~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

30.9.

Tuike81 - 29v - esikoinen - SATKS
Auroora - 23v - toinen - VKS

1.10.

Emmabella - KOKS
Lara- - 21v - esikoinen - KHKS

2.10.

Sutinaa - toinen - KOS
mama-L - 22v - toinen - KSKS
Tatara - 26v - esikoinen - KYS
heikku - 24v - toinen - NKL
Pinklady81

3.10.

limeee - 20v - esikoinen - TYKS
noonie - toinen - KOS

4.10.

nipsuliina83 - 27v - toinen - LS
Smurfi - 26v - esikoinen - OYS
Virtanen - 30v - toinen - MKS
miinuliini - 30v - toinen - KYS
MUKSU1 - 26v - toinen - TYKS
Hoikkalori - 30v - toinen - KSKS

5.10.

Taikamyrsky - 26v - toinen - KOKS
puskajussi - 38v - neljäs

6.10.

P123 - 33v - kolmas - KOS
vauvakuumeilija - 25v - esikoinen - KYS
HayLina - 25v - esikoinen - OYS

7.10.

Sara80 - 29v - toinen - LKS
Supukkasuu - esikoinen
Tepa75 - viides - EKKS
sannri - 33v - kolmas - KYS
Pirkkis - 30v - toinen - KSKS
Haikara - toinen - OYS

8.10.

Kultasiipi - 25v - esikoinen - KSKS
PieniRunotyttö - 27v - kolmas - TYKS
BridgetJones - 25v - kolmas - NKL
Zeena - kolmas - TAYS

9.10.

lemission - 23v - toinen - LKS

10.10.

Aisla - 30v - toinen - NKL
Murmu - 22v - esikoinen - HYS
Leli82 - 27v - toinen - KOKS
Rebecca78 - 32v - toinen
Hempukka87 - esikoinen - SEKS
miukatti - 26v - esikoinen

11.10

Lilein - 27v - kolmas - SATKS
Pirkko23 - esikoinen

12.10

Cleopatra - 34v - toinen - TAYS
t 77 - 32v - toinen - OYS
Valeska - 27v - esikoinen - OYS
Eliiz - 25v - toinen - HYS

13.10

bakukaa - 22v - neljäs - OYS
mamiti87 - 23v - kolmas - TYKS
onnellinen onneton - 24v - esikoinen - KSKS

14.10.

White Lily - 33v - toinen - MKS

15.10.

Duffy - 28v - esikoinen - OYS/OAS
tähtynen - 21v - esikoinen - VKS
wendy79 - esikoinen

16.10.

R u u s u t a r h a - 23v - kolmas - HYS
Ilolintu - 24v - esikoinen - PHKS
Scala - kahdeksas
äiti03 - kolmas - NKL

17.10.

fairytales lover - 20v - esikoinen - LKS
Iisaon - kolmas - KYS

18.10

Menhit - 21v - toinen - PKKS
höplömmöö - 32v - kolmas - HYS
apila87 - neljäs - KPKS
Minttu-Maaria75 - 34v - neljäs - SEKS
fairytale87 - 22v - esikoinen
danuli79 - 30v - esikoinen

19.10.

Hituli - 28v - toinen - TAYS/VAS
Stemia - 28v - toinen - HYS
snowangel - kolmas

21.10.

bubbeli - toinen - KHKS

22.10.

Peppioliina - 27v - toinen - LPKS

23.10.

perämaan emäntä - 29v - kolmas - KYS
angel08 - 28v - toinen - TYKS
aava olivia - kolmas
minilokari - toinen - TAYS
teijuli87 - 22v - kolmas - SEKS

25.10.

nordenskjold - 33v - viides - TAYS
Happy79 - toinen

26.10.

Sähikäinen - 28v - esikoinen

28.10.

