Lokakuun äidit 2006 - 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lista!

Vieras
POJAT:

Äiskä >40 pojat 9.9 Aatu 2705 g 47 cm , 1 kk 3240 g, 50 cm, 2 kk 4680 g 54,6 cm, n. 3 kk 6030 g, 59,3 cm ja Beetu 1960 g 42 cm,1 kk 2680 g, 47 cm, 2 kk 4075 g, 51,5 cm, n. 3 kk 5445 g, 56,5 cm

Bahama 31 *poika 12.9 3300g 49cm
Nessu 33, *pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm

Taika 29, *poika 26.9
0 kk 2985g 48 cm
1 kk 4050g 53 cm
2 kk 5700g 59 cm
3 kk 6700g 63 cm
4 kk 6830g 65 cm

maruska 28 *poika 28.9. 3630g 51,5 cm

Airi 28, *poika 29.9
0 kk 3340g 51cm
1 kk 4700g 55,8cm
2 kk 6080g 61cm
3 kk 6740g 63,4cm
4 kk 7655g 67 cm

Tuhina 28, *poika 2.10. 3825g 51,5 cm
akiram 29 *poika 2.10.06 2945g 48,5cm
Möhö 27 *poika 5.10.06 2900g 48 cm
Anette 27, *poika 6.10 3900g 53cm
Tirppana 32 *poika 6.10. 2870g 48cm
Orvokki 31, * poika 6.10. 3530 g, 50 cm
Ikionnellinen 27 *poika 14.10 3410g 50cm
_hilti_ 19 *poika 17.10 3620g 51cm
Tiffany *poika 17.10 3440g 49 cm
Lotta 32 *poika 20.10 3340g 51cm
Milla82 *poika 15.10. 2870g 48cm
Leisku *poika 21.10 4395g 54 cm

Anna 25 *poika 26.10
0 vk 3140g 50 cm
1 kk 4260g 54,5 cm
2 kk 4975g 58,5 cm
3 kk 5470g 60,2 cm

Aurora *poika 27.10
0 vk 3810g 51 cm
1 kk 5145g 60,3 cm (5½ vkoa)
2 kk 6125g 64 cm
3 kk 7335g 68,4cm (3 kk + 1vko)

ariel 69 *poika 28.10.
0 kk 4490g 56 cm
1 kk 5600g 60cm
2 kk 6300g 64 cm
3 kk 7125g 66,1 cm

lydia *poika 28.10 3010 g 50 cm

Mansikki *poika 29.10
0 kk 3770 g 51 cm
1 kk 4700 g 56 cm
2 kk 5640g 60 cm
3 kk 6130g 62,5 cm

Maija74 *poika 1.11 3530g 53 cm

TYTÖT:

Zuza 38,* tyttö 31.8 2530g 45cm

Kylie 27, *tyttö 22.9.
0kk 3740g 50,5cm
1kk 4590g, 53cm
2kk 5425g, 57cm
3kk 5895g, 60cm
4kk 6195g, 61,5cm

Peppi 35, *tyttö 26.9. 3450 g 50 cm
Johku 28, *tyttö 27.9. 2630g 47cm

Rintti 32 *tyttö 5.10.
0 kk 3545g/49cm
1 kk 4175g/54,5cm

Manna 31 *tyttö 8.10.06 3700g 50cm
Pinni 26, *tyttö 10.10 3840g 49 cm
Mamma -64, *tyttö 10.10.06 3290g 49cm
Kaneli 30 *tyttö 15.10 3312g 48cm
Annu -76 *tyttö 15.10. 3300g 51cm
Craviz 24 *tyttö 17.10 4600g 56cm
Ebba *tyttö 18.10 3800g 50 cm
Lisko *tyttö 29.10 3020g 47,5cm

Schatje *tyttö 31.10
0kk 2870g 48 cm
1kk 5100g 57cm (6vkoa)

Fantti *tyttö 06.11. 3188g 48 cm

Lalaa *tyttö 12.11
0 kk 4390g, 53,5 cm
1 kk 5680g, 59,2 cm

Meillä on ollut ihan-tautisen-kamala-päivä kun poika on yhä kuumeessa, eikä nuku sisällä (yhäkään..) kuin vartin-puolen tunnin torkkuja ja kitisee sitten väsyä. Nyt taas naurattaa, mutta kohta on varmaan konsertto edessä. Naurua ja hyvää mieltä on kestänyt nääs JO 20 minuuttia. Huh. Mutta kuume on laskusuunnassa, enää 38. En ole antanut suppoa, vaan olen tahallani pitänyt lämpöä yllä että pöpöt kuolee. Olen kuullut että alle 39 ei välttämättä kannata "suppoilla" kun kuume on kuitenkin elimistön oma pöpön tappaja. Katsotaan miten käy!

