

30.10.2013
Pömppis83 / 1.lapsi / TAYS
Malinelle24 24v. / 3.lapsi / HUS tyttöolo poikalupaus

31.10.2013
jau11 27v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ei ilmoitettu:

Alii 28v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
elsanen 26v / 1.lapsi

Poikalupauksia 27, tyttölupauksia 20


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Leijonamama


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti kirsikka92
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.

Meidän aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2262425-lokakuun-lapset-2013-3-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...un-lapset-3-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-huhtikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Mä aloitin nyt kesäkuun ketjun, toivottavasti kukaan ei pahastunut? En jaksanut nyt kaikkia värijuttuja ainakaan vielä laitella tuohon aloitusviestiin ja kirjoittajien tiedot kopioin sellaisenaan kuin ne oli edellisessä listassa...

Mutta siis toivottavasti täällä nyt vielä joku kirjoittelee mun lisäksi, vai onko kaikki siirtyneet Facebookiin?
 
Kiitos Leijonamama uudesta ketjusta!

Täällä käydään edelleen, fb:n ryhmässä en ole, enkä mene:).

Helteet ahistaa täällä! Inhoan muutenkin liian lämmintä, en ole ikinä helteistä tykännyt, syksy on paras vuodenaika mulle:).

Neuvolassa käyty tänään ja hyvä uutinen oli että hb oli noussu 122 (viimeksi 96) vaikka en rautaa olekaan voinut paljoa syödä..Aiheuttaa mulle kuvotusta ja ummetusta. Paino lähtenyt nousuun, muttei vielä pahasti, nyt n.2,5kg lähtöpainosta. Pitäs saada pidetty tuo nousu kohtuullisena. Vähän liikaa ruoka on alkanut maistumaan:kieh:.

Ens maanantai rakenneultra jo jännittää...

Sinnuli ja papu 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos Leijonamama uudesta pinosta! Täällä roikun minäkin :).

Aivan ihmeellinen tämä meidän monta viikkoa kestävä helleaalto! Sitä vaan pelkää koko ajan että se loppuu kuin seinään ja tulee kylmää, sateista ja inhottavaa. Pitää vaan nauttia tästä ilmasta niin kauan kuin mahdollista :). Kuumuus tietysti aiheuttaa välillä vähän tukalaa oloa, mutta en halua valittaa kun kuitenkin pidän kesästä ja lämmöstä. Mut se 30 astetta ja tyyntä on pikkasen liikaa tällekin mammalle :D. Onneksi pääsee välillä sisälle viilentymään.
Ihmeen vähän turvotusta esiintynyt helteestä huolimatta. Ehkä olen muistanut tankata vettä kunnolla sitten. Töissä tulee kyllä avattua vesipulloa aika tiuhaan tahtiin, mutta kotona tuppaa unohtumaan.

Eipäs tässä sen kummempia. Voikaa paksusti :D

Misu78 ja poika rv 21+4
 
Kiitoksia minunki puolesta Leijonamamale uuesta pinosta :)

Kuumat on kelit, mutta en valita pätkääkään! Sitä ku saa normaalisti siittä syyskuusta palella aina maalis/huhtikuuhun asti, ni nyt nautin täysin rinnoin :cool: Mie kans pelekään, että nämä lämpimät loppuu ku seinään ja sitten loppukesä onki viliposta..

Edellisesä pinosa kyseltiin työmotivaation perrään (enkä muista olenko vastannu, muisti on nykyään erittäin pätkivä ja lyhyt), mutta se työmotivaatio on kyllä kaonnu ihan tottaalisesti! Kolome viikkoa vielä pitäs jaksaa ennen kesälommaa ja se tuntuu ikkuisuuelta..

(.) Omasa olosa ei periaatteesa kovin kummosia. Eilen oli ihan semmonen itku-potku-raivari-päivä ja kattoinki sitten paremmaksi viettää sen yksin. Hormoonit vissiin teetättää omia juttujansa..?!?! Ja se muisti on tosiaan kaonnu jonnekki, en tiä minne. Muutoin nautin vain lämmöstä ja pojan potkuista :)
Neuvola olis torstaina, jokohan se paino olis vähän noussu..

o873060 ja haba 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa :)

Mä hengailen enmepi tuolla fb;n puolella vaikka se on aikasta hiljainen pino.
Maha kasvaa ja tänään poks poks eli rv 19+0 ja ensi viikolla jo kauan odotettu RU :)
Kaikki kyllä veikkaa mahan muodon perusteella poikaa ja itsekkin alan kallistumaan siihen suuntaan.

