Lokakuun herhiläiset, viikko 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pah...en miä tiiä. Oon hirmu huono sanoon mitään hintaa millekkään. Tonne huutonettiin ko laitoin niin pähkäilin kauan että paljonko pyydän. Oisko sulla "tarjousta" mulle? Tällei et paljonko voisit maksaa tollasesta? =)

tuutiksen aamu on alkanut tosi "virkeesti" :laugh: :laugh:

Meillä oli ukon aamu/yöherätys vuki.Ella heräs normaaliin tapaan 5 syömään.Huus vaikka kuinka kauan sängyssään kun ukko "kuppas" eikä neiti siitä sit mihkään enää nukahtanu.Laitoin korvatulpat ja jatkoin uniani.Mies oli heränny ylös jo 5 kun hällä ei ole hermoa jaksaa nukuttaa uudelleen tyttöä.No saimpahan mie nukkua sentään pitkään =)

tinakenkätyttö harmi kun tein parisuhdeilta meni mönkään :( Toivottavasti Pepillä ei kauan kestä lenssu eikä nostattais kuumetta.Mihin kerhoon ootta menos,tai siis minne?kerroinko ku oltiin vauvakerhossa ti ni juttujen myötä kävikin ilmi että Pepin kummitäti oli meillä ohjaajana =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Pah...en miä tiiä. Oon hirmu huono sanoon mitään hintaa millekkään. Tonne huutonettiin ko laitoin niin pähkäilin kauan että paljonko pyydän. Oisko sulla "tarjousta" mulle? Tällei et paljonko voisit maksaa tollasesta? =)

Mä olen vielä huonompi noissa :D En mä tiiä... 10 ?? :|

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
En kyl taida raaskii ihan 10 ? myydä...Makso kuitenkin 80? uutena ja 2 kertaa päällä olleena.. :ashamed:

Se olikin heitto... mä en osaa noiden hinnoista koskaan sanoa. Ei mulla ole varaa ainakaan yli 35 euroa maksaa :ashamed:

vip ei oo ollu puhetta mut joo pepin kummi alotti just työt siellä :)
oltiin huomen menossa muskariin mut ei nyt ainakaan sinne päästä..sit ilmotin siihen ti vauvakerhoon, eikä nyt sinnekkään päästä kun miulla just hammaslääkäri sillon ja sit to tohon meijän lähelle perhekerhoon... ja to meil on se lastenpolikäynti...

Aattelin et jos laittaisin haalarin huutonettiin niin voisin lähtöhinnaks laittaa 20?. Menis tai ei, voi sit alentaa hintaa. =)

Muoks. niin toki voin ottaa tarjouksia vastaan! On sitten tuon hinnan ala- tai yläpuolella, hihkaskaa vaan reilusti!!! =)

:laugh: Kiiukan kakkaleikeille! Kaikkea ne mukulat ehtii. Muistanpa muuten isäni kertoneen semmosen tarinan, että oli ollut mun kanssa eka kertaa yksin, kun olin ollu n. vuoden ikäinen ( :o ). Olin osannut jo hoiperrellen kävellä ja jopa juoksuaskelia muutaman ottaa aina väliin. No siinä sitten ehtoota vietettiin kun isä haistaa ihmisjätteen vienon tuoksun, ja syyllinen paljastuu lun punaisen naaman näkee lattiatasossa. Samantien kun olin tajunnu että nyt koittaa pyllynpesun hetki, olin hilpassu jaloilleni ja täyttä vauhtia karkuun! Enpä minä ollu kovin kauas päässyt kun seinä tuli vastaan, joten siihen olin kiepsahtanut selkä seinää vasten istualleen samalla nauraa kikattaen. No siinä hetkessä kun mun pylly oli mattoa koskettanut, T-paidan kauluksesta oli turskahtanut aimo annos ehtaa tavaraa pitkin pirtin seinää, ja toki siitä sitten huonekaluille ja matoille... :whistle: Äidin kotiutuessa oli ollut kuulemma vähän selitettävää...