Vähän hermostuttaa kun sunnuntaina olisi edessä kauan odotettu Espanjaan lähtö.. PAKKO tulla kuntoon ennen sitä! Onneksi vielä on vähän päiviä.

Ja hoito-keskusteluun: ensin en meinannut millään myöntää että muutkin osaavat hoitaa meidän vekkulaa :) Nyt onneksi kuitenkin. Poika on ollut pari kertaa iltahoidossa isoäidillään ja huhtikuussa jä pe-su isänsä kanssa kahden kun minä menen Pärnuuseen. Vai miten se taivutetaan.

Toivottavasti pikkupotilaat ja isommatkin paranevat pian. On aika vaikeaa välttyä tartunnoilta.

Riipaisevaa Mamma-64:n pikkuisen ihottuma. Esikoisen aikaan neuvolan terveydenhoitaja ja lääkärit mainostivat sibicortia kaikkeen ihottumaan. Tytöllä oli kovasti atooppinen iho 1,5 vuotiaasta lähtien. Alkoi päivähoitoon mentyä eikä allergiaa löydetty. Koska iho meni helposti rikki, siihen myös tuli helposti bakteeritartuntoja. Kahdesti tuli märkärupi ja kaksi vuotta sitten iski järvivedestä joku bakteeripöpö. Fucidin-voide oli kuitenkin tytön mielestä kaikkein paras & tehokas eikä se kirvellyt ihossa.Sitä saa emulsiona ja rasvaisena versiona, mutta on reseptilääke. Märkärupeen hän sai molemmilla kerroilla myös suun kautta antibioottikuurin.

Olin tänään shoppailemassa ja huomasin, että myös Kappahlissa oli pikkuvauvoille sukkahousuja myynnissä.

Taika: Onko teidän pojalla muuta, kun kuumetta?

Meillä oli tänään se rokotetutkimus ja siellä mitataan kuume aina ennen rokotetta. Huomattiin, että pojalla on 38 astetta kuumetta! Siinä siis syy meidänkin kitinöihin. Ei vielä ainkaan mitään muuta oiretta, yskää tai nuhaa (koputan puuta).

Lääkäri katsoi korvat ja toisessa oli aika paljon vaikkua. Käski ostaa jotain tippoja, joita sitten jo haettiinkin. Toivottavasti nyt ei mikään tulehdus ole..

Airi: Mistäs arvon shoppailuagentti oli niitä kenkiä löytänyt ? =) Varmaankin jostain täältä lähistöltä? Voisin käydä katsomassa.. Ovat varmaan hyvät kengät.

Ainiin, Taika: Saitteko hommattua sitä matkasänkyä?

Hitsi unohdin katsoa sen 45 minuuttia. Mitä siinä oli niistä nettiäideistä? Tuntuu niin tutulta, että kiinnostaa =)

Ja supoista: Meille sanoi rokotetutkimuksen lääkäri, että kuumeen rajaa voi pitää lähempänä 39 astetta, ennenkuin suppo on tarpeen. Tietenkin, jos lapsi on kovin kipeä ja kärttyinen, sen voi antaa matalammassakin kuumeessa.

Tietääkö kukaan, mistä löytyis noita pakkauksessa olleita tumppuja, joissa kasvokuvio. Yhdet ostin vahingossa Anttilasta, kun luulin ostaneeni sukkien tuplapakkauksen. Ei ollut sielläkään enää. Meillämennyt toiset hukkaan ja ovat niin kätevät.