Eilen oltiin perheen kanssa korkeasaaressa ja ei tehnyt yhtään hyvää se helle ja kuumuus, välillä tuntui kuin maha olis lähtenyt irti.
Muutenkin nyt ilmenee sellaista että jos yhtään rivakammin kävelee niin heti maha kovettuu.

Mä en ole yhtään helleihminen joten jo syksyä odotan innolla.

Toivottavasti pieni nyt sitten vilauttas haaruksiaan ensi viikolla jotta tietäisin ruveta vaatetta ostamaan. Emmaljungan tuplarattaat ostin jo kantokopalla ja saa nähdä kauanko noita sitten käytetään kun se riippuu kuopuksen joka siis lokakuussa tasan 2.v että miten hän tahtoo sitten itse kävellä yms.

Ahistavaa jo valmiiksi ettei mies voi jäädä lokakuussa isuuslomalle kun olisin varmaan tarvinnut apua siihen että pääsee ns. rytmiin kiinni mutta ei voi mitään.

Sokerirasituksessa jäätiin nätisti kahdesta arvosta kiinni ja nyt joudun mittailemaan sokereita, se turhauttaa koska kaikki arvot näyttää tosi hyvälle söin ja join sitten mitä tahansa....edes cokis ei nosta arvoja.

Shenda ja pieni rv 19+0 <3
 
Minä myös täällä foorumissa :) Kiitos Liejonamama uudesta pinosta :) Ihanaa että olet jaksanut tehdä.
Meill oli RU tänään ja tyttöolo vaihtui poikalupaukseksi. Kaikki oli kunnossa. Ihanaa!
Pienoista pettymystä tuosta sukupuolesta, mutta pääasia, että kaikki on kunnossa!
Tuntuu se niin oudolta, että masussa on elämää vaikka mulla kyllä mahan koko on melkoinen. Saa nähdä miten iso tästä vielä tulee.
Työmotivaatio täälläkin ihan hukassa... Mulla heinäkuun kolme jälkimmäistä viikkoa lomaa. Sen jälkeen olisi vielä syyskuun alkuun töitä...
Heinis ja masukki 20+ 5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos Leijonamama udesta pinosta! :flower:

Kesäkuu jo, aika menee siivillä eteenpäin. Paitsi se kesäloman oottaminen tuntuu edelleen ikuisuudelta vaikka työviikkoja ennen sitä on vain 6 jälellä. Normaalisti tuo tuntuis vähältä, mutta nyt en millään jaksais enää olla töissä, ei vaan huvita!

Mulla on tänään ollut vähän outoa oloa tuolla lantiossa. Viimeviikkosessa ultrassa kätilö sanoi että meidän vauva on jo melko alhaalla. Töissä tuli yhtäkkiä sellanen tunne että pitäis kohdunsuulla pidätellä jotain? Vähän jo huolestuin kun ajattelin että jos kohdunsuu alkaa jo antamaa periksi ja viikkoja aivan liian vähän kasassa. Nyt oon töitten jälkeen vain makoillut ja huilinut, väliin supistelee, mutta ei mitään erityisen kipeitä kuitenkaan. Pitää kattella huomiseen asti, jos edelleen tuntuu oudolta tuolla kohdunsuulla niin soitan varmaan neuvolaan josko voisivat tarkastaa onko paikat edelleen tiukasti kiinni, saisin mielenrauhan eikä tarvi turhaa hermoilla ja tunnustella olojaan.:whistle: Meidän neuvolassa ei taida olla lääkäriä paikalla kun vain silloin tällöin ja tutkiiko nuo terkkarit yleensä sitä kohdunsuuta, mulla muistaakseni tutkinu aina lääkäri. Mutta kaippa tutkivat jos ei kerran lääkäri ole paikalla..