Ja Ronttiko se halusi tietää hautajaisten kultturieroista. No ihan ensimmäinen silmiin pistävä ero on, että venäläisiin hautajaisiin kuuluu vodka. Ensimmäinen ryyppy otetaan jo haudalla ja muistotilaisuudessa nostetaan maljaa sen tahtiin, miten puhujia ja puheita riittää. Haudalla malja on kallistettava kerralla kurkkuun vainajan kunniaksi. Siemailua ei siis sallita. Haudalla juomatta jäänyt vodka ja pieni suolainen naposteltava jätetään vainajalle, niitä ei saa viedä pois. Jopa vainajan kuvan eteen, muistotilaisuuspaikan pöydälle, tuotiin vainajalle snapsilasillinen vodkaa ja ruisleipä siivu. Mutta liekö syynä sitten tottumus vai mikä, mutta kukaan ei kyllä vaikuttanut tippaakaan ottaneelta. Ja itselle ei kaadeta, se on jo juoppoutta :D

Muistotilaisuudessa ruokia ei laiteta mihinkään buffetpöyttän, kuten meillä on hyvin usein tapana, vaan kaikki ruoka jaetaan lukemattomiin kulhoihin ja ripotellaan pitkin pöytiä. Kenekään ei siis tarvitse nousta pöydästä ruokaa santsatakseen. Mun ystävä onkin aina hämmästellyt tätä suomalaisten tapaa itsepalvelutarjoilupöytineen. Ja ruokaa on paljon. Lihaa on todella monessa muodossa, pääruuassa, salaateissa, leikkeleinä jne. Liha, suolakurkut, lohi, mätileivät ja majoneesi kuuluvat ehdottomasti joka juhlapöytään. Mutta makeaa ei sitten juurikaan ole. Eikä todellakaan kakkua, niin kuin meillä hautajaisiin(kin) kuuluu. Kahvin ja teen kanssa muutamaa lajia pullaa ja siinä se. Makea ei kuulemma muutenkaan ole venäläisten juttu. Mieluummin lihaa, lihaa ja lihaa :D

Suraavana aamuna hautajaisista vainaja käydään "herättämässä" ennen puolta päivää ja hänelle/hänen kunniakseen laitetaan haudalla vähän aamupalaa. 9 päivän jälkeen kuolemasta on uusi muistotilaisuus. Eli Venäjällä ei venytetä hautajaisia sinne parin viikon päähän, kuten meillä hyvin usein byrokratian rattaiden vuoksi joudutaan tekemään. 40 päivää kuolemasta on vielä kolmas muistotilaisuus ja sen jälkeen muistetaan vain vuosittain. Ja toki ortodoksisuudella on omat osansa näissä perinteissä, mutta silti ne poikkeavat jonkun verran Suomen ortodoksisista perinteistä.

Mielenkiintoista oli seurata heidän hautajaisperinteitään, vaikka osa puheesta meni kyllä täysin ohi multa :D Toki tärkeimmät kohdat suomennettiin meille muutamalle finskille, mutta muuten tais tulla venäjänkielen lyhyt oppimäärä käytyä läpi :D

Nyt täällä meillä haisee epäilyttävälle :whistle:

muoks. pökylähän siellä vaipassa pötköttelee :x

Mammoliino kuulostaa mukavilta hautajaisilta, jos nyt näin voi hautajaisista sanoa, mutta että mielenkiintosia nuo tavat ja perinteet! Missä muuten järjestitte muistotilaisuuden?

iltaa!!
mammon kakkakohellus pienenä nauratti :laugh:
on varmasti äitis ihmetellyt :laugh:

olihan kyllä eroja suomalaisiin hautajaisiin!!
en oo aikasemmin kuullutkaan erilaisista perinteistä,jotain tv:stä nähnyt.
mielenkiintosta kuulla miten muualla maailmalla tilausuudet pidetään.
ja tämä venäläinen tapa kyllä kuulosti mukavalta!!

mut nyt suihkuun!!
olipa muten hiostava päivä tänää,ihan nihkeenä olin.