Meillä oli hoitaja sieltä lastenhoitajat.com-palvelusta viime perjantaina. Lehti-ilmoituksen mukaan tuntiveloitus alk. 6,8 euroa. No, kun tultiin kotiin. 24.40 allekirjoitettiin paperi, jossa tuntiveloitus ennen 21.00 17 euroa ja tämän jälkeen 20 euroa sekä yötunnit eli 24.00 jälkeen 35 euroa ! Sanoisiko, että vähän harhaanjohtavaa... Laskuttavat jälkikäteen, mutta laskin, että hoidolle tuli hintaa n. 120 euroa.

Meillä Vertti kärtyilee ja kuolaa ! Ihan älytöntä. Paidan/bodyn saa vahtaa jatkuvasti ja "haiseekin" ihan kuolalle.

Ostettiin eilen syöttötuoli ja hyvin istuvat siinä. Paljon helpompi syöttää todella. Malli on ihan perinteinen. Siinä on kaikkein pienin istuinala.

Katsoin yahoosta kuvia. Kyllä on isoja vauvoja. Meillä todella kirppuja heihin verrattuna, ainakin Jarno.

Meillä tuli tytöllä aikanaan ihottumaa sukkahousuista. Piti olla ihan puuvillaiset ja sitten ne "kulahtivat" heti.

Nyt nukkumaan. Ihan raato tuosta koulutuksesta.

Heipat!

Toivottavasti kaikki kipeänä olevat pienet ja isommatkin alkavat parantua! Mulla on myös vähän flunssan oireita, mut niin kauan kun en oo oikeesti kipee niin kieltäydyn ajattelemasta asiaa. Tyttö onneksi terveenä.

Katsoin eilen sen 45min. Mitähän siihen sanois... ei mulle ainakaan netti haittaa arki rutiineja tai lapsen hoitoo. Hoidan ensin kodin ja lapsen ja sit jos/kun on aikaa niin surffailen ja luen/kirjoittelen palstalle. Yleensä siis kun tyttö on päikkäreillä tai miehen kans. Tietty voishan tänkin ajan käyttää vaikka pölyjen pyyhkimiseen, mutta oon kyllä mielestäni täysin ansainnut omaakin aikaa netissä roikkuen :) Järkihän siinä lähtis jos ei sais yhtään "hengähtää". Ja mulle kyllä netti on tärkee vertaistuki. Täällä kun ei oo muita juttukavereita kovin lähellä. Ja kyllä täällä kehtaa kysyä "tyhmiäkin" kysymyksiä :)

Jaahas, jos lähtis lukee vielä päivänlehdet :) Postikaan täällä ei kulje ennenkuin iltapäivästä.

Kylie ja neiti

Eilen oli sitten pakko lähteä taksilla terveyskeskukseen, kun se on tuolla hevon jeerassa ja mies autolla töissä. Hengitys alko pikkusella kuulostaa niin kamalalta ja kuulostaa vieläkin. Keuhkoissa ei kuitenkaan mitään häikkää, limaa on vaan niin paljon hengitysteissä. Mutta korvatulehdushan se ilmeni!
Olisi varmaan ihan kuumetta, mutta kun olen suppoja käyttänyt kipujen takia niin ei pääse pahemmin nousemaan lämpö.
Super-reipas poika kaikesta huolimatta on! Välissä vaikertaa ja surullisena kattoo äitiä, ettetkö pysty jo lopettamaan tätä tautia.. :( Nyyh..
Ja viime yön nukku 20-05, jolloin minun oli jo pakko herättää toinen nestetankkaukselle. Sitten 8:lta heräsin ja poika virkeänä ja ilosena katteli pilppusängystään! :D

Nyt meinasin alkaa leipomaan rieskaa, kun pieni nukkuu. Kummasti on kotihommat jääny rästiin vaikka kotona vaan olen koko viikon ollu..(?) Kaikki projektit ihan levällänsä ja vaiheessa pitkin asuntoa. Tänään menen verenluovutukseen kun ukko tulee töistä.

Aika suuri hintahaarukka on lastenhoitajat.comilla! Ette hoksanneet netistä tarkistaa pikku-pränttiä. Varmaan on moni muukin yllättynyt "iloisesti", kun on luottanut mainokseen.. Harmin paikka.