Makeaa tekis kovasti mieli, yritän olla ilman ylimääräsiä sokereita kun meidän vauva näyttää kasvavan vähän liiankin hyvin. Ei taida kovin pientä tulla tälläkään kertaa mutta jospa nyt ees vähän saisin ruokavaliolla vauvan painoa kuriin =) Jos ihan pienen siivun ottaisin illalla minttujätskiä kun lapset on meneet nukkumaan, kamalaa mutta mun on pakko saada jotain pientä hyvää iltasin, menee muuten ihan ankeaks tämä elämä : /

Miten muut ootte pärjänneet syömisten/herkuttelujen kanssa, tuleeko napsittua liikaa herkkuja vai syöttekö vain esim viikonloppusin?

Pitäis varmaan käydä vielä nopeesti kaupassa, vesimeloonia ja mandariinia olis kiva saada illalla. Miehellä on niin kiire töittensä kanssa että ei muuta nyt ehdi. Ihanaa kun nyt on muutaman tunnin satanu vettä niin ilma on hieman viilentyny ja raikastunu! Vaikka kyllä vaan nämä lämpimät ja aurinkoiset päivät tuntuu hyvältä pitkän talven jälkeen. Pitää nyt tankata energiaa auringosta, loka/marraskuussa ollaan kaikki aika väsyksissä kun on vastasyntyneet kainalossa ja ulkona harmaata :D

Dita rv 20+2
 
Dita mulla on ollut juuri tuota samaa tunnetta kohdunsuulla, että sieltä joku kohta putoaa. Vessaankin kun menee niin en ole meinannut uskaltaa ponnistaa kun olen pelännyt että vauva putoaa vessaan. Ja kun samaan aikaan on vielä ollut kipeitä supistuksiakin niin neuvola lähetti mut synnärille tutkimuksiin. Vaan eipä siellä ollut mitään hätää, lääkäri sanoi että se kohdunsuun tuntemuskin voi tulla jotenkin "sisäpuolelta", en tiedä tarkoittiko että vauva voi painaa sinne vai mikä siellä painaa, mutta ei mulla ainakaan ollut yhtään auennut eikä muutenkaan edistystä tapahtunut, vaikka tosiaan aivan järkky tunne on siellä ollut. Mutta parempihan se on tarkistaa sinunkin, ettei ainakaan jää vaivaamaan. :)

Mun pitäisi kans pidättäytyä noista sokereista kun vauva on ollut isohko tai ainakin tosi hyvin kasvanut. Lähinnä olen syönyt jäätelöä ja nyt tekee mieli mansikkaa ja kaikkea raikasta ja kesäistä. Karkkia ei niinkään tee mieli mutta tulee sitäkin välillä naposteltua... Ja pitkin viikkoa, pelkkä viikonloppuherkuttelu ei ole koskaan oikein onnistunut. Huoh. Omakin paino vaan nousee ja nousee, nyt onneksi ruokailurytmi on vähän tasaantunut kun tähän asti on pitänyt syödä melkein sen tunnin välein ettei tule paha olo. Nyt pahoinvointi on kuitenkin helpottanut niin syömisen kanssakin on rauhallisempaa. :)

Leijonamama ja pikku fisu 21+0
 
Leijonamama just tuollasta samanlaista tuntemusta on mullakin ollut tänään. Pöntöllä ei uskalla paljoa ponnistella eikä kyykkyyn mennä. Mulla olo helpottu jo tuossa alkuillasta kun makoilin, mutta kävin äsken kaupassa ja sen jälkeen kylvetin lapset niin yhtäkkiä alko taas pieni paineentunne tuolla kohdunsuun tietämillä ja sellasta pientä vihlontaa/kutittelua. Noita samoja tuntemuksia mulla on ollut muissa raskauksissa siellä ihan lopussa, joskin paljon voimakkaampina, ainaskin se paineentunne. Ajattelin että varuulta soitan aamulla neuvolaan niin saisin sitten mielenrauhan, mutta hyvä kuulla että sulla olleet nuo tuntemukset ihan hyvänlaatusia eikä ennusteita liian aikasesta synnytyksestä! =)
 
Vähän kuulumisia taustalta. Mulla on vieläkin päiviä jolloin paha olo jyllää ja jokainen asia saa oksetusreagtion. Kuumuus väsytti ensimmäsien kerran tänä päivänä. Piti otta töiden jälkeen tirsat. Pomo ja ja kaksi hyvää ystävää tietää. Toiset saa vielä odottaa. Maha ei ole kasvanut juuri lainkaan. Paino on päin vastoin tipahtanut. Joskos se kohta rupeaisi kipuamaan ylöspäin, mutta ei kiirettä ;) Muuten kuin pahanolon puolesta en tiedä edes olevani raskaana.

