~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

tervetulloo vaan kaikille uusillle!!!tekstiä tulee tänne sillä vauhilla, etten ehdi millään aina kaikkia lukemaan opiskelujen täyttäessä aikataulun. miten te joilla on jo raskauksia takana aiemmin...oletteko matkustelleet raskauden aikana ulkomaille? meidän piti miehen kanssa lähtee toukokuussa ulkomaille ja pelottaa kyl hieman lähtee matkaan jos siellä jotain ongelmia ilmenisi...onko siis kokemuksia muilla? miten on reissut mennyt..kiitos syketiedoista. onko kellään tietoa miten ivf:stä lasketaan la...ei kyllä varmaan kuulu tuo kysymys tännen, mutta jos jollain olisi kokemuksia.
 
Hei kaikille!Ompas tänne tullut vuorokaudessa valtavasti tekstiä! :) Kivaa kun on paljon luettavaa, mut harmi ku ei pysty kommentoimaan kaikille!

Kiitos J-22 lohdutuksen sanoista noihin kipuihin liittyen! Sitä vaan kun aina pelkää pahinta, ettei muka sit pettys jos jotain menee pieleen, itteensä siinä vaan kyllä huijaa! :x

White lily hiukan itselleni naureskellen, luin kun susta on niin ihana kun on kaikkea oireita, tuntemuksia mahassa, selässä ym. ite kun kammoon näitä tuntemuksia ja pelkään et täti kuitenkin kurvaa pian paikalle, toisaalta mulla tää on eka kerta ja kaikki niin uutta ja niin tietämättömänä kaikesta täällä olen. Ehkä jos ois jo yks kokemus taustalla, niin tietäs mikä on normaalia, vaikka tietty jokaisen raskauden kohdilla tuntemukset on varmaan erilaiset. Mutta ihanaa että sä nautit sun tuntemuksista ;) ehkä mäkin pian uskallan nauttia...

raskaudesta kertomisesta mä kerroin mun vanhemmille ja muutamalle kaverille, keiden kanssa ollaan yhdessä kuumeiltu, ja ketkä itse ovat myös raskaana. Halusin omille vanhemmille ja siskolle kertoa, kun sisko kerto kans heti ku testas (nyt hällä on ihana tyttö) ja aattelin et mäkin haluun päästä kertoo, vaikka sit meniskin kesken tai ois kohdunulkonen.

Itsellä tuo eka ultra ens viikon tiistaina, sillon oon vissiin vasta rv 5+5, et ei siel varmaan ihmeitä näe, mut edes sen et onks kohdussa mitään vai ei.

Danuli rv 4+4
 
Liitynpä minäkin tähän mahtavaan joukkueeseen kasvattelemaan vatsaa ja odottelemaan esikkoani! :LOL:
Elikkäs la lokakuun alkupuolella/puolessavälissä, hieman on epäselvää, kun kiertoni on melko pitkä ja epäsäännöllinen. Ensimmäinen neuvola 11.3, joten jos sinne asti päästään niin siellä selvinnee melko paljon =)
Olette puhuneet täällä jostain kerhosta? Olisin kiinnostunut tietämään enemmän kyseisestä hommasta ja siitä, miten sinne pääsee liittymään? Josko joku viitsii vaivautua vääntämään rautalangasta...
:LOL:
lupo rv 6+ tai 7+?
 
Mä olen kertonut parhaalle kaverilleni raskaudesta. Ja olen varma että mein äitee vaistoo jo jotain,tupakan kun jätin taas pois..

Huomenna koitan tosissani soittaa sinne neuvolaan ja varaan sen ajan.Niinku joku totesi,ärsyttävää on se kun sinne on se soittoaika klo11-12 ja mun kun on hieman hankalaa töistä soitella..

