Menossa mukana.. pienistä vastoinkäymisistä huolimatta!!
Tässä tarinaa, ei ehkä heikkohermoisille!!!
Lauantaina olin töissä ja ihan normaalia "iltavuoroa" siinä mentiin.. (työskentelen ravintolassa, klo oli 23.15) yhtäkkiä tuntui kuin jotain olisi valunut housuun, noh, ihan heti en vessaan päässyt ja kohta tuntui että kuin olisi tullut taas. Siitä sitten vessaan ja vertahan se oli! Pöntölle kun pääsin niin kävi vaan loraus ja tuntui että jotain tuli! Paniikissa hain keittiöstä kertishanskat ja kaivoin pöntöstä verisen hyytymän.. samantien puhelua Koks:iin, varattu!! ilmoitin työkaverille että mä lähden NYT! ja eikun puhelimeen roikkumaan, muutaman yrityksen jälkeen pääsin läpi ja selitin sairaanhoitajalle tilanteen, hoitaja pyysi odottamaan hetken ja jutteli lääkärin kanssa, takaisin tultuaan kysyi että jatkuuko vuoto, sanoin että ei mun mielestä, hoitaja totesi että hän konsultoi lääkäriä ja että sulla tuli keskenmeno. Minä siihen että ANTEEKSI MITÄ? Että verta EI enään tule eikä kipuja ole, mutta mä haluan varmistuksen että kaikki on ok. Joo, ei me mitään täällä varmistella, ei näille voi mitään. Niin no, kun mulla on edellisessä raskaudessa ollut samantyylistä vuotoa ja se tuli jo viikolla 6, nyt on viikkoja 15, niin ja se edellisen raskauden 3 v. poika nukkuu tuolla omassa sängyssään! Ai jaa, no ainahan voi toivoa ilmoitti hoitaja ja sanoi että mun on mentävä tähän paikalliseen tk:seen aamulla kun se aukeaa. JOS tulee kipuja tai verenvuoto lisääntyy HUOMATTAVASTI niin kai sun sit pitää tänne tulla. Just, kiitos TYHJÄSTÄ!
Meni sitten se yö valvoessa ja aamulla kun kello tuli 8 niin oli jo polin ovenkahvassa kiinni. Paikallisen polin vastaanottava sairaanhoitaja ihmetteli toimintaa ja pääsin heti lääkärille. Sattui aivan ihana Virolainen naislääkäri, jolla oli gynen opinnot kesken. Teki sisätutkimuksen, kaikki näyttää hyvältä, ultrasi ja siellä minun pieni vilkutti äidille :heart: :heart: MIKÄ HELPOTUS!!
Lääkäri haukkui koks:in toiminnan ja sanoi ettei MISSÄÄN NIMESSÄ saisi raskaana olevaa- verta vuotavaa- käännyttää pois, johan se on äidin mielenterveydelle haitallista. Etenkin jos edellisessä raskaudessa on ollut jo samanlaisia ongelmia.
Ultrasta se näki sen verran et mulla on kohdussa hematoomia ja nyt odotan aikaa naistentautienpolille (kun vielä tässä vaiheessa raskautta ei äippäpoli puutu asiaan) ja sitten se laittoi sellaisen lähetteen vielä että jos verenvuoto alkaa uudelleen niin koks:in päässä ei ole mitään naputettavaa mun menemisestä sinne!
Nyt on tää viikko saikkua ja ens viikko onkin lomaa.. kaikki ylimääräinen kiellettyä! Noh, helpommin sanottu kuin tehty kahden lapsen äidiltä, mut näillä mennään!
wentti & kumpu 15+2