Moi :wave:

mielenkiintoiset hautajaiset kyllä Mammoliino :o .
Hemuli, mulla vois olla lähinnä tarvetta noille 100cm eteenpäin.. Pessille kun ei oikein mitään vissiin tarvi,Peetun vanhoilla saapi vedellä. Mutta sitten Peetu alkaa pikkuhiljaa tarviin kyllä uutta,vielä sillä menee kyl 98cm...
Ja ihana aamu Tuutiksella :$ Pessi on yhden kerran kakannu lattialle ja sen jälkeen kerkes kädellään hiukan levittää tavaraa ja mä olin ihan pulassa :laugh:
Millin lapsille onnitteluja täältä :flower: .

Mä laitoin Peetun jatkettavan huutikseen myyntiin ja vähän järkkäilin poikien huonetta niin että mahtuu kerrossänky sinne sitten ens viikolla. Nyt sitten vaan tuo Pessin sänky on vähän "ylimääränen" tuola huoneessa...sais opetella tuleen alas sängystä kunnolla. Peetu oli vajaa 1,5v muistaakseni kun siirty jatkettavaan että eiköhän tuohon vielä aikaa mee.
Pessi on eilisen ja tän päivän oikein harjotellu seisomista ja nyt sitten pysyy ilman tukee seisomassa vaikka kuinka ja kauan :D sitten sitä kävelyä odotellessa... ei siihen nyt ihan hirveen kauan voi enään mennä jos pysyy ilman tukee kunnolla seisomassa ja vetää tolla junallaan kävellen ympäri ämpäri koko ajan.. se on niin sulosta kun tuollaset pikkuset taaperot kävelee :heart:
Jahas, tarttee vissiin painella nukkumaan. Aamulla salin kautta kouluun,taas ois kolme päivää klo.16 asti..kiirettä siis pitää |O ja väsyttää kun oltiin tänään Peetun kanssa uimassa. Taidan seuraavalla kerralla ottaa molemmat pojat uimaan... mukavaa ajantappoa :D

pessille onnitteluja,varmasti pian jo kävellä tepsuttaa =)
hurjaa vauhtia ne murut kasvaa...

just kävelemään oppineet on kyllä niiiin söpöjä :heart:
kaupassa näin sellasen ylisöpön pikkutytön(farkkuhame päällä,ja oikein nättinä)
toinen oli varmaan just oppinu kävelemään,huojui ja kävely oli sellasta söpöä =)
kyllä me ihailtiin sitä kaverin kanssa :D

nyt taas leffan pariin :wave:

Iltaa :wave: Kylläpä olitte taas tekstiä saaneet muutamassa päivässä aikaan niin että tovi jos toinenkin vierähti lukiessa. Nyt tässä ei paljoa ehdi kyllä jutustelemaan, alkaa väsy painaa jo. Ja aamulla taas eskarilaista viemään.
Mulla on riittänyt tässä virtaa monta päivää, ja viikonloppuna oltiin pikku reissussa taas. Vaikka vasta manasin sitä kun mentiin pää kolmantena jalkana koko kesä...nooh...hieman pehmeempi lasku arkeen =) Tossa kun torppa hiljeni ja iltapalaa sohvalla söin (hyi) niin aattelin että tuleva viikko otetaankin sit lunkimmin, kun nyt on touhotettu taas...mutta sitten harmikseni, toisaalta onnekseni, satuin kalenteriin vilkasemaan, niin ohjelmaahan on riittämiin ensi viikolleKIN... hammaslääkäriä,neuvolaa,kerhot alkaa, ystävän kans sovitut treffit jne...plaah :o No, jospa sitten seuraavalla viikolla ?!