Viikkoja nyt EHKÄ 7+0, HUI :eek: :heart:
 
Vauvakuumeilija; Kyllä mä kanssa olen siinä käsityksessä että 7+ viikolla sydänäänet näkee, muttei niitä välttämättä kuule. Mulla eka ultra viikolla 7, nyt olen viikolla 6. Viikko on vielä piitkä aika odottaa. Halusin varhaisultraan kun nämä oireet menee ja tulee. Btw. 140 euroa varmuudesta melkoisen paljon... Jännää että osa on päässyt neuvolan kautta varhaisultraan. Mulle tarjottiin suoraan 12+ aikataululla. Neuvola mulla on 1.3.

t77;Mulla on ihan sama pelko, viime viikon olin NIIN raskaana, tissit särki ja maha turvoksissa, nyt rinnat enää kosketusarat ja tuntuu että olen vaan lihonut. Mä luulen että se on meidän tapa käydä läpi tätä asiaa. Jos meidän kropat on vaan tottuneet hormooniryöppyyn? =) Meinaan mulle ei finnejäkään puske enää niin pahasti.. Mutta noi makkaraperunat kuulostaa muuten hyvältä!

Sannri; Kiitos rauhoittelusta. Ja Moulin Rouge on aivan huippu! Mies otti nauhalle ja nyt ootan koska pääsis nautiskelemaan siitä.

Lara; Maha täälläkin kuin jalkapallo... Paino tuntuu nousseen myös mutta toivottavasti johtuu enemmän nesteistä. Ruuansulatus ja aineenvaihdunta heittää ihan häränpyllyä.

Mama-L; Mäkin kävin tänään lääkärissä ottamassa vti-näytteet ja papan jne. Käytin jo yhden antibioottikuurin tähän, mutta en tiedä mistä johtuu. Lääkäri suositteli Gynocapsia, niin niitäpä siis aloitan käyttämään. Ihan vti:n oireet, mutta ei ollutkaan, toivottavasti ei ole muutakaan tulehdusta. Ekaa kertaa muuten papa sattu aivan pirusti ja verta tuli välineisiin. Näköjään ihan herkkänä paikat. Toivottavasti ei katkarapu suuttunut kodin eteisessä riekkumisesta. =)

PerusPirkko ja tasan 6
 
Hyvää maanantai-iltaa B)
Tervetuloa vaan kovasti kaikille uusille mammoille :flower: :hug:
Tässä jäi pari päivää väliin ja jo oli sivutolkulla luettavaa. Ihanan aktiivista :)

Pitikin heti kaivaa nuo vanhat neuvolakortit esiin ja mulla on noita sydänääniä kuunneltu ekaa kertaa vkoilla 11+, 14+ ja 16+. Vissiin kiinni, miten nuo ajat on sattunu oleen viikkoihin nähen..
Esikon eka ultra oli 17+, toisella 12+5 ja kolmosella 14. Esikon aikaan ei ollu vielä nt-ultraa. Eka oli rakenneultra, missä käytiin..
Mun neuvola on kanssa perjantaina.

Tänään kerroin yhdelle työkamulle, kun se rupes tivaa, miksen lähe laskettelureissulle. Sanoinkin vielä, et jos joku kysyy, en aio valehdella. Muuten en kerro vielä muille, aattelin sit parin viikon päästä kertoo koko jengille, kun meillä on vähän äksönii luvassa duunin jälkeen. Saa sit oikein syin lähteä kotiin, eikä tarvi kehitellä mitään.

En kyllä ihmettele, jos on ilmavaivoja tollasen ruokalistan jälkeen :$ .Vähemmästäkin ruuansulatusongelmia :LOL:
Tämä on hullaantunut maustekurkkuihin. Niihin mitä ostetaan irtotavarana. Ei minkäänlaista itsehillintää :kieh: Eli päätinkin, etten enää osta niitä. Mitä ei löydy kaapista, niin ei pysty syömään.
Muuten pahaan oloon auttaa raikkaat mineolat ja greipit. Tummia viinirypäleitäkin menee ihan kivasti. Ja kamomollateetä :p