Mintukas - kolmas
Champion - kolmas
Lavelyn - 23v - esikoinen - TYKS

29.10.

syksyinen - 33v - kolmas - OYS
Viuhti2010 - kolmas

30.10.

miimii10 - 23v - toinen - NKL

31.10.

mimskeli - toinen - KYS/OAS
Startti79 - toinen
Wednesday

Vielä ilman LA:ta

Muutosta - 30v - kolmas - HYS/KOS
j-22 - 22v - toinen - OYS
Neila - 28v - kolmas - KYS
Pikku prinssi - 22v - toinen - LS
aaliyah
sutulii - 30v - kolmas - VKS
durasel
lupo - esikoinen
justiina83 - 26v - kolmas - VAS
Heilo - 26v - esikoinen - KOKS
Saannaa - toinen
perlage77 - toinen
Ella83 - KHKS
Minnäi
sointu85 - neljäs

In memoriam

Kätsy - LA 3.10

Ebba-Ilona - LA 9.10.

manna- - LA 4.10.

emily67 - LA 12.10.

Keffeli - LA 15.10.

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Aikaisempia tarinointeja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1629288,150

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639089#m19113756

:attn: :attn: Puuttuvia tietoja edelleen voin lisäillä, infotkaahan!

Ja jos hutasin vahingossa teidän tietoja väärinpäin (etenkin ikiä :LOL: ) niin hihkaskaa!

-mama-L & Ötökkä-Salme, 5+3- :heart:

Kiitos päivityksestä, hakeraa porukkaa :)

Sain puhelun neuvolasta. Täti sieltä laittoi lähetteen omissa nimissään gynenpolille, ja soitti sinne vielä että varmasti menee perille että saan ajan. Joten nyt sitten odotan kuumeisesti kirjettä sieltä. Peruttiin eka neuvola, joka olis ollut viikon päästä, masentavaa. :( Mutta pyysi soittamaan ensiviikolla että miten menee.

Nyt sitten ei voi kun odottaa ja toivoa että viikot olisivat vain olleet liian pienet, ja sielä sittenkin olisi joku. "Niin särkyvää on onni tää.."

Onnea vielä uusille, ja tarrasukkia käsiin sekä jalkoihin :flower:

Kiitos uudesta pinosta mama-L, hieno tämäkin samoin kuin Laran aiempi =)
Ite en onneton poropeukalo osais tällaisia hienouksia tehdä :ashamed:

Uusia oireita ilmaantunut parin päivän sisällä... Edelleen vatsan nipistelyä, mutta nyt aikamoinen päänsärky ja JANO!! Nytkin juilii ohimoon :kieh:
Varsinkin iltaisin huomaan kittaavani vettä monta mukillista.. Ihme oireita, tällaisia ei ollut ensimmäistä odottaessa :eek:
Palelu myös jatkuu..kali kali...

Onko kaikki muut malttavaisempia kuin minä? Mun tekee ihan hirveesti mieli jo mennä hypistelemään kirppiksille ja vaatekauppoihin vauvojen pienen pieniä vaatteita :heart:
Mä tässä ajattelin että voisin illalla kävästä penkomassa kirppistarjonnan pitkästä aikaa vähän niinkun esikoista ajatellen.. :whistle: ja samalla varmaan hypistellä pikkuisiakin vaatteita... Saas nähdä.

Te, joilla lasten välille tulee pieni ikäero: Aiotteko ottaa ä.pakkauksen vai rahana?
Ite oon jo sitäkin ehtiny pohtia, mutten vielä tiedä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Hoikkalori ja rusina 5+1

Ihana, uusi pino, ISO kiitos Mama-L!!
Mun kohdalle voi tuonne toki lisätä, että esikoista odotellaan :)

Hoikkalori: Voi kuule, minä olen ainakin kaikkea muuta kuin maltillinen! :LOL: Mietiskelen jo vauvan huoneen sisustusta (siis uusia huonekaluja, ainakin yksi kaappi pitää uusia). Meillä on siis yksi "ylimääräinen" makuuhuone, joka on ollut vierashuoneena ja siitä sitten joku kaunis päivä tulee lapsen huone :heart:
Ja voi ihanuus kaikkia vauvatarvikkeita... Oon kyllä saanut vielä itseni pidettyä pois kaupoista ja uskoisin että aika paljon saan käytettyä tavaraa vauvautuneilta kavereiltani.
Mutta mää oon kyllä niiiiiiin kaukana maltillisesta kuin olla voi!