Juu ja kyllä oli teillä juttua...kakka jutusta panetuksiin :whistle: :laugh:
Jännät oli hautajaiset joissa mammoliino oli vieraana :o mutta siintä sen kulttuurieron taas huomaa. Mun tutut on ortodokseja ja heillä tapana että vainajalle laitetaan arkkuun jotain hälle tärkeää...toki muutkin vaik nyt evlut saa myös laittaa, mutta ortodokseilla ihan tapa. Esim jos on juomaveikkoja-niin pullo arkkuun laitetaan jne. Jännää sekin.

Moni oli mammoista päässyt tuulettumaankin =) Kivaa =) Se tekee hyvää =) Mäkin pääsin miehen kaa (ja muutaman ystävän) tuulettumaan tässä taannoin, kun se imetyskin lopahti. Tosin kun ei toi pienin ole ollut yötä musta erossa koskaan, niin lähdettiin vasta liikkeelle sitten kun hän kävi nukkuun (puol kasin jälkeen) ja hoitaja (mummo) lähti yöllä pois kun me tultiin, että olihan se aika väsyttävää kun joutui aamulla sit aikasteen herätä.... :/ Ja pahinta oli se kun ukko jatkoi uniaan :headwall:
Mutta piristi se mieltä kummasti =) Ja hauskaa oli! Mutta saa nähdä millon seuraava kerta taas tulee, ennenkuin osaan vaatia itelle sellaista extraa :whistle: enemmin kyllä ehkä vaatisin itselle sellasta extraa et sais nukkuu aamulla pitkään ja touhuta päivän-pari ihan rauhassa-ilman lapsia ihan mitä ite tykkää...lenkillä käydä, siivoilla rauhassa, ommella ym. =) Pienestä olisin tyytyväinen. Voisipa se olla kuitenkin niin että sitten ei osaisi tehdä mitään, kun ei ole jaloissa ketään pyörimässä... :o Kyllä se on välillä vaikeaa tämä äitinä olo...mihinkään ei ole tyytyväinen :o ;)

Ja mielenkiintoisen asian huomasin...nimittäin rontti hei
:wave: löytyy meistä jotain eroavaisuuttakin...nimittäin BB :x Oon vissiin kaks jaksoa kattonu eläissäni ja siinä tais olla ainakin puolet liikaa :o :x Mutta maajussille morsian...se on huippu :D
Niin ja rontti, joko oot saanut hommattua tilda enkelin kaavoja?? Voisin voida avustaa nyt :)

Mulla on menossa ompeluinnostus myös. On jos sun jotakin tullut taas väkrättyä. mm. tildaa.

Jaa, mut hei kello on jo paljon. Nyt hampipesuille ja tutimaan :wave: Öitä mammat :wave:

oonkos muuten kerenny teille kertoakkaan että kaverin kanssa mennää hotelliin yöksi +illalla baarin tms.mukavaa...
enskuun alussa
k040.gif

tänää käytii laukkuja ja korkkareita kattelee...
malttais nyt oottaa,ja huolettaa JO NYT että poikaa tulee ikävä..

Heippa vielä ennen nukkumaan menoa :) .

Vai löyty meistä Mamma3 sit kumminkin se eroavuuskin :laugh: . Taas oli kuin mun tekstiä toi millasta vapaata kaipaisit. Että olis luksusta, jos sais kaks päivää tehdä mitä lystää ihan rauhassa. Ja mä ihan mielellään sit vaikka siivoisin osan ajasta :ashamed: , sit ompelis, lukis, kattelis hiukan telkkua, herkuttelis ja sen sellaista. Ja heti tänne niitä enkelin kaavoja :attn: :attn: , just sitä oon miettinyt! Ja just kun totesin itelleni, et on aika tehdä typyn ristipisto valmiiks, keksin taas nää tildat :laugh: . Ei yhtään nappaa toi ristipisto. Tänään tein 5 erilaista, jouluksikin sopivaa sydäntä ja kaks nallea. Täytyy huomenna laittaa kuvaa ja jos Topsy satut tykkäämään, niin tehdä voin kyllä :). Onhan noi ihan ite tehdyn näkösiä, mutta toisaalta, musta saa ollakin?