Ensi viikolla rakenneultra. Tarjosivat jo tälle viikolle, mutta töissä on niin kiireistä etten kerinnyt. Mulla on ihan tyttö olo, kun liikkuu niiin vähän ja on niin pieni kooltaan. Muutama kunnon muljahdus ja pientä hipsutusta on tuntunut.

Isoveli 9 vee on onnesta liitteenä säilyttäessään salaisuutta. Tosin kysyi jo millon se on se yks juttu- niin voi kertoa. Kysyin, että kenelle sä kerrot. No kaikille kuului vastaus :D

Mitään en ole vielä ostanut. Vaatteita on. Vaunut kerkisin myydä syksyllä. Ne täytyy hommata, mutta onhan tässä vielä aikaa :)

Kesälomani aloitan heinäkuun puolessa välissä ja ainiin mikä työmotivaatio.
 
Minä kans nautiskelen näistä helteistä ihan todella paljon. Ei vielä ole alkanut ainakaan ahdistaa millään tavoin ja turvotustahan voi ainakin yrittää ehkäistä helteestä huolimatta monin tavoin :cool:

Sain viimekerralla neuvolassa kehoituksen aloittaa rautakuuri... Hb laskenut yhtäkkiä alas vaikkei ruokavaliossa ole tapahtunut muutoksia ja minähän kuurille nyt kuuliaisena rupesin. Samalla tosin tuntuu häviävän sellainen valtava päiväunitarve, joka tässä jokusen viikon on taas vaivannut. Eli selkeästi raudanpuutteesta johtuvaa sekin oli... Toistaiseksi maha kestänyt kuuria ihan hyvin, vaikka moni pelotteli kaikenlaisilla vaivoilla. Tosin toi mun maha on aina ollut suht kestävää sorttia, joten pidän peukut pystyssä tälläkin kohtaa!

Mulla kans työmotivaatio on laskenut.. Siis ihan töissä kyl hoidan hommani, mutta kovasti olen alkanut laskea päiviä lomaan, sillä sen jälkeen jäänkin suoraan äippälomalle. Töitä siis enää n. kuukausi jäljellä, jee!!! :LOL: Meillä on tässä ennen loman alkua vielä muutto ja kaikenlaista muuta hommaa, joten eiköhän tää aika mene kohtuu nopiaan.

Nii ja pieni poika 22+5
 
Rakenneultra takana. Kaikki oli hyvin ja näillä näkymin poika tulossa. :)

Jatkan tähän nyt kun ehdin kirjoittaa vähän pitemmästi. Niin siis tyttöolo vaihtui poikalupaukseksi ultrassa, mutta ihan täyttä varmuutta ei saatu. Minun silmiin se näytti kuitenkin pojalta kun muutamasta eri kulmasta katsottiin ja hoitajakin tuumasi heti että taitaa se poika olla. Joten ehkä nyt menemme sillä tiedolla sitten tästä eteenpäin.. Varmuuden vuoksi taidan kuitenkin ostella vain neutraaleja värejä koska pää sanoo vieläkin että se on tyttö, on tosi vaikea yhtäkkiä muuttaa ajatukset poikaan. Mitään väliä sillä ei ole, kumpi tulee, pääasia että on terve. :)

Isoveli oli toki riemuissaan kun kuuli että pikkuveli olisi tulossa. Toivottavasti ei tule sitten pettymystä jos maailmaan putkahtaakin tytöntyllerö..

Mitäs muuta täällä oli puhuttu, helteistä. Ei ahdista ei, paitsi etten voi oikein vain istua ja ottaa aurinkoa, siinä tulee liian tukala olo. Mutta jos olen pihalla ja puuhastelen jotain, kastelen kukkia tms. niin se on ihan ok ja nautin kun ei tarvitse pitää niin kauheasti vaatetta päällä. Eli pääasiassa kyllä tykkään kesästä ja kuumasta. Nättejä kesävaatteita vaan tarttis lisää, noi H&M äitiysvaatteet on jotenkin vähän tätimäisiä mun makuun.