Kiva kuulla, ettei tää oo vain esikko-odottelijan "vika" :whistle:

-Smurfi ja maha 5+2

Kiitos mama-L päivityksistä.

Tervetuloa uusille! Toivottavasti saadaan iso jengi kasaan...

Voimia Laralle- ja Taikamyrskylle! Toivottavasti kaikki selviää pian... :hug:

Raskausoireista: tuo itkuherkkyys on tällähetkellä selvin, ihan pienistä asioista voi tirauttaa oikeen kunnon kyyneleet. Lisäksi jonkunlaisia tuntemuksia alavatsalla sekä pahoinvointia aamulla, mutta aivan minimaalista vielä (onneksi).

Vaikka raskaus onkin ihan aluillaan, olen tässä jo kerinnyt miettimään tulevia vaunuja/rattaita. Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan mitkä parhaimmat, jos lapset pienellä ikäerolla? Meillä myös kaksi koiraa joten rattaiden tarvitsisi olla todella kätevät tuolla ulkoilmassa säällä kuin säällä. Onneksi aikaa on vielä paljon ennen h-hetkeä :D
Juu ja Hoikkalorille tiedoksi, että olen tässä parina päivänä olen jo kaikki nettiliikkeet käynyt läpi ja kuolannut kaikkien kehtojen perään, luojan lykky en sentään vielä tilannut mitään :whistle: Et siis ole ainut malttamaton täällä :D Saas nähdä mitä tarttuu mukaan, kun seuraavaksi kaupoilla käy...

Jaahas, nyt täytyy mennä laittamaan kuopukselle välipalaa.. Kirjoittelemisiin!

Lilein+ Piipiäinen

Alkuperäinen kirjoittaja Sutinaa:
Toppavaatteethan (NB-kokoinen haalari) kannattais ostaa nyt alesta eikä odotella syksyyn, jolloin joutuu maksaa täyden hinnan.
Olipa muuten Sutinaa ihan älyttömän hyvä pointti!!
Eli kevättalvella on viimeistään jo pakko ostaa ensimmäiset toppatamineet vauvalle, eikö niin? :D
Ihan hupsua olla näin innoissaan tästä asiasta B)

Mukavaa päivää ja hyviä vointeja kaikille!

Hyvä että muidenkin kädet jo syyhyä vauvakamppeisiin päin :LOL:
Kaikkea sitä on ehtinyt jo plussatestin jälkeen läpi käymään mielessään :heart:

Smurfi: Meilläkin on tyhjä (tällä hetkellä täynnä tarpeetonta romua) huone, josta tulee aikanaan kakkosen huone. Mä olen kanssa jo miettinyt, mitä sinne olis ihana hankkia :whistle:

Mua harmittaa kun meiltä viedään tänään kone korjattavaksi!
En pääse lukemaan teidän kuulumisia vähään aikaan :kieh:

Samantien kun kone tulee takaisin, varaan itelleni kahden tunnin nettiajan , niin pääsen lukemaan, mitä teille kuuluu ja kertomaan omia kulumisia :D

Voikaa hyvin!!!! :heart:

Sutinaa: Ne Phil&Tedsit on niin ihanat!! Itekkin kuolannu monen monta kertaa jo :heart: Meillä tulis nyt ikäeroa se 2v 7kk, ettei välttämättä tuplia tarvita, mut toisaalta kyllä kärrytellään niin paljon et vois olla tarpeen. Täytyy miettiä... Meillä on nyt Teutonian yhdistelmät ja Carenan matkikset. Ja tuo linkki! :') sniisk.

Oireilua:

JANO! on jano. Kokoajan jano. Himoitsen sitä vichya edelleen. Eilenillalla pahin ykäkohtaus tähän asti, näyttää ajoittuvan kuvotus iltaan samoin kuin esikoisella (josta ei kyllä näillä viikoilla ollut vielä yhtikäs mitään). Mut tosiaan nyt ollaan jo siinä pisteessä et saa georgea nieleskellä. Mandariinit on sellasia mitä tykkään syödä nopeasti kun iskee paha olo.