Toivottavasti Taika teillä tervehdytään ennen Epsanjaan lähtöä! Suojaa korvat tosi tarkkaan! Muutenhan lennosta ei tule mitään..
Kun eka luin puolihuolimattomasti viestisi että "pakko tulla kuntoon ennen sitä", luulin että tarkotit nyt sitä painonpudotusta mistä ollu puhe ;) ..Pikadieetti..Heh..

Mutta nyt pitää mennä, muuten jumin tänne koneelle..

Mies lomalla joten en ole paljon tänne ehtinyt kirjoittaa. Minä en ole pystynyt jättämään poikaa vielä kenellekään vieraammalle, miehellä ollut kyllä montakin tuntia putkeen, ja isovanhemmilla niin että olen itse ollut toisessa kerroksessa nukkumassa. Nooa varmasti selviäisi, mutta itse en ole pystynyt.

Noita sukkahousuja en ole paikallisesta lindeksistä/kappahalista löytänyt... vain kärjettömiä.... mutta käyn varmaan cittarista katsomassa..

Äiskä: Siis noita missä nallen kasvot, laita yahoolle tai minulle sähköpostina osoite niin lähetän sulle yhdet... meillä jäänyt täysin käyttämättä.

mulle riitti! meitsi siirtyy nyt täysin tuonne yahoolle. Nyt alkaa sen verran vituttaan nuo ulkopuoliset lukijat jotka täällä arvuuttelee toisten henkilöllisyyttä kuten tämä ?? pitäis varmaan olla noteeraamatta moisia, mutta ei kiitos enempää! Yahoolla saa ainakin kirjotella rauhassa ilman urkkijoita.

Morjens taas!

Oon ollu nettihiljaisuudessa,kun meitin yhteys on ollu poikki. Tai niin, näppärä ukkoni oli laittanut piuhaa vaihtaessaan sen adsl johdon väärään holeen ja eihän tää netti nyt millään voi ilman piuhaa toimia. Huoh, voi noita miehiä!!! Hyvä ettei patistettu asentajaa paikalle, oli nääs jo melkein tulossa, mut sit minä (lue=todellinen tekniikan ihmelapsi ;) vähän värkkäilin noita piuhoja ja vola!!! Nyt toimii taas, jee! Kävin lukemassa ed ketjun ja tylsää et porukka sairastaa. Meilläkin oli viime viikolla flunssan tynkää, mut se meni onneksi nopeesti ohi. Nyt vaan harmittaa noi pakkaset, ihana ilma, mut vaan niin perskeleen KYLMÄ!! Mut siis pikaisia paranemisia kaikille, käyn kohta myös kurkkimassa kuvat Tampereelta, kivaa nähdä teitä ees sillai!

hiltille: sukkiksia mää löysin ihan cittarista. Olivat tosin ihan tavis yksvärisiä, mut on toimineet hyvin.

heh orvokki: hauska miten löysit rintapumpun jääkaapista... mulla sattuu nykyään koko ajan jotain tollasta. Yks päivä löysin meidän neidin leluja omasta vaatekapistani ja mieheni likaiset sukat oman tyynyni alta... no mitäs jättää niitä pitkin makuuhuoneen lattioita, perskele. Kun sitä sitten olevinaan raivaa makkarin kuntoon aamulla, niin näin siinä sitten käy....

Meillä aloitettiin viime torstaina peruna ja se maistuu neiille oikein hyvin. Maanantaina aloitin neuvolan tädin ohjeesta luumun (saa tuon masun toimimaan) ja se on meidän tytön herkkua. Saa ihan kauhean raivarin, kun luumutarjoilu loppuu ja kun sitä ei näin aluksi saa kovin paljoa antaa. Tekee oikein pahaa, kun toinen niiiiiin mielellään söis ja tylsä-äiti ei anna. Lapsiparka. Ainakaan vielä ei ole mitään allergiaoireita ilmaantunut ja huomenna aloitellaan porkkanan maistelu, kivaa. Näyttää todella tuo ruoka maistuvan. Miten muuten sen veden kanssa? Oliko se niin että vettä pitäis nyt sit aloittaa tarjoamaan ja nokkamukista, vai? Pitääkö olla sellainen pehmeä silikoninen, ei muovinen nokka? Mää en taas muista miten se meni, olihan näistä jo juttuakin aiemmin.... sorry.

Nyt sohvalle hetkeksi lukemaan, neiti unilla...