Autoakin kateltiin tossa viikonloppuna. Laitettiin vaihtotarjouspyyntö kahdesta autosta.
Meillähän pienokainen tarkoittaa tila-auton hankintaa.. Taidetaan vaihtaa saksalainen jenkkiautoon =) Tää nykynen on ollu iso ja tilava, mut jotenkin merkkinä pieni pettymys. Tosin tilaversioo tästä merkistä ei oikeen saakaan :/

Nyt tää lähtee laittaa tulta saunaan, et pääsee taas tylsälle lyhyelle loikoilulle. Mut parempi sekin kuin ei mittään

Ciao ja voikaahan paksusti ;)

:wave: puskajussi ja Onni 6+5 :heart:
 
ajattelin liittyä tänne koska näillä näkymin saamme mieheni kanssa lapsen lokakuun loppupuolella.Tein tänään testin http://www.aijaa.com/v.php?i=5754389.jpg ja varasin neuvola ajan jee.. :flower: :heart: Olen siis aivan tuore :hug:
 
Iltaa!

Tänään oli eka neuvola :) Sieltä sain lasketuksiajaksi 7.10. Luulen, että ultrassa muuttuu, mut mennään nyt tuon mukaan. Mama-L vaihdatko, kiitos :)
Kovasti ihmetteli, kun pahoinvointia tai rintojen arkuutta ei ole ollut.
Possupiikistä antoi jonkun esitteen, jota voin rauhassa lukea.
Sokerirasitukseen oli passittamassa, mut sanoin etten halua. Olis kuulemma jo ekassa pitäny laittaa, mut silloin jostain syystä vältin sen. Sovittiin sit, jos sokeri tulee pissaan, niin sit kokeeseen. Täytyy siis jättää karkit ja muut herkut pois :(

Uusille tervetuloa!

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 6+4
 
miten sinne kerhoon nyt pääsisi??

Mä olen matkustanut molemmissa aiemmissa raskauksissa, rv 18-19 ja 13-15. Silloin olo oli todella hyvä ja kaikki meni hyvin. Nyt tietysti haaveilen matkaa kesäksi, mutta ei kai olla menossa. Ehkä vauvan kanssa ensi talvena? :)

Mulla on mahaa jomotellut hiukan tänään. Eipä muita oireita. Makeeta on taas tullut syötyä paljon, jospa huomenna en sit ollenkaan!!
 
Moi!

Ilmoittautuisin tänne uutena. Olen vielä kesään asti 20 vuotias tyttönen rovaniemeltä. Meille on tulossa ihana esikoinen LA 17.10. Plussan tein 8.2 ja sen jälkeen se piti varmistella vielä muutamaan otteeseen =)

Ihanaa kun sattumalta löysin tämän pinon! Tuntuu, että tarvisin nyt paljon vertaistukea yms. paikkaa, missä voi jakaa kokemuksia. Olo on onnellinen sekä minun että miehen osalta! Tämä oli paras lahja minkä elämä voi antaa :heart:

Toivotaan, että kaikki menee hyvin! Oireita ei ole ollut juurikaan mitään muuta kuin lisääntynyt valkovuoto. Kuitenkin minua vaivaa tosi paljon keskenmenopelko! Kamalaa jos tämä menee kesken ja kaikki loppuu nyt siihen!

Noh mutta ajattelin kirjoitella tänne aina silloin tällöin ja lukea teidän kuulumisia! En jaksa lukea koko pinoa läpi niin haluaisinkin kysyä, että kuinka moni on rovaniemeltä? Tiedättekö milloin uuden synnärin remontti valmistuu? Olisi kiva päästä synnyttämään uusiin tiloihin :D

fairytales lover ja maailmanihanin 5+1

ps. tuntuu että aika matelee ja viikot jumii paikoillaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fairytales lover:
Moi!

Ilmoittautuisin tänne uutena. Olen vielä kesään asti 20 vuotias tyttönen rovaniemeltä. Meille on tulossa ihana esikoinen LA 17.10. Plussan tein 8.2 ja sen jälkeen se piti varmistella vielä muutamaan otteeseen =)

Ihanaa kun sattumalta löysin tämän pinon! Tuntuu, että tarvisin nyt paljon vertaistukea yms. paikkaa, missä voi jakaa kokemuksia. Olo on onnellinen sekä minun että miehen osalta! Tämä oli paras lahja minkä elämä voi antaa :heart:
Jei, toinenki rovaniemeläinen :) tervetuloa vaan!