Mulla turpoo maha lisäks jo nyt iltasin aikamoisen paljon. Mut on ihan selkeetä turvotusta tietty ku aamulla taas ihan normi =)

Tänään olis aerobic, anopin kanssa käydään kerran viikossa. Ei olla vielä isovanhemmille hiiskuttu mitään uutisista, kemiallisesta "viisastuneena"... Saas nähä kauan pysyy salassa. Anoppi on vaan alan ammattilainen, kätilö siis ja näkee kyllä yleensä kilometrin päähän tälläset jutut. Nään häntä tänään nyt ekan kerran plussan jälkeen. Koitan olla hissunkissun vielä. Bicissa täytyy kattoo fiiliksiä, ettei tulis mitään repiviä liikkeitä tehtyä.

edit: Meidän minimimmille äippähaalarin toppis oli talvella '09 ihan iso. Ja hän on syntyny maaliskuussa 08. :LOL:

Moikka!

mama-L Kiitos uudesta pinosta :)

Mä sain ajan neuvolaan 15.2. Olisin päässyt jo ensi viikolla, mut ei ollu iltapäiväaikoja :(

Mä kans tänään kauppareissulla meinasin käydä katsomassa vauvojen vaatteita, mut päätin sit jättää väliin. Jos kuitenkin oottais vielä jonkin aikaa. Ja ei niitä välttämättä tarvii, kun on kaapit pullollaan :D Pari pientä toppahaalaria on , kun esikko syntyi huhtikuussa, niin pakko oli varalta ostaa.

Mulla ei ole taaskaan minkäänlaisia raskausoireita. Jos on sama kaava kuin viimeksi, niin parin viikon kuluttua iskee väsymys ja siinä kaikki.

Nyt ruokaa laittamaan ja sit tyttö pois hoidosta :wave:

iltapäivää neitoset ! :)

Itse kanssa mietin,että mitä oireita voin laittaa raskauden piikkiin,mutta suurin niitä on kyllä JANO,koko ajan suuta kuivaa ja pakko juoda. Ja kyl tota vatsaa nippailee kummasti,välillä vähän yököttääkin. Ja turvottaa! Mutta nämä on niin tervetulleita oireita,että nautin elämästä täysin rinnoin (turvonnein :D )

Tervehdys kaikille! Uusi lokamassu ilmoittautuu mukaan. ikää on 27, toinen lapsi tuloillaan ja la on 10.10

Tänään sain plussan ja olen aivan hangon keksinä pällistellyt sitä testiä koko päivän. On tää vaan niin ihana tunne! =) Menkat oli jo kolmatta päivää myöhässä ja liuskatestit näytti todella haaleita haamuja. Digitesti sitten antoi varmuuden.
Oireita: hirveä jano koko ajan! ihme palelu- ja hikikohtauksia vuoron perään. alavatsassa painon tunnetta. Ja itkuherkkyys... Tänäänkin vetistelin jotain naurettavaa hääohjelmaa.
Tästä se taas alkaa! =)

Aisla

Hoikkalori En aio ottaa äitiyspakkausta koska melkein kaikki kamat on jäljellä, ikäeroa tulee meille alle 1v 10kk. "Harmi" että kaikki muutkin esikoisen varusteet ja vaatteet mm. toppahaalari vastasyntyneelle on oikein hyvässä kunnossa, mieli tekis tosiaankin ostella niitä ihanuuksia!

Huomasin myös että kun suht samaan vuodenaikaan olen taas raskaana, on mulla äitiysvaatteetkin käypää kamaa, eli niitäkään ei TARTTIS ostaa, varmasti kyllä tulee jotain hankittua! Sen verran shoppailuhullu olen. Sukupuoli vaikuttaa tietty niihin vauvanvaatteisiin eli sitten rakenneultran jälkeen "joutuu" ostamaan jotain jos tulee tyttö :LOL:

Kiitti Mama-L uudesta hienosta pinosta! :) Mulle voi päivittää synnäriksi OYS. :)

Onnea Leli82 plussasta! Itsekki tässä vielä ihan sekasin ajatuksesta et se plussa vihdoin tuli ja tekis mieli kaikille siitä kertoa, mut en oo vielä uskaltanu kertomaan kuitenkaan. :)

Taikamyrskylle :hug: ja toivottavasti kaikki pian selviää ja olisiki ihan hyvin.

laralle myös :hug: ja jaksamisia!