Pinni

Onpa ikävää jos tämä lokakuulaisten palsta nyt hiljenee kokonaan. Myönnän kyllä etten ole juurikaan käyny kuulumisiani kirjoittelemassa mut olen kyllä täällä taustalla ollut koko ajan. En vaan ole tuonne yahoolle liittynyt kun tuntuu et olen kuitenkin aika ulkopuolinen. mut ikävä teitä tulee jos kokonaan nyt lähdette!

Meillä poika kasvaa kovasti mut on kovin laiska ikäisekseen. kohta jo 5kk mut ei vielä käänny kumpaankaan suuntaan. Kovasti yritän aina houkutella ja leikittää tuolla lattialla mut ei se vielä ole tuottanut tulosta. Oma aika menee kyllä täysin näiden kahden lapsen kanssa. Mies tekee hullunlailla kahta työtä ja on tosi vähän kotosalla. joten välillä olo et oon ihan yksinhuoltaja kun miestä näkee vain aamulla pikaisesti ennen kuin menee töihin. Jospa tämä tästä!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, nyt mentävä taas leikittämään junioria!

Hei!

Olen myös lokakuun äiti ja seuraillut tätä palstaa odotusajasta lähtien. En vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään, osittain senkin takia juuri että niin moni lukee tätä palstaa. Nyt harmittaa että en ole kirjoittanut, jos siirrytte yahoolle kaikki. Liittyisin mielelläni mukaan, mutta jos haluatte pitää sen omana palstana niin ymmärrän kyllä.

Me asustellaan Etelä-Pohjanmaalla ja perheeseen kuuluu minun ja mieheni lisäksi kaksi pojan vintiötä =) Esikoinen täyttää maalliskuussa kaksi vuotta ja tämä pienempi syntyi 8.10. Laskettu-aika oli 7.10. joten melko tarkasti syntyi. Joten vilinää ja vilskettä riittää. Juuri nyt on todella harvinaislaatuinen hetki kun molemmat pojat nukkuu ja vieläpä yhtä aikaa. Meidän poitsu on ollut tähän asti melko iso kokoinen eli 4 kk mitat olivat 8,495 kg ja 68 cm, nyt tuntuu että kasvu alkaa tasaantumaan. Meillä ei vielä käännytä selältä mahalleen ja se harmittaa poikaa kovasti. Nyt on tullut kuvioihin hirveä kiljuminen kun suututtaa. Siinä on tärykalvot vaarassa kun poitsu ei ole tyytyväinen. Luultavasti tekee myös hampaita kun oikeen mikään ei ole hyvä ja sormet on koko ajan suussa.

No siinä oli vähän meidän perhe-elämää. Olette kyllä olleet todella mukava ketju täällä Elleillä ja niin monta samaa asiaa olen pohtinut omassa päässäni, mistä olette täällä kirjoitelleet.

Ellu ja nukkuvat pojat

Heippa vaan kaikille lokakuisille mammoille ja vauvoille!
Meillä myös poika joka on syntynyt lokakuussa ja olen seuraillut tätä ketjua ihan alusta asti, jo silloin kun kirjoittelitte tonne odotus-puolelle, mutta en ole vain saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään... no, nyt kun poika nukkuu ulkona jo pitkiä päiväunia niin on enemmän aikaa..
Meillä tämä on ensimmäinen -ja taitaa olla myös ainut- lapsukainen, ikää minulla miehelläni on jo molemmilla yli 30.v joten vauvaa odoteltiin aika kauan ennen kuin onnistui. Poikamme onkin ns.koeputkilapsi, jaa voikohan sitä nuin sanoa mutta alkion siirrosta "lähtenyt" raskaus. Poikamme on kyllä alusta asti ollut tosi kiltti; yöt on alusta asti nukuttu todella hyvin, ekaks kahella syötöllä ja nyt mennään yhellä syötöllä yössä.
Kiinteitä ollan syöty jo 3,5 kk:n iästä lähtien ja hyvin maistuu :) Peruna-kukkakaalisose on suurta herkkua vaikkakin se minun mielestä haisee aivan hirveälle..
Yössä poikamme nukkuu n.10h ja päivisin, aamupvällä 30-45 min unet, ulkona 3-4 h ja sitten iltasella vielä kuuden maissa 30-45 min. unet ja sitten 20.00-20.30 alkaa yöunille. On vaan aika aamuvirkku poika, heräilee useimmiten 6.00-7.00 välillä, jokeltelee, kiljuu, nauraa jne sängyssä että varmasti muutkin herää, harvoin herää unilta itkemällä :) Ollaan kyllä tosi kiitollisia kun olemme saaneet noin kiltin vauvan, jos alku oli tosi hankalaa ( siis saada tämä vauva ) niin voi sanoa että olemme kyllä nyt vauva-ajan päässeet aika helpolla, mahakipujakaan pojallamme ei ole ollut.
Nautitaan nyt tästä, toivotaan että jatkuu tällä tavalla :)
Jaksuja myös kaikille muille mammoille ja vauvoille, kevät aurinko paistaa jo ihanasti ja lämmittää päivä päivältä enemmän :)
Kirjoittelen taas kun "ehdin", nyt alan silittämään vauvan vaatteita; harsoja jne..