Meillä oli niitä vieraita ihan epsanjasta saakka ja taisin minä sanoo "Nice to meet you", en varmaan juuri muuta :ashamed: :ashamed: :ashamed: . Tuuti, ne on mun siskon kavereita, sisko kun on sellanen maailman nainen, ihan täysin erilaisia ollaan.

Oonkos muuten mainostanut, että mä pääsen kans ens kuussa omalle lomalle kavereitten kanssa :D :D . Mennään Porvooseen ja se vanhanaikainen maatila, jossa meidän talviasuttava mökki on, on jossain siinä Porvoon liepeillä, se oli joku hevostila tai mikä lie, missä on sellanen mökkikin vuokrattavana. Kierretään Porvoon ihanaa vanhaa kaupunkia ja sit ollaan mökissä, saunotaan, tehdään ruokaa, nauretaan ja jotain askarrellaan/ommellaankin siinä samalla :) . Voi että kuulostaa niin tyhmältä teidän biletysten jälkeen, mutta mä naatin tuolla varmasti ihan täysillä. Eikä ole edes kapulaa seuraavana aamuna :D , sit jaksetaan tehdä vaikka kunnon kävelylenkkiä ja jatkaa vielä ompeluitakin. Meidän pitäs saada olla siellä vähän pidempään kuin puoleen päivään. Ihan kahden yön reissua en vielä tohtinut.

Jep, taas vois näemmä kirjottaa vaikka mitä, mutta kun on aamuvirkku muksu tuolla pinniksessä, niin syytä vissiin mennä itekin nukkumaan.

Niin ja nyt on sit Tuutikin päässyt pashaa peseen, ihan niin kuin minä silloin kerran, mutta onneks ihan vaan lattialta. Hyvä oli Mammoliinonkin tarina :laugh: . Ja hautajaiset tosiaan jonnin verran erilaiset kuin meillä täällä, ehkä positiivisemmassa mielessä venäjällä, minun mielestä.

No voihan pyhä jysäys! Minä oon aina tähän päivään asti miettiny sitä omaa synnytystäni ja sitä että miten ne supparit muuttu yhtäkkiä aivan helevetillisiks ja koko touhu oli kamalaa. Nyt sitten miehen kanssa tuossa jotain puheltiin niin salamana kirkkaalta taivaalta hokasin syyn. Tarkistin sen vielä tuosta synnytyskertomuksestakin, eli mulle oltiin alettu antaan supistuksia voimistavaa lääkitystä jo paljon ennen epiduraalin saantia vaikka olin tähän päivään saakka luullu että vasta epiduraalin saannin jälkeen. Ja sitten kun tuota helpottavaa piikkiä piti tulla lääkäri laittaan niin ei se sitten tietenkään päässy paikalle ja piti oottaa ihan saa*anan kauan :o
No ei ollu kumma ku oli aivan kamalia nuo supparit ja tuntu että henki tässä lähtee.. Olivat nimittäin tosi kovia jo ennen tuon edistävän lääkkeen saantia, kohdunsuu vaan ei meinannu millään aueta ja siks lääkkeellisesti avitettiin.

Ihanan helpottava tieto, nyt voisinkin uskaltaa synnyttää uudestaan! Pitäisin vaan huolen siitä että tuota lääkitystä saa alkaa antaan vasta sitten ku epiduraali on jo laitettu, ei ennen!!! :kieh: sa*tana tatuoisin sen vaikka ohtaan |O

sori nyt kun vielä näitä jauhan, mutta nämä asiat vaan vieläki painaa mieltä vaikka aikaa siitä on ens viikolla jo 10kk :ashamed:

Yhteistyössä