 
Alkuperäinen kirjoittaja lemission:
Alkuperäinen kirjoittaja fairytales lover:
Moi!

Ilmoittautuisin tänne uutena. Olen vielä kesään asti 20 vuotias tyttönen rovaniemeltä. Meille on tulossa ihana esikoinen LA 17.10. Plussan tein 8.2 ja sen jälkeen se piti varmistella vielä muutamaan otteeseen =)

Ihanaa kun sattumalta löysin tämän pinon! Tuntuu, että tarvisin nyt paljon vertaistukea yms. paikkaa, missä voi jakaa kokemuksia. Olo on onnellinen sekä minun että miehen osalta! Tämä oli paras lahja minkä elämä voi antaa :heart:
Jei, toinenki rovaniemeläinen :) tervetuloa vaan!
Kiitos :) Kiva, että löytyy muitakin rovaniemeltä!
 
Listapäivitykset tehty ja samoin yv:hin vastattu ! Laittakaahan kerhoonpääsyä toivovat YV:TÄ mulle!! :wave: Tunnistusta pyrin tekemään ensisijasesti Facebookin kautta.

Pirkko23, kumma että ottivat ylipäänsä papaa kun oot raskaana O.O Täällä päin Suomee ei oo ainakaan koskaan otettu, entäs muualta? Kuulostaa aika hurjalta jos veret vaan lentää, iiks... Mulla oli kokoajan esikoisen odotusaikana jotain häikkää pissanäytteessä, ei tulehdusta, mut ns. sekanäyte, ja piti viedä uus parin vkon välein koko raskauden ajan... Kyl mä sen ymmärrän et halusivat tarkkailla kun tulehdustila on huono juttu varsinkin raskaana olevalle. Ja vti ei tosiaankaan aina edes oireile. Mulla on ehtinyt mennä kerran munuaisiinkin asti. Et ei ooppi leikin juttu. :/ Mitä muuten noi Gynocapsit on? Laitoin yksäriä sulle, tsekkaa!

Pirkkis, ei ollu mullakaan esikoisesta vielä hisahdustakaan oireista näillä viikoilla ja terve neiti tuolla porskuttaa unta palloon. :heart: Oireiden määrä ei oo mikään raskauden mitta!

Mulla oli keski- ja loppuraskaudessa esikoisesta niin paljon vatsan kanssa ongelmia et nyt oon viisaammalla linjalla ton ruokavalion suhteen... Yritän syödä ainoastaan kotiruokaa, puuroa ainakin aamulla ja leivät on kokonaan täysjyvää/ruista. Tää elimistö tekee hesesafkasta välittömästi tenän, valitettavasti... Nyt onkin menny ihan hyvin tän alkuraskauden ajan ainakin masun kanssa.

Nyt tää lähtis nukkumaan, huomenna täytyy vetää taas pirtsakkana aamulla perhekahvilaa, onneks mies lupas et herää neidin kanssa ja antaa aamupuurot niin saa nukkua vähän pidempään, viime yö meni flunssan takia ihan pipariksi... Öitä naiset!! =)

mama-L ja Salme-Simpukka jonka viikot vaihtu tänään, 7+2 siis!

ps. Vielä piti kysyä et tarjoaako joku kunta jossain OIKEASTI varhaisultran?!! Mä oon ollu neuvolassa ite töissä täällä ja todella nihkeesti annettiin niitä aikoja vielä suunnilleen rv 10. Nykyään rv 11-12 on se nt-ultra suositus täällä. Mä en uskaltanut sinne varhaisultraan kun en halua vääriä hälytyksiä... ja sama koskee nyt näitä veriseuloja joita harkitsen ja pohdin, esikoisesta ei otettu mitään.
 
tervetuloa kaikille uusille!