Oireista: Aamulla taas kyllä yökötti ihan kunnolla. Hassua kyllä mulle se yökötys iskee vasta sen jälkeen ku oon aamupalan syöny ja kahvikupin juonu. Onneksi se sitte helpotti ja pysty koulussa olemaan päivän. mie kun parhaillaan opiskelen. =) Hajut kyllä otti nenään ja huomas et on hajuaisti ku ajokoiralla. :D Jano se on myös jatkuvasti. En ees muista millon oisin näin jatkuvasti juomassa jotaki. Sitte minnuu vähä huolettaa nuo alavatsakivut. Onko teillä muilla vielä semmosia menkkamaisia jomotuksia alavatsassa? Tänäänki piti vähä väliä ravata vessassa ku tuntu et nyt se kesken menee varmasti. :/ Ei mulla koko aikaa vihlo, mut välissä ja sitte heti pitemmän aikaa. Tosin eilen kävin jumpalla ja tein myös vatsalihaksia, et voiko tuo kipuilu johtua siitä? On niin tietämätön ihan kaikesta vielä, mut onnellinen ja leijuu pää jossain pilvissä vaan koko ajan. :heart:

Ja NÄÄÄÄÄÄIN iso hali Laralle ja Taikamyrskylle!!!! :'( on tää niin kauheeta :( itelläni alkoi tänään rusehtavaa valkovuotoa tulemaan ja selkä on tosi kipeä ja mahaa vihloo ja nippailee :( koko ajan käyn vessassa pyyhkimässä,että koska se vuoto alkaa,ihan kauheeta. Esikoisesta tuli just näillä rv:llä ihan kirkasta verta(yhteensä tuli raskauden aikana 3 kertaa) ja yritän lohduttaa itteäni,et verta ei o nyt tullu ja et eihän se esikoisenkans mitään tarkottanut,mutta silti..ei silloin sattunut mihinkään,sniff,niisk :( pelottaa :( turha minnee ä-polillekaan soittaa kun ei tuu verta!sori uikutus :(

HayLina, Mulla ainakin on ollut nuita menkka jomotuksia sekä nyt, että esikkoa oottaessa. Enimmäkseen tosi lieviä kylläkin. Välillä pistää niin pirkuleesti tonne vasemmalle puolelle. Sitten kun valkkaria vielä tulee vähän runsaammin, niin olen jo luullut menkkojen alkaneen ainakin kymmenen kertaa...
Ja mä olen myös jossain pilvilinnoissa. Mitenkähän tässä saa ees nukuttua ens yönä kun asia pyörii koko ajan mielessä! :D

mama-L, mulle voipi päivittää KOKS sinne synnäriksi! kiitos. :heart:

HayLina: mulla iskee samoin yökötys vasta aamupalan jälkeen töissä ja kestää aamupäivän. Oonkin tässä "pelännyt" että koska se aamupahoinvointi iskee täydellä teholla.

Samoin noi menkkakivun tapaiset on tosi tuttuja, välillä menen hermostuneena vessaan katsomaan, alkoivatko ne menkat :/

Mitään mielitekoja ei sen kummemmin vielä ole, paitsi makuvedet menee aika vauhtia alas, jano siis on :) vessassa saa myös ravata.

Ostin jo H&M:ltä ihanan peiton, vaikka vähän pelottaakin jo jotain hankkia. Jotenkin haluaisin asian vaan jo konkreettisemmaksi, kun se tuntuu niin utopistiselta asialta, että vauva olisi tulossa. Kunpa näkisi sen jo ultrassa!