Työmotivaatio on kyllä kadonnut multakin ajat sitten. Toisaalta nyt kun olen viikon sairaslomalla niin tuntuu että olisin jo valmis palaamaan töihin kun en oikein jaksaisi vaan täällä kotona möllöttää. Supistuksetkin on laantuneet onneksi, luultavasti ihan vain stressin vähenemisen seurauksena. Saas nähdä miten töissä sitten taas, alkaako supistelemaan.. Mulla olis ens viikko töitä, sitten yksi kesälomaviikko, sitten kuukausi vielä töitä ja heinäkuun loppupuolelta 3 viikkoa lomaa. Sen jälkeen vielä 2 viikkoa töitä ja sitten alkaakin äitiysloma. Ihana kun kesä on näin pätkittäinen, tuntuu että aika menee nopeammin. :)

Huomasin että pianhan tässä saa äitiyspakkaustakin hakea. Ensi viikolla on rv22 neuvola ja siellä käsittääkseni saa sen raskaustodistuksen jolla pakkausta ja noita äitiysrahoja saa sitten hakea. Ihanaa! :) Meinaattekos kaikki ottaa äitiyspakkauksen, tekin joilla on lapsia ennestään? Mä meinaan, ihan vain sen vuoksi että sen saaminen on niin ihanaa. Ja koska se rahallinen korvaus on aika olematon niin mieluummin otan vaatteet. Se harmaa haalari siinä pakkauksessa näyttää kivalle, esikoisella oli niin aneemisen kellertävä haalari että mielelläni otan uuden. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos uudesta ketjusta! :)

Täällä vointi ollut kohtalainen, happovaivoja ollut kauheesti ja tuntuu että oksennusta saa pidetellä muutaman kerran päivässä.. Auringosta ei täältä valitusta tuu, mutta huomaan kyllä, että on tosi paljon väsyneempi. Tänään onneks pääsen päiväksi landelle meren ääreen grillaantumaan.

Liikkeitä luulen tunteneeni jonkin verran, eilen taisin tuntea kunnon potkun ! :) Illalla vähän kyllä supisteli, mutta onneks rauhottui kun kävin pitkäkseni..

Viikko vielä ultraan, nyt on alkanut jännittämään aikalailla!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Minä kans käyn täällä lueskelemassa, ja välillä tietty kirjottelemassa. Meinasin tuonne vanhaan ketjuun jo kirjotella että ei vissiin kukaan oo alottanu uutta pinoa kun ei linkkiäkään tänne ollut, mutta sitten kun kävin tuossa etusivulla niin huomasin tämän :D Laitan aina itelle kirjanmerkkeihin viimeksi luetun sivun, niin pysyy helpommin perillä missä mennään joten en sitten tosiaan heti tajunnu tuonne etusivulle kurkata :D

Mulla tahtoo tuo herkuttelu olla vähän semmosta että useampana päivänä saattaa tulla syötyä jotain sokeripitosta. Kerran viikkoon ostan karkkipäivän karkit, mutta sitten tulee yleensä ostettua niin paljon että niitä saa kaks päivää syyä. Ja viime viikolla tuli leivottua pari kertaa kun teki jotain leivottua mieli. Mun kyllä oikeesti pitäs seurata että mitä suuhuni laitan, kun riski saada rd on suuri. Ekasta rasituksesta selvisin, mutta seuraava joka on vajaan 10 viikon päästä, niin siinä saattaa taas narahus käydä. Se on kumma kun ei saa itseään niskasta kiinni, että pidättäytys niistä herkuista :ashamed: :mad:

Ihana kun on näin lämmintä täällä meilläkin päin. Mutta kyllä huomaa että ottaa tuo kuumuus kroppaan. Hassua kun silloin kun nuorempaa ootin 2010 ja la oli elokuussa, niin helteet ei tuntunu missään. Tais olla koko heinäkuun ja elokuun ne helteet, eli ihan loppusuoralla mentiin. Mutta liekkö tämä lähestyvä 30 vuoden ikä sitten vaikuttaa asiaan :D

(.) Meilläkin RU vihdoin ja viimein ens viikon ke. Vahva tyttöolo edelleen, ja tyttöä kyllä toivonkin, mutta saas nähä miten käy. Näin toissayönä unta että meille synty kuitenkin poika. Tottakai ihan yhtä rakastettu poikakin on. Meidän esikoinen on poika, ja hän on aika herkkä ja voimakasluontonen, joten saa aina välillä aika hurjiakin itkuhuutoraivareita. Tyttö taas on ihan erilainen tapaus, vaikka luonnetta hältäkin löytyy. Jotenkin pelottaa että jos saadaan toinen poika, niin hän on veljensä kaltanen. Vaikka eihän se sukupuoli siihen lapsen luonteeseen vaikuta.