T:Jiia

Ellu 81 ja kaikki muut taustailijat: tämä on täysin avoin, vapaa, ei rekisteröitymistä vaativa ketju, jota kuka tahansa saa lukea, johon kuka tahansa saa kirjoittaa tai olla kirjoittamatta. Ei siis todellakaan tarvitse potea huonoa omaa tuntoa siitä että seuraa palstaa taustalta eikä ole esitellyt itseään. Meistä kirjoittajistakin jokainen on varmaan seurannut jotakin palstaa ennen kuin on alkanut itse kirjoittaa.

Sitten kun ryhtyy kirjoittamaan, niin olisi mielestäni kuitenkin syytä noudattaa yleisiä hyviä tapoja ja netikettiä. Esim. ei esiinny toisen nimimerkillä ja kunnioittaa toisen oikeutta olla nimimerkin takana jos toinen on netissä nimimerkillä.

Ei tarvi suuria salapoliisin kykyjä selvittää keitä me oikeasti ollaan. Ihan vapaasti saa setviä jos ei ole muuta tekemistä elämässään. Mutta on aika mautonta laittaa selvittämänsä tieto nettiin, jos toinen on halunnut kirjoitella nimimerkin takaa.

Plazan ylläpitoon muuten voi varmaan ottaa yhteyttä jos haluaa jonkun oikein tympeän viestin pois.

voi hyvänenaika sentään...enhän minä pahalla. Löysin vain yhdeltä sivulta tietoja jotka passasivat tähän nimimerkkiin craviz...tuli vain hän heti mieleen kun ne tiedot näin...en todellakaan edes tunne kyseistä nimimerkkiä...Olen pahoillani et loukkasin...nimimerkki ja nimi siellä toisella sivulla vaan rimmasi yhteen...anteeksi että tällaisen yhdistelmän tein....

Annalle: meidän pojalla ei ollut mitään muita oireita kuin kuume (koko eilisen, iltaan asti) mutta tänään se on poissa -jipii! Luin yksiltä lääkärisivuilta että vauvoille nousee helposti kuume yli 38 asteen, eikä sitä aina edes huomaa. Sain siis "synninpäästön" kun en minäkään ollut huomannut aiemmin. Mies sen keksi että mitataanpas kun kitisi ja kitisi.. Nyt ihmettelemään matkasängyn kokoamista. Ihan lastentarvikkeesta hain, kun uusi maksoi melkein saman kuin käytetyt huuto.netistä.

Vaikka et pahalla tarkoittanutkaan niin kannattaa miettiä ennen kuin toimii. täällä kirjotellaan nimimerkillä syystä. ja se syy on se ettei omaa henkilöllisyyttä haluta paljastaa. Jos harrastuksiisi kuuluu yhdistellä nimimerkkejä oikeisiin henkilöihin tms. niin ei "arvoituksen ratkettua" tarvi sitä koko maailmalle kailottaa.

Terve. Kivat pakkaset täällä. Jos kaikki on menemässä sinne yahoolle, niin minä tulen myös. Otan Hilti yhteyttä, kun saan orvokilta sun sähkärin. En jaksa etsiä sitä tuolta pinoista.

Yhteistyössä