mä oon taas jälleen kerran ihan poikki. Jaksoin opiskeluhommia puoltoista sivua kirjoittaa ja nyt ei enää jaksa, ei sitten niin millään,pakko mennä nukkumaan vaikka deadline tollekin oli tänään.
Tänään on mahaa joteskin enemmän juilinut, vähän eilenkin illalla ja nyt sit oon ihan paniikissa että mitäs tää on... :/ en muista yhtään millaista tää oli esikoisen kohdalla. pahoinvointi jatkuu ja muut perinteiset.

huomenna ois tarkoitus mennä leikkipuiston laskiaisen viettoon, tehdä lisää opiskeluhommia ja laskea tunteja perjantain neuvolaan ;)
 
Pirkko 23: Minäkin olen luullut ettei raskaana olevilta oteta papa-koetta.

Sutinaa: Rasvasin mahaa esikoiselta ihan hulluna, eikä arpia tullut. Käytin vielä Biothermin raskausarpivoidetta viimeiset kuukaudet, ihan sairaan kallista! Jostain syystä mulle oli hirveen tärkeetä ettei niitä tulis, enkä edes pidä bikineitä koskaan :LOL:

Tosiaan ne lantionpohjalihakset. Mä oon niin laiska niitä jumppaamaan. Esikoisen synnytyksen jälkeen oli pakko kun meinasi olla vähän hankaluuksia alkuun virtsankarkailun kanssa.

Esikoiselta kuunneltiin sydänääniä neuvolassa rv 10 ja kuului. Neuvolatäti ei kyllä meinannut millään alkaa niitä kuuntelemaan kun ei ne välttämättä kuulu ja turhaan sitten hermostutaan. Np-ultra oli rv 12+jotain. Ensimmäisen kerran lääkärintarkastukseen pääsin rv26 ja seuraava sit synnytystapa-arviossa rv37.

ON: Tänään tein sen cb:n digitestin ja näytti 2-3 viikkoa raskaana eli jotain tuolla mahassa tapahtuu :D Täällä myös oireet heittelee, toisena päivänä etoo ja toisena ei tapahdu mitään. Tein viikonloppuna yövuoroja ja fyysistätyötä kun teen niin kyllähän mahaa vihloi. Nyt vapailla ei taas tunnu vihlomista ollenkaan. Rinnat myös hieman arat ja vatsakovalla. Ei mitään suurempia oireita siis. Esikoiselta oli etomista niin kovasti, paino tippui 5kg sinä aikana. Nyt tuntuu ettei raskaana olisikaan kun pystyy vielä syömään. Toisaalta salaa toivoo ettei pahoinvointi alkaisikaan ja se taas tarkoittaisi poikavauvaa :LOL:

Raskaudesta ei olla kerrottu kuin minun hyvälle ystävälle. Vanhemmilleni ajattelin kertoa hiihtolomalla kun silloin pitäisi tehdä juttuja jotka ei raskaana olevalle sovi. Muille vasta ultran jälkeen. Kauheesti pelottaa ettei tämäkään raskaus onnistu, parempi kun mahdollisimman harva tietää niin ei tarvitse selitellä.

Niin ja isot tsemppaukset tupakoinnin lopettamiseen! Itse lopetin kun aloin esikoista odottamaan, eikä se ollut edes vaikeaa kun mahassa oli hyvä syy lopettamiseen.

Peppioliina Rv 4+4 (vuorokausi ehti vaihtua)

 
mama-L laitoin sulle yv:tä..=) ja viitsitkö muuttaa ton mun lasketun ajan 19.10?

Kiva et meitä lokakuulaisia on jo mukavan paljon! =) Ei ketään sattuis olemaan Hyvinkään suunnalta? :D

Ja sit oma napaa... Kertokaa mulle fiksummat onko normaalia? Eli tasan viikko sitten, kp 28/28 sain cb:n tavalliseen testiin juuri ja juuri havaittavan haamun. Perjantaina 30/28 sain digitestiin raskaana 1-2 viikkoa ja nyt sit tein tänä aamuna (mä kun haluan saada yhen kunnon viivankin) :) niin apteeekin omalla ja siihen tuli kyllä 2 selvää viiva mut edelleen se tulosviiva oli haalean värinen.. Tarkoittaako tuo nyt mitään vai sekoilenko nyt vaan? Esikosta plussasin vasta viikolla 7 ja sillo tuli jo tummat viivat niin en ole tottunut tälläiseen epätietoisuuteen..