Marlin ja Vimma 19+5
 
Kiitos uudesta pinosta :flower:

Itse herkuttelen melkeinpä päivittäin, mutta järkevyyden rajoissa, eli pieniä määria ja ruokailun yhteydessä :) Sokeriarvot on olleet todella hyviä, joten hyvällä omalla tunnolla kaikkea pientä nautiskelen, eikä sitä painoakaan ole tullut yhtään lisää :)

Huono olo on mullakin nyt välillä, kun on noin kuuma :( Eilen oli lähellä etten oksentanut. Lisäksi hampaiden harjaus aiheuttaa herkästi oksennusrefleksin ja väsymys tekee huonon olon.

Onnea Leijonamama ultrauutisista :heart: Mä kyllä uskon noihin enneuniin, vähän kateellinen olen teille, ketkä ovat nähneet. Tässä raskaudessa mä näin yhden unen vauvasta, missä sillä oli sukupuoli, puoli vuotias tyttö oli kyseessä :D Poika olo oli alkuraskauden, joten saas nähdä. Aiemmissa raskauksissa noi sukupuoliunet on olleet selkeitä ja niitä on ollut runsaasti, nyt olen nähnyt koko vauvasta hyvin niukasti unia : /

Äitiyspakkauksen otan tällä kertaa :) Viimeksi otin rahana, mutta nyt viimeiselle vauvalleni haluan pakkauksen :)

Huomenna RU ja pelokas olo on, en tiedä mistä johtuu. Kaikki on saaneet niin hyviä uutisia, että mua itseä alkaa ihan ahdistaa ajatus koko ultrasta : /

kääkkis ja sisu 20+3
 
Hellou, herkutteluun syyllistyn minäkin.. mutta enpä ota mitään ressiä asiasta.. 18viikkoa tuli oksennettua ja nyt hyvällä omatunnolla voi syödä joka pv jäätelöö :p

Ensi viikon maanantaina on ultra.. Poikaolo on kova, mutta salaa takaraivossa takoo tyttötoive.. mutta tulee kumpi vaan molemmat on erittäin tervetulleita.. :heart:

Muuten mun tietoihin voi lisätä: että aijon synnyttää SAS:ssa. Mahdanko olla ainoa? Tosin jos tästä tulee riskiraskaus tai syntyy ennen aikasesti niin joudun tyksiin. Mutta kyllä näillä näkymin mennään Saloon!

Mitäs kaikkea ootte hankkinut jo tulevalle vauvalle?

Ihanaa kesäpäivää kaikille! 8työpäivää enää kesälomaan.... :D
 
Mymmelin tiedot päivitetty.

Huutakaan vaan sit kovaa ja kirkuvanpunaisella jos en meinaa huomata päivittää jotain tietoja. Mä en oikein hanskaa tätä aloitusviestin ylläpitoo, mut yritän kumminkin parhaani mukaan nyt kun on aikaa ainakin toistaiseksi. :)

Hankintoja en oo vielä tehnyt. Oikeastaan ainoat mitä pitää ostaa, on uusi turvakaukalo autoon ja vaunut. Ja tietty jotain hoitotarvikkeita, tuttipulloja, hoitoalustaa, kertakäyttöalustoja jne.. Esikoiselta on jäänyt paljon hyväkuntoisia ja suht neutraaleja vaatteita ja pinnasänkykin odottaa vintissä alas kantamista. Saa odottaa vielä hetken. :) Eipä sitä kai sitten kauheasti muuta tarvitsekaan..?
 
Uusi odottaja ilmoittautuu! Toivottavasti vielä mahtuu mukaan?

Olen 23-vuotias esikoistaan odottava Turusta ja minulla on raskausviikkoja 21+6, laskettu aika on 9.10. Rakenneultra on takana ja vaikka epäilinkin tyttöä, niin meille näyttäisi tulevan poika.