Pirkkis, kylläpä sait pian ekan neuvola-ajan. Minäkin ekassa raskaudessa soitin heti innoissani neuvolaan, mutta ajan sain vasta rv 8, mikä tuntui silloin pitkältä odotusajalta. Käytäntö varmaan sit vaihtelee kunnittain. Nyt en ole vielä edes soittanut, mutta ehkäpä ensi viikolla.

Me mietittiin eilen miehen kanssa nimiä ja kummeja :heart: Viime kerralla mies melkein suuttui, kun otin kummiasian puheeksi joskus muutaman raskauskuukauden kohdalla, että on ihan liian aikaista miettiä mitään tuollaista ja ettei pidä mennä asioiden edelle.

Meille tulee 4 v. 7 kk ikäeroa, joten esikoisen vaunut riittävät. Tietenkin olisi kiva saada ihan uudet, varsinkin, koska ne vaunut puoltavat ikävästi jonkin verran vasemmalle, vaikka renkaat on kerran vaihdettu. En tiedä, johtuuko siitä, että ovat kolmipyöräiset vai mistä.

Tuike81, minäkin odotan ultraa malttamattomasti. Viimeksi olin ihan varma, että kätilö sanoo, ettei täällä mitään ole... Pelon ja onnen sekaista aikaa.

Iiih, mä varasin tänään ekan neuvola-ajan, ja sitten samaan syssyyn soitin Femedalle ja varasin varhaisultrankin! Meillä eka neuvola menee viikolle 9+. Aiemminkin olisi päässyt, mutta ei saatu tädin kanssa aikatauluja natsaamaan, ja koska varhaisultra kuitenkin tulossa niin laitettiin tuonne :) Ultra siis sitten ens viikon pe, pauttiarallaa 6+5. Jänskättää! Kattelin myös jo 4D-ultrien hintoja, ja eiköhän me siihenkin mennä (jos nyt kaikki menee hyvin!)

Janosta: voi hyvää päivää, unohdinkin sen mainita edellisessä oirevalitusviestissäni! Vaikka tietty otan kaikki oireet ja raskausjutut enemmän kuin onnellisena vastaan, niin jano on ehkä tähänastisista oireista ärsyttävin (ja ensimmäinen). Kp30/30 kärvistelin kotona menkkakipujen kanssa, mutta ihmettelin sitä kun oli KOKO AJAN jano, ja sitä myöten myös vessassa sai ravata jatkuvasti. Olin siis kipujen takia saikulla, kuten järestään aina päivä ennen menkkoja - 2. vuotopäivä. Tavallisesti juon aika vähän, yl. n. litran vuorokaudessa, mutta tuona päivänä kittasin varmaan kaksi litraa vettä ja lisäksi 1,5 litraa jaffaa (lohtua menkkakipuihin :D). Seuraavana päivänä, kun vuoto ei alkanutkaan aamulla kuten piti, niin plussasin sitten. Jano oli siis ensimmäinen oire, ja jatkuu edelleen...

Ja sitten siitä tavaroiden ostelusta, itseäni ihan hävettää se, että vaikka esikoisesta on kyse, niin kaapissa on jo pieniä vaatteita (no pitää ostaa jos halvalta saa. Ja kirpparilta kun ostaa, niin ei voi ajatella että ostan sitten myöhemmin, kun ei siellä ole pysyvää valikoimaa :D) ja tietty oma ihana kantoliina :) Varhaisultran jälkeen (jos siinä on kaikki hyvin) aion mennä ostamaan jotain ihan kaupasta. Meidän vauvalle <3

En ole koskaan elämässäni pelännyt näin paljoa, mutta toisaalta en ole koskaan myöskään ollut onnellisempi..

Mullakin on neuvola 15.2! En malttais millään oottaa. :heart: Esikoisesta oli vasta joskus 8+ viikoilla, nyt tosiaan sinä päivänä on ärveet 7+1.

Onko kaikki muut menossa jonkunlaiseen varhaisultraan? Mä tiiän itteni et panikoisin vaan jos sit oliskin jotain epäselvää, niin en uskalla... Yritän luottaa siihen et luonto hoitaa.

Yhteistyössä