Stemia ja töppiäinen 5+0 POKS :D
 
huomenta :wave:
uusi ilmoittautuu, tänään sain vahvan plussan, vkoloppuna tein useamman testin ja haamuja tuli, mut nyt on pakko uskoa et plussa se on :heart:
olen 29 v pohjois savosta ja tyttö 6v ja poika 4v löytyy. Laskettu aika olisi 23.10. Ja sairaalana toimii KYS.
Laskettuaika on melkein sama kuin pojasta, pojalle oli LA 27.10 mut syntyikin 3.10. Mulla tahtoo lapsivedet mennä ennen aikojaan, mut toivottavasti nyt pääsisi siis ees rv 38-40. Tyttö syntyikin rv 38. (ja vedet menneenä 4pv :eek: )
Mut nyt täytyy joutua lasten kanssa laskiaisriehaan
:wave:
perämaan emäntä rv 4+3
 
Paljon uutta porukkaa! Tervetuloa kaikille. =)

Vauvakuumeilija kyseli matkustamisesta raskausaikana. Mä matkustin työn takia koko viime raskauden ennenkuin jäin saikun kautta äippälomalle.
Lentäminenhän on turvallista varsin myöhäänkin. Eri lentoyhtiöillä on erilaisia rajoituksia, mutta ne tulevat vastaan sitten ihan loppuraskauden puolella. Ennenkaikkea lentäminen raskausaikana on EPÄMUKAVAA. Turvottaa ja jalkoja ja selkää särkee, pissattaa ja pitää istua paikallaan tuntikausia... Suosittelen tukisukkia.
Ruuan kanssa kannattaa tietysti olla ulkomailla tarkka. Mä en ikinä syönyt missään epämääräisissä katukeittiöissä ja jätin suosiolla äyriäiset yms. epäilyttävät ruuat syömättä. Tietysti riippuu paljon maastakin mikä on hygienian taso.

Täällä hyvin vähäisillä oireilla mennään edelleen. Välillä mietityttää että onko siellä masussa edes ketään...

T: Leli ja pikku Elsa 6+2
 
Tsau kaikki! Onpas taas tullut uusia! Tervetuloa ja onnea odotukseen!!! :flower: :heart:

Täytyy usein tsekata tää, ettei ihan tipu kärryiltä. Jollen ole jo... :D

Mä kattelin eilen kaikkia sikiön sukupuolen tunnistus testejä. Kattelin tuota kiinalaistakalenteria, ja veikkas sen mukaan poikaa. Jännä oli, kun molemmat lapset oli ennenkin ennustanut oikein. JOOO, tiedän hölynpölyä. Mutta kiva siltin tehdä! =) Jos joku tietää muita testejä, pistäkääs linkkejä.

Törmäsin tossa samalla muuten tuollaiseen netistä (ulkomailta) ostettavaan testiin, joka varmasti kertoo sukupuolen ennen tuota 20rv. Joku pissatesti. Mä en ollut tollasista kuullutkaan, mutta on kuulemma todella suosittu jossain maissa, täällä ei niinkään. Maksoi noin 200e. Aika hintava, ja kun mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee, jos vauva tulisi :D

Katselin eilen noita omia äitiyskortteja, viikolla 11 on olleet ensimmäiset ultrat molemmissa. Seuraava ollut 20+. Kuopuksesta sitten vielä kolme ultraa Porissa lisäksi.

Possupiikistä piti vielä kysymän, oonko ainut joka ei meinaa ottaa???

Nyt esikoista viemään tarhaan ja asioille! :wave:

Lilein + piipiäinen 6+1
 

Yhteistyössä