Sairaala olisi TYKS, mutta olemme myös miettineet Salon sairaalaa, jonne Varsinais-Suomen synnyttäjät ovat myös tervetulleita. Salossa olisi enemmän pienemmän sairaalan kodinomaisuutta ja varmempi mahdollisuus saada perhehuone, amme ja rauhallinen alku muutenkin. Toisaalta TYKS on lähempänä ja siellä on eritysosaamista, jos synnytyksessä jokin menee vikaan tai lapsella ei olekkaan kaikki hyvin.

Raskaus on mennyt kivasti, vaikka alussa minulla oli verenvuotoa, josta olin huolissani ja vauvan liikkeet tuntuvat edelleen aika hentoina edessä olevan istukan takia. Mielialat ovat heitelleet koko raskauden ajan ja olenkin verrannut oloa murrosikään.

Tätä meidän vauvaa ei suunniteltu vielä tulevaksi, mutta olen kyllä aina halunnut lapsia ja puhunut lapsensaannista. Vanhemmuus on aina tuntunut elämäni tärkeimmältä tehtävältä, kuvittelin vain käyväni koulut loppuun ennen sitä, mutta en saanut käyttää e-pillereitä auraalisen migreenin vuoksi ja kondomit eivät aina houkuttaneet, joten luotimme varmoihin päiviin ja niinhän siinä kävi, etteivät ne niin varmoja päiviä olleetkaan. Miehelle raskaus oli järkytys, koska hän ei ollut vielä ajatellut koko lapsiasiaa ja olimme ehtineet olla yhdessä vasta noin puoli vuotta. Nyt on ollut aikaa sulatella tilannetta ja ainakin olemme valmiita kummatkin olemaan vanhempia, vaikka sitä emme varmaksi tiedä kestääkö suhteemme. Raskaus on koetellut uutta suhdetta aika kovaakin välillä, varsinkin kun lapsen isäkin on nuori, eikä halunnut lasta vielä.

Minulla ei juuri ole tuttuja samassa elämäntilanteessa, joten siksi päätin tätä kautta etsiä vertaistukea ja paikkaa jakaa ja kuulla muiden raskauksista. Lisäksi on vielä jotenkin erityistä kun kaikilla on lokakuussa lasketut ajat.

(Toivottavasti osasin käyttää lihavointeja ja värejä, pahoittelut, jos mokia niissä)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Hups, virheitähän siinä olikin, mutten osannut muokata niitä. Piti laittaa väreillä, että tyttöoletus, mutta poikalupaus.

Meillä hankinnat ovat olleet vielä aika vähäisiä, ostimme eilen ensimmäisen vaatteen kirppikseltä. Muita käytettyjä vaatteita olemme saaneet kummankin äideiltä. Pitää hankkia ainakin vaunut, kantoreppu, kantoliinoja, kestovaippoja, turvakaukalo, lisää vaatteita, rintapumppu, imetystyyny ym. Koitamme ostaa kaiken käytettynä kirppiksiltä tai tori.fi:ltä/huuto.netistä. Äitiyspakkaus oli tarkoitus ottaa, mutta nyt mietinkin, että pitäisikö kaikki koittaa sittenkin ostaa itse käytettynä, niin olisi ekologista ja yksilöllistäkin. Meillä on ainakin aikaa etsiä, koska kummallakaan ei kesällä ole hirveästi tekemsitä. Itse en ole saanut kesätöitä ja koulukin loppui jo, miehellä taas osa-aikainen iltatyö.

Joku puhui aikaisemmissa viesteissä oudosta painaumasta emättimessä, en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta minulla ainakin tuntuu vessassa istuessa tai kyykistellessä jotain kovempaa tai ylimääräistä kun painan emätintä. Huolestuin onko kohtu jotenkin laskeutunut. Mitään kipua tai muuta ei tunnu.
 
ItuH tervetuloa! Päivitin sun tiedot listaan. Ihanaa että saadaan vielä uusia mukaan! :)

Ja ItuH kiitos imetystyyny-maininnasta. Täytyykin ostaa uusi kun myin esikoisen oman aikoja sitten pois kun luulin ettei meille enää toista tule. Imetystyyny oli tosi hyvä, meillä kun muutenkin imetys oli vaikeaa niin tyyny helpotti ainakin asennon puolesta.
 
ItuH tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Parisuhdeasiaan piti kommentoida että vauvan tulo koettelee varmasti jollain tapaa jokaista parisuhdetta, oli sitten pitkä tai lyhyt yhdessäelo taustalla. Meillä on aina vauvan syntyessä ollut parisuhde koetuksella kun molemmat on väsyneitä eikä ole juurikaan yhteistä aikaa. Itse oon myös huomannut että mies tarvii huomiota ja huolenpitoa ja tulee kärtyseks kun ei sitä juurikaan saa kun on tuore vauva talossa ;) Tärkeintä on muistaa että raskausaika ja vauvavuosi on lyhyt aika elämässä ja yhteistä sekä omaa aikaa on tulevaisuudessa tarjolla vaikka kuinka paljon! Kyllä meillä on vauvavuosien aikana puhuttu monet kerrat erosta, mutta niin vain on elämä opettanut ja kasvattanut yhteen että tuskin tästä enää erilleen lähettäis, eikä kumpikaan haluais elää siten että joutuis olemaan lapsista erossa osan viikkoa.

Kävin tänään neuvolalääkärillä takistuttamassa tuon kohdunsuun kun eilen oli siellä kummallisia tuntemuksia ja tunne että pitäis pidätellä jotain. Paikat oli onneksi edelleen hyvin kiinni. Mullahan on ollut hiivatulehdus koko raskausajan, ja nyt se oli taas pahentunut ja siihen lisäksi vielä bakteeritulehdusta. Nuo on aiheuttaneet limakalvojen turpoamista mikä sitten tuntuu siltä kuin kohdunsuulla olis jotain ylimäärästä. Sain lääkekuurin jotta pääsen taas muutamaks viikoks eroon oireista :whistle:
 
Tervetuloa joukkoon ItuH!

Täällä olo jatkuu samanlaisena, eli hyvänä. Ei mitään erityisiä pahempia vaivoja tällä hetkellä.
Herkuttelusta on ollut puhetta. Minä myönnän että herkuttelen aivan liikaa. Syön karkkia (enimmäkseen suklaata) päivittäin, mutta ei mitään hirveitä määriä kerralla. Pullaa tulee myös syötyä töissä, mut ei kuitenkaan joka päivä. Sokeriarvo oli kuitenkin hyvä kun mitattiin neuvolakäynnillä viimeksi, eikä minulla koskaan ole ollut raskausdiabetestä.
Äitiyspakkausta en ota tällä kertaa koska olen ottanut kolme edellistä kertaa. Kaksi talvihaalaria on säästössä, sekä kaikki makuupussit ja muut tärkeimmät sisällöt. Otan tällä kertaa siis rahana ja ostan turvakaukalon (kun edellinen on myyty) ja pinnasängyn.
Hankinnoista Olen ostanut muutaman vaatteen kirpparilla, mutta en vielä mitään uutena. Vaatteita löytyy aika paljon ennestään kun on jo kaksi poikaa, mutta jotakin uuttakin haluan kyllä ostaa :). Lekmeristä tilasin imetystyynyn ja hoitoalustan. Imetystyynyä mulla ei ole ennen ollutkaan, vaan käytin tavallista tyynyä viimeksi. Se oli kuitenkin jotekin hankalaa joten tällä kertaa ajattelin satsata itseeni vähän. Hoitoalusta on mökille, koska kotona on jo yksi hyväkuntoinen.

Me vietämme paljon aikaa mökillä (myös talvisin) ja aika paljon on tullut hommattua tuplana jo aikaisemmin. Vaunut meillä on jo siellä, halvalla hommatut Emmaljungat. Ostin siihen juuri makuukopan kun meillä oli vain se ratasosa. Matkasänkykin löytyy kun kuopus nukkui siinä aikaisemmin. Alussa ajattelin kuitenkin nukuttaa vauvaa vaunuissa, koska matkasänky on niin iso ja epäkäytännöllinen pienen vauvan kanssa. Mökille ei siis ole tarvinnut hommata muuta kuin se hoitoalusta ja makuukoppa =).

Misu78 ja poika rv 21+6 ja huomenna poksuu näköjään uusi viikko taas käyntiin
 

Yhteistyössä